abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:54:20 #101
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191301669
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:47 schreef Scorpie het volgende:
Prachtig dit, mensen die van een verspakket over de zeik kunnen gaan :D
Wereldoorlog 3.
Gelieve verwijderen
  Moderator zaterdag 1 februari 2020 @ 23:31:27 #102
236264 crew  capricia
pi_191302117
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:47 schreef Scorpie het volgende:
Prachtig dit, mensen die van een verspakket over de zeik kunnen gaan :D
Ja echt hè.
Als je een verspakket koopt kun je per definitie niet koken. Of zo. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 2 februari 2020 @ 02:09:46 #104
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191303322
Als je alleen bent is het wel aardig maar als je met 5 of meer bent dan is het niet aan te bevelen. Als je met meer bent zal je creatief moeten zijn en dat zijn deze pakketten niet.
pi_191303870
quote:
Ik had niet verwacht dat ze goedkoper waren dan los de ingrediënten kopen.. Meestal betaal je voor 'gemak'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2020 07:47:00 ]
pi_191303909
quote:
'Je proeft echt de sinaasappel erin terug'
Ik proef liever pompoen dan sinaasappel in een pompoensoep :+

Bestaat er trouwens sinaasappelsoep? Of gaat dat gewoon door voor smoothie met andere fruitsoorten?
  zondag 2 februari 2020 @ 08:09:41 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191303930
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2019 12:44 schreef Lonaa het volgende:
Zullen we het gezellig houden, jongens? Niet iedereen heeft evenveel zin en creativiteit om uitgebreid te koken. En dat is prima.
Bij verspakketten is het koken nog best uitgebreid. Je kunt beter zeggen dat niet iedereen evenveel zin heeft om uitgebreid boodschappen te doen, al helemaal niet naar ingrediënten waarvan je een groot deel weg doet omdat de standaard hoeveelheid niet bij het gekozen recept past.

Ik vind het verspakket snert van de AH erg goed, aangevuld met het snert vleespakket en nog wat extra's als een rookworst en spek, en roggebrood met ontbijtspek.
pi_191303973
quote:
quote:
de Jumbo krijgt een 6,5 omdat deze echt te pittig was. Brenda: 'Volgens het recept moest er 1 peper in, maar in mijn verpakking zaten twee kleine pepers, dus ik heb ze allebei toegevoegd. Daardoor was die soep veel te pittig.'
Christus te paard :') Dan heb je de keuze om zelf te bepalen hoeveel pepers je gebruikt. Gooi je er het dubbele van het recept in en ga je dan zeiken omdat hij te pittig is. 8)7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_191305067
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 07:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat ze goedkoper waren dan los de ingrediënten kopen.. Meestal betaal je voor 'gemak'.
Producten los bij de supermarkt zijn relatief duur en zo hebben ze ook vergeleken.

Zag een ui staan voor 35 ct...per kg verpakking kosten ze een euro. Denk niet dat ze een ui van 350 gram hadden.
pi_191305083
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 08:22 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

[..]

Christus te paard :') Dan heb je de keuze om zelf te bepalen hoeveel pepers je gebruikt. Gooi je er het dubbele van het recept in en ga je dan zeiken omdat hij te pittig is. 8)7
Dit. Bij de lasagna van de Appie zit een takje rozemarijn wat ik ontzettend goor vind. Ik ga dat er ook niet door de saus gooien...
pi_191305152
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:47 schreef descon het volgende:

[..]

Producten los bij de supermarkt zijn relatief duur en zo hebben ze ook vergeleken.

Zag een ui staan voor 35 ct...per kg verpakking kosten ze een euro. Denk niet dat ze een ui van 350 gram hadden.
Volgens mij hebben ze met verpakkingen wel rekening mee gehouden hoor, even als voorbeeld:

quote:
3 sjalotten: 1,09 per 400 gram (9 in een net) = ¤0,36
pi_191305329
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze met verpakkingen wel rekening mee gehouden hoor, even als voorbeeld:
[..]

Sjalotten worden niet los verkocht bij de Jumbo, basis producten zoals uien / aardappels wel maar tegen veel hogere prijzen.

Voor exotischere producten zoals de pompoen kan ik me voorstellen dat ze die in pakketten veel meer verkopen als los omdat de drempel veel hoger ligt. Dat wordt dan goedkoper door hogere volumes.

Dan zou je onder aan de streep het pakket best goedkoper kunnen aanbieden
pi_191305601
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 08:22 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

[..]

Als gevorderde pakket-eter waarschijnlijk wel, maar niet als het de eerste keer is. Dan gebruik je gewoon netjes alles in de doos. Terecht dus dat ze het benoemen. Ik vind zelf de hoeveelheid tijm bij AH ook altijd enorm verschillen, van 2 verlepte takjes tot 8 verse.

En verder zijn de gebruikte berekeningen voor vergelijking met losse prijzen krom. 99ct voor 8 bouillonblokjes, betekent ¤0,12 voor 2? En 1 losse rode paprika en 1 losse gele paprika ipv een goedkoper stoplicht meenemen en daar 2/3e van pakken in de berekening bij Jumbo, wat ze bij Lidl wel doen. Kleine verschillen maar als je het gaat berekenen moet je het wel goed en uniform doen anders slaat de vergelijking nergens op.

Ben wel positief verrast dat het goedkoper uit valt, had ik niet verwacht met de extra verpakkingskosten (inclusief verzamelen) erbij.
pi_191305909
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Als gevorderde pakket-eter waarschijnlijk wel, maar niet als het de eerste keer is. Dan gebruik je gewoon netjes alles in de doos. Terecht dus dat ze het benoemen. Ik vind zelf de hoeveelheid tijm bij AH ook altijd enorm verschillen, van 2 verlepte takjes tot 8 verse.
Mwa, ook als "amateur pakket-eter" denk je toch wel even na voordat je pepers in je gerecht gooit? Als je niet tegen pittig eten kan dan laat je ze eruit, of gebruik je een klein beetje. Zo doet iedereen het ook met die basi/bami pakketten. Beter teveel dan te weinig pepers in zo'n pakket, dan zit er voor iedereens smaak wat in qua mogelijkheid. Met "speciale kruiden" geloof ik best dat iedereen strak het recept volgt, maar wat pepertjes valt gewoon in de categorie peper en zout naar smaak.

Om dan het hele pakket een laag cijfer te geven omdat ze hem zelf pittig heeft gemaakt vind ik ietwat zwak.
  zondag 2 februari 2020 @ 12:43:19 #115
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191306765
Ik ben best wel van het koken uit 'pure' ingredienten.

Maar soms heb ik echt geen zin of heb ik tijd voor echt alles vanuit vers maken.
Een verspakket is dan vrij snel en makelijk. In een 30/40 minuten een prima maaltijd op tafel.

Is het superduper fantastisch? Nee.
Geeft het me soms wat nieuwe ideeen? Ja.
Is het gewoon prima eetbaar? Ja.

Al met al, een prima compromis. Gewoon fatsoenlijk voeier op tafel.
Het hoeft echt niet elke dag all out te zijn. Soms is relatief makkelijk, maar gewoon prima, alles wat je nodig hebt.

Bij andere recepten maak ik ook weleens gebruik van een kruidenmix of iets dergelijks.
Waarom zou wat bij de toko halen wel ok zijn en dit niet?

Als het resultaat is dat je na het eten lekker vol zit en een prima maaltijd hebt gegeten, wat is dan het probleem?

Ok ok, ruim in het zout.
Maar als je dat niet steeds doet is dat niet erg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:08:49 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191307136
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik ben best wel van het koken uit 'pure' ingredienten.

Maar soms heb ik echt geen zin of heb ik tijd voor echt alles vanuit vers maken.
Een verspakket is dan vrij snel en makelijk. In een 30/40 minuten een prima maaltijd op tafel.

Is het superduper fantastisch? Nee.
Geeft het me soms wat nieuwe ideeen? Ja.
Is het gewoon prima eetbaar? Ja.

Al met al, een prima compromis. Gewoon fatsoenlijk voeier op tafel.
Het hoeft echt niet elke dag all out te zijn. Soms is relatief makkelijk, maar gewoon prima, alles wat je nodig hebt.

Bij andere recepten maak ik ook weleens gebruik van een kruidenmix of iets dergelijks.
Waarom zou wat bij de toko halen wel ok zijn en dit niet?

Als het resultaat is dat je na het eten lekker vol zit en een prima maaltijd hebt gegeten, wat is dan het probleem?

Ok ok, ruim in het zout.
Maar als je dat niet steeds doet is dat niet erg.
Wat is het verschil tussen koken met pure ingrediënten en een verspakket? Je bent net zo lang bezig met schillen en snijden als bij losse "pure" groenten. Ik zie een verspakket niet als een snelle eenvoudige maaltijd en koop het alleen als ik ruim de tijd heb om te koken.

Er zitten nauwelijks pakjes en zakjes bij, hooguit een bouillonblokje (en dat is ook het enige zout dat er volgens recept in gaat).

Zo is er een AH verspakket voor guacamole, ben je echt langer mee bezig dan een potje openschroeven en er zitten geen pakjes en zakjes in.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:12:07 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191307188
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

En verder zijn de gebruikte berekeningen voor vergelijking met losse prijzen krom. 99ct voor 8 bouillonblokjes, betekent ¤0,12 voor 2? En 1 losse rode paprika en 1 losse gele paprika ipv een goedkoper stoplicht meenemen en daar 2/3e van pakken in de berekening bij Jumbo, wat ze bij Lidl wel doen. Kleine verschillen maar als je het gaat berekenen moet je het wel goed en uniform doen anders slaat de vergelijking nergens op.

Ben wel positief verrast dat het goedkoper uit valt, had ik niet verwacht met de extra verpakkingskosten (inclusief verzamelen) erbij.
Wat bij die pepertjes een probleem zal zijn is dat mensen de Spaanse peper kennen, die zijn vrij fors. Zie je dan twee kleintjes, dan denk je dat dat hetzelfde is als één grote. Maar die kleintjes zijn vaak veel pittiger.
Mijn ouders zijn niet erg bekend met exotisch eten, de Spaanse peper gaat alleen in de bami of nasi. Vaak gaat hij niet op, vinden ze te pittig. Ik heb ze op het hart gedrukt niet uit verspillingsoverwegingen die schattige kleine pepertjes te kopen - want die zijn megapittig.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:29:03 #118
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191307462
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen koken met pure ingrediënten en een verspakket? Je bent net zo lang bezig met schillen en snijden als bij losse "pure" groenten. Ik zie een verspakket niet als een snelle eenvoudige maaltijd en koop het alleen als ik ruim de tijd heb om te koken.

Er zitten nauwelijks pakjes en zakjes bij, hooguit een bouillonblokje (en dat is ook het enige zout dat er volgens recept in gaat).

Zo is er een AH verspakket voor guacamole, ben je echt langer mee bezig dan een potje openschroeven en er zitten geen pakjes en zakjes in.
Hangt idd een beetje af van het vers pakket in kwestie.
Maar bij verspakketen geld vaak dat er een kruiden melange bij gevoegd is. De 'smaakmaker' zeg maar.

Die vers maken maakt dat je meer naar smaak kan varieeren. In mijn geval bv niet teveel zout, met de pittigheid spelen. Geen verlepte tijm (wat verschil in smaak maakt) en ga zo maar door.
Die 'smaakmakers' kosten vers ook tijd. Boullion maken kost best wat tijd. Kruiden kiezen, malen en doen ook.
Als je het echt vanuit de 'pure' ingredienten maakt kost het grofweg genomen een uur tijd als dat verspakket een half uur zou kosten (bij boullion meer bv).
Die smaakmakers maken. Van boullion tot kruiden. Dat maakt het verschil tussen gvd zo lekker en gewoon prima.
Afhankelijk naar smaak. Afhankelijk van de keuze van de basis ingedrienten (dat verlepte zogenaamd verse takje tijm, of goede kwaliteit vets of droog. Het hangt er vaak een beetje tussenin).

Het vlees valt er al buiten. Dat zit niet in het pakket. Maar simpel de lijst volgen en kipfilet kopen ipv dijflilet kopen maakt al verschil.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:37:59 #119
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191307607
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat bij die pepertjes een probleem zal zijn is dat mensen de Spaanse peper kennen, die zijn vrij fors. Zie je dan twee kleintjes, dan denk je dat dat hetzelfde is als één grote. Maar die kleintjes zijn vaak veel pittiger.
Mijn ouders zijn niet erg bekend met exotisch eten, de Spaanse peper gaat alleen in de bami of nasi. Vaak gaat hij niet op, vinden ze te pittig. Ik heb ze op het hart gedrukt niet uit verspillingsoverwegingen die schattige kleine pepertjes te kopen - want die zijn megapittig.
Vers heeft ook variatie.

Zeker bij 'goedkoop' weet je vaak niet goed wat het is. Iig niet totdat je het proeft.

Bv die spaanse pepers gaan vanaf (punt) paprika met een hele kleine twist tot brand lekker door.

Gewoon blind erin mikken geeft amper garantie.
Ik ben dat soort pepers tegen gekomen waarin in voor een deel de zaadjes eruit haalde en pepers die ik in het geheel niet genoeg vond voor hetzelfde gerecht.

Een goede bron geeft meer kans op een bepaald type. Maar elk natuur product heeft wat variatie.

Jij hebt het over verschillende soorten van pepers. Ik heb het over de variatie van dezelfde soort.

Als je weet wat je koopt scheelt dat.
Als je proeft wat je gekocht hebt ook.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:48:42 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191307799
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vers heeft ook variatie.

Zeker bij 'goedkoop' weet je vaak niet goed wat het is. Iig niet totdat je het proeft.
Hm, ik vergelijk de kwaliteit van het verspakket met de losse groenten uit dezelfde supermarkt. Daarin zit voor zover ik kan nagaan geen verschil.
Als ik ze ga vergelijken met de losse groenten van de groentejuwelier dan is de kwaliteit vele malen beter, de prijs vele malen hoger, je krijgt er geen recept bij en allerlei niet-groentendingen moet je los shoppen waarbij je niet de juiste hoeveelheid koopt en dus een (groot) deel weg kan gooien. De groentejuwelier doet niet aan verspakketten, ik kan er hooguit een pakketje gesneden groenten kopen (bamipakket, macaronigroenten).
  zondag 2 februari 2020 @ 14:06:13 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191308058
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hm, ik vergelijk de kwaliteit van het verspakket met de losse groenten uit dezelfde supermarkt. Daarin zit voor zover ik kan nagaan geen verschil.
Als ik ze ga vergelijken met de losse groenten van de groentejuwelier dan is de kwaliteit vele malen beter, de prijs vele malen hoger, je krijgt er geen recept bij en allerlei niet-groentendingen moet je los shoppen waarbij je niet de juiste hoeveelheid koopt en dus een (groot) deel weg kan gooien. De groentejuwelier doet niet aan verspakketten, ik kan er hooguit een pakketje gesneden groenten kopen (bamipakket, macaronigroenten).
Zelfs bij uit dezelfde winkel zit verschil.
De meeste verspakketen worden geleverd met een 'smaakmaker'.
Een kruidenmalange.

Wat ze aanleveren vs aangepast op jouw smaak. Waarbij wat ze leveren aangepast is op de 'hoop'. Gematigd is.
En zout, vrijwel altijd vrij veel zout. Net zoals suiker vaak ruim is.

Nogmaals. Vaak echt wel prima, ik kraak het niet tot in de grond af.
Maar het is en blijft prima, algemeen.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:15:14 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191308165
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zelfs bij uit dezelfde winkel zit verschil.
De meeste verspakketen worden geleverd met een 'smaakmaker'.
Een kruidenmalange.

Wat ze aanleveren vs aangepast op jouw smaak. Waarbij wat ze leveren aangepast is op de 'hoop'. Gematigd is.
En zout, vrijwel altijd vrij veel zout. Net zoals suiker vaak ruim is.

Nogmaals. Vaak echt wel prima, ik kraak het niet tot in de grond af.
Maar het is en blijft prima, algemeen.
Daar herken ik de verspakketten van AH niet in. Behalve bouillonblokjes kan ik me geen smaakmakers herinneren, behalve in iets Indisch en misschien de couscous.
Ik pak meestal de soepen: snert, tomatensoep, groentesoep, binnenkort weer de aspergesoep. Daar zitten zeker weten geen kruidenmelanges in.
pi_191309069
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik ben dat soort pepers tegen gekomen waarin in voor een deel de zaadjes eruit haalde en pepers die ik in het geheel niet genoeg vond voor hetzelfde gerecht.
De pittigheid zit niet in de zaadjes maar in de zaadlijst :P (die witte fliebertjes). Als je alleen de zaadjes eruit haalt maakt het qua pittigheid niks uit.
pi_191313018
Zojuist het pakket Pompoensoep gemaakt van AH. Net wat minder bite dan de tomatensoep variant, maar prima te doen. Ik vind de dikte van de soepen zo lekker.
pi_191316048
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 08:00 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik proef liever pompoen dan sinaasappel in een pompoensoep :+

Bestaat er trouwens sinaasappelsoep? Of gaat dat gewoon door voor smoothie met andere fruitsoorten?
Ik vind dat juist erg lekker aan het AH pompoensoep pakket.
In het verleden wel vaker pompoensoep gemaakt, maar toen was de 1e keer met sinaasappel en ik vind t zelf erg lekker verfrissend. Heb het daarna vaker zo op die manier gemaakt.
Ieder zo zijn smaak toch?

Ik vind sinaasappel in mn thee weer niet te hachelen :r , terwijl anderen daarmee in de wolken zijn ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')