Haha ik moest hardop lachen😂quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Oh my, hoor net volgende van manlief: hij was met Simon in winkel, daar liep ook een vrouw in een niqab. Simon riep " kijk een spook"![]()
![]()
Ik moest er wel hard om lachen toen ik het hoorde.....
Als dat al zo lang aan de gang is heb je een patroon te pakken, dat is voor haar lastig om zelf uit te komen, zeker met zoveel spanningen in huis rondom jouw zwanger zijn en de taakverdeling met je vriend/man.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:25 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hebben jullie tips? Dochtertje van oktober 16, dus iets meer dan 3, was met 2 jaar al compleet zindelijk (tenminste ze zei altijd dat ze moest en dan kwam er ook altijd wat, vrijwel geen ongelukjes. Ze kon nog niet zelf naar de wc).
Nu, sinds augustus oid, is het helemaal mis. Broekplassen af en toe (meestal zegt ze dat nog wel), maar inmiddels ook weer broekpoepen. Ik dacht, dat komt omdat ze het spannend vind dat er een baby komt, maar inmiddels zijn we 3 maanden verder en geen verbetering, het lijkt juist erger te worden want inmiddels zegt ze het ook niet meer als ze gepoept heeft.
Ik heb een poos gemopperd als ze dat gedaan had, maar een minstens zo lange tijd niets gezegd, en gewoon verschoond (ze draagt geen luier meer, alleen ‘s nachts/met slapen).
De opvang wordt er ook een beetje dol van. Het liefst zouden zij haar weer een luier aandoen, maar ik vrees dat ze dan helemaal het gevoel krijgt dat het wel prima is. En ze blijft dan nog langer met kak rondlopen met vuurrode billen tot gevolg. Daarom een tijd met een kookwekker gewerkt, wanneer ze braaf naar de wc ging als die afging. Dat ging prima, totdat ze nu op de pot wel een plas doet maar 5 min later alsnog in de broek poept. Ik snap er niks meer van. Als ik vraag waarom, zegt ze dat niet weet. Als ik vraag of ze het niet voelde of geen zin had, zegt ze dat ze geen zin had. Als ik vraag of ze zon kak in de broek lekker vindt, zegt ze ja. Als ik vraag of we afspreken dat ze het gaat zeggen als ze moet, zegt ze ja. Als ik zeg dat ze het moet zeggen als ze het gedaan heeft, zegt ze ja. Maar ze doet het niet.
Met plassen is het overigens ook meestal zo dat haar onderbroek een klein beetje nat is, maar ze laat in ieder geval niet alles lopen dus dat vind ik niet meetellen, als ze het dan maar zegt en de rest op de pot/wc doet.
Inmiddels word ik er soms wel weer een beetje boos van, ik kan nu gewoon niet zoveel hebben. Ik weet dat dat ook niet goed is maar ik ben er zo klaar mee!
Ik wilde volgende week maar eens met de huisarts overleggen. Ik denk zelf dat ze het misschien wel helemaal niet voelt aankomen. Soms laat ze een scheet en dan zit haar broek al vol. Misschien ontlasting laten testen op parasiet? We hebben 2 raskatten die een jaar/1,5 geleden ook poepproblemen hadden en nog steeds niet optimaal gaat. Giardia bleek alleen steeds negatief dus we weten niet wat zij zouden kunnen hebben.
Ze stond overigens net weer te kontendraaien dus dat is een teken dat ze het wel voelt. Moest haar flink overtuigen dat ze toch echt op de pot moest gaan, ze wordt dan altijd een beetje boos want ze speelt liever door. Heb het speelgoed op haar schoot gezet en toen was het goed. Flinke drol in de pot gedaan, blij dat die niet in haar onderbroek zat 😅
Dit, ik zou idd weer een luier geven en het voor nu even op een laag pitje zetten. De boosheid moet er van af.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:47 schreef LeSage het volgende:
Een kindje van 3, met allerlei spannende gebeurtenissen om haar heen, lijkt me niet heel gek dat zindelijk zijn dan veel kracht kost.
Ik geloof dat ik toch een tijdje een luier om zou doen, gewoon om even tot rust te laten komen
Wat lief!quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:59 schreef Quoi het volgende:
Wij hadden één kadootje samen in de speelgoedwinkel gekocht, Max en ik. Dat die in de zak zat vond hij niet gek. We hebben de Sint een beetje geholpen.
Kunnen jullie @ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)quote:Op vrijdag 22 november 2019 18:18 schreef Quoi het volgende:
Baby Annabel natuurlijk!
Serieus: ik heb geen idee. Is Emmy in de ban van de poppen, @:Arja?
@:Vivi: ik vind het nog best netjes gedaan
Haha, ik zag dat je als laatste gepost had en vroeg me af wat deze oldbie ineens in het peutertopic deed.quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef Vivi het volgende:
Kunnen jullie @:ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Nóg nietquote:Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kunnen jullie @:ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Zo'n sintweekend hadden wij vorige week ook... beterschap!quote:Op zondag 8 december 2019 04:12 schreef Molo het volgende:
Wij zijn onderweg naar huis toe, weekendje bij vrienden Sinterklaas vieren was top maar eindigde vannacht dus met een peuter die tussen ons in wilde liggen en toe twee keer toe het hele bed, mij, Koos en zichzelf onder kotste![]()
![]()
Beddengoed op, alles zuur, dus maar in de auto geklommen
Waar bij de auto aangekomen mevrouw doodleuk zei 'ik vond het héél erg gezellig!'![]()
Nog nooit veel gespuugd deze dame en niks geks gegeten, dus ik vrees virusje.
Gezellig![]()
Ja maar, ja maarquote:Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
No problemquote:Op zondag 8 december 2019 00:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Haha, ik zag dat je als laatste gepost had en vroeg me af wat deze oldbie ineens in het peutertopic deed.Het lijkt me wel irritant inderdaad!
Leuk voor de kleinkinderen, alvast weer inlezenquote:Op zondag 8 december 2019 11:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, meer 'die tijd ligt al jaren achter me!'
er bestaat natuurlijk sowieso incontinentiemateriaal voor kinderen, maar ik hoop dat je daar nog niet aan hoeft (mega duur denk ik) en dat er ergens een merk is die en maat groter maaktquote:Op zondag 8 december 2019 14:04 schreef Messina het volgende:
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip?
Eh, nou dat duurt nog even hoop ik. Mijn kind is 12.quote:Op zondag 8 december 2019 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Leuk voor de kleinkinderen, alvast weer inlezen
Kan zo gebeurd zijnquote:Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eh, nou dat duurt nog even hoop ik. Mijn kind is 12.
Het "probleem" is dat meneertje nog echt een 2-jarige bouw heeft, dus lekkere dikke buik/billen.quote:Op zondag 8 december 2019 15:35 schreef lunapuella het volgende:
Ketel is ook groot en heeft tot hij ruim 4 jaar was (ja, laat zindelijk ja) maat 6+ van Kruitvat gedragen.
Dat had Ketel op die leeftijd ook, maar nooit problemen gehad met de pasvorm van Kruidvat.quote:Op zondag 8 december 2019 17:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Het "probleem" is dat meneertje nog echt een 2-jarige bouw heeft, dus lekkere dikke buik/billen.
Maar ik ga het eens proberen, zijn niet eens superduur en anders kan ik een ander er nog wel blij mee maken
Reus check. Wow! 20 kg bij 2,5! Dat heeft onze 3j3m jarige nu. Ik vind de luierbroekjes wat ruimer zitten dan de luiers. Etos valt groter. Maar ondanks grove bouw heeft hij gelukkig smalle billetjesquote:Op zondag 8 december 2019 14:04 schreef Messina het volgende:
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip?
Mijn dochter was ook groot.. en heeft lang de 6+ gedragen. Zelfs nu nog wel eens als.we heel lang zonder toilet moetenquote:Op zondag 8 december 2019 14:04 schreef Messina het volgende:
12 alweerquote:Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eh, nou dat duurt nog even hoop ik. Mijn kind is 12.
Vervelend zo’n ontstoken oog! Dat had Jacob een poosje geleden ook, tegelijk met een fikse verkoudheid. Hij wreef er veel in en dat deed pijn en dan moesten er steeds kusjes opquote:Op zondag 8 december 2019 08:15 schreef LeSage het volgende:
Hm... hier een peuter met een enorm ontstoken oog sinds gistermiddag. Helemaal dik en komt van alles uit. Waarom altijd in het weekend zoiets?
Wel tot 8 uur uitgeslapen met z’n 4
Van de kruidvat ook?quote:Op zondag 8 december 2019 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mijn dochter was ook groot.. en heeft lang de 6+ gedragen. Zelfs nu nog wel eens als.we heel lang zonder toilet moeten
Ja, wij zijn beiden lang, 2 meter en 1.80quote:Op zondag 8 december 2019 18:47 schreef Arja het volgende:
[..]
12 alweer![]()
Die topicreeks..
Dat is zeker een reus Messina. Zijn jij of jouw partner zo groot?
Emmy is bijna 3,5 en 101 cm bij 16 kilo. Ze weegt al sinds ruim een half jaar 16 kilo en wordt vooral langer en slanker. Lange benen ook.
Hier ook een tijdje slechte middagdutjes gehad (als in niet gaan slapen, alleen maar kletsen en zingen in bed), nu slaapt ie 9 van de 10 keer weer prima tussen de middag. Ook 's avonds gaat ie prima slapen (meestal rond 20 uur).quote:Op zondag 8 december 2019 19:25 schreef Lemijn het volgende:
De middagdutjes zijn steeds zo’n strijd en ik wil helemaal geen strijd dus vanmiddag zijn we gewoon gaan lunchen met vrienden en daarna door naar de speeltuin. Ging probleemloos.
Daaaag, eigen tijd overdag, het was leuk je gekend te hebben..
Is dat klein? Klinkt mij niet abnormaal. Noud is 2 jaar en 9 maanden en die zit rond de 13 kilo, is volgens mij aardig gemiddeld?quote:Op zondag 8 december 2019 18:18 schreef Nazil het volgende:
3j3m is 95.5cm en 14.8 kilo volgens CB 2 maanden geledennu 97 cm en 15.2 kg na een groeispurt. Ja hij is klein.
In plaats van de standaard luier kun je ook een luierbroekje doen. Dat voelt dan misschien iets minder als een grote stap terug.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Thanks allemaa! Ik ga echt geen luier meer omdoen maar zal wel een cursus anger management doen ;-) gewoon tanden op elkaar. Het ging vandaag afgezien van de drol in de luier vanochtend eigenlijk heel goed. Ik moest haar wel sturen maar ze ging wel gewoon als ik het vroeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |