abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190297103
Oh my, hoor net volgende van manlief: hij was met Simon in winkel, daar liep ook een vrouw in een niqab. Simon riep " kijk een spook" :@ :@
Ik moest er wel hard om lachen toen ik het hoorde.....
pi_190300849
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Oh my, hoor net volgende van manlief: hij was met Simon in winkel, daar liep ook een vrouw in een niqab. Simon riep " kijk een spook" :@ :@
Ik moest er wel hard om lachen toen ik het hoorde.....
Haha ik moest hardop lachen😂
  vrijdag 6 december 2019 @ 21:35:31 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190303425
Lekker, die onbevangenheid! Straks mag je ook nog gaan uitleggen waarom enzo.

Hier houden de vragen gewoon nooit op tijdens een gemiddelde dag :P

Na een weekje matig eten en hoesten, stortte Max woensdagmiddag in bij opa en oma. Hoge koorts en alles eruit spugen. Ik zag al Sinterklaas voor me met een ziek manneke op de bank. Maar donderdagochtend alles weer ok, hardcore Sint gevierd op het kdv.

En eind van de middag dus bij ons thuis. We hadden de buurman gevraagd te bonzen op de deur en daar stond dan de zak voor de voordeur. Max heeft tot ca. 22 uur gestuiterd en viel midden in een sinterklaasliedje in slaap O+
pi_190308647
Hebben jullie tips? Dochtertje van oktober 16, dus iets meer dan 3, was met 2 jaar al compleet zindelijk (tenminste ze zei altijd dat ze moest en dan kwam er ook altijd wat, vrijwel geen ongelukjes. Ze kon nog niet zelf naar de wc).

Nu, sinds augustus oid, is het helemaal mis. Broekplassen af en toe (meestal zegt ze dat nog wel), maar inmiddels ook weer broekpoepen. Ik dacht, dat komt omdat ze het spannend vind dat er een baby komt, maar inmiddels zijn we 3 maanden verder en geen verbetering, het lijkt juist erger te worden want inmiddels zegt ze het ook niet meer als ze gepoept heeft.

Ik heb een poos gemopperd als ze dat gedaan had, maar een minstens zo lange tijd niets gezegd, en gewoon verschoond (ze draagt geen luier meer, alleen ‘s nachts/met slapen).

De opvang wordt er ook een beetje dol van. Het liefst zouden zij haar weer een luier aandoen, maar ik vrees dat ze dan helemaal het gevoel krijgt dat het wel prima is. En ze blijft dan nog langer met kak rondlopen met vuurrode billen tot gevolg. Daarom een tijd met een kookwekker gewerkt, wanneer ze braaf naar de wc ging als die afging. Dat ging prima, totdat ze nu op de pot wel een plas doet maar 5 min later alsnog in de broek poept. Ik snap er niks meer van. Als ik vraag waarom, zegt ze dat niet weet. Als ik vraag of ze het niet voelde of geen zin had, zegt ze dat ze geen zin had. Als ik vraag of ze zon kak in de broek lekker vindt, zegt ze ja. Als ik vraag of we afspreken dat ze het gaat zeggen als ze moet, zegt ze ja. Als ik zeg dat ze het moet zeggen als ze het gedaan heeft, zegt ze ja. Maar ze doet het niet.

Met plassen is het overigens ook meestal zo dat haar onderbroek een klein beetje nat is, maar ze laat in ieder geval niet alles lopen dus dat vind ik niet meetellen, als ze het dan maar zegt en de rest op de pot/wc doet.

Inmiddels word ik er soms wel weer een beetje boos van, ik kan nu gewoon niet zoveel hebben. Ik weet dat dat ook niet goed is maar ik ben er zo klaar mee!

Ik wilde volgende week maar eens met de huisarts overleggen. Ik denk zelf dat ze het misschien wel helemaal niet voelt aankomen. Soms laat ze een scheet en dan zit haar broek al vol. Misschien ontlasting laten testen op parasiet? We hebben 2 raskatten die een jaar/1,5 geleden ook poepproblemen hadden en nog steeds niet optimaal gaat. Giardia bleek alleen steeds negatief dus we weten niet wat zij zouden kunnen hebben.

Ze stond overigens net weer te kontendraaien dus dat is een teken dat ze het wel voelt. Moest haar flink overtuigen dat ze toch echt op de pot moest gaan, ze wordt dan altijd een beetje boos want ze speelt liever door. Heb het speelgoed op haar schoot gezet en toen was het goed. Flinke drol in de pot gedaan, blij dat die niet in haar onderbroek zat 😅
pi_190308881
Een kindje van 3, met allerlei spannende gebeurtenissen om haar heen, lijkt me niet heel gek dat zindelijk zijn dan veel kracht kost.
Ik geloof dat ik toch een tijdje een luier om zou doen, gewoon om even tot rust te laten komen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190309048
Ik zou het ook mezelf gemakkelijk maken in jouw situatie en gewoon luiers gebruiken. Komt vanzelf wel weer.

Tolstoi :D je man zal zich wel geschaamd hebben :D

Ik ben wel blij als sinterklaas straks helemaal voorbij is. Mijn man, ik en kleuter zitten al een paar dagen een beetje te snotteren en hoesten op de bank, en de meiden springen en rennen hyper het hele huis door terwijl ze steeds roepen “er zijn geen stoute kinderen”. Afgewisseld met soms een ander liedje. Vanmiddag hebben we pakjesavond, daarna is het gelukkig voorbij.
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:02:20 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190309054
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 09:25 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hebben jullie tips? Dochtertje van oktober 16, dus iets meer dan 3, was met 2 jaar al compleet zindelijk (tenminste ze zei altijd dat ze moest en dan kwam er ook altijd wat, vrijwel geen ongelukjes. Ze kon nog niet zelf naar de wc).

Nu, sinds augustus oid, is het helemaal mis. Broekplassen af en toe (meestal zegt ze dat nog wel), maar inmiddels ook weer broekpoepen. Ik dacht, dat komt omdat ze het spannend vind dat er een baby komt, maar inmiddels zijn we 3 maanden verder en geen verbetering, het lijkt juist erger te worden want inmiddels zegt ze het ook niet meer als ze gepoept heeft.

Ik heb een poos gemopperd als ze dat gedaan had, maar een minstens zo lange tijd niets gezegd, en gewoon verschoond (ze draagt geen luier meer, alleen ‘s nachts/met slapen).

De opvang wordt er ook een beetje dol van. Het liefst zouden zij haar weer een luier aandoen, maar ik vrees dat ze dan helemaal het gevoel krijgt dat het wel prima is. En ze blijft dan nog langer met kak rondlopen met vuurrode billen tot gevolg. Daarom een tijd met een kookwekker gewerkt, wanneer ze braaf naar de wc ging als die afging. Dat ging prima, totdat ze nu op de pot wel een plas doet maar 5 min later alsnog in de broek poept. Ik snap er niks meer van. Als ik vraag waarom, zegt ze dat niet weet. Als ik vraag of ze het niet voelde of geen zin had, zegt ze dat ze geen zin had. Als ik vraag of ze zon kak in de broek lekker vindt, zegt ze ja. Als ik vraag of we afspreken dat ze het gaat zeggen als ze moet, zegt ze ja. Als ik zeg dat ze het moet zeggen als ze het gedaan heeft, zegt ze ja. Maar ze doet het niet.

Met plassen is het overigens ook meestal zo dat haar onderbroek een klein beetje nat is, maar ze laat in ieder geval niet alles lopen dus dat vind ik niet meetellen, als ze het dan maar zegt en de rest op de pot/wc doet.

Inmiddels word ik er soms wel weer een beetje boos van, ik kan nu gewoon niet zoveel hebben. Ik weet dat dat ook niet goed is maar ik ben er zo klaar mee!

Ik wilde volgende week maar eens met de huisarts overleggen. Ik denk zelf dat ze het misschien wel helemaal niet voelt aankomen. Soms laat ze een scheet en dan zit haar broek al vol. Misschien ontlasting laten testen op parasiet? We hebben 2 raskatten die een jaar/1,5 geleden ook poepproblemen hadden en nog steeds niet optimaal gaat. Giardia bleek alleen steeds negatief dus we weten niet wat zij zouden kunnen hebben.

Ze stond overigens net weer te kontendraaien dus dat is een teken dat ze het wel voelt. Moest haar flink overtuigen dat ze toch echt op de pot moest gaan, ze wordt dan altijd een beetje boos want ze speelt liever door. Heb het speelgoed op haar schoot gezet en toen was het goed. Flinke drol in de pot gedaan, blij dat die niet in haar onderbroek zat 😅
Als dat al zo lang aan de gang is heb je een patroon te pakken, dat is voor haar lastig om zelf uit te komen, zeker met zoveel spanningen in huis rondom jouw zwanger zijn en de taakverdeling met je vriend/man.

Er bestaan protocollen voor vanuit de huisarts, en eventueel het ziekenhuis (poep- en plaspoli voor kindjes).
Dat is 99% op psyche gericht, want er is fysiek vrijwel nooit iets aan de hand.

Huisarts lijkt me idd handig, anders blijven jullie alle drie in dezelfde vicieuze cirkel zitten en dat is alleen maar negatief
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:06:48 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190309118
Vanavond Sinterklaas vieren bij een vriendin met haar zus en onzer kinderen. Heerlijk, veel zin in.
Hapjes en drank zijn gekocht, logeerbedjes erbij, topppp

Ouderwetse suikerbeestjes gekocht bij de banketbakker hier, ik werd er helemaal nostalgisch sentimenteel van O+
En een oud mannetje naast me daar bij de winkel ook, heel gesprek gehad over de tofheid van Sinterklaas en de magische denkwereld van kindjes *;
Heerlijk, ik hou van zulke oudjes O+

Ze krijgt een Anna en een Elsa pop en nog twee kleine dingetjes. Jammer wel dat Koos de poppen vorige week midden in de logeerkamer hier thuis had gezet zonder te verstoppen.... (Lamlulllll :') :') :') )
Dat was wat gekrijs toen ze ermee aan kwam lopen en terug moest geven :')
Ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren als ze vanavond 'ineens' die cadeaus krijgt _O-

Nou ja, zal wel goed komen, en hij weet het voor volgend jaar, hoop ik :+
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:59:04 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190309695
Wij hadden één kadootje samen in de speelgoedwinkel gekocht, Max en ik. Dat die in de zak zat vond hij niet gek. We hebben de Sint een beetje geholpen.

Dat was een lego camper trouwens. Hoe tof O+

@JustMe, ik denk ook dat ik zou gaan voor even rust in de tent en luier. Je wil echt geen boosheid linken aan haar poepen en plassen, dan ben je verder van huis.

@FlyingFish, jouw post :D Succes daar! Ik zie het levendig voor me.
  zaterdag 7 december 2019 @ 11:41:55 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190310233
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 09:47 schreef LeSage het volgende:
Een kindje van 3, met allerlei spannende gebeurtenissen om haar heen, lijkt me niet heel gek dat zindelijk zijn dan veel kracht kost.
Ik geloof dat ik toch een tijdje een luier om zou doen, gewoon om even tot rust te laten komen :)
Dit, ik zou idd weer een luier geven en het voor nu even op een laag pitje zetten. De boosheid moet er van af.
Mijn jongste is van november '16 en draagt ook nog een luier. Hij kan het wel, maar wil niet. Nou, dan niet. Hij weet dat hij straks niet naar school mag met een luier om, ik ga er van uit dat dat tzt voldoende motivatie is om zindelijk te worden. Het komt heus goed :Y.
KuikenGuppy
pi_190310772
Molo, ik had net ook zo’n oudje. Ik wilde de bakfiets bij het fietsenrek zetten en toen ging een oud vrouwtje een andere fiets verplaatsen voor mij, zodat ik er bij kon O+
Ik zei al dat ik zo breed ben met die bak. Zei ze dat ze dit juist zo gezellig en handig vond O+

FF :'( :D vooral die 2 meiden die er dan door rennen is grappig voor ons, minder voor jullie.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 13:06:35 #212
269689 crew  Viv
pi_190311139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 10:59 schreef Quoi het volgende:
Wij hadden één kadootje samen in de speelgoedwinkel gekocht, Max en ik. Dat die in de zak zat vond hij niet gek. We hebben de Sint een beetje geholpen.
Wat lief! O+ Ik was laatst met ZZ in de Lidl toen daar allemaal tof speelgoed lag, ik heb het wel gekocht (want die winkel is niet dichtbij en tijdelijk assortiment), maar niet als Sinterklaascadeau. Het ligt nu in de kast en als ze een papa-ZZ-dag heeft mag ze steeds een doos openmaken. Hij is nog steeds niet fit, zo kunnen ze de dag een beetje leuk doorkomen als ze niet naar buiten gaan. :)
pi_190317991
Thanks allemaa! Ik ga echt geen luier meer omdoen maar zal wel een cursus anger management doen ;-) gewoon tanden op elkaar. Het ging vandaag afgezien van de drol in de luier vanochtend eigenlijk heel goed. Ik moest haar wel sturen maar ze ging wel gewoon als ik het vroeg.
  zaterdag 7 december 2019 @ 23:57:12 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190320420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:18 schreef Quoi het volgende:
Baby Annabel natuurlijk!

Serieus: ik heb geen idee. Is Emmy in de ban van de poppen, @:Arja?

@:Vivi: ik vind het nog best netjes gedaan ^O^
Kunnen jullie @ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Manager PR/Moderator zondag 8 december 2019 @ 00:30:03 #215
269689 crew  Viv
pi_190320784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef Vivi het volgende:
Kunnen jullie @:ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Haha, ik zag dat je als laatste gepost had en vroeg me af wat deze oldbie ineens in het peutertopic deed. w/ Het lijkt me wel irritant inderdaad! :*
  zondag 8 december 2019 @ 04:09:54 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190321837
quote:

[..]

Kunnen jullie @:ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Nóg niet *) *) *) :+
  zondag 8 december 2019 @ 04:12:20 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190321847
Wij zijn onderweg naar huis toe, weekendje bij vrienden Sinterklaas vieren was top maar eindigde vannacht dus met een peuter die tussen ons in wilde liggen en toe twee keer toe het hele bed, mij, Koos en zichzelf onder kotste O+ :')

Beddengoed op, alles zuur, dus maar in de auto geklommen

Waar bij de auto aangekomen mevrouw doodleuk zei 'ik vond het héél erg gezellig!' _O-

Nog nooit veel gespuugd deze dame en niks geks gegeten, dus ik vrees virusje.

Gezellig O+ :+
pi_190322386
Hm... hier een peuter met een enorm ontstoken oog sinds gistermiddag. Helemaal dik en komt van alles uit. Waarom altijd in het weekend zoiets?

Wel tot 8 uur uitgeslapen met z’n 4 *O*
pi_190322391
@Molo beterschap. Wel een Sinterklaas om te onthouden :')
pi_190322508
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 04:12 schreef Molo het volgende:
Wij zijn onderweg naar huis toe, weekendje bij vrienden Sinterklaas vieren was top maar eindigde vannacht dus met een peuter die tussen ons in wilde liggen en toe twee keer toe het hele bed, mij, Koos en zichzelf onder kotste O+ :')

Beddengoed op, alles zuur, dus maar in de auto geklommen

Waar bij de auto aangekomen mevrouw doodleuk zei 'ik vond het héél erg gezellig!' _O-

Nog nooit veel gespuugd deze dame en niks geks gegeten, dus ik vrees virusje.

Gezellig O+ :+
Zo'n sintweekend hadden wij vorige week ook... beterschap!
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 december 2019 @ 09:10:37 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190322678
Beterschap Molo! Kots :r

quote:

[..]

Ja maar, ja maar :+ ;)

Mompelt iets over grote letters kleine letters gedoe
  zondag 8 december 2019 @ 11:29:47 #222
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190324721
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha, ik zag dat je als laatste gepost had en vroeg me af wat deze oldbie ineens in het peutertopic deed. w/ Het lijkt me wel irritant inderdaad! :*
No problem ;)
  zondag 8 december 2019 @ 11:30:11 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190324733
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 04:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Nóg niet *) *) *) :+
Nou, meer 'die tijd ligt al jaren achter me!' ;)
pi_190327405
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip? :)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 8 december 2019 @ 14:31:37 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190327856
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:30 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, meer 'die tijd ligt al jaren achter me!' ;)
Leuk voor de kleinkinderen, alvast weer inlezen *;
pi_190328368
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:04 schreef Messina het volgende:
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip? :)
er bestaat natuurlijk sowieso incontinentiemateriaal voor kinderen, maar ik hoop dat je daar nog niet aan hoeft (mega duur denk ik) en dat er ergens een merk is die en maat groter maakt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190328735
Ketel is ook groot en heeft tot hij ruim 4 jaar was (ja, laat zindelijk ja) maat 6+ van Kruitvat gedragen.
  zondag 8 december 2019 @ 17:21:12 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190330270
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 14:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Leuk voor de kleinkinderen, alvast weer inlezen *;
Eh, nou dat duurt nog even hoop ik. Mijn kind is 12.
  zondag 8 december 2019 @ 17:22:21 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190330292
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kan zo gebeurd zijn *)
pi_190330502
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:35 schreef lunapuella het volgende:
Ketel is ook groot en heeft tot hij ruim 4 jaar was (ja, laat zindelijk ja) maat 6+ van Kruitvat gedragen.
Het "probleem" is dat meneertje nog echt een 2-jarige bouw heeft, dus lekkere dikke buik/billen.
Maar ik ga het eens proberen, zijn niet eens superduur en anders kan ik een ander er nog wel blij mee maken :)
pi_190330892
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Het "probleem" is dat meneertje nog echt een 2-jarige bouw heeft, dus lekkere dikke buik/billen.
Maar ik ga het eens proberen, zijn niet eens superduur en anders kan ik een ander er nog wel blij mee maken :)
Dat had Ketel op die leeftijd ook, maar nooit problemen gehad met de pasvorm van Kruidvat.
  zondag 8 december 2019 @ 18:08:26 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190331011
quote:
Reus check. Wow! 20 kg bij 2,5! Dat heeft onze 3j3m jarige nu. Ik vind de luierbroekjes wat ruimer zitten dan de luiers. Etos valt groter. Maar ondanks grove bouw heeft hij gelukkig smalle billetjes O+
pi_190331155
quote:
Mijn dochter was ook groot.. en heeft lang de 6+ gedragen. Zelfs nu nog wel eens als.we heel lang zonder toilet moeten O-)
S. 2014
J. 2016
pi_190331171
3j3m is 95.5cm en 14.8 kilo volgens CB 2 maanden geleden :+ nu 97 cm en 15.2 kg na een groeispurt. Ja hij is klein.
pi_190331637
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

12 alweer O+
Die topicreeks..

Dat is zeker een reus Messina. Zijn jij of jouw partner zo groot?
Emmy is bijna 3,5 en 101 cm bij 16 kilo. Ze weegt al sinds ruim een half jaar 16 kilo en wordt vooral langer en slanker. Lange benen ook.
  zondag 8 december 2019 @ 19:21:42 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190332245
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 08:15 schreef LeSage het volgende:
Hm... hier een peuter met een enorm ontstoken oog sinds gistermiddag. Helemaal dik en komt van alles uit. Waarom altijd in het weekend zoiets?

Wel tot 8 uur uitgeslapen met z’n 4 *O*
Vervelend zo’n ontstoken oog! Dat had Jacob een poosje geleden ook, tegelijk met een fikse verkoudheid. Hij wreef er veel in en dat deed pijn en dan moesten er steeds kusjes op :') . Maar je hoeft er meestal niet voor langs de huisarts op zich, gaat vanzelf over. Duurde hier wel meer dan een week (lees: eindeloos). Er staat een stukje over op thuisarts maar ben te lui om te linken mobiel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 8 december 2019 @ 19:25:26 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190332325
Ik ben de tweejaars-afspraak bij het cb laatst vergeten :@ . Dus geen idee van lengte en gewicht. Ik weet wel dat ie groter wordt en wijzer en grappiger.

De middagdutjes zijn steeds zo’n strijd en ik wil helemaal geen strijd dus vanmiddag zijn we gewoon gaan lunchen met vrienden en daarna door naar de speeltuin. Ging probleemloos. En hij ligt nu nog steeds wakker terwijl hij meestal om 19u wel uit gaat... Ik denk dat we de dutjes op crechedagen wel blijven proberen en op de rest zal ik het aanbieden maar niet meer speciaal omheen plannen. Daaaag, eigen tijd overdag, het was leuk je gekend te hebben. :W .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190332544
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn dochter was ook groot.. en heeft lang de 6+ gedragen. Zelfs nu nog wel eens als.we heel lang zonder toilet moeten O-)
Van de kruidvat ook? :)

quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:47 schreef Arja het volgende:

[..]

12 alweer O+
Die topicreeks..

Dat is zeker een reus Messina. Zijn jij of jouw partner zo groot?
Emmy is bijna 3,5 en 101 cm bij 16 kilo. Ze weegt al sinds ruim een half jaar 16 kilo en wordt vooral langer en slanker. Lange benen ook.
Ja, wij zijn beiden lang, 2 meter en 1.80 :)
Vooral zijn bovenlichaam is lang, net als bij z'n vader ;) Broeken kunnen nog wel in 104, maar truien is 110 / 116 (ligt er een beetje aan hoe het valt, ene merk is 't andere merk niet).
Ik zit hier maar een beetje te wachten tot de verhoudingen wat meer gaan kloppen voor maat 110 ;)
pi_190332547
Dat vond ik ook even slikken, Lemijn. De dagen gaan non stop door, maar het went ook wel snel en wel fijn om er geen rekening mee te hoeven houden.
pi_190332874
Ach Lemijn, voor je het weet gaat ie naar school (S. over een maandje al oefenen :X ) en heb je ineens weer tijd alleen. Bij mij slaapt Mijm gelukkig nog lang ‘s middags, dus dan heb ik heerlijk rust in de kiet.

Dikke vette teleurstelling net bij S. We hebben vanmiddag (op de bakfiets :+ ) een kerstboom gehaald, maar zijn een standaard vergeten :|W
Dus nu nog niet kunnen optuigen en tranen daardoor. Morgenavond een nieuwe poging.
  zondag 8 december 2019 @ 20:19:37 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190333291
@Messina, mijn jongste draagt ook 6+, Kruidvat of Etos vind ik hetzelfde vallen qua maat.
KuikenGuppy
pi_190333434
Went inderdaad snel, Lemijn.. Althans, Günther (die hier pas over een maand hoort, tot snel luitjes!) slaapt sinds kort op gemiddeld vier van de zeven dagen niet meer overdag en dat vond ik aanvankelijk wel heel gek voelen. :Y Maar al snel vond ik het eigenlijk wel handig, voor de dagplanning :) En gezellig! O+

[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 09-12-2019 00:19:24 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_190333804
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:25 schreef Lemijn het volgende:
De middagdutjes zijn steeds zo’n strijd en ik wil helemaal geen strijd dus vanmiddag zijn we gewoon gaan lunchen met vrienden en daarna door naar de speeltuin. Ging probleemloos.

Daaaag, eigen tijd overdag, het was leuk je gekend te hebben. :W .
Hier ook een tijdje slechte middagdutjes gehad (als in niet gaan slapen, alleen maar kletsen en zingen in bed), nu slaapt ie 9 van de 10 keer weer prima tussen de middag. Ook 's avonds gaat ie prima slapen (meestal rond 20 uur).

Die eigen tijd, dat is wel dingetje. Is het heel slecht als ik er wel een beetje tegenop kijk om straks geen eigen tijd meer te hebben overdag :@ :@ :@ Hoe leuk Simon ook is.
Het lijkt me in zo'n geval niet haalbaar om alleen maar hele dagen op pad te gaan, iets van huishouden zal er ook moeten gebeuren. Maar je kunt je peuter toch ook niet een uur alleen laten, terwijl je zelf bv. de bovenverdieping stofzuigt/dweilt/badkamer schoonmaakt enz...…
Aan de andere kant krijg je er wel meer flexibiliteit voor terug.

@Messina, wow wat een groterd! Geen tips verder. Simon is ook bijna 2,5 jaar, maar past nog net in maat 4+, we hebben deze week maat 5 in huis gehaald. Ik denk dat hij rond de 95 com is en rond de 15 kilo.
pi_190335227
Hier ook blij met het middagdutje! En nee, ik ga dan echt geen huishouden doen, maar zelf ook even met de beentjes omhoog en het snaveltje toe op de bank 😂 ben blij dat ze nog wil slapen tussen de middag. Dacht een poosje dat het over was maar de laatste tijd slaapt ze juist weer heel lang als ik niet oplet.

Vandaag waren we naar zo’n indoorhal om te skieen met vrienden. Nouja, dochter heeft dus voor het eerst op ski’s gestaan. Geen greintje angst, die wilde al meteen alleen naar beneden, haha. Ze ging nog best hard ook met haar handjes op haar knietjes! Ben zelf wel gesloopt nu terwijl ik niet eens zo veel heb gedaan. Manlief moest er steeds mee/achteraan rennen, die zal ook wel lekker slapen vannacht 😂
  zondag 8 december 2019 @ 21:53:16 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_190335438
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:18 schreef Nazil het volgende:
3j3m is 95.5cm en 14.8 kilo volgens CB 2 maanden geleden :+ nu 97 cm en 15.2 kg na een groeispurt. Ja hij is klein.
Is dat klein? Klinkt mij niet abnormaal. Noud is 2 jaar en 9 maanden en die zit rond de 13 kilo, is volgens mij aardig gemiddeld?
disclaimer
  zondag 8 december 2019 @ 21:56:05 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_190335484
Middagdutjes zijn hier ook vrijwel verleden tijd, denk dat Noud nog 1 a 2 dagen per week overdag slaapt. En da's uiteraard altijd op het kdv. Voor mij wel wennen, want mijn andere kind sliep nog tot ze bijna 4 was elke middag :')
disclaimer
pi_190335542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Thanks allemaa! Ik ga echt geen luier meer omdoen maar zal wel een cursus anger management doen ;-) gewoon tanden op elkaar. Het ging vandaag afgezien van de drol in de luier vanochtend eigenlijk heel goed. Ik moest haar wel sturen maar ze ging wel gewoon als ik het vroeg.
In plaats van de standaard luier kun je ook een luierbroekje doen. Dat voelt dan misschien iets minder als een grote stap terug.

Hier ook geen middagslaapjes meer. Op het kdv wel omdat die dagen vermoeiender zijn en af en toe, als we zien dat hij echt omvalt, thuis ook nog. Ik vind het eigenlijk ook wel fijn dat we er geen rekening meer mee hoeven houden. Ik vond dat in combinatie met een al groter kind met wie je ook dingen wil ondernemen, best lastig. Kleine baby stop je in een draagdoek en gaan, maar bij een dreumes/peuter werkt dat niet meer.

Ysje heeft van Sinterklaas twee paw patrol auto's gehad en nog een reeks houten autootjes. Die paw patrol auto's sleept hij overal mee naartoe. En zo zat hij vanochtend aan het ontbijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190335856
Haha! Die paw patrol auto’s heeft Kevin ook gekregen en ook die gaan overal mee naar toe. “Waar zijn mijn pups??!!”

En dit weekend kregen we hem ook echt met geen mogelijkheid meer slapend overdag. Ik ben er echt nog niet aan toe :'(
pi_190336069
Luierbroekjes gebruiken we al voor de slaapjes 😬 madame wil zelf echt geen echte luier meer aan 😂

Vandaag met ons dagje weg trouwens supergoed gegaan, geen ongelukjes. Alleen bij filmpje kijken na het eten, maar toen was ze ook doodmoe van de dag dus dat snap ik wel 🙂 niet dat ze zei dat ze moest overigens maar als wij zeiden dat ze moest stribbelde ze niet tegen maar ging en deed wat. En blijkbaar kon ze het vandaag goed ophouden!
pi_190336399
Hebben jullie peuters ook van die periodes dat alles wat ze aanraken kapot gaat? Ik word er echt helemaal gestoord van. Of is Kevin gewoon lomp? Ik kan het niet meer herinneren van Willem, maar die is sowieso wat minder onbesuisd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')