abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189962472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik gok dat er dan niks aan de hand is. Maar als ik er ben moet ik ALLES doen..
Gewoon weigeren. Mijn zoontje was ook echt een moederskindje, maar toen ik zwanger was heb ik bewust dingen aan mijn man over gelaten, ondanks gehuil van zoontje. En ze zijn toen ook regelmatig met zn tweeën echt dingen gaan doen in het weekend zodat ik af en toe wat rust had en hun band beter werd en papa ook goed genoeg was voor de verzorgingsdingen. En sindsdien is papa de favoriet, dat is de andere kant er van :')

Wat een opmerkingen Tolstoj! Knap dat hij al zulke verbindingen kan leggen en dat ook al kan vertellen.

Mijn meiden zijn helemaal into Sinterklaas. Hij wordt enthousiast overal aangewezen en het Sinterklaasjournaal wordt twee keer per dag vol aandacht bekeken. Vandaag moesten er ook nog allerlei sinterklaasliedjes er achteraan (op de NPO app hebben ze pieten die liedjes zingen, met de nieuwe tekst erbij), vonden ze helemaal leuk. Ze zijn enthousiaster dan hun grote broer, en vooral Lala kan er bijna gehypnotiseerd naar kijken. Ik heb ook zo'n zin in de intocht morgen, ik begrijp echt niet dat mijn man dit weekend heeft uitgekozen voor zijn mannenweekend. En ik ben ook benieuwd of hij dat volgend jaar weer in deze periode zou doen. Stiekem zijn we allebei echte familiedieren die vooral graag kneuterige dingen met het gezin doen en daar heel blij van worden, terwijl we getwijfeld hebben over wel/geen kinderen...
pi_189966179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

En als je dat gewoon weigert :P? Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Ja, dat zou ik ook denken als ik jullie was. Ze gaat rond 20u naar bed normaalgesproken (I know, laat, maar zo zijn we het gewend, lukt ook niet anders met onze jobs). Als ik papa het laat doen gaat ze 1) niet naar boven of al spartelend moet ze dan naar boven getild worden. 2) eenmaal boven blijft het spartelen doorgaan en komt er ook slaan en gillen bij. Kortom helemaal overstuur
Ga ik mee naar boven en denk ik te kunnen ontsnappen dan begint het gillen alsnog zodra ik naar beneden ga.
Ze slaapt vaak sowieso niet voor 20:45, maar als ik het niet doe slaapt ze om 22u nog niet.
Dus ja, ergens kiezen we misschien ook voor de makkelijke weg. Maar gezien mijn staat wil ik zelf graag om 22u naar bed en dat gaat niet als mevrouw dan nog niet slaapt 😬

Het is een fase, toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 16-11-2019 08:12:13 ]
pi_189966334
Mijnes gast rond dezelfde tijd naar bed en slapen dus echt laat vind ik dat niet. Wat betreft naar bed brengen zou ik dan een uitzondering maken want op tijd slapen als je al zo moe bent is wel fijn. Al denk ik wel dat het goed is om dit een keer te gaan doorbreken, ook met oog op nummer 2. Maar dat is natuurlijk niet het ALLES wat je bedoelt. Lijkt mij dat er genoeg dingen overblijven om wel bij je partner neer te leggen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189966343
Hoe oud is ze, justme?

Ik denk toch echt dat het goed is om deze fase nu te doorbreken. Je zegt dat je zwanger bent dus er komt een moment dat je echt niet kan omdat je bijv de baby aan het voeden bent oid. Dat lijkt me helemaal geen fijn moment om daarmee te starten.

We hadden het hier met inslapen. Het was echt nodig om te doorbreken. Nog steeds slaapt ze soms pas om 22:00, maar meestal rond 21:00 en wij zijn voordat ze slaapt samen beneden en hebben dus eindelijk onze avond terug. Ze begrijpen nu zoveel, gewoon goed uitleggen wat vanaf nu de bedoeling gaat zijn.

Ik was ook degene die haar 90% van de avonden naar bed bracht, nu doen we het zoveel mogelijk om en om. Daar komt weerstand, soms nog steeds. Duidelijk blijven en doorzetten is voor de langere termijn veel helpender.
Mijn vriend heeft/had er een handje van om te vragen of papa het zou doen (luier/douchen/naar bed etc) en dan zij ze standaard nee, mama. En dan kreeg ik een hoor je ze wil dat jij het doet.
Omdat je het vraagt ja. Gewoon stellig zeggen papa gaat het doen en het zo doen. Dat ging echt snel beter.
Nee niet leuk voor een paar dagen, maar wel nodig.
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:31:15 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189966649
Ik zou echt een paar avonden dan gewoon weg gaan/zijn als ze naar boven gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Burdie op 16-11-2019 09:48:44 ]
KuikenGuppy
pi_189966898
Wat fijn om te lezen dat het nu zoveel beter gaat nolita O+ *O* daar hebben jullie hard aan gewerkt ^O^

And justme, ik ben bang dat het toch een kwestie is van doorbreken. Pick your battles, niet alles hoeft ineens door papa gedaan te kunnen worden, maar door bijv overdag wat vaker voet bij stuk te houden gaat het misschien uiteindelijk in de avond ook wel makkelijker. Op deze leeftijd sluipen er heel makkelijk "verkeerde gewoontes" in (ons kind heeft bijvoorbeeld besloten na zijn tukjes zijn slaapzak aan te willen houden. In t weekend geen probleem, dan waggelt ie er gewoon in rond, maar doordeweeks als we haast hebben is t drama want "niet de voetjes eruit, mama nee, doe maar niet :(". Dus hoe knus het ook is, nu gaat ook in t weekend de slaapzak meteen uit. Die duidelijkheid helpt hem. Hij vind het nog steeds niet leuk, maar blijven herhalen met dezelfde woorden wat er gaat gebeuren en waarom helpt wel). Zo heeft denk ik iedere ouder wel wat onhandige gewoontes in zn routine laten sluipen. Maar het is dus wel weer om te draaien en dat gaat jullie ook lukken ^O^ even doorzetten, volhouden, en je kindje went er vanzelf weer aan :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 november 2019 @ 11:06:58 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189967563
“Daaaaaar wordt aan de deur geklopt”, klonk het vanmorgen wederom om 5:00 uur :D Dan duurt het nog lang tot de intocht om 12:00 :')

Genoeg gezegd hierboven, maar ik snap wel dat het lastig is. Overschat jezelf vooral niet, ook hier kon het gewoon allemaal anders toen ik even niks kon.
pi_189973711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:06 schreef Quoi het volgende:
“Daaaaaar wordt aan de deur geklopt”, klonk het vanmorgen wederom om 5:00 uur :D Dan duurt het nog lang tot de intocht om 12:00 :')

:D

Hier is Sinterklaas ook een belangrijk onderwerp. S. vindt het fantastisch, heeft de hele intocht gekeken en vanmiddag nog ‘Het paard van Sinterklaas.’
Mijm snapt er nog maar weinig van, roept af en toe ‘Sinterklaaaaaas’ en gaat dan weer verder met zijn leven.
Zijn pietenpakje was wel echt te schattig O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189973769
L vindt er geen zak aan en vroeg elke keer of de intocht al afgelopen was. We hebben hem gedoopt tot mietje pietje want hij vond het doodeng :+ het doet hem nu ook nog niet veel dat hij vanavond (over 5 minuten) z'n schoen mag zetten
  zaterdag 16 november 2019 @ 19:15:19 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189973791
En, hebben alle peuters genoten van de intocht?
Wij hebben het zoals gepland aan ons voorbij laten gaan. Volgend jaar gaan we zeker kijken. We gaan wel met een bevriend gezin (en Jacobs vader) op 5 december het vieren, daar heb ik veel zin in.

Ik blijf het praten zo fascinerend vinden. Jacob heeft een serie woorden met de oo ontdekt (opa, oma, open etc) en voert het wat te ver door. Lepel is nu olé, en meneer is omble en zo zijn er nog wat merkwaardige foutjes ingeslopen. Helaas zegt hij inmiddels veel als het veel is, en niet meer zes. Dat vond ik veel leuker. En hij snapt wat twee is. Oftewel het vordert langzaam maar gestaag ^O^ . /liefdagboek
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189974398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat fijn om te lezen dat het nu zoveel beter gaat nolita O+ *O* daar hebben jullie hard aan gewerkt ^O^
Dankje LDG, het heeft wat uithoudingsvermogen gekost maar we zijn nu heel tevreden over hoe het gaat. :) Dit hadden we ons 3 maanden geleden niet kunnen voorstellen. Vandaag wilde ze om 19:00 al naar bed (normaal gaan we rond 20:00). Ze slaapt nog niet, maar ligt stil boven in bed en wij beneden op de bank. _O_

Wat goed van Jacob, lekker klanken oefenen!

Sinterklaas begint langzaamaan wat meer te komen hier. De intocht heeft ze zijdelings gekeken, maar duurde te lang. Ze wilde wel haar schoen zetten, maar mama heeft gezongen. O+

Afgelopen twee dagen zei N plots 3 keer: ‘N moet eigenlijk plassen’. Twee keer lukte het daadwerkelijk op de wc. Weer zo’n sprongetje. O+
pi_189974557
Wij zijn naar een lokaal klein intochtje geweest met t kapiteintje, hij in de draagzak op mn rug (want suf en snotterig) hij vond er niet zoveel van :D leek niet onder de indruk en reageerde ook niet echt op wat ie zag. Al kan ie nu wel sinterklaas en piet zeggen. Volgende week gaan we naar zo'n feest met cadeautjes en op schoot zitten dus t leek me goed als hij t al eens gezien zou hebben, maar of t heeft gewerkt _O-
pi_189976438
James vond het geweldig!! De pieten en klaas en pepernoten! Alles leuk. Na 30 minuten was de rek eruit en was hij zwaar overprikkeld...

S. 2014
J. 2016
pi_189976738
Mietje pietje :D

Dat is stap 1 Nolita! *O*

Em en Lala vonden de intocht op tv heel interessant, waren helemaal ongerust over de trein en het paard dat kwijt was. Tot de stoet bij een nep koningin was, toen ging ik soep maken en was de interesse weg. Daarna naar de intocht in de stad en dat was nog wel heel spannend. Ze durfden eigenlijk geen snoepgoed aan te pakken en Em draaide zich op een gegeven moment zelfs om naar mij toe. Kleuter vond het nog enger, tot hij snoepgoed zag, daarna gingen die handen wel naar voren. Ze hadden ook mega veel snoepgoed, uiteindelijk hadden we bijna Lala’s hele capuchon gevuld (ik had geen zakje mee en heb zelfs nog veel afgeslagen, maar schattige peuters trekken Pieten aan). Maar na afloop vonden ze het geweldig. Mijn schoonvader woont in het centrum dus daarna zijn we bij hem langs gegaan en daar kwamen ze vol grote verhalen binnen.

En vanavond hebben ze de schoen gezet met kleurplaten er in. Lala wilde een onbegrijpelijk lied over het paard zingen, maar uiteindelijk is het een poging tot sinterklaas kapoentje geworden. Ze krijgen vandaag een speelboek van de Sint onder de schoen.

We hadden gisteren nog wel een tweelingmijlpaal: Em die als grapje beweerde dat ze Lala was. En Lala helemaal verontwaardigd “nee, ik Lala, jij Em” en En bleef voet bij stuk houden :D ze zijn sowieso erg bezig met wie wie is momenteel, als ik ook maar even de verkeerde naam zeg, zelfs als ik me direct verbeter, krijg ik al commentaar van ze.
pi_189977211
Leuk al die intochten! Hier in de wijk is het volgende week pas. Gek genoeg wordt het heel erg gehyped op de opvang, incl lekker makkelijk sinterklaasjournaal kijken op de ipad. Ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden dit jaar, ze maakt het natuurlijk nu veel bewuster mee!

Madam is 3 jaar. Ik denk niet dat het niet goed gaat zonder mij, papa kan het prima. Alleen mag het niet van madame. We proberen papa zoveel mogelijk te laten doen, dat gaat overdag makkelijker hoewel ze dan ook meer naar mij vraagt, maar het naar bed brengen is echt rampzalig. Inderdaad in het kader van de nieuwe baby hoopten we dit weer te doorbreken. Gelukkig hebben we nog 4 maanden..
helpt ook niet mee dat áls ik er dan een keer echt niet ben ‘s avonds, meneer papa opeens ook iets heeft voor zijn werk en hij haar dan nóg niet zelf in bed kan leggen. Handig.

Ik hoor van jullie gewoon doorzetten, dat wil ik ook wel maar op een gegeven moment houdt het ook wel op, als het kind helemaal overstuur is gaat ze sowieso niet slapen.
Als ik google dan lees ik dat je het maar vooral even moet laten, niet het kind dwingen door de op dit moment niet-favo ouder te laten doen.
Het zal vast wel weer goedkomen, ooit..

Nouja, genoeg over gehad. We moeten het toch zelf gaan ondervinden 😀 dank voor alle tips!
pi_189982660
Justme hier hielp een vakantie met z'n 3en.hij moest niks van z'n vader hebben maar in en na de centerparcs was alles weer helemaal prima. Ik denk dat hij gewoon een tijd lang te weinig tijd met hem had doorgebracht en met mij natuurlijk veel meer want ik werk maar 20 uur. Door de vakantie is het wat gelijk getrokken. Maar nog ben ik favoriet hoor.

As we speak zit hij aan de kruidnoten. Ik moest hem naar beneden tillen, volgens mij vond hij het maar eng. Vervolgens heeft hij een paar minuten naar de cadeautjes gestaard, een voor een alle kruidnoten in een bakje gedaan en is toen rustig de cadeautjes (2) uit gaan pakken. Een hotweels raceautootje (WAUWWWWW!) en handschoenen met een haai er op (praktisch ding want het touwtje van zijn handschoenen is zo kort dat ik het lastig vind om ze aan te doen :+) nu wel helemaal blij. Hij vroeg nog wel waar zijn papiertje (verlanglijstje) was. Ik zeg die heeft de sint meegenomen zodat hij weet wat jij wil hebben. Volgens mij denkt hij dat dit het was met de cadeaus voor sinterklaas :+ hij zei dat hij niet de graafmachine van z'n verlanglijstje had gekregen.
pi_189982865
Ach Nazil, het is ook best lastig te begrijpen.
Wij hebben de schoenzet-kalender geprint en die zat vanmorgen ingevuld in de schoen.
S. vond het ook te spannend, Mijm begreep het nog niet zo goed.

Cadeaus (een magnetisch tekenbord voor Mijm en een houten rijgspel voor S.) zijn meteen een dikke hit!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190000482
Ik dropte de kapitein net op de opvang en ik zag dat daar ook een kickass grote sinterklaas op het raam was geschilderd, dus de hype zal dit jaar wel beginnen :P. Als hij niet over cafeautjes in zn schoen begint dan gaan we dat ook niet doen. Hij krijgt een loopfiets voor sinterklaas (waarschijnlijk deze)

Met een helm :Y en dan vind ik t eigenlijk wel weer prima. Ons mini huis groeit dicht met al het speelgoed :X
pi_190000745
Wat een gave loopfiets LDG O+

LeSage, handig zo'n schoenzetkalender, die ga ik even onthouden voor als Jewel daar ook behoefte aan krijgt! Leuk dat de cadeautjes goedgekeurd zijn O+

Nazil, wat een pret O+ Gaat hij die graafmachine op 5 december wel krijgen? :+

FF, leuk dat de intocht geslaagd was! En heerlijk die tweeling van jou O+

Gewoonmezelf, wat een mooie foto! O+

Wij zijn zaterdag ook bij de intocht geweest, zowel peuter als dreumes waren niet bang. Bij de optocht stonden in eerste instantie veel pubers en volwassenen vooraan (dat zal ik nooit begrijpen), maar we hebben Jewel naar voren geduwd en toen konden we gelukkig zelf ook een plekje krijgen met Vlokje erbij. Ze vonden het geweldig, vooral de pepernoten vielen goed in de smaak. 's Avonds hadden wij een feest en lieten we twee stuiterende kinderen achter bij de oppas :+
pi_190001912
@Schanu nee :+ hij heeft genoeg auto's, hij krijgt een kassa met toebehoren.
pi_190002032
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:25 schreef Nazil het volgende:
@:Schanu nee :+ hij heeft genoeg auto's, hij krijgt een kassa met toebehoren.
Super leuk! O+
pi_190003332
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:35 schreef Schanu het volgende:

[..]

Super leuk! O+
Ja wij werken beide in een winkel en laatst zat hij in een winkel zo leuk met zo'n kassa te spelen dat ik hem later stiekem gekocht heb. Met wat nepgeld en boodschappen, ik verheug mij al op boodschappen bij hem doen O+

As we speak zitten we (alweer) met de gewone lego te spelen. Dat is ook echt een flinke hit. Niet gedacht dat hij er al zo veel mee kan. Zelf een brandweer bouwen, mee rijden, hele verhalen en opnieuw bouwen. Vermaakt hij zich zo een hele middag mee. Hij speelt er heel anders mee dan de duplo.
  maandag 18 november 2019 @ 20:45:31 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190010847
Hier ook Nazil, echt een legokind. We bouwen hangars, garages, ziekenhuizen, kazernes, graafmachines, opleggers voor nieuwe en kapotte bruggen ( :? ), bruggen, tunnels en natuurlijk de standaard hulpdiensten. Pfft.

Wij hebben naar de intocht op tv gekeken, al was Max snel de aandacht kwijt (het duuuuuuuurde ook maar). Schoen zetten was erg leuk. Hij vroeg er verder niet naar de volgende avond. Volgende week komt hij hier dichtbij aan en komt door onze straat O+

Wij lijken een beetje uit het vroege-opsta-ritme te komen. Nergens worden meer middagslaapjes gedaan, dat helpt ook wel denk ik. Alleen mijn ouders nog even overtuigen. Die zijn momenteel erg aan huis gebonden en leggen hem tijdens een oppasdag steevast op bed. Ik ga op een vrije dag veel meer op pad. Hij slaapt altijd wel als je 'm neerlegt 's middags en mijn moeder zegt dan ook altijd: hij was ka-pot! Ja, jammer ma, maar graag wakker houden overdags }:|
  maandag 18 november 2019 @ 20:54:32 #49
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_190011034
Heel bekend dat soms-wel-soms-niet slaapje. Hele drukke week vorige week met 2x logeren en natuurlijk de Sinterklaasintocht, dus vandaag tegen de kinderopvang gezegd dat meneer best even mocht slapen s middags.
Maar over t algemeen proberen we m wakker te houden, dat geeft hier een veel betere nachtrust.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_190012341
Wat een mooie loopfiets! Ik ben toevallig net bezig een andere puky te kopen via marktplaats, dochter heeft nog die hele kleine en daar is ze inmiddels veel te groot voor.
Bij ons mag ze na de intocht komend weekend haar schoentje zetten. Ze vraagt er nu nog helemaal niet naar terwijl het er op tv steeds over gaat, blijkbaar snapt ze dat toch nog niet helemaal. Prima 🙂

Wij waren trouwens in september met vakantie, daar mocht papa nog af en toe naar bed brengen, maar sinds we terug zijn is het weer alleen maar mama. Ik snap het ergens ook wel. Papa is altijd maar druk en heeft niet zoveel aandacht op t moment.. krijg het niet voor elkaar om dat te doorbreken helaas. Hij heeft ook niet veel aandacht voor mij als ik er zo eens over nadenk 😬 Zal wel door t eind van t jaar komen, ben zelf ook drukker op werk maar ik neem het gelukkig niet mee naar huis.

Hier wordt nog wel geslapen overdag. Soms denk ik dat het niet meer nodig is, maar precies de dagen dat ze dan niet geslapen heeft overdag, zijn de nachten bal met 500x wakker worden. Dus ik laat het nog maar even, kan ik zelf ook een middagdutje doen op mijn mamadag 😜
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')