abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191141357
Hier is de school twee dagen dicht (do en vr). Op donderdag gaat Ketel een extra dagje naar de GO en ik heb mijn vrijdag geruild zodat ik die dag vrij ben. Weet nog niet of we iets speciaals gaan doen, de meeste kinderactiviteiten zullen ivm de staking wel druk zijn en hij moet 's middags ook nog gewoon naar logopedie. Misschien gewoon even boodschappen doen, naar de bieb en lunchen ofzo.
pi_191141544
Hier staken ze vrijdag ook, ik twijfel nog steeds tussen een dagje B qualitytime of een weekend weg. Of in ieder geval 2 nachtjes, we zouden woensdagmiddag al kunnen gaan.
pi_191141620
Hier moeten ze gewoon naar school
Maar maandag wel studiedag en dan gaan we naar De Efteling O+
pi_191141687
Ik heb een kleuter thuis en mijn net niet meer kleuter moet gewoon naar school...

Ik ga vrijdag naar de dierentuin, donderdag moet ik zelf werken ;)

Fijn dat het zwemmen beter ging! Wij mogen vrijdag weer!

Ik had net weer een afspraak bij de ha. Js klaagt al maanden over moeheid en dat hij daarom niet naar school wil, gewoon dat hij soms ervan gaat kotsen. Nu alles laten checken en lichamelijk is er niets aan de hand. De ha heeft met Js zitten praten en denkt dat hij “stress” heeft, waarschijnlijk de klik met de juf.
Nu vind ik de juf verschrikkelijk (en dat laten we natuurlijk niet aan Js weten, en had ik ook niet gedeeld met de ha) en heb al eens bij de directie gestaan.
Gelukkig gaat ze weg per 1 februari! Maar dat een juf zoveel invloed op een kind kan hebben...
pi_191141718
BT, oh dat is fijn! Ze hebben op B zijn school dit jaar alleen studiemiddagen. Zo onhandig.
Ik zat ook aan de Efteling te denken donderdag, maar dat doen vast heel veel ouders...
pi_191141729
Oh de Efteling, dat is ook wel een goed idee. Niet voor de stakingsdagen, maar we hebben binnenkort ook studiedagen rondom de voorjaarsvakantie...
pi_191141861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:43 schreef lunapuella het volgende:
Oh de Efteling, dat is ook wel een goed idee. Niet voor de stakingsdagen, maar we hebben binnenkort ook studiedagen rondom de voorjaarsvakantie...
B is vrij op zijn verjaardag, 21-02, misschien dat we er dan heengaan, is misschien rustiger dan volgende week.
Ik zou dan inderdaad lekker gaan. Had de school van B maar studiedagen ipv middagen.
pi_191141978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:56 schreef exode het volgende:

[..]

B is vrij op zijn verjaardag, 21-02, misschien dat we er dan heengaan, is misschien rustiger dan volgende week.
Ik zou dan inderdaad lekker gaan. Had de school van B maar studiedagen ipv middagen.
Haha, dat is een van de dagen die ik ook overweeg! Zal zwaaien als we jullie zien. ;)
pi_191144900
De school van mijn kleuter is 2 dagen dicht. De school waar ik werk is 1 dag dicht en op die dag gaat het personeel bespreken hoe we de werkdruk kunnen verlagen (maar ik ben dan bij mijn andere baan dus ga niet. Van die klant/school heb ik nog niet gehoord of ze gaan staken).
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:24:39 #260
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_191144983
Bij mijn dochter staken ze niet. Dus gewoon naar school.
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:44:12 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191145963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:42 schreef exode het volgende:
Hij heeft gezwommen! Ik zal jullie het hele verhaal besparen. Het ging niet van harte en uiteindelijk heeft ie de hele les met kurkjes naast de juf gezwommen. Hij was zoooo trots (en ik ook!) Nu hopelijk weer een stijgende lijn.

Ik ben aan het bedenken wat ik met B ga doen volgende week donderdag op de stakingsdag. Juul gaat gewoon naar KDV en mijn schatje weet het nog niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed dat B gezwommen heeft!

En wat betreft jouw aanstaande (toch?). Is ze misschien lid van een vakbond, en kan ze evt. aanspraak maken op een vergoeding uit de stakingskas?

Hier is de school op donderdag dicht, en terwijl ik normaal op donderdag altijd vrij ben, heb ik nu dus een afspraak staan met 15 mensen die niet verplaatst kan worden :( . De bso is ook niet extra open (begrijpelijk trouwens, die hebben ook een personeelstekort en tijdens schooltijden wordt de ruimte gebruikt door de peuterspeelzaal). Hier komt oma dus oppassen.
pi_191148058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:44 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wat goed dat B gezwommen heeft!

En wat betreft jouw aanstaande (toch?). Is ze misschien lid van een vakbond, en kan ze evt. aanspraak maken op een vergoeding uit de stakingskas?

Hier is de school op donderdag dicht, en terwijl ik normaal op donderdag altijd vrij ben, heb ik nu dus een afspraak staan met 15 mensen die niet verplaatst kan worden :( . De bso is ook niet extra open (begrijpelijk trouwens, die hebben ook een personeelstekort en tijdens schooltijden wordt de ruimte gebruikt door de peuterspeelzaal). Hier komt oma dus oppassen.
Ze is lid van een vakbond, ik zal eens navragen, maar ik kan me goed voorstellen dat je dan echt moet gaan staken. Niet met B en mij mee een dagje weg >:)

B had vandaag een meisje te spelen, pfffff, is dat haantjes gedrag normaal? Ik werd gek van hem. Bij jongens heeft ie dat een stuk minder. Hij was zich enorm aan het uitsloven.
pi_191149214
Ik snap heel goed waarom er gestaakt wordt, maar twee dagen achter elkaar vind ik wel lastig. Dan in februari nog twee studiedagen en de voorjaarsvakantie en dan ben ik alweer door veel te veel vakantiedagen heen :{
pi_191149285
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 20:30 schreef Amsel het volgende:
Ik snap heel goed waarom er gestaakt wordt, maar twee dagen achter elkaar vind ik wel lastig. Dan in februari nog twee studiedagen en de voorjaarsvakantie en dan ben ik alweer door veel te veel vakantiedagen heen :{
Noor heeft volgende week woensdag ook nog eens studiedag (was al zo gepland), dus ze is drie dagen thuis. Nu wil het toeval dat ik voor volgende week vrij heb genomen, dus voor ons komt het prima uit. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel ouders best bagger is.

Wie heeft we trouwens ervaring met sprookjeswonderland in Enkhuizen? Dankzij Franny haar idee gaan Noor en ik af en toe samen weg en dan blijven we ergens een nachtje slapen. Ik heb haar beloofd dat voordat de baby komt we dat nog een keer samen gaan doen. Ik kwam dit tegen en het ziet we wel leuk uit :) Ook niet idioot ver rijden en fijne entreeprijzen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-01-2020 20:42:36 ]
pi_191149534
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Noor heeft volgende week woensdag ook nog eens studiedag (was al zo gepland), dus ze is drie dagen thuis. Nu wil het toeval dat ik voor volgende week vrij heb genomen, dus voor ons komt het prima uit. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel ouders best bagger is.
Precies dit!
Twix heeft die woensdag studiedag en donderdag en vrijdag is de school dicht.
Voor woensdag is er Oma, zij haalt hem altijd al uit school op woensdag en Mars is ook altijd bij haar de hele dag want ik werk op woensdag.
Donderdag en vrijdag ben ik zelf vrij, dus deze keer komen we goed weg.
Ben alleen al door drie verschillende vrienden gevraagd of ik hun kinderen ook op wil vangen. Dat ga ik niet doen want dan zou ik er 7 extra hebben bovenop mijn eigen twee kinderen, dat vind ik teveel in mijn eentje.
Ik snap de staking maar zie ook hoeveel mensen het in de problemen brengt.
pi_191149790
Dat is natuurlijk ook een beetje het idee, een staking waar niemand last van heeft is zinloos.
pi_191150240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 20:57 schreef lunapuella het volgende:
Dat is natuurlijk ook een beetje het idee, een staking waar niemand last van heeft is zinloos.
Dat begrijp ik. En ik kom zelf uit het onderwijs dus ik snap het helemaal.
Maar het brengt wel mensen in problemen. Dat was geen oordeel, dat is een feit. En dat vind ik voor die personen wel vervelend.
pi_191150349
Ik hoor hier nog niet, maar vanaf volgende week wel.
Staken is hier helemaal beroerd uitgekomen. Zouden de eerste 2 schooldagen van S. zijn :')
Betekende nu dus dat S. maandag zijn allereerste schooldag zou hebben en meteen overblijven en BSO. Gelukkig neemt vriend nu vrij, want dat vind ik toch wel heel sneu voor S.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 22 januari 2020 @ 21:39:57 #269
480396 Sisu
Oudgediende
pi_191150854
Staking,
Vrij zuur he. Hier opgelost door een hele dag bso en een dag thuis met m’n man.

Zwemles
Ro staat al een tijdje op de wachtlijst. Ik weet dat ze in grote groepen leren zwemmen, maar vind dat niet zo’n probleem. Ons kind doet het goed in groepen.
Zolang er maar iemand is waar ze mee klikt en dat lukt over het algemeen wel. Zit alleen zo veel prijsverschil bij al die zwemlessen. Het zwembad zelf bied lessen aan voor 35 euro p maand. Een vereniging die het zwembad huurt voor 30 o maand en dan heb je nog een andere organisatie die privelessen (naja.. groepjes van 6) doet voor 45 euro per maand. Waar doe je dan goed aan he? Ik ga nu gewoon voor de voordeligste.

Vitamine
Onze Ro wil opeens geen vitamines meer. Ik vind het wel belangrijk dat ze die inneemt.
Gummies, kauwtabletjes.. elk merk en elke soort heb ik wel uitgeprobeerd, maar ze vind ze zó vies. Zelf slik ik extra vit d in smakeloze witte pilletjes. Zou ik die ook aan haar kunnen geven? Gewoon simpel van Etos.
En waarom zijn die kindertabletjes zo duur joh? 18 tot 28 euro per pot.. oké. Laatst genoemde waren vegan en verantwoorde multi vitamine ampullen. Dat was al helemaal de hel, maar die kon ik makkelijk loskiepen in een beetje drinken :D
**sisu heeft dus 9 potten aangebroken vitamine pilletjes voor kinderen in huis :{
Zonder hoop geen leven.
pi_191150977
Zwemles vond ik ook lastig. Ik ben via een collega in aanraking gekomen met een zwemschool waarvan ik nog nooit gehoord had. Ze was er lyrisch over en omdat het een fijne collega is vertrouwde ik haar. Heeft gelukkig goed uitgepakt, Noor heeft het er erg naar haar zin :) 6 lessen kosten trouwens 71,70.

Wat vitaminepillen betreft, ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht :) Geef je het omdat je kind slecht eet Sisu?
pi_191151095
Onze basisschool staakt niet mee, maar anders zou het hier ook een opgave zijn. Vrijdag niet, dan is man thuis, maar donderdag is lastig.

Nu voorziet onze bso ook in opvang op studie- stakingsdagen van school, dus ansich is dat dan altijd een oplossing, maar dat kost weer extra geld natuurlijk.

Ik snap het staken helemaal, kan ik ook wel achterstaan, maar tegelijkertijd; de groep mensen die er “last” van heeft kan er ook niks aan veranderen, dus of het nu echt helpend is...
pi_191151139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:55 schreef silliegirl het volgende:
Onze basisschool staakt niet mee, maar anders zou het hier ook een opgave zijn. Vrijdag niet, dan is man thuis, maar donderdag is lastig.

Nu voorziet onze bso ook in opvang op studie- stakingsdagen van school, dus ansich is dat dan altijd een oplossing, maar dat kost weer extra geld natuurlijk.

Ik snap het staken helemaal, kan ik ook wel achterstaan, maar tegelijkertijd; de groep mensen die er “last” van heeft kan er ook niks aan veranderen, dus of het nu echt helpend is...
Nou ja, als veel ouders eens niet meer VVD zouden stemmen... :P
pi_191151159
Hier is de bso ook extra open op de stakingsdagen. Die uren moet je wel extra betalen maar je krijgt hier achteraf wel weer toeslag voor terug.
pi_191151240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nou ja, als veel ouders eens niet meer VVD zouden stemmen... :P
Het grootste probleem is het lerarentekort. Oke, dat hangt uiteraard wel samen met de beloning enzo, maar we kunnen stemmen tot we een ons wegen, maar dat verandert dat tekort niet ineens.

Overigens sta ik daar dubbel in ook; toen ik afstudeerde, had ik echt wel een aantal vriendinnen die van de PABO afkwamen en vervolgens in de jaren erna nérgens aan de bak kwamen, of alleen tijdelijk als invalkracht. Die zijn toen uiteindelijk allemaal, een voor een, wat anders gaan doen. En nu is er dus een tekort, wat naar is, maar naar mijn idee werkt er ook iets in de sector niet helemaal lekker als er +- 5 jaar geleden een hoop starters niet tussen kwamen en er nu een tekort is..

Maar als iemand me even in wil fluisteren op wie ik moet stemmen om dit mede op te kunnen lossen, dan doe ik dat graag hoor :P
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:02:39 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191151247
Hier bewust gekozen voor zwemles in kleine groepen (max. 6 kinderen). Belangrijker was eigenlijk nog hoe veel kinderen er tegelijk in het bad waren. J doet het niet goed in volledig nieuwe omgevingen en had dan af en toe even een aai over de bol van de juf nodig. En hij is nogal snel afgeleid, dus 40 kinderen in een zwembad werkt voor hem niet. Nu waren er max 2 groepjes, dus 12 kinderen. F staat ingeschreven bij dezelfde zwemschool, beviel prima.

Bij de keuze heb ik de prijs buiten beschouwing gelaten. Uiteindelijk is het volgens mij niet veel duurder dan de gemeentelijke zwemles in grote groepen (“ja, ze zwemmen in kleine groepen mevrouw” “en over hoe veel kinderen hebben we het” “maximaal twaalf” .... dus... kleine groepen m’n hoela).

O, en staking. Ik sta er volledig achter, maar ben wel eerlijk in dat ik er eigenlijk nooit ‘last’ van heb. Mijn gepensioneerde ouders en schoonmoeder (allemaal voormalig leerkrachten ook nog) maken graag van de gelegenheid gebruik de kleinkinderen te entertainen. Ik heb dus geluk, ook dat mijn kinderen de enige twee schoolgaande kleinkinderen zijn, en mijn zus en broers van mandus niet ook een oppasprobleem hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')