abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 april 2020 @ 09:53:02 #251
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192695687
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 09:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik had ook iets meer veerkracht verwacht van de sector zelf
Zoals? Ik bedoel, het enige wat ik kan verzinnen is dat bands zonder publiek optreden. En dat ik mijn tentje in de tuin opzet met een live stream aan. :D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192695933
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2020 09:53 schreef Eix het volgende:

[..]

Zoals? Ik bedoel, het enige wat ik kan verzinnen is dat bands zonder publiek optreden. En dat ik mijn tentje in de tuin opzet met een live stream aan. :D
vergeet geen plaskruis of dixie te bestellen. *)
pi_192695944
Doorgaan lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Te veel mensen bijeen. Wij gaan dan nog vrijwillig maar je hebt ook behoorlijke aantallen mensen die moeten werken om dit mogelijk te maken. Die ga je ook een risico laten nemen.
  zondag 19 april 2020 @ 11:02:31 #254
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_192696415
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 09:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Je leest toch dat ze dus nog wel kosten maken want voorbereiding als je sommige artikelen mag geloven. Maar om eerlijk te zijn zou ik dat een beetje raar vinden.Het zou dan te makkelijk zijn om de overheid daar de schuld van te geven.

Want mochten om een extreem bizarre reden toch nog doorgaan. Wat willen ze dan doen... ik blijf er bij dat de gehele festival industrie zich wel erg makkelijk verstopt achter de overheid. Ik mis ook totaal een samenwerking tussen samenwerkende festivals. Ik had ook iets meer veerkracht verwacht van de sector zelf
Mee eens. Daarom denk ik dus ook niet dat ze volle bak aan het voorbereiden zijn.
pi_192696554
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 00:49 schreef Paszzz het volgende:
Het zal gewoon afgelast worden.
No shit sherlock
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 13:20:36 #256
332671 crew  indiaantje89
pi_192698113
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2020 09:53 schreef Eix het volgende:

[..]

Zoals? Ik bedoel, het enige wat ik kan verzinnen is dat bands zonder publiek optreden. En dat ik mijn tentje in de tuin opzet met een live stream aan. :D
We overbetalen deze evenementen al een flinke poos. Dus ik vind het raar om te horen dat veel evenementen dreigen om te vallen door deze crisis. Dan vraag ik me wel een klein beetje af of je een noodplan in je bedrijf hebt gestopt, Daarnaast hebben ze erg hoge kosten naar de artiesten toe, en nu hoor ik her en der dat die nog steeds betaald moeten worden (zelfs in deze omstandigheden) als ze er zelf er nu de stekker uit trekken. Voor heel die marktwerking zijn ze zelf verantwoordelijk hoor en niet de overheid.

Daarom hekel ik me ook aan berichten van o.a. 3voor12 die over wanbeleid van de regering praten. Niemand zegt dat het geen vervelende situaties zijn, maar ik mis gewoon de zelfreflectie.
  zondag 19 april 2020 @ 14:03:01 #257
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_192698784
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

We overbetalen deze evenementen al een flinke poos. Dus ik vind het raar om te horen dat veel evenementen dreigen om te vallen door deze crisis. Dan vraag ik me wel een klein beetje af of je een noodplan in je bedrijf hebt gestopt, Daarnaast hebben ze erg hoge kosten naar de artiesten toe, en nu hoor ik her en der dat die nog steeds betaald moeten worden (zelfs in deze omstandigheden) als ze er zelf er nu de stekker uit trekken. Voor heel die marktwerking zijn ze zelf verantwoordelijk hoor en niet de overheid.

Daarom hekel ik me ook aan berichten van o.a. 3voor12 die over wanbeleid van de regering praten. Niemand zegt dat het geen vervelende situaties zijn, maar ik mis gewoon de zelfreflectie.
Ik vind het ook wel slecht van de artiesten hoor als het volledige bedrag toch betaald moet worden. Zeker van de grote jongens.
  zondag 19 april 2020 @ 14:19:22 #258
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192699006
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

We overbetalen deze evenementen al een flinke poos. Dus ik vind het raar om te horen dat veel evenementen dreigen om te vallen door deze crisis. Dan vraag ik me wel een klein beetje af of je een noodplan in je bedrijf hebt gestopt, Daarnaast hebben ze erg hoge kosten naar de artiesten toe, en nu hoor ik her en der dat die nog steeds betaald moeten worden (zelfs in deze omstandigheden) als ze er zelf er nu de stekker uit trekken. Voor heel die marktwerking zijn ze zelf verantwoordelijk hoor en niet de overheid.

Daarom hekel ik me ook aan berichten van o.a. 3voor12 die over wanbeleid van de regering praten. Niemand zegt dat het geen vervelende situaties zijn, maar ik mis gewoon de zelfreflectie.
Ja, daar heb je wel een goed punt. Hoewel een noodplan voor het uitvallen van de volledige festivalzomer ook weer niet verwacht kan worden. Anders gezegd, ik denk dat er best een mooie marge gemaakt wordt op bijvoorbeeld een uitverkocht Pinkpop. Maar als het niet door gaat eindig je ook met een enorme kostenpost. Bovendien zijn er ook festivals die minder goed lopen. Neem een Fortarock waar vorig jaar nog last minute een 1+1 actie werd opgezet om toch maar volk binnen te krijgen. En dus in ieder geval de drankomzet te redden.Ik heb een beperkt inzicht in de uiteindelijke winstcijfers van de grote spelers als Mojo. En partijen als Ticketmaster en Eventim. En hoe zich dat verhoudt ten opzichte van de kosten die nu gemaakt worden.

Artiesten die nu ondanks alles toch het volle pond willen ontvangen moet men gewoon boycotten. Ook dat is marktwerking.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192710563
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

We overbetalen deze evenementen al een flinke poos. Dus ik vind het raar om te horen dat veel evenementen dreigen om te vallen door deze crisis. Dan vraag ik me wel een klein beetje af of je een noodplan in je bedrijf hebt gestopt, Daarnaast hebben ze erg hoge kosten naar de artiesten toe, en nu hoor ik her en der dat die nog steeds betaald moeten worden (zelfs in deze omstandigheden) als ze er zelf er nu de stekker uit trekken. Voor heel die marktwerking zijn ze zelf verantwoordelijk hoor en niet de overheid.

Daarom hekel ik me ook aan berichten van o.a. 3voor12 die over wanbeleid van de regering praten. Niemand zegt dat het geen vervelende situaties zijn, maar ik mis gewoon de zelfreflectie.
Helemaal eens _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2020 @ 18:09:56 #260
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192736644
1 Sept it is. :(
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192736663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:09 schreef D_A het volgende:
1 Sept it is. :(
Is Pinksteren verplaatst. :P
pi_192746498
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:03 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel slecht van de artiesten hoor als het volledige bedrag toch betaald moet worden. Zeker van de grote jongens.
Zeker die grote jongens zijn ook gewoon bedrijven geworden met een sliert aan personeel. Zou me niks verbazen dat aan een beetje grote band een man of 50 personeel hangt, die moeten ook allemaal betaald worden. En een beetje zakenman/bedrijf probeert dat zo min mogelijk uit eigen zak te betalen.

Klinkt misschien lullig, maar zo werkt het nu eenmaal wel.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_192746859
Ik wil het zeker niet als een zegen zien allemaal, maar dit soort pandemieën maken misschien wel dat de hele doorgeschoten verdiencultuur in de hele evenementensector van artiestengages tot ticketprijzen en de prijzen voor eten en drinken weer een beetje normaliseert.

Als je ziet met met wat voor marges alles is gestegen de laatste paar jaren is het besef dat iedereen even een stapje terug moet zetten ook wel ergens goed voor...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192747305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil het zeker niet als een zegen zien allemaal, maar dit soort pandemieën maken misschien wel dat de hele doorgeschoten verdiencultuur in de hele evenementensector van artiestengages tot ticketprijzen en de prijzen voor eten en drinken weer een beetje normaliseert.

Als je ziet met met wat voor marges alles is gestegen de laatste paar jaren is het besef dat iedereen even een stapje terug moet zetten ook wel ergens goed voor...
Of er zit volgend jaar op alles bij concerten en festivals een extra corona toeslag. :')
pi_192747608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of er zit volgend jaar op alles bij concerten en festivals een extra corona toeslag. :')
Dat zou wat zijn ja :')

In ieder geval niet op de tickets voor volgend jaar, want die worden gelukkig doorgeschoven bij bijna alle festivals waar ik naartoe zou gaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192747662
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of er zit volgend jaar op alles bij concerten en festivals een extra corona toeslag. :')
Opzich zou ik dat voor enkele evenementen wel voor over hebben hoor. Als bijvoorbeeld een BKS om dreigtt te vallen, maar door een extra toeslag we ons steentje bij kunnen dragen dan heb ik dat er graag voor over.
pi_192749245
Zielig verhaal van Jan in het AD, premium artikel dus zal hem niet delen. Paar highlights;

- heel erg erg allemaal
- geen idee of artiesten van dit jaar in 2021 beschikbaar zijn
- geen idee wat hij nu de hele zomer moet doen
- Pinkpop overleeft het wel en blijft een 'A-merk'
- wel tonnen verlies want geen verzekering
- gezondheid van bezoekers op plek #1

Vooral de laatste twee zijn wel redelijk ' :') ' en kan je je afvragen waarom er dan niet eerder een streep door ging, we hoorden nl de hele tijd dat dat verzekeringstechnisch lastig was.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:16:45 #268
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_192749325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:10 schreef Cyanide- het volgende:
Vooral de laatste twee zijn wel redelijk ' :') ' en kan je je afvragen waarom er dan niet eerder een streep door ging, we hoorden nl de hele tijd dat dat verzekeringstechnisch lastig was.
Als je zelf afzegt voordat er een verbod is zul je nog wel meer het risico lopen dat je toch acts en leveranciers moet betalen. Nu kunnen ze wijzen naar de overheid: overmacht want de regering heeft het verboden.
pi_192751499
Reactie van Jan Smeets: https://www.ad.nl/limburg(...)or-pinkpop~a9377f95/

Het kost veel geld, maar ze hebben genoeg "spek op de ribben" volgens Smeets.
pi_192783504
En de eerste naam is binnen voor 2021:

https://www.bandsintown.c(...)e&utm_campaign=event
pi_192799812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:
En de eerste naam is binnen voor 2021:

https://www.bandsintown.c(...)e&utm_campaign=event
lol, zijn er vroeg bij
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 09:45:26 #272
332671 crew  indiaantje89
pi_193189166
Vandaag bestaat Pinkpop 50 jaar.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:53:45 #273
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_193190572
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Vandaag bestaat Pinkpop 50 jaar.
groot feest zeker
pi_193190726
quote:
12s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:53 schreef planethugo het volgende:

[..]

groot feest zeker
Passen toch wel minstens 1000 mensen op 1.5 meter op het pinkpopterrein. ;)
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 19 mei 2020 @ 10:12:17 #275
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193203179
pinkpopfest twitterde op dinsdag 19-05-2020 om 10:03:58 Ticketinfo rondom de verplaatsing van de 51e editie naar 18, 19 en 20 juni 2021 vind je op https://t.co/qYOC75T6bZ. Daar vind je ook onze FAQ met antwoord op veel gestelde vragen. Kaartkopers zijn persoonlijk geïnformeerd. #Pinkpop https://t.co/8uAYRS5R3m reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')