abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189955601
Hoi. Ik ben bezig met rijlessen en ondanks dat dit niet zo snel gaat zoals ik hoop, gaat het stap voor stap vooruit..

Ik heb ook een diagnose, pddnos en adhd. Toen ik een half jaar geleden een gezondsheidverklaring had, heb ik hem zo eerlijk mogelijk ingevuld. Ik heb dus ‘ja’ ingevuld bij deze vragen.

Moest ik eind september naar een arts, deze gaf aan dat ik geen rijtest nodig had, maar dat hij daar niet over ging en het CBR hierover gaat. Ik moest op rijtest, dat was vandaag.

De rijtest ging niet goed, dat vesef ik mij ook. Ze ( de vrouw van het cbr) zei dat ze mij terugwilde niet. Met sommige punten die ze aankaarte ( teveel uktwijken voor pionnen op de weg en te strak langs geparkeerde auto’s staan) was ik het niet mee eens. Andere punten ( rechts inhalen, schakelen en soms iets te hard rijden) wel. Ook was ik enorm zenuwachtig omdat ik wist wat de consequenties zijn als het ging mislukken.

Nu is het dus zo dat ze mij de keuze heeft gegeven; ik mag nog één keer rijtest doen, hetzij in een automaat of een schakel. Mocht die mislukken is het einde oefening en mag ik nooit een rijbewijs.

Mijn zenuwen worden hierdoor alleen maar groter als ik de volgende keer op rijtest moet. Want als ik dan dingen verpest is het gewoon klaar.

Maar dit is in mijn ogen ook discriminatie, waarom moeten sommige ervoor betalen omdat ze een ‘risicofactor’ zijn, terwijl anderen constant te hard rijden en aso en niks te horen krijgen.

Ik zit met mijn handen in het haar en weet even niet wat te doen.. ik wil zógraag mijn rijbewijs.. mijn theorie heb ik al bijvoorbeeld.. en ik baal ervan dat iemand die mij of mijn verleden niet krnt wel even mijn toekomst bepaald.

Weet iemand of hier een omweg voor is?
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:18:26 #2
260367 Schoonheid
Ware schoonheid zit van binnen
pi_189955615
heb je tim hoffman al gevraagd? (kijk zijn youtube kanaal boos maar)
No matter who they follow
No matter where they lead
No matter how they judge us
I'll be everything you need
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:21:27 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189955638
Waarvoor denk je dat het CBR waakt? De veiligheid van jou en andere weggebruikers. Als deze mevrouw zegt dat je niet geschikt bent om te rijden, dan zou ik daar heel serieus naar kijken voordat je discriminatie (wat het overigens niet is) roept.

Je wilt toch niet dat andere weggebruikers risico lopen omdat jij zo graag je rijbewijs wilt?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:22:41 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_189955651
Ik heb mijn zusje geadviseerd eerst haar brommerrikbewijs te halen en een canta te kopen om daar ervaring mee op te doen.
. Zij is ook extreem nerveus geweest die eerste rijtest en was als de dood de tweede dus ook te verpesten.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:22:45 #5
189961 ex
aperture science
pi_189955653
Rechts inhalen tijdens een rij test? Sorry hoor maar ik geef het CBR groot gelijk.
The cake is a lie!
pi_189955658
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:21 schreef Faux. het volgende:
Waarvoor denk je dat het CBR waakt? De veiligheid van jou en andere weggebruikers. Als deze mevrouw zegt dat je niet geschikt bent om te rijden, dan zou ik daar heel serieus naar kijken voordat je discriminatie (wat het overigens niet is) roept.

Je wilt toch niet dat andere weggebruikers risico lopen omdat jij zo graag je rijbewijs wilt?
Discriminatie is als een bepaalde groep iets moet wat de andere groep niet hoeft.. ik baal dat ik dat formulier zo heb ingevuld...

Nu zit ik tegen dr muur
pi_189955664
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:23 schreef Vlaggenroof het volgende:

Nu zit ik tegen dr muur
Als je zo blijft rijden wel ja.
pi_189955674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:22 schreef ex het volgende:
Rechts inhalen tijdens een rij test? Sorry hoor maar ik geef het CBR groot gelijk.
Ik stond links dus ik moest links uitkomen, maar ik moest uiteindelijk naar rechts.

Ik deed mn knipperlichten aan en auto achter mij hield afstand waardoor ik erheen kon. Dat was de enige manier hoe ik rechts kon komen..
pi_189955680
Even gast met zulke fouten zou je niet eens je rondje mogen afmaken.
Heeft niks te maken met je pdd-nos.
pi_189955719
Als ik je bericht zo lees is het maar goed dat ze een dergelijke stok achter de deur hebben gestoken. Heb het vermoeden dat TS een gevaar op de weg zou vormen.
pi_189955730
Rijles nemen een optie?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:30:15 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_189955767
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:21 schreef Faux. het volgende:

Er zijn al genoeg mensen op de weg die er niet thuis horen, laat het CBR ons beschermen tegen nog meer volk op de weg dat duidelijk niet kan rijden. Je kunt het nog zo graag willen, als je het niet kunt dan is het verstandiger om het niet te doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:36:20 #13
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189955863
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:23 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Discriminatie is als een bepaalde groep iets moet wat de andere groep niet hoeft.. ik baal dat ik dat formulier zo heb ingevuld...

Nu zit ik tegen dr muur
Je wordt niet gediscrimineerd omdat je je afwijkingen hebt. Je wordt geweigerd omdat je niet rijvaardig bent door je afwijkingen. Groot verschil.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:42:50 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189955956
Je kunt een paspoort in Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus en Malta kopen

Malta:
quote:
Het is heel overzichtelijk. Om te beginnen moet je minstens 650.000 euro storten in het nationale ontwikkelingsfonds, dat is opgezet door de regering. Dan moet je ook 150.000 euro aan staatsobligaties kopen én een huis aanschaffen dat minstens 350.000 euro kost (of iets huren voor 16.000 euro per jaar, dat mag ook).

Alles bij elkaar is dat dus zeker meer dan een miljoen, maar dan heb je ook wat, als individu met een ultrahoge nettowaarde: een paspoort van Malta. En dus van de Europese Unie. Hiermee mag je vrij reizen in alle 28 landen van de EU en kun je zonder visum reizen naar 182 andere landen, waaronder de Verenigde Staten en Canada. En helemaal legaal!
Zo kom je dus onder een monopoliebedrijf uit..
Je kan natuurlijk ook je eigen land stichten ^O^
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Redactie Frontpage vrijdag 15 november 2019 @ 16:46:13 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189955996
Dit is geen discriminatie. Je valt in een risicogroep en je faalt een test. Daarmee is het geen discriminatie maar juist precies wat het CBR moet doen: het beschermen van alle weggebruikers, incluus jijzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door JeMoeder op 15-11-2019 16:54:18 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:56:53 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189956120
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik stond links dus ik moest links uitkomen, maar ik moest uiteindelijk naar rechts.

Je moet helemaal niets als dat de veiligheid in gevaar kan brengen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:58:12 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189956133
Ik ben geen fan van het CBR maar hier lijken ze wel een punt te hebben.

Ik zou gewoon naar de VS verhuizen TS. Daar krijgt letterlijk iedereen zijn rijbewijs in de schoot geworpen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189956270
Die rijtest moet je toch echt halen, en terecht. Je komt hier dus niet onderuit. Heel veel lessen nemen en goed leren rijden, zodat je niet zo zenuwachtig bent en niet zo snel van slag. Dan haal je hem misschien wel? En automaat rijden helpt al enorm, daar kun je ook in afrijden. Heeft je instructeur je daar niet over ingelicht?
pi_189956932
Absoluut geen sprake van discriminatie; je wordt immer getest op rijvaardigheid en blijkt daar niet goed op te scoren. Logisch gevolg daarvan is dus dat je niet/nooit je rijbewijs haalt.

Zie het als iemand die graag buschauffeur wil worden maar blind is. Het is niet zo dat hij geen buschauffeur mág worden omdat hij blind is, maar omdat hij zeer wss niet goed kan rijden.

En ik hoop dat je het met me eens bent, maar als een deskundige de blinde buschauffeur (of jou) afkeurt, dan is dat beter voor de algehele veiligheid.
i'm black, i'm white, i'm a facking zebra
pi_189957085
Als je bij een rijtest al niet de concentratie op kan brengen om je aan de maximumsnelheid te houden hou ik mijn hart vast hoe scherp je in het verkeer bent als het wat spannender wordt. Terechte beslissing dus.
pi_189957278
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:17 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hoi. Ik ben bezig met rijlessen en ondanks dat dit niet zo snel gaat zoals ik hoop, gaat het stap voor stap vooruit..

Ik heb ook een diagnose, pddnos en adhd. Toen ik een half jaar geleden een gezondsheidverklaring had, heb ik hem zo eerlijk mogelijk ingevuld. Ik heb dus ‘ja’ ingevuld bij deze vragen.
Tot hier gelezen (en ga straks weer verder lezen).

Oh boy... succes....... (volg Twitter #cbrgate en je laat al het onheil je huiskamer binnen).
Somebody that I used to know
pi_189957297
quote:
Nu is het dus zo dat ze mij de keuze heeft gegeven; ik mag nog één keer rijtest doen, hetzij in een automaat of een schakel. Mocht die mislukken is het einde oefening en mag ik nooit een rijbewijs.
En wat is de andere optie?

(oh, het verhaal ging toch nog over iets anders dan ik dacht)
pi_189957347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 17:57 schreef el-blanchito het volgende:
Absoluut geen sprake van discriminatie; je wordt immer getest op rijvaardigheid en blijkt daar niet goed op te scoren. Logisch gevolg daarvan is dus dat je niet/nooit je rijbewijs haalt.

Zie het als iemand die graag buschauffeur wil worden maar blind is. Het is niet zo dat hij geen buschauffeur mág worden omdat hij blind is, maar omdat hij zeer wss niet goed kan rijden.

En ik hoop dat je het met me eens bent, maar als een deskundige de blinde buschauffeur (of jou) afkeurt, dan is dat beter voor de algehele veiligheid.
Ik snap alleen niet waarom ze zo'n absolute deadline stellen. Rij-examens mag je toch ook doen tot je een ons weegt? Waarom heeft deze persoon hier nog maar één kans en is het daarna voorgoed afgelopen? Slaat nergens op. Stel dan een termijn dat hij het vijf jaar later nog eens mag proberen ofzo.
pi_189957445
quote:
en ik baal ervan dat iemand die mij of mijn verleden niet krnt wel even mijn toekomst bepaald.
Er zijn legio mogelijkheden om van A naar B te gaan, dus een ramp is het niet.
Verder bepalen heel veel mensen die jou of jouw verleden niet kennen deels jouw toekomst. Politici die wetten maken waar jij je aan te houden hebt, je werkgever die je contract verlengt of opzegt, etc.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189957483
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet waarom ze zo'n absolute deadline stellen. Rij-examens mag je toch ook doen tot je een ons weegt? Waarom heeft deze persoon hier nog maar één kans en is het daarna voorgoed afgelopen? Slaat nergens op. Stel dan een termijn dat hij het vijf jaar later nog eens mag proberen ofzo.
Dat is wel krom ja. En dat ze lang moeten wachten.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')