Hoofdreden?
Vroeger kon de winkelier die meuk die ze verkochten nog zelf vinden, bij de fabrikant of desnoods via een groothandel voor dezelfde prijzen als jij en ik ze nu online kunnen vinden. Alleen dan zonder marge van de winkelier erop.
Ja het is vervelend voor ze maar ik kan eind jaren negentig nog herinneren dat als je winkelier was je het redelijk voor elkaar had.
Hebben ze dit zien aan komen, wellicht niet elke winkelier, maar de meesten hebben zich onoverwinnelijk geschaard en zijn te passief geweest.
Voor de onafhankelijk winkelier vind ik het ergens wel sneu maar voor hen zijn via marketplaces tegenwoordig ook mogelijkheden, de winkelketens tjah... die hadden hier veel beter op in kunnen spelen.
quote:
Heel simpel aan te passen, staat iets voor een jaar leeg gewoon de winkelbestemming verwijderen van het pand.
Heb eens gehoord dat die pandjesbazen allemaal nog zeker 10 tot 15 jaar leegstand kunnen hebben voordat ze zich moeten gaan roeren voor inkomsten.
Maar goed dat is ook al weer 5 jaar geleden dat ik dat hoorde dus ze hebben minder tijd.
Beetje nadeel is alleen dat veel pandjes van die pseudo kleding- of schoenenwinkeltjes trekken.
Die zitten er dan precies een jaar en qua inrichting is het nog hetzelfde van 3 huurder geleden met alleen een ander logootje op het raam geplakt (als ze die moeite al nemen).
Gewoon iemand waarbij de vrouw des huizes een droom had "een eigen winkeltje" ooit te hebben en nu die kans maar grijpt maar zich niet realiseerd dat ze niks toevoegt en eerder in aanmerking komt als potentiele hoofdrolspeler bij een aflevering van "Een dubbeltje op z'n kant" dan dat ze na een jaar winst maken en kunnen blijven.
Overigens moeten veel huurders ook wurgcontracten tekenen, het eerste jaar is vaak nog wel te doen maar daarna moeten ze al snel met 5 of 10 jaar verlengen en die houdbaarheid is er gewoon voor veel zaakjes niet.
Als ze het jaar al overleven zie je ze vaak "ineens" verhuizen.
Voor de verhuuder niet heel erg want de volgende dame die er een schoenenzaakje wil beginnen staat vast al klaar.
[ Bericht 56% gewijzigd door nils7 op 15-11-2019 15:01:24 ]