abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189931122
Een sinterklaasfeest bij de Belastingdienst in Heerlen en Maastricht gaat niet door vanwege de pietendiscussie.
De ambtenaren zijn zo verdeeld dat de personeelsvereniging het aangekondigde feest heeft afgeblazen.

>
https://nos.nl/artikel/23(...)pietendiscussie.html

shift-knop defekt
pi_189931266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:21 schreef TomLuny het volgende:
Een sinterklaasfeest bij de Belastingdienst in Heerlen en Maastricht gaat niet door vanwege de pietendiscussie.
De ambtenaren zijn zo verdeeld dat de personeelsvereniging het aangekondigde feest heeft afgeblazen.

>
https://nos.nl/artikel/23(...)pietendiscussie.html

[ afbeelding ]
Ik ben blij dat de NOS zijn taak serieus neemt. Dit nieuwtje had ik niet willen missen.
  donderdag 14 november 2019 @ 01:06:32 #183
65846 Bocaj
47th President.
pi_189933640
Wat is eigenlijk het probleem bij de huidige pieten in Nederland (zwart en iets minder zwart).
Een kind snapt dat dat Piet bij de intocht (nog) niet zo zwart is. Hij hoefde immers nog niet door de schoorsteen om cadeautjes te brengen.
In de Randstad en de grote steden blijft ie minder zwart omdat daar minder huizen zijn met schoorstenen. Vanwege de Co2 en stikstofcrisis zal ook op het platteland de schoorsteen wat minder roken. Vandaar dat wellicht in de toekomst ook daar een iets blekere Piet zal verschijnen.

Traditie is mooi, maar verandering van traditie is ook een Nederlandse traditie.
In ieder geval lijkt het me niet wenselijk dat onlangs met veel vuur en glasgerinkel na bijna 81 jaar een Duitse traditie bijna in "ere" was hersteld.

…. Volwassenen, staakt uw wild geraas....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189933669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 06:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem bij de huidige pieten in Nederland (zwart en iets minder zwart).
Een kind snapt dat dat Piet bij de intocht (nog) niet zo zwart is. Hij hoefde immers nog niet door de schoorsteen om cadeautjes te brengen.
In de Randstad en de grote steden blijft ie minder zwart omdat daar minder huizen zijn met schoorstenen. Vanwege de Co2 en stikstofcrisis zal ook op het platteland de schoorsteen wat minder roken. Vandaar dat wellicht in de toekomst ook daar een iets blekere Piet zal verschijnen.

Traditie is mooi, maar verandering van traditie is ook een Nederlandse traditie.
In ieder geval lijkt het me niet wenselijk dat onlangs met veel vuur en glasgerinkel na bijna 81 jaar een Duitse traditie bijna in "ere" was hersteld.

beetje jammer dat dat kind ook ziet dat de buurman of kennis meeloopt met de pieten als er geen schmink wordt gebruikt, een heel klein kind kan je nog een smoesje geven, maar alles ouder dan zeg 6(?) trapt daar niet in
  donderdag 14 november 2019 @ 07:02:35 #186
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189933686
quote:

Als verandering een Nederlandse traditie zou zijn, hadden we daar geen mislukte Ghanezen en Black Panther-wannabees bij nodig om het met chantage af te dwingen.

Dat verhaal van die schoorsteen is gelul: waarom wordt piet wel beroetveegd door de schoorsteen, maar de cadeautjes niet?
  donderdag 14 november 2019 @ 07:37:28 #187
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189933852
quote:

Verandering van traditie is prima maar wat als dat wordt afgedwongen met chantage, dwingelandij en dreiging? KOZP kiest niet voor de weg van redelijk overleg. KOZP heeft het allemaal over zichzelf afgeroepen
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 14 november 2019 @ 07:44:41 #188
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189933897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 07:37 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Verandering van traditie is prima maar wat als dat wordt afgedwongen met chantage, dwingelandij en dreiging? KOZP kiest niet voor de weg van redelijk overleg. KOZP heeft het allemaal over zichzelf afgeroepen
Mensen boos maken en irriteren, enkele mensen reageren nogal lomp en dan blaten; “zie je wel! Héél Nederland is racistisch.”

Zo doet KOZP.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 14 november 2019 @ 08:32:42 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189934173
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189934212
Het is gewoon pestgedrag van een donker jongetje die een blank jongetje constant uitscheld voor racist, maar dan op een iets grotere schaal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 november 2019 @ 13:31:42 #191
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189937502
Helaas, ene rapper genaamd ''Wokkel Fukking Lame'' of hoe je het ook schrijft, besluit niet meer in Nederland op te treden totdat het Sinterklaasfeest ''volledig is afgeschaft''.

Ik begrijp hem volledig. Ik ga ook niet meer naar Amerika totdat de donkere bevolking volledig stopt met criminele daden tegen de blanke bevolking. :') Daar kan ik net zo lang op gaan zitten wachten als meneer Wokkel.

https://www.nu.nl/muziek/(...)-om-zwarte-piet.html
pi_189937652
Tjee.
Deste meer reden om Sinterklaas en Zwarte piet te behouden.
Wat is dat nou voor dreigement om niet op te treden? Dat is eerder een gift.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189937684
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Helaas, ene rapper genaamd ''Wokkel Fukking Lame'' of hoe je het ook schrijft, besluit niet meer in Nederland op te treden totdat het Sinterklaasfeest ''volledig is afgeschaft''.

Ik begrijp hem volledig. Ik ga ook niet meer naar Amerika totdat de donkere bevolking volledig stopt met criminele daden tegen de blanke bevolking. :') Daar kan ik net zo lang op gaan zitten wachten als meneer Wokkel.

OH NEE...HET LEVEN HEEFT GEEN ZIN MEER ZONDER WAKA11!!!!

:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 14 november 2019 @ 13:56:45 #194
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189937921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tjee.
Deste meer reden om Sinterklaas en Zwarte piet te behouden.
Wat is dat nou voor dreigement om niet op te treden? Dat is eerder een gift.
De enige mensen die hij hiermee pakt zijn de "Urban" cultuur figuren, de NL volkslied Tokkies zullen alleen maar juichen.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:08:09 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189938129
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Who the fuck is?
  donderdag 14 november 2019 @ 15:03:33 #196
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189938860
Vanochtend om 10:30 zat ik in een rustige tram 16 in Den Haag. Ik ving een telefoongesprek op van een jongeman van ca 21 jaar die nogal opgewonden zijn verhaal deed. Om een lang verhaal kort te houden: de jongeman was duidelijk een KOZP'er die in doodsangst leefde vanwege de bedreigingen die hij kreeg in zijn woning. "Ze zoeken nu in onze netwerken waar we wonen", zij hij behoorlijk opgewonden. "Ik kan niet eens opkomen voor mijn mening".

Tja, dacht ik ..... "wie zaait zal oogsten". Verder dacht ik: "jongen toch, je komt zo intelligent over , waarom dan toch zo je leven verpesten met je onzinnige gedram en getreiter?"

Laat dit een les zijn voor alle buitenlandse vreemdelingen die onze cultuur en gebruiken willen vernietigen. De ijzeren vuist van het grauw van de straat zoekt u op ....
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189939270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wokkel Fukking
Bekend van "Live by the Gun" "Smoke, Drank" "Fuck the Club Up" "Bustin' at 'Em" "Let Dem Guns Blam"

En je kan hem ook kennen van zijn goede daden:

quote:
On January 21, 2010, Waka Flocka was shot two times after a robbery attempt at an Atlanta car wash.[49][50][51]

On January 3, 2011, Waka Flocka turned himself in to authorities in Atlanta following a previous raid on his home. He was booked on possession of marijuana, hydrocodone, possession of a firearm by a convicted felon, and violation of probation for driving on a suspended license.[52] On January 5, 2011, he was released after posting bail.[53]

On October 10, 2014, Waka Flocka was arrested at Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport when a security scan turned up a loaded handgun in his luggage. He was released two hours later.[54][55]
pi_189939381
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

"We bieden je een baan met een mooi target aan".
Owhoh :o
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189939444
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 07:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als verandering een Nederlandse traditie zou zijn, hadden we daar geen mislukte Ghanezen en Black Panther-wannabees bij nodig om het met chantage af te dwingen.

Dat verhaal van die schoorsteen is gelul: waarom wordt piet wel beroetveegd door de schoorsteen, maar de cadeautjes niet?
Ik ben inderdaad ook altijd vergeten om roet op de kadootjes te doen. Nu je het zegt

Godver. :(
  donderdag 14 november 2019 @ 15:38:04 #200
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189939465
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:03 schreef NoPicNic het volgende:
Vanochtend om 10:30 zat ik in een rustige tram 16 in Den Haag. Ik ving een telefoongesprek op van een jongeman van ca 21 jaar die nogal opgewonden zijn verhaal deed. Om een lang verhaal kort te houden: de jongeman was duidelijk een KOZP'er die in doodsangst leefde vanwege de bedreigingen die hij kreeg in zijn woning. "Ze zoeken nu in onze netwerken waar we wonen", zij hij behoorlijk opgewonden. "Ik kan niet eens opkomen voor mijn mening".

Tja, dacht ik ..... "wie zaait zal oogsten". Verder dacht ik: "jongen toch, je komt zo intelligent over , waarom dan toch zo je leven verpesten met je onzinnige gedram en getreiter?"

Laat dit een les zijn voor alle buitenlandse vreemdelingen die onze cultuur en gebruiken willen vernietigen. De ijzeren vuist van het grauw van de straat zoekt u op ....
Wat is de laatste racistische geweldpleging in NL? En dan bedoel ik natuurlijk niet van Magrebi naar Kaas of Neger.
pi_189939590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Wat is de laatste racistische geweldpleging in NL? En dan bedoel ik natuurlijk niet van Magrebi naar Kaas of Neger.
Dus de defenitie van een racistische geweldpleging is blank versus zwart?
pi_189939624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Kan het me zo snel niet herinneren, zou kunnen dat het Kerwin Duinmeijer was, dat was een puur racistisch motief.
pi_189939660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan het me zo snel niet herinneren, zou kunnen dat het Kerwin Duinmeijer was, dat was een puur racistisch motief.
Dan was het in 1983.
  donderdag 14 november 2019 @ 15:53:19 #204
3542 Gia
User under construction
pi_189939717
Ik vind dat clowns hun gezicht niet meer wit mogen schminken. Voel me daar als blanke niet prettig bij.

En ja, ik ben al vaak als clown uitgemaakt.
  donderdag 14 november 2019 @ 15:59:49 #205
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189939816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dus de defenitie van een racistische geweldpleging is blank versus zwart?
Nee nee. Maar ik hinte wel naar dat voorbeeld ja.
pi_189939854
"Dit zijn de betere berichten."
Kick Out Zwarte Piet durft het niet aan om te demonstreren bij de intocht in Den Helder
https://www.noordhollands(...)ntocht-in-den-helder
vorigend jaar stonden er twee zielepietjes van deze club. als ik 't goed heb, werd er een bus met mafklappers tegengehouden door de politie, ter hoogte van 't az stadion. ze hadden het briljante plan om tegen afspraken in alsnog naar Den Helder te gaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 14 november 2019 @ 16:05:23 #207
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189939878
quote:

[..]

Daar heb je het al. "O wat is Nederland racistisch, we zijn niet meer veilig" ge- emmer is enorme bullshit. Nederland is nog nooit zo open en tolerant geweest. Ik zeg het, ik woon in biblebelt, grotengros denkt hier rechts, maar zie meerderere personen met een niet- blanke partner lopen waarvan 3 in mijn vriendengroep. Ik denk zelfs dat de Nederlander van alle etnische groepen in Nederland, het meest open staat voor een partner van andere komaf.
  donderdag 14 november 2019 @ 16:08:12 #208
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189939905
Op Social media durven donkere pro zwarte pieten zich ook niet uit te spreken ivm scheldkanonades op zijn/haar persoon van die zogenaamde racisten- bevechters. Kontenlikker, slaaf van de blanken, bounty etc. is wat je dan vaak leest.
pi_189939953
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:08 schreef Ciclon het volgende:
Op Social media durven donkere pro zwarte pieten zich ook niet uit te spreken ivm scheldkanonades op zijn/haar persoon van die zogenaamde racisten- bevechters. Kontenlikker, slaaf van de blanken, bounty etc. is wat je dan vaak leest.
Je kan het beste helemaal niks delen op social media, heb je ook dat gezeik niet.
pi_189939973
quote:

[..]

Ook dat is betwist trouwens. Maar ja, we hadden een liedje en iets waar we allemaal tegen konden zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')