twitter:KTHopkins twitterde op donderdag 21-11-2019 om 10:11:55In the Netherlands, young white nationals are hunted down by groups of Moroccan migrants. And the state broadcaster & polite society looks the other way. We see your suffering. We stand with Dutch nationals. https://t.co/unb4rNIVGE reageer retweet
quote:Een woordvoerster van de politie laat weten dat de zaak in onderzoek is, maar dat eerst – ondanks de toch duidelijke beelden – moet worden bekeken of de personen op de filmpjes herkend kunnen worden. „En dan moet nog blijken of er een strafbaar feit is gepleegd. Maar we sluiten niet uit dat er binnenkort aanhoudingen worden verricht.
Ik heb altijd zoveel moeite haar serieus te nemenquote:Op donderdag 21 november 2019 12:37 schreef Nober het volgende:
twitter:KTHopkins twitterde op donderdag 21-11-2019 om 10:11:55In the Netherlands, young white nationals are hunted down by groups of Moroccan migrants. And the state broadcaster & polite society looks the other way. We see your suffering. We stand with Dutch nationals. https://t.co/unb4rNIVGE reageer retweet
Het is typerend en veelzeggend genoeg dat het deze groepen zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb altijd zoveel moeite haar serieus te nemen![]()
Maar ik vind het nogal wat om direct de racisme kaart te trekken.
Daarmee zeg ik niet dat dat niet het geval is overigens (misschien zie ik het fout).
Maar deze groep jongeren zijn geen vreemden van elkaar he.
Ze kennen elkaar allemaal van school, vrienden en dergelijke.
Daar is het ergens geėscaleerd (omdat haantjes gedrag op sociaal media), maar dit had net zo goed andersom kunnen zijn toch?
Ik denk niet dat ze dachten goh laten we ze pakken want ze zijn Nederlands.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het is typerend en veelzeggend genoeg dat het deze groepen zijn.
Geen groepen waarin zowel Nederlandse als Marokkaanse jongeren zitten.
Ik vind die formulering ook wel wat ver gaan, en dat heb ik niet gauw.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Misschien wel weer vergelijkbaar met dat zielige jongetje Tommy die niet zo zielig bleek te zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Daarmee zeg ik niet dat dat niet het geval is overigens (misschien zie ik het fout).
Maar deze groep jongeren zijn geen vreemden van elkaar he.
Ze kennen elkaar allemaal van school, vrienden en dergelijke.
Daar is het ergens geėscaleerd (omdat haantjes gedrag op sociaal media), maar dit had net zo goed andersom kunnen zijn toch?
Ik denk niet dat ze dachten goh laten we ze pakken want ze zijn Nederlands.
Zoiets, ik denk dat daarom ook nog niemand is aangehouden oid.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Misschien wel weer vergelijkbaar met dat zielige jongetje Tommy die niet zo zielig bleek te zijn.
twee mensen ja? handlangers? begeleiders?quote:Op donderdag 21 november 2019 13:53 schreef Drugshond het volgende:
Ik loop by default met twee mensen rond.
Begeleid verlof denk ik zoquote:Op donderdag 21 november 2019 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
twee mensen ja? handlangers? begeleiders?
Lach maar ik verkoop mijn huid duur.Zeker tegen dat opsporingstuig uit het rifgebergte.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
twee mensen ja? handlangers? begeleiders?
Als je dat "links dit/dat"nou eens weg laat zou dat al een stuk prettiger zijn. Onnodig.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lach maar ik verkoop mijn huid duur.Zeker tegen dat opsporingstuig uit het rifgebergte.
Je bent links saniel om te denken dat.......
https://www.politie.nl/ni(...)ingen-gorinchem.htmlquote:Vijf aangiftes voor mishandelingen Gorinchem
Laatste update:
21-11-2019 | 14:04
Gorinchem - Een aantal filmpjes met grove mishandelingen door mogelijk dezelfde dadergroep zorgen voor afschuw en bezorgdheid in Gorinchem. De politie werd vrijdag op de beelden gewezen en heeft een groot aantal van de verdachten inmiddels geļdentificeerd.
Eind vorige week werden wij door verschillende melders gewezen op een vreselijk filmpje. Een groep jongens belaagt een jonge knul en mishandelt hem op een schofterige manier. Wij hadden op dat moment nog geen aangifte of melding binnen van de mishandeling. Geholpen door vele getuigen die de betrokkenen en verdachten denken te herkennen, zijn we direct een onderzoek gestart. Inmiddels hebben we het slachtoffer gevonden en gesproken, hij heeft aangifte gedaan.
Het incident bleek niet op zichzelf te staan: we hebben nu vijf aangiftes in behandeling die een link lijken te hebben met deze dadergroep. De slachtoffers zijn allemaal rond de 14 jaar oud.
Aanhoudingen volgen
Ook van die andere mishandelingen circuleren filmpjes, waarvan we onderzoeken wie er ‘de hoofdrol’ in hebben en wie welke strafbare handelingen uitvoert. Dankzij die beelden zijn er veel getuigen die meedenken, onder andere vanuit scholen en jongerenwerk. Uiteraard hebben ook de wijkagenten hun voelsprieten uitstaan, en zijn zij in gesprek met hun buurt.
De recherche is nu druk bezig met het analyseren van alle beelden, het bij elkaar brengen van informatie en het uitzoeken wie waarvoor verantwoordelijk is. Er is inmiddels een aantal verdachten in beeld, aanhoudingen volgen.
Deel beelden met ons, niet met elkaar
Hoewel de beelden zeker bijdragen aan het onderzoek, kan het blijven delen van de video’s voor de slachtoffers en hun ouders erg confronterend en schadelijk zijn. We roepen iedereen dan ook op om te stoppen met verdere verspreiding, en waar mogelijk de filmpjes offline te halen. Denk je dat je informatie of beelden hebt die de politie nog niet heeft, stuur het dan vooral naar ons. Dat kan via onderstaand tipformulier. Je kunt ook bellen: 0900-8844 of anoniem: 0800-7000.
Fittiequote:Op donderdag 21 november 2019 15:28 schreef Tengano het volgende:
Ik kan dit artikel helemaal niet op de frontpage vinden, of ligt dat nou aan mij
Ik dacht eerst dat het deze was, maar dat klopt dus niet:
Politie onderzoekt fittie in Gorinchem
Al jaren geleden gedag gezegd idd. Is meer een soort geenstijl nu. Inclusief domme reacties. Jammer dat Danny het zo heeft laten afglijden.quote:Op donderdag 21 november 2019 15:43 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Fittie![]()
![]()
![]()
Nu weet ik weer waarom ik niet meer op de FP kom.
Maar zo spreek je het ook uitquote:Op donderdag 21 november 2019 16:02 schreef butz0rs het volgende:
Op de radio sprak iemand het uit als gorcum
Dat is de uitspraak in lokaal 'dialect' ja. Aan de andere kant van de Merwede ligt Woudrichem, waar de lokale uitspraak Woerkum betreft bijvoorbeeldquote:Op donderdag 21 november 2019 16:02 schreef butz0rs het volgende:
Danny kan je niet horen. Die droogt zijn tranen met zijn geld.quote:Op donderdag 21 november 2019 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al jaren geleden gedag gezegd idd. Is meer een soort geenstijl nu. Inclusief domme reacties. Jammer dat Danny het zo heeft laten afglijden.
Ik heb nog nooit iemand het anders horen uitspreken maargoedquote:Op donderdag 21 november 2019 16:02 schreef butz0rs het volgende:
quote:Op donderdag 21 november 2019 16:02 schreef butz0rs het volgende:
Op de radio sprak iemand het uit als Gorcum
Niets lokaals aan, dat is gewoon de uitspraak.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:04 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat is de uitspraak in lokaal 'dialect' ja.
Toch gewoon op de Nederlandse manier: Sjarlowies?quote:Op donderdag 21 november 2019 17:00 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Niets lokaals aan, dat is gewoon de uitspraak.
Maar jij spreekt Charlois zeker ook op z'n Frans uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |