abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190054961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ had laatst op het kinderdagverblijf een kleurplaat volledig zwart gemaakt met waskrijt, ik kon niet eens meer zien wat de afbeelding eigenlijk was. Zij helemaal trots: "Kijk, paardje is helemaal weg!" :D Daar heeft ze niet alleen veel plezier van gehad, het was ook nog eens leerzaam (want met potlood was dit niet gelukt). ^O^
Willem kleurde ook altijd alles zwart. Ik vond dat gewoon lelijk. Dat zei ik ook. Ik weet niet of dat pedagogisch verantwoord is, maar ik vond dat echt niet fijn om oma met haar verjaardag een volledig zwart blaadje te laten krijgen. Nu kleurt ie alles in regenboog 🌈
  donderdag 21 november 2019 @ 18:26:28 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190055543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:49 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Willem kleurde ook altijd alles zwart. Ik vond dat gewoon lelijk. Dat zei ik ook. Ik weet niet of dat pedagogisch verantwoord is, maar ik vond dat echt niet fijn om oma met haar verjaardag een volledig zwart blaadje te laten krijgen. Nu kleurt ie alles in regenboog 🌈
Ik ben ooit via die tekenskills bij een kinderpsycholoog beland

Blijft een mooi verhaal _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190055933
Ik heb bij de waterverf de zwart er uit gehaald omdat l ook z'n tekening voor de verjaardag van oma anders zwart wilde schilderen :+

Maar verder kleurt hij er maar een eind op los, als het hem langer dan 5 minuten boeit ben ik blij want het is geen kleurwonder.
  donderdag 21 november 2019 @ 20:32:23 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190058085
Oja kleuren :')

Zo belandde ik pas per ongeluk bij een lezing over kindertekeningen lezen. En terwijl de mevrouw allerlei theorieën uit tekeningen ontfutselde, kraste mijn kleine neanderthaler achterin het lokaal betekenisloos op een stuk papier. Pengreep, binnen lijntjes kleuren, wat is dat? En ik word daar dan weer erg blij van O+

@TolstoiFan, hij zal er zelf ook best achter komen dat het geen zin heeft. En als de ene ouder nu creativiteit stimuleert en de ander wat meer waarde hecht aan "hoe het hoort", vind ik dat best goed in evenwicht :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 21-11-2019 21:23:51 ]
pi_190059003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 20:32 schreef Quoi het volgende:
Oja kleuren :')

Zo belandde ik pas per ongeluk bij een lezing over kindertekeningen lezen. En terwijl de mevrouw allerlei theorieën uit tekeningen ontfutselde, kraste mijn kleine neanderthaler achterin het lokaal betekenisloos op een stuk papier. Pengreep, binnen lijntjes kleuren, wat is dat? En ik word daar dan weer erg blij van O+

@:Nolita, hij zal er zelf ook best achter komen dat het geen zin heeft. En als de ene ouder nu creativiteit stimuleert en de ander wat meer waarde hecht aan "hoe het hoort", vind ik dat best goed in evenwicht :)
Deze is voor Tolstoi denk ik? :)
  donderdag 21 november 2019 @ 21:24:20 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190059065
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 21:21 schreef Nolita het volgende:

[..]

Deze is voor Tolstoi denk ik? :)
Staat er toch? O-)

:@
  donderdag 21 november 2019 @ 21:41:58 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190059402
Ik ga morgen paar dagen alleen de hort op naar het buitenland en uitgerekend nu is peuter voor het eerst in haar leven mega aanhankelijk naar mij toe. Normaal altijd richting mijn man. Ben benieuwd hoe dat gaat dus komende dagen :+

Schoen zetten, Sinterklaasliedjes zingen en áls er een cadeautje in zit die glunderende oogjes zien hè... Je kunt me wegdragen, zo gaaf _O_
Ze vindt het donker sinds een tijdje spannend, en nu heeft ze dus van Sinterklaas een nachtlampje met Elsa van Frozen gekregen. Nouuuuu, dat kan niet meer stuk _O_

Op de crèche doen ze Pietengym, echt, mijn jeugd all over again, heer-lijk _O_ *;
  donderdag 21 november 2019 @ 22:16:29 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190059892
Hey, je gaat al! Veel plezier alvast. Over 3 weken mag ik een paar dagen alleen (maar met veel collega's) de hort op. "De mannen" joinen wel een paar dagen later, al is het alleen maar omdat ze allebei zo goed passen bij de omgeving :+ Schotland
  donderdag 21 november 2019 @ 22:25:22 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190060014
Herfst in Schotland, ook niet verkeerd, ondanks ook stuk werkgerelateerde dingen ;)
pi_190060083
Lekker Molo, geniet er van! En wellicht voelt ze onbewust wel dat er iets te gebeuren staat en is ze daardoor zo aanhankelijk. Komt vast wel goed.

Ik mag in mei een paar dagen naar Krakau *O* In eerste instantie met alleen mn zussen, maar uiteindelijk met zussen, ouders, zwager en nichtje. Maar geen kinderen!

En ik vind Sinterklaas ook zo leuk nu. Dat schattige poging doen tot zingen O+ Sinterklaas kapoentje kennen ze nu redelijk, maar ze vinden 'trippel trappel trippel trap' van Zachtjes gaan de paardenvoetjes vooral heel leuk, maar dat liedje vinden ze verder nog erg moeilijk. En het enthousiasme als er 's ochtends iets in de schoen zit, zelfs al is het maar 1 kruidnoot O+
  donderdag 21 november 2019 @ 22:38:32 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190060209
Ik ben wel vaker weggeweest dus ik denk niet echt dat dit meespeelt bij haar. Maar is vooral gek om te merken, ik ken dit niet joh met mijn papa'skindje _O-

De liedjes inclusief foutjes erin, awwwww, ik vind dat zo cute hè O+

Mooi trouwens, ze brabbelde net in haar slaap door de babyfoon 'ik, ik wil tv kijken!' _O- _O- _O-
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 00:36:41 #92
269689 crew  Viv
pi_190062170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:42 schreef FlyingFish het volgende:
Mooi verhaal vivi :D Die heb je toch wel aan de muur gehangen he?
Absoluut! :Y
Inmiddels heeft het plaatsgemaakt voor dit meesterwerk (stevig papier, aquarelverf uit tubes, véél water, met een kwast en een sponspenseel):

Ze doordrenkt het papier echt compleet. Met een beetje pech vallen er gaten in, met een beetje geluk komen er alleen van die vieze korrels vanaf. Dat experimenteren is ook vooral haar lol, vaak gebruikt ze de verf niet of nauwelijks. :D

Ook zo'n mooie, onlangs was ze stickers aan het plakken en op het laatst moest er nog een grote flamingo bij. Ik opperde nog dat die misschien beter aan de achterkant zou passen, maar nee:

Wat zou je man daarvan vinden @TolstoiFan ? ;)
pi_190069354
Haha vivi _O-

Wat is nou een leuke baby pop die in bad kan, verschillende kleertjes aan kan en luiers, maar zonder interactieve functies?
  vrijdag 22 november 2019 @ 18:18:05 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190071297
Baby Annabel natuurlijk!

Serieus: ik heb geen idee. Is Emmy in de ban van de poppen, @Arja?

@Vivi: ik vind het nog best netjes gedaan ^O^
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:29:12 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190072468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:24 schreef Arja het volgende:
Haha vivi _O-

Wat is nou een leuke baby pop die in bad kan, verschillende kleertjes aan kan en luiers, maar zonder interactieve functies?
Ik vind zelf de baby born pop wel mooi, is dat wat? Is ook een formaat waar veel kleertjes voor te koop zijn, voor kleinere poppen is de keuze heel matig.
KuikenGuppy
pi_190073729
Ik weet dat baby born in bad kan, dat doen ze tenminste in de reclame waar ze zo'n babybadje willen verkopen ook, maar mijn oudste was na 2 keer wel genezen omdat baby born vervolgens nog 2 dagen aan het nalekken is uit allerlei gaten..

Wij hadden ook een kleine pop (volgens mij ook van baby born?), die ging wel mee in bad want daar kon ik gewoon een beentje eraf trekken en zo goed droogmaken aan de binnenkant :+
pi_190073848
Hier ook poppenfanaat; ze speelt met oude poppen van mij waaronder een babyborn van bijna 25 jaar oud gok ik. Toen die van de zomer mee in bad ging lekte die vervolgens nog dagen. Niet handig. Ik zag nu wel een baby Born in bad set; neem aan dat die sowieso geschikt is. Als de gewone baby Born ook in bad kan tegenwoordig ga ik die een keer halen in de toekomst.
N krijgt een poppeneetstoel/wipper etc in 1. Ze zet de poppen steeds in dr eigen eetstoel om ze eten te geven. In de schoen had ze vorige week van die magische flesjes en ze heeft er de hele zondag mee gespeeld. O+
  vrijdag 22 november 2019 @ 22:16:48 #98
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_190075657
Baby born heeft tegenwoordig gaten in haar voeten, bij ons moet ze nog steeds een nachtje op de badrand nadruppelen maar met wat schudden is het dan aardig droog. De oudere baby born versie van oudste is ook gelijk naar de piercer geweest toen we dat ontdekten 😃
pi_190077379
De piercer _O-

Ja ze is echt een poppenmoedertje (al speelt ze ook met auto’s en is het ook een buitenkind). Het allerliefst wil ze een kinderwagen van Sint. Ze heeft het er iedere dag over dat ze een kinderwagen krijgt en heeft het zelfs op het bord “geschreven” voor Sint. Ik leg nog uit dat het een wens is en je niet weet of je het krijgt :')

Maar natuurlijk krijgt ze het. Ik wil dat koppie zien als ze hem ziet O+

Een mooie pop zou ze dan voor kerst krijgen met kleertjes en luiers en zo. Dat laatste van marktplaats.
Maar al die baby borns zijn toch interactief? Kunnen plassen en huilen en zo?
pi_190077623
Ah! Misschien is het de leeftijd. Onze baby born is 5 jaar oud en nog niet gepiercet :P

En dat plassen en huilen bleek ook een beetje een farcé. Dat plassen ging nog wel door een knopje op haar buik, maar dat huilen hebben we nooit echt gesnapt. Ze kan huilen door in haar armpje te knijpen, maar volgens mij moet er dan ook een draaiknopje op haar rug goed staan? :?
Onze baby born bleek iig niet zo'n emotioneel exemplaar en heeft dan ook nog nooit een traan gelaten in haar 5-jarige bestaan.

Maar wellicht zijn de huidige baby borns beter. Of misschien hebben wij een maandagochtendexemplaar.
pi_190077825
Ja precies daarom wil ik een pop zonder die functies :Y
  zaterdag 23 november 2019 @ 06:42:42 #102
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_190079142
Het huilen werkt bij beide baby borns ook niet goed, je moet echt heel hard in het armpje knijpen :')
pi_190079501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:42 schreef snoenk het volgende:
Het huilen werkt bij beide baby borns ook niet goed, je moet echt heel hard in het armpje knijpen :')
Dat is wel realistisch dan, hier gaan ze dan ook huilen denk ik.
pi_190079514
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 08:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat is wel realistisch dan, hier gaan ze dan ook huilen denk ik.
:D :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 09:44:54 #105
269689 crew  Viv
pi_190079846
Ik had vroeger zo'n pop waarbij de ogen dicht gaan bij liggen en open bij rechtop staan/zitten, meer interactie hoeft van mij niet hoor. :D
pi_190080132
Maar als ik er nou gewoon geen water in doe en Emmy niet op de hoogte breng van die stomme functies, is er niks aan de hand toch?
pi_190085728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:24 schreef Arja het volgende:
Haha vivi _O-

Ik kwam net toevallig deze tegen.
quote:
Vanaf nu kun je met de New Born Baby Badpop ook je pop meenemen in bad. Het lichaam van deze pop is namelijk waterbestendig. De pop heeft een leuke zwempak aan en een duikbril. Wanneer je de pop onder water houdt met de duikbril op maakt ze leuke bubbels in het water
Maar zelf dus geen ervaring mee.
pi_190088198
Wij hebben hier voor verjaardag een baby born gegeven. Het voedsel ed meteen aan de kant gegooid, geen zin in dat gesmeer 😜 De pop zelf leidt een eenzaam bestaan, oude vieze (stoffen lijfje) pop blijft favoriet. Baby born ligt ergens in een hoekje..
in bad nemen schijnt wel te kunnen maar dan inderdaad helemaal leeg laten lopen naderhand begreep ik, dus hebben we ook nog niet gedaan 😬 ofwel, lekker zonde. Het is dat ik hem al had liggen, had namelijk al zo’n vermoeden nu dat het niks zou worden. Misschien dat dochter2 ee straks wat aan heeft..

Voor kleinere poppen heb je wel dametjes op marktplaats die (hele mooie en niet zo duur) kleertjes maken hoor! Maar kleertjes zijn overrated, popje is hier altijd naakt.
pi_190097955
Ff zo leuk je verhaal van de meiden die elkaar zijn. Hier is dat ook aan de orde van de dag: de één is de ander, is mama of een object (waarop de ander boos gilt "Ik geen gordijn, ik ben *naam*" :')).

Nazil, leuk al de gewone lego. Wij zijn laatst naar LEGiO (oude lego fabriek) geweest en daar speelden ze er ook echt leuk mee. Duplo is alleen wel een stuk gemakkelijker opruimen, dus voor nu vind ik het nog wel even goed zo. :D

Justme, op basis van wat je allemaal schrijft lijkt het me wel fijn om samen goed af te stemmen wat jullie verwachtingen en behoeften zijn, zeker met straks een kleine erbij wordt het alleen maar drukker. Hopelijk vinden jullie er samen een weg in.

Quoi, hier was het in het begin ook echt even duidelijk regels stellen met de loopfietsen (idd paar keer erachteraan moeten rennen :')). Ik ben wel heel duidelijk geweest en steeds terug naar huis gegaan als ze toch een hoek om gingen na meerdere waarschuwingen. Daardoor gaat het nu heel goed, ze blijven samen altijd op de afgesproken plekken wachten tot ik er ben.

Tolstoifan ik sluit me aan bij wat er gezegd is over zelfvertrouwen en wilde er nog aan toe voegen dat knutselen ook om plezier gaat. Wij hebben hier ook rood zwart gekraste tekeningen. Maar ook ons gezinnetje als koppoters in een bos ( O+ ). Als we voor iemand knutselen laat ik ze meestal 2 dingen maken. Ik laat ze eerst hun gang gaan, soms is het dan al iets moois. Is het alleen maar bruine drab verf dan stel ik voor om er nog 1 speciaal voor persoon X te maken, met een beetje hulp komen ze dan zelf wel op iets leuks (wat vindt diegene mooi denk je? En welke kleur moet de graafmachine dan worden? Zullen we hem ook bandjes geven).

Nog minder dan 4 maand en ze gaan naar de basisschool, ik vind het zo snel gaan ineens. Ze worden zo wijs en zelfstandig en zijn zo lief. Ik merk echt dat we steeds meer echte afspraken kunnen maken, fijn is dat. Tegelijk kunnen ze ook nog zo lief klein zijn, favoriete spelletje is sochtends "in het kuikenhok" zitten (onder mijn dekbed) en er dan om en om steeds weer uit komen om te knuffelen. :D O+ O+
  Manager PR/Moderator zondag 24 november 2019 @ 17:57:21 #110
269689 crew  Viv
pi_190102836
@Madivi wat klinkt dat enorm lief, van dat kuikenhok. O+ O+
pi_190104530
Madivi daarom hebben we de regel ook met de lego dat dat alleen aan de eettafel mag. Dat doen we dan ook samen, de duplo doet hij alleen.
pi_190104611
We hebben het verslag van de logopedist binnen. Ik schrok er eerlijk gezegd wel van. Er stonden dingen in als: 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist maar is meer op de ouders gericht. Zorgelijk gedrag!'

En bij diagnose stond taalontwikkelingsstoornis. Snap nu wel waarom de jeugdarts eerder deze week al belde dat ze het verslag en diagnose wat voorbarig vond. En dat ze er niet echt de Wolf in herkende die zij op het bureau zag.

Nouja, komende week maar even de huisarts bellen voor een verwijzing naar een behandelend logopedist.
  zondag 24 november 2019 @ 19:36:22 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190104764
Wat stom zeg Cygne. Sinds wanneer is het zorgelijk als een peuter (!) zich op zijn ouders richt? Volgens mij heet dat normaal gehecht.

Maar goed, op naar een gewone logopedist met een beetje fatsoenlijke communicatie dan maar...

Mijn peuter hoorde ik afgelopen weekend een beetje experimenteren met 'ik'.
'Die ik!'
'Ja, wil jij die hebben?'
'Ja jij.'

Bijna goed schat ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190105111
Cygne, precies wat Lemijn zegt!

Bedankt nog voor alle poppen-tips.

We zijn naar het huis van Sinterklaas geweest en ze vond het leuk en was ook wel erg onder de indruk. We gingen samen met mijn vriendin en haar dochtertje van 5, die ook een vriendin is van Emmy. Ze liepen hand in hand en daardoor werd ze wat dapperder en heeft ze zelfs een tekening en een high five aan Sint durven geven.
pi_190105347
Peuter oefent hier met ontkenningen en "misschien" als hij de keuken in wil maar dat niet kan (we hebben er een traphekje voor) probeert hij het nu met "mamaa? Auto inne keuken!" en als ik vraag of dat inderdaad zo is "mama, auto misschien in de keuken, kaptein even kijken?" kleine slimmerd :D. Zo leuk dat je je zo live steeds meer taal ziet snappen. ik ben nogal een taalnerd :@ dus ik vind t razend interessant om te zien.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190105381
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 19:26 schreef Cygne het volgende:
We hebben het verslag van de logopedist binnen. Ik schrok er eerlijk gezegd wel van. Er stonden dingen in als: 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist maar is meer op de ouders gericht. Zorgelijk gedrag!'

En bij diagnose stond taalontwikkelingsstoornis. Snap nu wel waarom de jeugdarts eerder deze week al belde dat ze het verslag en diagnose wat voorbarig vond. En dat ze er niet echt de Wolf in herkende die zij op het bureau zag.

Nouja, komende week maar even de huisarts bellen voor een verwijzing naar een behandelend logopedist.
God wat bot geformuleerd zo -O- daar help je toch niemand mee.

Hopelijk vinden jullie nu een lieve logopedist voor wolfje, zoek gewoon tot het goed voelt :Y
pi_190105552
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:36 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom zeg Cygne. Sinds wanneer is het zorgelijk als een peuter (!) zich op zijn ouders richt? Volgens mij heet dat normaal gehecht.

Maar goed, op naar een gewone logopedist met een beetje fatsoenlijke communicatie dan maar...

Mijn peuter hoorde ik afgelopen weekend een beetje experimenteren met 'ik'.
'Die ik!'
'Ja, wil jij die hebben?'
'Ja jij.'

Bijna goed schat ^O^ .
Dat dacht ik ook.
Ik had al wel door dat hij zich niet zo fijn voelde bij haar. Hij is doorgaans heel open. Gisteren gaf hij Sinterklaas op het werk van zijn vader een hand en kroop hij bij een collega op schoot. _O-
  zondag 24 november 2019 @ 20:39:04 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190106066
Maar Sinterklaas ís ook gewoon heel spannend. @Cygne laat je niet kisten. Diegene heeft blijkbaar geen kaas gegeten van een beetje normale communicatie. Ik herinner me onze logopediste als zo'n lieve vrouw, die ons vooral veel vertrouwen heeft gegeven en zo hoort het, niet anders. Succes ermee.

@Lemijn wat is het leuk om dat experimenteren met taal te merken. Jij en ik, hele belangrijke concepten en best ingewikkeld (vooral als je dat zelf probeert uit te leggen :') ).

@littledrummergirl hold your horses, voor je het weet is alles onderdeel van verbaal onderhandelen ;)

@Madivi dat spelletje van jullie in bed klinkt té lief O+

Wij wonen sinds een half jaar in een klein dorp (weliswaar tegen de stad aan geplakt) en aangezien de sint door onze straat zou komen, besloten we gister lopend naar de intocht te gaan "om de hoek". Na een kwartiertje ontdooide Max en kwam hij zijn beste maatje van het kdv tegen en ging hij "all the way" :D Dansen, rennen, pepernoten ronselen bij pieten, zingen..... O+

De he-le dag door sinterklaasliedjes zingen hé? <O) :D

Ons blije ei:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190106167
@Quoi en Sinterklaas vond hij dus helemaal niet eng. Hij is al sinds gisteren zoet met z'n electro-spel dat hij gisteren kreeg.

Ik hoop dat wij ook zo'n logopedist treffen. De kinderfysiotherapeut was ook zo fijn.

En wat een blije snoet! O+
  Manager PR/Moderator zondag 24 november 2019 @ 20:51:08 #120
269689 crew  Viv
pi_190106400
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:14 schreef Cygne het volgende:
Dat dacht ik ook.
Ik had al wel door dat hij zich niet zo fijn voelde bij haar. Hij is doorgaans heel open.
Handig wel, dat ze haar gekrenkte ego kan strelen door het op zorgelijk gedrag te gooien, dan ligt het nooit aan haar als het contact stroef verloopt. :X

Kind van een collega weigerde als kleuter te praten tegen de juf, die wilde daarom dat de ouders een heel traject in gingen voor een diagnose en stappenplan en weet ik het, maar mijn collega en haar man voelden daar niks voor omdat ze het thuis en elders niet herkenden. Uiteindelijk is het schooljaar zonder traject voorbijgegaan en tegen de volgende juf praatte hij wel. :D
pi_190106588
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Handig wel, dat ze haar gekrenkte ego kan strelen door het op zorgelijk gedrag te gooien, dan ligt het nooit aan haar als het contact stroef verloopt. :X

Kind van een collega weigerde als kleuter te praten tegen de juf, die wilde daarom dat de ouders een heel traject in gingen voor een diagnose en stappenplan en weet ik het, maar mijn collega en haar man voelden daar niks voor omdat ze het thuis en elders niet herkenden. Uiteindelijk is het schooljaar zonder traject voorbijgegaan en tegen de volgende juf praatte hij wel. :D
Dat is ook wel een techniek natuurlijk. _O-

Iedereen die Wolf kent reageert ook :? :? op dit verhaal. _O-
pi_190112391
Zorgelijk gedrag, tssss. Ik zou haar wel feedback geven hierover trouwens, of vragen of de jeugdarts dat wil doen.

Ysje heeft het hele idee van ik al een tijdje onder de knie en gebuikt het ook met verve. Als hij iets zelf wil doen, is het: "Nee, ikkkkkkkk!!" En dan ook echt met die kkkkkkkk.
Ik vind het heel gezellig met hem. Maar ik heb wel veel bewondering voor hoe z'n zusje met hem omgaat. Want hij probeert alles van haar af te pakken (zit ze aan tafel een broodje te eten, loopt hij langs en grist gewoon broodje van haar bord), slaat er soms op los, gooit mooie bouwwerken om, stampt overal doorheen. En zij blijft meestal heel geduldig en lief. Omdat ze zo verliefd op hem is, zegt ze. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190114748
Gelukkig hadden jullie al door dat er geen klik was met de logopedist Cygne, dat maakt misschien dat je zo’n oordeel wat sneller deels naast je neer kan leggen. Wel netjes van de jeugdarts dat die er zelf al over belde. Hopelijk vinden jullie een fijne logopedist!

Mooi verhaal vivi :D ze kunnen lekker eigenwijs zijn soms.

Lekker enthousiast staat hij weer op de foto Quoi! Wij zijn ook naar het sinterklaasfeest in het winkelcentrum geweest. Lala durfde niet te kijken (en was juist vooraf het enthousiast om te gaan). Em en kleuter vonden het heel interessant en zaten hand in hand op onze nekken aandachtig te kijken. Toen we na het boodschappen doen nog wat pieten en de Sint tegen kwamen liep Lala er ook langs met een hand voor haar ogen om ze maar niet te zien :D

En om de hoek zagen we toen opeens nog een piet en sinterklaas uit een auto stappen, wat ze wel heel raar vonden. Want wat doet de Sint nou in een auto?
pi_190118355
Cygne, wat naar zeg dat rapport. Het lijkt mij ook helemaal niet vreemd als een kind zich op zijn ouders richt als die in dezelfde ruimte zijn. Dat doen mijn beide meiden ook, lijkt mij juist heel gezond gedrag, zeker in aanwezigheid van een (voor Wolf) onbekende logopedist...

Wat een heerlijke foto van Max!

Mijn peuter van krap aan 3 heeft besloten dat ze wil stoppen met duimen, mijn hart loopt echt over van trots O+ Vorige week waren we bij de tandarts en die merkte op dat haar tandje naar voren begint te staan maar ook haar kaak. En dat dit gevolgen gaat hebben voor haar volwassen gebit als ze haar duim-gedrag voortzet. Dat vond ze heel indrukwekkend en toen ze hoorde dat ze beter kon stoppen met duimen beaamde ze dat meteen :o Ik dacht eerst nog, die houdt het nooit vol, ze is verknocht aan haar duim. Maar toen ze thuis een paar keer gedachteloos haar duim in haar mond stak vroeg ze zelf om de 'vieze nagellak' (die we eerder probeerden maar zonder succes) omdat haar duim dan niet meer lekker zou zijn. Zo geschiedde het dat ze nu al vanaf eind vorige week overdag niet meer duimt :o
Gisteravond besloot ze vervolgens dat ze 's nachts ook wel kan stoppen, dus of ze de nagellak ook 's nachts op mocht. Natuurlijk kind! Vannacht sliep ze tussen ons in, ze heeft niet geduimd. En status update van de opvang vandaag, was dat ze daar tijdens het middagslaapje ook niet heeft geduimd. Mijn knappe grote kleine meid, dat ze nu al zo goed snapt dat het beter is om te stoppen en de wilskracht heeft om dat dan ook echt te doen O+
pi_190118857
Wat knap, @Schanu!

@FlyingFish dat waardeer ik ook wel echt. Sowieso een fijn mens.
  maandag 25 november 2019 @ 20:49:40 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190123617
Wow Schanu, wat enorm knap van haar zeg.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 26 november 2019 @ 07:31:37 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190128778
Schanu, geweldig zeg! Met dank aan de tandarts :)

Ik word net gecorrigeerd tijdens het zingen van een sinterklaasliedje :')

At this moment staat Zie Ginds Komt De Stoomboot op repeat en is de bank de boot en zijn bord het roer.

Verder krijg ik vragen hoe hij het dak dan afkomt met zijn paard en waarom hij er soms anders uitziet. Stop de tijd nu :o
  dinsdag 26 november 2019 @ 21:14:00 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190140216
Wow Quoi :D . Die volgt volgend jaar van z'n geloof zo denk ik?

Ik weet niet of ik al had verteld dat ik de Strijd om de Korstjes had opgegeven? Maar dat heb ik dus. Eindelijk echt iets waarvan ik had gedacht dat ik het nooit zou doen, dat ik nu toch heb gedaan :o . Nu eet hij tenminste gewoon weer 2 of 3 boterhammen bij het ontbijt in plaats van 1. En ik mag de korstjes. Of de prullenbak. Of soms toch een beetje hij. En het is weer veel gezelliger aan tafel *O* .
pi_190141170
Ik gaf de korstjes aan de teckel. Inmiddels eet hij ze wel weer.
pi_190142632
Wij leggen de korstjes in een bakje buiten voor de vogels :+ en ja ik weet dat er zout in zit en dat het niet goed voor die beesten is maar ze pikken wel meer slecht spul van de grond. Het zijn ook maar af en toe een paar kleine korstjes.

Vandaag was hij dinosaur (op z'n Engels) tandarts. De Dino had vieze tanden, er zat viezigheid in. Zijn eigen woorden letterlijk. Ging hij met een zaklamp de bek in kijken, schoonmaken en de viezigheid er uit halen. 'zo goed als nieuwe tandjes!' ik vraag mij nog steeds af hoe hij bij zo goed als nieuw komt.
  dinsdag 26 november 2019 @ 23:06:12 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190142798
Ik geloof ook dat dat weer over ging, die korstjes-fetish. Nu gaan er in ieder geval heerlijk hele boterhammen in, terwijl dat een jaar geleden nog een ding was.

@Nazil, lekker bezig met die tandarts! :D

@Svane, teckels als afvalbak, zo doen mijn ouders dat ook en die is nu met recht een sausage dog.

Naar welke wc gaan jullie trouwens met de oudere jongenspeuters? Nu ik hem alleen maar naar de wc laat gaan en niet meer aan verschoonruimtes meer doe, twijfel ik soms. Vaak ga ik zelf naar de wc en zet ik hem staand voor mijn neus voor een schone luier. Het is dat een aantal keer een kind (meisje) riep: "Hey, een jongen! Hij moet naar de andere wc!" dat ik erover ben gaan nadenken.

Ik riep overigens terug: "Ja en hij hoort bij mij en ik ben een meisje." Geef mij nu maar unisex toiletten.
pi_190143494
Ik neem mijn jongenskleuter mee naar de dames. Maar als m’n man erbij is stuur ik hem mee ;) maar als het heel druk is ga ik ook gewoon bij de mannen met hem.

Gezelligheid ftw Lemijn *O* Hier is de korstjesfase alweer een tijd afgelopen gelukkig, en ze zijn weer over naar 2 boterhammen (bij de overstap naar vroeg opstaan ivm schooltijden waren ze naar 1 boterham gegaan).

We gaan vrijdag de ‘speen in de schoen voor Piet’-truc proberen om ze van de speen af te krijgen. De laatste tijd zijn ze meerdere keren per nacht wakker en aan het piepen om niks of omdat de speen niet op grijpafstand ligt. Ze slapen na een aai ook wel weer door, maar dan ben ik alweer wakker van de trap op en af. En kleuter is nu van het s nachts wakker worden en met licht aan gaan spelen, dus iedereen komt weer wat slaap te kort.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 november 2019 @ 23:58:47 #133
269689 crew  Viv
pi_190144990
Ik stap niet graag een mannentoilet binnen wanneer er allemaal mannen staan te plassen. Ik ga daarom altijd gewoon met ze naar de vrouwen. Tenzij er geen man aanwezig is, dan maakt het mij echt niet uit.
pi_190153195
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 23:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Quoi zelfs de etiquette is daar niet consequent in:
https://www.beatrijs.com/welke-wc-met-kind/
https://www.beatrijs.com/welk-openbaar-toilet/
https://www.beatrijs.com/mag-een-vader-het-damestoilet-betreden/
Voor beide keuzes valt wat te zeggen, en er is dus kennelijk geen vaste regel. :Y)
Lekker consequent die Beatrijs. _O-
pi_190153786
Hier nog niet echt aan de orde, maar ik neem peuter tegen die tijd gewoon mee naar de dames denk ik. Een rondlopend peutertje bij de dames lijkt me minder ongemakkelijk dan een volwassen vrouw bij de mannen :+
pi_190154566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 17:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier nog niet echt aan de orde, maar ik neem peuter tegen die tijd gewoon mee naar de dames denk ik. Een rondlopend peutertje bij de dames lijkt me minder ongemakkelijk dan een volwassen vrouw bij de mannen :+
Precies mijn redenatie.
Als mijn vader vroeger meeging naar zwemles gingen we altijd aan de mannenkant en dan in zo’n apart hokje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 28 november 2019 @ 08:26:42 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_190163520
Ik neem S ook mee naar de dames wc's hoor. En idd, bij zwemles gaat het ook op geslacht van de ouder welke kleedkamer je kiest.

Ik vind het zooo bizar dat hij al zo groot is. Mijn tweede is toch een beetje mijn baby gebleven :') dus hoezo gaat hij al naar de wc en al bijna naar school?? :o

Sinterklaas vindt hij ongeveer net zo boeiend als zn zus destijds. Not really. Toen we de eerste keer schoen gingen zetten, een paar dagen na Sint Maarten, was hij vooral héél boos dat we na het zingen niet gingen 'sinterklaasje lopen' :D :')
  donderdag 28 november 2019 @ 08:44:59 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190163686
Mijn kleine grote eigenwijze luiwammes heeft apart dagen weg zonder mama prima overleefd. Ze zijn naar de nieuwe Frozen film geweest dus daar zit ze nu vol in.

Sinterklaas vindt ze wel leuk maar ze houdt niet echt van chocolade of koekjes dus dat snoepgoed maakte niet zo'n indruk geloof ik :')

Gisterochtend vroeg ze of ik haar schoen beneden wilde pakken voor haar, dan kon ze zien of er wat in zat, want ze wilde in bed blijven liggen :') :') :')
Luiwammes, zelfs bij een gevulde schoen :') _O- _O- _O- :')
  Manager PR/Moderator donderdag 28 november 2019 @ 09:07:45 #140
269689 crew  Viv
pi_190163898
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 08:44 schreef Molo het volgende:
Gisterochtend vroeg ze of ik haar schoen beneden wilde pakken voor haar, dan kon ze zien of er wat in zat, want ze wilde in bed blijven liggen :') :') :')
Luiwammes, zelfs bij een gevulde schoen :') _O- _O- _O- :')
Heeft ze vast niet van een vreemde. :D O+
  donderdag 28 november 2019 @ 09:09:11 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190163913
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heeft ze vast niet van een vreemde. :D O+
Klopt :P

Arme Koos, twee van die mormels in huis :P
pi_190164419
Hahaha, Molo _O-

Hier was S. onder de indruk van Piet die gisteravond hoorde dat de tandenborstels aan vervanging toe waren (hij was nogal gehecht aan zijn oude exemplaar, maar een nieuwe van de Sint is natuurlijk wel heul tof).
Mijm was vooral blij met de mandarijnen die erbij lagen :')

Verder lammen wij maar wat aan op het moment. Niemand van ons 3 is echt opgeknapt en mijn vriend zit nog half belabberd op het werk. Hardnekkig griepje wel.
pi_190170175
Korstjes worden hier ook al een tijd niet meer gegeten, terwijl ze er eerder prima in gingen. Ik vraag altijd of ze alles op eet, klaar is met eten, maar dan is het voor mij ook klaar en gaan ze de prullenbak in. Komt hopelijk wel weer.

Molo, je luiwammes met dr schoen. :D

Beterschap lesage!

N was net aan het naspelen dat ze haar pop naar de opvang bracht en daarna ging werken. (Inclusief jas aan, tas op de rug en kinderwagen haha). Daarna kwam ze pop ook weer ophalen. O+
pi_190180594
Ging het laatst over slaaptrainers?

Voor degene die zo’n Sam het schaap slaaptrainer willen, vandaag met korting bij MamaLoes.
pi_190181454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:16 schreef Malteser het volgende:
Ging het laatst over slaaptrainers?

Voor degene die zo’n Sam het schaap slaaptrainer willen, vandaag met korting bij MamaLoes.
Ah thanks. De Sint is blij me deze tip *)
pi_190184062
Nog een tip voor de portemonnee van de Sint: lineaushof heeft een black friday actie, ¤10 voor een kaartje voor volgend seizoen (tot 30 juni). Een aanrader voor peuters en kleuters.

En met Unox gekocht bij de kleinere supermarkten maak je kans op 4 kaartjes voor de Unox-dag in de Efteling in januari. Winkans is aardig hoog, wij hadden de 2e keer al prijs. Ze hebben ook tienduizenden beschikbare kaartjes. Linkje voor info: https://promoties.tessa.c(...)r-de-winter-efteling
pi_190184247
Wij kwamen net tijdens een wandeling toevallig 2 Pieten tegen, die al langs scholen gingen. Simon was niet bang, maar hij sloeg wel een beetje dicht. Hij kreeg een hele hoop kruidnoten en gaf uiteindelijk een handje en zei " dank je wel Zwarte Piet" O+

En vervolgens heeft ie de hele weg terug naar huis gehuild, omdat ie van mij niet alle kruidnoten in 1 keer mocht opeten :')

:'( :( Voor die kl*te eczeem, die weer vreselijk de kop op steekt, nu vooral in de knieholtes. Sinds de weeromslag zijn we al flink aan het smeren, maar het heeft het niet voorkomen. We blijven stug doorsmeren en doen schietbedjes dat het niet weer zo erg wordt als vorig jaar met stukken, die helemaal werden opengekrabd en gingen ontsteken -O-
  vrijdag 29 november 2019 @ 14:02:19 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190184559
Hopelijk wordt het niet te erg @Tolstoi. Max heeft ook altijd last van een soort wintereczeem, gelukkig een stuk milder. Gelukkig helpt regelmatig smeren met gewoon vaselinelanettespul voldoende.

Max' beste maatje zit op de psz en vandeweek gingen we hem even ophalen daar. Tot nu toe leek me een extra ochtend bovenop 2 opvangdagen nogal veel van het goede, Maar toen ik zag hoe Max daar was O+ Hij vergat meteen zijn knuffels (die zo ongeveer aan 'm vastgeplakt zitten), maakte een ander vriendje en met z'n drieen speelden ze zo leuk. Klap op de vuurpijl: ze renden aan het einde met z'n drieen naar de wc en Max gaat doodleuk op de wc zitten om een plasje te doen.

Gezien het gebrek aan houvast aan de opa-en-oma-oppasdag (die zijn 9 vd 10 keer ziek zwak en misselijk) denk ik dat ik toch de knoop dan maar doorhak. Het doet hem goed :)
pi_190185379
Ik vind de speelzaal ook wel een echte toevoeging bovenop opvang. Ze doen daar toch wat meer schoolser.
Hoewel S. en Mijm (laatste vanaf komende maandag) allebei in de peutergroep zitten bij de opvang. Daar worden ook echt al wat meer dingen gedaan op weg naar school. Samen plassen op de wc, werken met picto’s, een ‘hulpje’, zelf boterhammen smeren en dat soort werk.

Super leuke actie, FF. Helaas geen van die winkels hier in de buurt :{

Wat klote van het eczeem. Vriendinnetje van mij heeft dat zo erg dat ze regelmatig een week aan de prednison zit. Ik kan ooit wel voor haar huilen, het is zo belastend, ook qua vermoeidheid.
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:07:43 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190190834
Jongens ik dender er even tussendoor met

- een klacht: haat aan alle 100 regeldingen met een nieuw huis

- en een vraag: hoe wegen jullie kwaliteit/sfeer van kinderopvang vs. reisafstand?

Ik heb straks op 1 km afstand een gewoon oke mainstream kdv, goed georganiseerd maar slap aftreksel van wat we nu hebben. En op 5 km een toffe, aan de rand van een bos, antroposofisch. Moet ik wel de stad voor door maar in praktijk gaan we sowieso altijd met de auto want ik moet door naar werk. En in het oerwoud aan regelzaken kan ik dit soort dingen dus niet meer overzien :') .
pi_190190924
Wij reden om de sfeer 8 minuten de verkeerde kant op (en dan dus weer terug praktisch langs ons huis) voor een kdv wat fijner voelde. Nooit spijt van gehad. Wel ooit verkeersstress als het druk was op de weg, maar dat woog er tegen op.
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:21:10 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_190191139
Ik mis mijn oude kdv echt enorm, maar het was voor mij echt niet te doen anders, dan had ik dagelijks 16 extra fietskilometers moeten maken (dwz een uur extra reistijd). Auto was geen optie, want in de ochtendspits vanuit een randgemeente het centrum van Eindhoven in moeten is nog erger dan een uur omfietsen :')
Het is dus een persoonlijke afweging. Als het qua reizen haalbaar is, en het voelt fijner, zou ik een kdv niet persé het dichtst bij huis zoeken. Voor een school vind ik dat héél anders, maar voor de opvang dus niet.
disclaimer
pi_190191380
Mijn hemel wat een dag... James is vanmiddag in een vijvertje gevallen... half koppie onder, leek behalve schrik weinig aan de hand tot hij na t eten ineens ging spugen! Flink ook. Dus toch de hap maar ff gebeld... maar zolang hij nu niet meer gaat spugen hoeven we er niets mee. Arm klein ventje en ik had een vette paniekaanval net door alles... pfff
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:34:41 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190191467
Oei wat een schrik, GM! Kan ik me heel goed voorstellen, dikke knuffel :*.
KuikenGuppy
pi_190191470
Wij hebben het kdv gekozen op basis van locatie (en dat het binnen prima voelde). Uiteindelijk erg blij mee omdat we daardoor ook bij deze basisschool binnen zijn gekomen en daar lijken we elke week tevredener mee te zijn (zo erg zelfs dat ik de meiden er laatst al ingeschreven heb omdat ik zie hoeveel broertje/zusjes er in kleuters klas zijn en ik anders bang ben dat er geen plek meer is, terwijl normaal pas met 3 jaar wordt ingeschreven in onze gemeente).

Misschien is dat ook wel een goed overwegingspunt, heeft een van de kdv's een samenwerking met een school en hoe voel je je daarbij? Een samenwerking maakt de overstap naar school wel een stuk makkelijker en soms mogen ze dan ook al eerder (deels) starten. Is voor een baby niet iets om rekening mee te houden, maar voor een peuter wellicht al wel. Ook voor als je een nr 2 wil ooit, dan zijn locaties bij elkaar wel zo praktisch. En informeer ook in hoeverre er überhaupt plek is...

Maar gefeliciteerd, een nieuw huis *O* Ik vond jullie oude huis altijd wel gezellig klinken, maar wellicht niet zo praktisch meer.

Dat is schrikken gm! Hou hem maar even goed in de gaten, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
pi_190191972
Wat schrikken GM!

Tja, kdv. Er is er 1 hier in het dorp. Ook simpel, niets bijzonders of extra’s, niet flexibel. Nu hebben wij geen flexibiliteit nodig normaal gesproken en voor een ander kdv moet ik al snel 10 minuten (vooral de verkeerde) kant en dus naar een ander dorp rijden.
Deze zit naast de school. Als ik zie hoe vrolijk N er is, altijd vaste gezichten. Ik heb al moeite om haar evt naar een andere dag te plaatsen ivm deels andere kindjes en leiding. Ze is echt wel gehecht daar.

Voor ons heeft afstand de doorslag gegeven. Tegenwoordig vind ik het ook heel tof dat N kindjes herkent als we naar de speeltuin gaan, boodschappen doen of bij andere activiteiten in het dorp zijn. Ik vind het een prettig idee dat ze deze contacten straks ook mee kan nemen naar school. En idd met een tweede wel heel handig als N op school zit dat het dicht bij elkaar ligt.
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:48:24 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190193118
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn hemel wat een dag... James is vanmiddag in een vijvertje gevallen... half koppie onder, leek behalve schrik weinig aan de hand tot hij na t eten ineens ging spugen! Flink ook. Dus toch de hap maar ff gebeld... maar zolang hij nu niet meer gaat spugen hoeven we er niets mee. Arm klein ventje en ik had een vette paniekaanval net door alles... pfff
Oh jezus dat is heftig om mee te maken zeg! :o
Sterkte, hopelijk een rustige nacht en geen nasleep verder. :* :*
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:52:17 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190193187
Leuk altijd, van die concrete vragen @Lemijn! Ben ook erg benieuwd naar je plannen mbt nieuw huis! En dat gedoe rond opvang regelen vond ik ook wat. Uiteindelijk bleken we niet zoveel keus te hebben vanwege de wachtlijsten. Toen werd het dus een meer mainstream kdv, met op het eerste oog weinig extra's. Ook qua afstand de verkeerde kant op (al is het maar een paar honderd meter :') ). maar ik had niet kunnen voorspellen dat hij nu vriendjes heeft die hij in de straat tegenkomt en hoe tof dát is!

En uiteindelijk weet je het niet van tevoren. Zijn leidsters zijn heel erg leuk, de organisatie op het kdv is belabberd, maar dat doet niks met Max.

Succes met je overwegingen!

En James, wat doe je! :o Hopelijk geen spugerij meer.
pi_190193938
Thanks ladies. Hii heeft nog een x gekokhalst en wilde daarna drinken... dat zit er nog in, en hij slaapt nu. Hopenlijk is t er nu uit en voelt hij zich morgen weer een stuk beter.
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 00:44:21 #160
269689 crew  Viv
pi_190194920
@Lemijn dat kdv bij het bos klinkt als 100 keer meer passend bij jullie dan die andere. Als de nadelen niet te groot zijn (hoeveel extra reistijd, extra kosten?, onhandige openingstijden?, minder flexibiliteit?) zou ik het wel weten hoor. O+

Wij droegen ons kdv eerst echt een warm hart toe en inmiddels is dat wel bekoeld, maar zoals bij Quoi heeft dat met de organisatie te maken en niet met de leidsters, dus ZZ daar weghalen vanwege onze principes zou niet in haar belang zijn. Dus ja, er zijn hier met wat omrijden wel fijnere kdv's in de regio (waaronder eentje op een boerderij met koeien en modder en laarsjes O+ ) , en toch laten we het maar zo.

gm87 wat eng zeg! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')