Gescheurd condoom, pil vergeten etc etc.quote:Op dinsdag 19 november 2019 00:40 schreef -Chakotay- het volgende:
ik = eens met TS
abortus is moord
ongewenst zwanger worden is enkel in geval van verkrachting
Laten we de discussie maar voor wat het is niet?quote:Op dinsdag 19 november 2019 00:49 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gescheurd condoom, pil vergeten etc etc.
Dat was snelquote:Op dinsdag 19 november 2019 00:56 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Laten we de discussie maar voor wat het is niet?
Het is wat het is. Het land heeft besloten. Daar heb ik mij bij neergelegd.
De mens dwaalt steeds verder af van het pad, tot de krankzinnigheid toeslaat.
Mind you, we leven nu al samen met krankzinnigen.
Ongewenst zwanger is niet de enige reden om over te gaan tot abortus.quote:Op dinsdag 19 november 2019 00:40 schreef -Chakotay- het volgende:
ik = eens met TS
abortus is moord
ongewenst zwanger worden is enkel in geval van verkrachting
klopt mbt laatste zinquote:Op dinsdag 19 november 2019 01:21 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Ongewenst zwanger is niet de enige reden om over te gaan tot abortus.
En vplgens de huidige wetgeving is abortus geen moord.
hmmquote:Op dinsdag 19 november 2019 01:04 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
7 minuten om jou de mond te snoeren is redelijk snel toch?
Omdat ongewenste zwangerschappen gewoon niet de enige reden is voor abortus. Maar medische afwijkingen, gevaar voor moeder en kind kan ook een prima reden zijn.quote:
snap ikquote:Op dinsdag 19 november 2019 01:57 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Omdat ongewenste zwangerschappen gewoon niet de enige reden is voor abortus. Maar medische afwijkingen, gevaar voor moeder en kind kan ook een prima reden zijn.
Goed zo... dus dat betekent dat abortus een prima mogelijkheid is in bepaalde situaties. Waardoor de mogelijkheid moet blijven bestaan en vrouwen de optie moeten houden om hier zelf over te beslissen. Met daarbij voldoende begeleiding en gesprekken over alle alternatieven.quote:
ik zou de keuze van het ongeboren kind wel eens willen horenquote:Op dinsdag 19 november 2019 02:32 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Goed zo... dus dat betekent dat abortus een prima mogelijkheid is in bepaalde situaties. Waardoor de mogelijkheid moet blijven bestaan en vrouwen de optie moeten houden om hier zelf over te beslissen. Met daarbij voldoende begeleiding en gesprekken over alle alternatieven.
En het betekent ook dat de abortus is moord aanhangers te stellig zijn en zich niet moeten bemoeien met de vrije keuze die mensen hebben.
Het hele pricile erachter is natuurlijk dat dit geen optie is. Het is namelijk geen ongeboren kind. Maar een embryo. Het is een klompje cellen die op het moment dat de zwangerschap wordt afgebroken nog niet in staat is om een keuze te maken, te voelen, waar te nemen etc.quote:Op dinsdag 19 november 2019 02:38 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik zou de keuze van het ongeboren kind wel eens willen horen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |