quote:
Op zondag 17 november 2019 08:50 schreef Speekselklier het volgende:[..]
als zo'n grote jongrn niet piept over leeftijden dan heeft de fles vast geen keuringsplicht. Misschien te klein voor keuringsplicht? Als het misgaat blaas je geen huizenblok op.
Tot niet lang geleden hadden ook propaan flessen in sommige landen geen keuringsplicht.
Gasflessen hebben over het algemeen een houdbaarheidsdatum; als een fles te oud is vullen ze hem niet meer. Het bedrijf waar ik heen ging deed over het algemeen niet zo moeilijk (dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat ze de tent dicht gedaan hebben).
Nu moet ik ergens anders heen om de flessen te laten vullen; en ik ben bang dat ze gewoon zeggen die fles is x jaar over de datum die mag ik niet meer vullen. Koop maar een nieuwe gevulde fles bij ons.
quote:
Op zondag 17 november 2019 07:37 schreef TR08 het volgende:Wordt je water niet zuur van de co2?
Over je vraag: ik zou mijn licht eens op steken bij een brandblusser leverancier/ iemand die blussers keurt.
Die keurt ook flessen met co2 en kijkt vast naar meer dan alleen of ze vol zijn.
Keuring is vast ook in het kader van warenwet besluit druk apparatuur. Of de tank dan voorzien is van een kraan voor je aquarium of om te blussen maakt niet uit.
Er zijn hobbyisten die oude afgekeurde CO² blussers ombouwen voor gebruik in het aquarium.
Ik heb dergelijke bedrijven al eens benaderd, maar ze willen er geen antwoord op geven.
"Dan moet u bij een aquariumspeciaalzaak zijn."
De drankenhandel hier in de buurt zegt dat ook
De economie draait nog te goed denk ik.
quote:
Aquarium CO² bemesting is trouwens wel iets meer dan alleen een fles, het is onderdeel van een hele regeling. Zelf doe ik dit met behulp van een ph elektrode en een co² computer. Op de computer stel je de kH waarde in die je wilt hebben. Dan zorgt de computer dat hij daar op blijft.
En niet te vergeten een magneetventiel om s'nachts de toevoer van co² uit te schakelen.
Ik zal het verder niet teveel uit de doeken doen; maar dat zijn grofweg alle componenten.
![128813.jpg]()
quote:
Gaan we doen, wanneer ik tijd heb om wat foto's te maken.
quote:
Zie reactie hier boven
quote:
Er was wel meer structureel mis bij dit bedrijf, maar dit was wel de laatste druppel zeg maar.
Moet zeggen dat ik er regelmatig kwam; niet zozeer voor de vissen en andere dieren maar wanneer ik op gebied van meststoffen e.d. of hardware wat nodig had wist ik ze wel te vinden.
De winkel was eigenlijk gewoon te groot, en de service en kennis van de medewerkers de afgelopen twee jaar heel slecht. Dan kun je de deur vanzelf wel een keer dicht doen ..