Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.quote:Op maandag 18 november 2019 07:12 schreef Lunatiek het volgende:
Wat is er racistisch aan een zak cadeautjes naast de open haard?
Ja, dat je vrouw er zo over denkt heb je al eens eerder geroepen en dat was met de mededeling dat bij jouw thuis geen Sinterklaas meer werd gevierd en wie dat wel deed was een racist. Als ik het me goed herinner. In elk geval dat je vrouw het niks vond weet ik heel zeker.quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.
Sint en zijn roetveegpieten is geen optie? Dat zijn tenminste de echte, net zoals op tv.quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.
Je kunt ook vast en zeker Sint en roetveegpieten uitnodigen. Is dat voor je vrouw een optie? Zo ja, wat is dan het probleem?quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hier komen ze niet langs, maar ik vind roetveegpieten ook prima. En dan omdat ze zwarter worden door de schoorsteen. Hoe zwarter, hoe meer ervaren. Maar van mij hoeven ze echt niet vol zwart. Pieten gaan ook weleens onder de douche..quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
deze discussie begint een beetje zielig te worden.quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee, je bedoelt dat Dennis zelf een beetje zielig isquote:Op maandag 18 november 2019 08:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
deze discussie begint een beetje zielig te worden.
Exact dit. Je kan prima gezellig Sinterklaas vieren zonder de racistische elementen.quote:Op maandag 18 november 2019 08:52 schreef _I het volgende:
Wat een treurnis weer. Heb jarenlang sinterklaas gevierd, zonder ooit iemand te hebben gezien. Keek tv voor het verhaal en vond thuis cadeaus als verrassing.
Wij hadden vroeger een speurtocht door het huis en de garage naar de verstopte cadeausquote:Op maandag 18 november 2019 08:49 schreef CaVaBien het volgende:
In principe vind ik het geen racisme, maar ik zat laatst in de trein, waarbij een oudere Nederlandse vrouw naar een donker kind wees (van 6/7 jaar) en zei: 'kijk daar zwarte piet!'.
Ik kan me heeel goed voorstellen dat je dat niet leuk vindt. En helemaal als kind. Door dat soort idiote mensen die denken dat ze grappig zijn, worden de pieten wel geassocieerd met racisme en dat snap ik heel goed.
Je kan sinterklaas ook vieren zonder de sint en de pieten. Of met roetveegpieten.
Wij vieren elk jaar sinterklaas. Hier kloppen ze op de voordeur aan en rennen dan snel weg. Ze laten wel een zak met cadeautjes achter bij de voordeur.
Toen mijn dochter klein was liet ik ze elk jaar komen. Vorig jaar was m'n zoon nog te klein dus kon ik haar gemakkelijk haar zin geven, maar nu is ie al wat groter en begint ie het wel te snappen. En nee, ik heb ze nog niet geboekt maar daar moet ik nu wel mee opschieten.quote:Op maandag 18 november 2019 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, dat je vrouw er zo over denkt heb je al eens eerder geroepen en dat was met de mededeling dat bij jouw thuis geen Sinterklaas meer werd gevierd en wie dat wel deed was een racist. Als ik het me goed herinner. In elk geval dat je vrouw het niks vond weet ik heel zeker.
Dus je hebt in voorgaande jaren geen Pieten in huis gehad. En nu moet het van jou ineens weer wel, terwijl je wéét dat je vrouw het niet oké vindt (dat wist ik zelfs).
Waarom vier je het niet gewoon als voorgaande jaren? Je dochter is al te oud om nog te geloven en je zoon heeft nog geen herinnering aan een traditie, dus voor hen is het niet nodig Pieten uit te nodigen. Je vrouw vindt het niet leuk. Waarom moet jij dan zonodig? Waarom wil je per se je vrouw kwetsen, of is dit weer een "ik had gehoopt dat ze er niet achter zou komen"-actie?
Dat denk ik ook, dat het hem geen reet uitmaakt, roetveegpieten heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat dat lastig gaat worden.quote:Op maandag 18 november 2019 09:30 schreef Schanu het volgende:
Ik heb geen zin om mee te doen aan de zwarte pieten discussie, dus daar ga ik inhoudelijk niet op in. Je kinderen zal het echter niet uitmaken hoe piet eruit ziet, dus als je een tussenweg zoekt zou ik zeggen: ga voor roetveegpiet. Mijn dochters zagen tijdens de intocht zowel zwarte pieten als roetveeg pieten en ze waren voor hun allemaal gelijk. Als ze groen, geel of blauw waren geweest had mijn oudste er waarschijnlijk om moeten lachen, maar had ze het alsnog prima gevonden. Kinderen zijn flexibel, het maakt ze echt niet uit. Het sinterklaasfeest afschaffen omdat je zelf geen tussenweg kan of wil vinden, dát maakt ze wel uit.
Dan geef je hem een chocolade letter en cadeaus met kerstmis. Heel normaal in veel gezinnen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:48 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, dat het hem geen reet uitmaakt, roetveegpieten heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat dat lastig gaat worden.
En ze wil helemaal geen Sinterklaas vieren, dus ook geen cadeautjes en dat vind ik zielig voor mijn zoon. Over een paar jaar gaat ie ook naar school en dan zou hij in dit overwegend blanke dorp waarschijnlijk de enige zijn die niks heeft gekregen van de Sint.
Als je de post bovenstaande de jouwe lees, wil ze dat zelfs niet.quote:Op maandag 18 november 2019 10:50 schreef Lunatiek het volgende:
Lees je wel hoe denigrerend je bent als je het hier over jw vrouw hebt?
"Lange tenen"
"Toen kon ik haar haar zin nog geven"
Je vrouw wil dit niet. Dus vraag of roetveegpieten acceptabel zijn, of überhaupt pieten, en zo nee, dan is het gewoon pakjesavond met de bekende klop op het raam.
Die stond er nog niet toen ik begon te typen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je de post bovenstaande de jouwe lees, wil ze dat zelfs niet.
Dit dus.quote:Maar ik zou gewoon gaan voor de klop door het raam en wat pepernoten via de deur. Is net zo leuk.
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen? Dat jij dat doet kan ik niks aan doen maar ik zoek een manier waarop ik mijn kind niet hoef te benadelen omdat zijn moeder geen Sinterklaas wil vieren. Is dat nu echt zo vreemd?quote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die stond er nog niet toen ik begon te typen.
[..]
Dit dus.
Maar het issue zal wel weer iets anders in elkaar steken dan als in de OP wordt gesteld.
Sowieso weer opvallend dat TS zijn zin wil doordrammen hoewel hij donders goed weet dat zijn vrouw het niet wil hebben.
Jezus man. FOK! wordt onderhand een beetje jouw boksbal. Als je wat dwars zit open je een topic en dan kun je hopelijk weer even lekker tekeer gaan.quote:Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen? Dat jij dat doet kan ik niks aan doen maar ik zoek een manier waarop ik mijn kind niet hoef te benadelen omdat zijn moeder geen Sinterklaas wil vieren. Is dat nu echt zo vreemd?
Ik ben al weer weg, rustig maar.quote:Op maandag 18 november 2019 13:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jezus man. FOK! wordt onderhand een beetje jouw boksbal. Als je wat dwars zit open je een topic en dan kun je hopelijk weer even lekker tekeer gaan.
Nee, je moet gaan scheiden.quote:Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen?
Leer er nou eens van.quote:Op maandag 18 november 2019 13:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik ben al weer weg, rustig maar.
Nee. Ga op zoek naar het compromis. Mijn man had ook niets met sinterklaas. Dus kocht ik zelf een schoencadeau, zette met de kinderen de schoen en zong een lied. Nu de kinderen pubers zijn is het traditie geworden. Niet zoals in nl met een heel groot feest. Maar leuk genoeg.quote:Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen? Dat jij dat doet kan ik niks aan doen maar ik zoek een manier waarop ik mijn kind niet hoef te benadelen omdat zijn moeder geen Sinterklaas wil vieren. Is dat nu echt zo vreemd?
Nee, dat had je moeten uitpraten voordat je ging trouwen of op zijn minst de vorige Sinterklaas toen zij er bezwaar tegen had.quote:Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Een relatie is compromissen sluiten. Samen ergens over praten. Proberen elkaars standpunt te begrijpen, en als dat niet lukt toch op z'n minst te accepteren en respecteren. En dan een oplossing zoeken waar je allebei mee kunt leven. Er zijn best manieren om het Sinterklaasfeest te vieren zonder zwarte pieten en zelfs zonder liegen over sinterklaas, als dat voor haar een probleem is. Probeer er een gezellige traditie van jullie van te maken.quote:Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat zou zo moeten zijn, maar het eerdere compromis was kennelijk "nou jij je zin, dan geen Sinterklaas". Het is een beetje raar daar nu dan weer op terug te komen.quote:Op maandag 18 november 2019 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Is het probleem nu de pieten of het gehele sinterklaasfeest wel of niet vieren?
Dat zij geen zp wil is een begrijpelijk standpunt, dat jij wel het sinterklaasfeest wil vieren ook.
Daar moet toch gewoon een leuk compromis mogelijk zijn?
Vroeger hadden wij nooit een zp (of sint) in huis. Wel een paar goede rammen op de deur, een fikse hand pepernoten door de brievenbus en een zak met cadeautjes voor de deur.
Met mijn eigen zoon een 'alternatief' sinterklaasfeest omdat ik (ja ja, heel principieel, was nog jong) niet wilde liegen.
Geen sint en piet, maar wel schoenen zetten en zingen, grapjes (op kinderniveau) over stout en braaf zijn over elkaar. En vooral een hele fijne tijd met elkaar.
Heb je al eens geprobeerd te zeggen wat dit feest voor jou betekend? Waarom jij het zo waardevol vindt?
Dus ipv tegen haar ingaan eens met zachtheid en vriendelijkheid vertellen wat jij erbij voelt? Die mooie herinnering verteld? Waarom jij dit met je kinderen wil delen?
Stop met die tegen argumenten naar elkaar toe. Wat conflict veroorzaakt.
Begrijp haar anti zp standpunt, maar doe je stinkende best om haar te laten begrijpen waarom jij dit belangrijk vindt. Wat het voor jou betekend. Dat jij je kinderen wil geven wat voor jou zo mooi was en hoe fijn het voelde dat aan je dochter te geven en dat je dat je zonen ook zou willen geven.
Hou niet strak vast aan zo en zo moet het. Maar praat over hoe kunnen we datzelfde gevoel krijgen, zonder de ander tekort te doen?
Nieuwe nicknaam in 3...2...1...quote:Op maandag 18 november 2019 13:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee hoor.quote:Op maandag 18 november 2019 15:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat zou zo moeten zijn, maar het eerdere compromis was kennelijk "nou jij je zin, dan geen Sinterklaas". Het is een beetje raar daar nu dan weer op terug te komen.
Doe dat nou niet...quote:Op maandag 18 november 2019 13:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hij heeft veel te makkelijk toegegeven toen om van het gezeur af te zijn en nu (met de hele toestand van nu) denkt hij even buiten zijn vrouw om het toch door te kunnen zetten. Waarschijnlijk bedacht met het idee dan nog niet thuis zou zijn en het nooit zou merken.quote:Op maandag 18 november 2019 20:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het is prima mogelijk dat je het toch meer mist dan je dacht. Zeker nu er kinderen in die leeftijdsgroep zijn (komen).
Je moet niet te snel dingen in steen beitelen. Eens gezegd altijd beloofd is niet zo handig in relaties.
Jij bespreekt Sinterklaas met je toekomstige vrouw op een date ja?quote:Op maandag 18 november 2019 13:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, dat had je moeten uitpraten voordat je ging trouwen of op zijn minst de vorige Sinterklaas toen zij er bezwaar tegen had.
TS zou eens moeten beginnen met praten met zijn vrouw.quote:Op maandag 18 november 2019 20:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het is prima mogelijk dat je het toch meer mist dan je dacht. Zeker nu er kinderen in die leeftijdsgroep zijn (komen).
Je moet niet te snel dingen in steen beitelen. Eens gezegd altijd beloofd is niet zo handig in relaties.
Nee. Maar ik ben ook niet binnen een jaar getrouwd, dus is dat een mooi onderwerp voor de eerste Sinterklaas die je samen viert, ruim voor je kinderen in de juiste leeftijd hebt. Het zijn dan twee tradities die samenkomen, dan moet je toch samen een nieuwe vorm verzinnen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 06:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bespreekt Sinterklaas met je toekomstige vrouw op een date ja?
quote:Op maandag 18 november 2019 08:49 schreef CaVaBien het volgende:
In principe vind ik het geen racisme, maar ik zat laatst in de trein, waarbij een oudere Nederlandse vrouw naar een donker kind wees (van 6/7 jaar) en zei: 'kijk daar zwarte piet!'.
Ik kan me heeel goed voorstellen dat je dat niet leuk vindt. En helemaal als kind. Door dat soort idiote mensen die denken dat ze grappig zijn, worden de pieten wel geassocieerd met racisme en dat snap ik heel goed.
Je kan sinterklaas ook vieren zonder de sint en de pieten. Of met roetveegpieten.
Wij vieren elk jaar sinterklaas. Hier kloppen ze op de voordeur aan en rennen dan snel weg. Ze laten wel een zak met cadeautjes achter bij de voordeur.
Zoiets jatwitter:markoesamami twitterde op zondag 17-11-2019 om 22:24:38Stel je loopt door de trein met je kind en een volwassen vrouw noemt je kind een zwarte piet. Sorry maar had allang in dr gezicht gespuugd. Deze mevrouw die filmt doet het nog netjes. https://t.co/paPG8l5Ivy reageer retweet
Idd.quote:Op dinsdag 19 november 2019 06:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
TS zou eens moeten beginnen met praten met zijn vrouw.
En als dat kind nou gewoon "Piet" had geheten, dan klopt het toch wat ze zegt?quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]Zoiets jatwitter:markoesamami twitterde op zondag 17-11-2019 om 22:24:38Stel je loopt door de trein met je kind en een volwassen vrouw noemt je kind een zwarte piet. Sorry maar had allang in dr gezicht gespuugd. Deze mevrouw die filmt doet het nog netjes. https://t.co/paPG8l5Ivy reageer retweet
Zelfs dat laatste hadden wij niet. Maar toch altijd van het Sinterklaasfeest genoten. (Kleine) kinderen hebben niet zo veel nodig, ouders doen het vooral voor zichzelf.quote:Op maandag 18 november 2019 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vroeger hadden wij nooit een zp (of sint) in huis. Wel een paar goede rammen op de deur, een fikse hand pepernoten door de brievenbus en een zak met cadeautjes voor de deur.
Yeps.quote:Op dinsdag 19 november 2019 15:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zelfs dat laatste hadden wij niet. Maar toch altijd van het Sinterklaasfeest genoten. (Kleine) kinderen hebben niet zo veel nodig, ouders doen het vooral voor zichzelf.
quote:Op woensdag 20 november 2019 09:43 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik ben vrijgezel en ik vind een vrouw die de hele dag zonder slipje rondloopt vooral ordinair.
Ik voel een nieuw topic aan komenquote:Op woensdag 20 november 2019 09:49 schreef Lunatiek het volgende:
Ik geloof dat het probleem is opgelost:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |