abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196762479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook van veel vrouwen _O-
Krabbenmand effect heet dat :P Het helpt om jezelf te profileren als one of the guys en 'not like the other girls'.
pi_196762525
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb een jaar of twee gewerkt bij een bedrijf waar 80% van de werknemers vrouw was, en dat vond ik juist heerlijk. Er waren een heleboel gewoon normale vrouwen hoor, maar een gedeelte was inderdaad altijd bezig met roddelen en elkaar zwart maken enzo, top vermaak. Overigens waren er ook 2 mannen die daar vrolijk aan mee deden.
De uil zei ooit dat vrouwen graag met elkaar roddelen en daardoor ook ruzie met elkaar maken. In het geval van de uil had hij gelijk, de afdeling die hij onder zijn hoede had bevestigde dit.
pi_196762547
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:58 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Directeur vroeg mij om als ik straks naar de meeting aanschuif of ik een box mee wilde nemen, andere collega zegt meteen: nee dat doe ik wel! En loopt vervolgens met die box slaafs mee.

Chagrijn van een collega de hele godsganse dag, leidinggevende komt binnen en ze verandert in de vrolijkste en sociaalste persoon die er is. :r

Collega die bewust de leider gaat uithangen naar haar medecollegas als teamleider langsloopt.

Ze heeft nooit interesse in wie dan ook behalve als een hoge pief langsloopt, dan rent ze er letterlijk naartoe om 'gewoon te vragen hoe het gaat haha'.

Ontslaan of degraderen. Per direct.
Zo'n figuur had ik op mijn vorige werk ook. Alleen maar likken bij hogergeplaatsten. Selectief netwerken noemde die kut dat.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:20 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik heb overwegend mannelijke collega's, maar in dit vakgebied werk je sowieso alleen als je redelijk inhoud gericht bent en dat geldt dus ook voor mijn vrouwelijke collega's. Degenen die nog weleens kunnen zeiken, aandachtstrekken en roddelen zijn juist man.
Geldt dat niet voor ieder vakgebied als je er serieus mee bezig bent?

Ik zie niet hoe je serieus bezig kunt zijn zonder gericht op de inhoud te zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 16 december 2020 @ 13:00:50 #229
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196762710
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Dit is precies de reden waarom ik het liefst tussen de mannen werk. Geen gezeik, aandachtstrekkerij, geroddel, nee gewoon werken en klaar.

Verder moest ik heel hard lachen. Wat een pipo's _O-
Ik heb deze post ook met een glimlach op mijn gezicht geschreven. Ik herbeleefde de hele periode weer *)
Het hangt er ook wel vanaf met wat voor mannen je samenwerkt hoor, er zitten echt rare tussen.

Ik ben zelf een echte brabo, hou van een dolletje en maak regelmatig kut-opmerkingen die op het randje liggen. Je moet me een beetje kennen om te weten dat mijn opmerkingen 9/10 sarcastisch bedoeld zijn.

Nu komt er twee keer per maand een support-medewerker van een externe partij op bezoek. Kan weinig mis gaan denk je toch? Bij binnenkomst wist ik het al meteen, dit is niet de gozer waarmee ik een klik ga krijgen.
Bleek hij zwaar autistisch en gereformeerd te zijn en normaal communiceren was dan ook niet te doen. Dan stelde ik een vraag en vervolgens zag je gewoon dat het niet binnen kwam. Hallloooooooo Dirk-Jan ?!?! Focussss, ik vraag wat!? Afijn, het is allemaal nieuw en ik moet die jongen een kans geven.

Bij het tweede bezoek was hij 3 kwartier te laat, kwam hij mijn kantoor binnen en barstte gelijk in tranen uit omdat het thuis niet lekker ging. Het hele verhaal moeten aanhoren, op een toon alsof hij tegen Willem-Alexander praat. Na 1 minuut ben ik het spoor al bijster hé, kan gewoon niet de concentratie opbrengen om het te kunnen volgen. Volgens mij kwam het er op neer dat hij te weinig aandacht aan zijn vrouw gaf (ventje is 27 en heeft al 3 kinderen).

Vervolgens is het half 1, voor de 'normale' mens, tijd om te lunchen. Ikzelf lunch niet maar stop wel even met mijn werkzaamheden om wat te ouwehoeren. Krijg ik GODverdomme het verzoek om de radio uit te zetten tijdens de lunch. Nou sorry Dirk-Jan, dat je dat op je eigen kantoor doet is prima, maar hier blijft de radio gewoon aan, anders ga je maar in je auto zitten.
  Tettenkoning woensdag 16 december 2020 @ 13:07:02 #230
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_196762845
quote:
81s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:37 schreef Chia het volgende:
Aldus WaikikiWim, die niet geheel toevallig een man is.

Mijn collega's (ongeacht m/v) bevestigen mijn standpunt overigens op basis van hun eigen ervaring. Zoals ik al zei, die zijn meer van de inhoud en dus ook niet van de boomerclichés op basis van anekdotes van anderen.
Neemt niet weg dat ook dit een anekdotisch bewijs is.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_196762874
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:07 schreef Nine. het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ook dit een anekdotisch bewijs is.
Speciaal voor de mensen die daar wel waarde aan hechten inderdaad, zo coulant ben ik dan wel weer.
  Tettenkoning woensdag 16 december 2020 @ 13:11:17 #232
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_196762954
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:08 schreef Chia het volgende:
Speciaal voor de mensen die daar wel waarde aan hechten inderdaad, zo coulant ben ik dan wel weer.
Zit natuurlijk ook nog wel het saillante detail in dat de werkvloer van Henk en Ria ietwat groter is dan de jouwe.
pi_196763106
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:11 schreef Nine. het volgende:

[..]

Zit natuurlijk ook nog wel het saillante detail in dat de werkvloer van Henk en Ria ietwat groter is dan de jouwe.
Hoezo Ria? What happened to Ingrid? En wat voor werk doen ze dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 13:21:37 ]
  Tettenkoning woensdag 16 december 2020 @ 13:21:38 #234
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_196763161
quote:
11s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:18 schreef Chia het volgende:
Hoezo Ria? What happened to Ingrid?
Daar krijg je de groetjes van, alsmede de hond en de kids.
  woensdag 16 december 2020 @ 13:36:42 #235
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196763556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:00 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Ik heb deze post ook met een glimlach op mijn gezicht geschreven. Ik herbeleefde de hele periode weer *)
Het hangt er ook wel vanaf met wat voor mannen je samenwerkt hoor, er zitten echt rare tussen.

Ik ben zelf een echte brabo, hou van een dolletje en maak regelmatig kut-opmerkingen die op het randje liggen. Je moet me een beetje kennen om te weten dat mijn opmerkingen 9/10 sarcastisch bedoeld zijn.

Nu komt er twee keer per maand een support-medewerker van een externe partij op bezoek. Kan weinig mis gaan denk je toch? Bij binnenkomst wist ik het al meteen, dit is niet de gozer waarmee ik een klik ga krijgen.
Bleek hij zwaar autistisch en gereformeerd te zijn en normaal communiceren was dan ook niet te doen. Dan stelde ik een vraag en vervolgens zag je gewoon dat het niet binnen kwam. Hallloooooooo Dirk-Jan ?!?! Focussss, ik vraag wat!? Afijn, het is allemaal nieuw en ik moet die jongen een kans geven.

Bij het tweede bezoek was hij 3 kwartier te laat, kwam hij mijn kantoor binnen en barstte gelijk in tranen uit omdat het thuis niet lekker ging. Het hele verhaal moeten aanhoren, op een toon alsof hij tegen Willem-Alexander praat. Na 1 minuut ben ik het spoor al bijster hé, kan gewoon niet de concentratie opbrengen om het te kunnen volgen. Volgens mij kwam het er op neer dat hij te weinig aandacht aan zijn vrouw gaf (ventje is 27 en heeft al 3 kinderen).

Vervolgens is het half 1, voor de 'normale' mens, tijd om te lunchen. Ikzelf lunch niet maar stop wel even met mijn werkzaamheden om wat te ouwehoeren. Krijg ik GODverdomme het verzoek om de radio uit te zetten tijdens de lunch. Nou sorry Dirk-Jan, dat je dat op je eigen kantoor doet is prima, maar hier blijft de radio gewoon aan, anders ga je maar in je auto zitten.
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 december 2020 @ 14:49:00 #236
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196765451
Of herkennen jullie dit?

Dat je bij het koffieapparaat staat te wachten op je bakkie slootwater en dat er vervolgens een collega ook koffie gaat halen. Een collega waar je normaal gesproken alleen maar "Goedemorgen", "Fijne dag" of "Prettig weekend" tegen zegt en verder niets mee hebt. Dan sta je daar te wachten op dat pleurisapparaat en ineens begint hij/zij vragen te stellen over je privésituatie, alsof ze ineens oprechte interesse in je heeft.

"Hoe gaat het met de kleine, drinkt en slaapt ze goed?", "Meissie een beetje hersteld?"

Dan antwoord je terug met een hele flauwe grap en wordt er vervolgens gewoon niet op gereageerd. Geen mondhoekje die verrekt, niets. Dan weet ik meteen weer waarom het bij "Goedemorgen" en "Fijne avond" blijft. Geef op z'n minst even een leuke opmerking of grapje terug ofzo.

"Ja gaat prima hoor, we mogen niet klagen!"
"Met X gaat ook alles goed. In het begin een beetje onwennig maar die twee extra hechtingen werpen echt zijn vruchten af, ze hersteld nog steeds van vorige week"

En dan die collega met haar serieuze gezicht gewoon doodleuk zeggen: "Ah mooi, goed om te horen, het ga je goed jongen!".

Dankje Truus, ik hoop dat je je verslikt in je chiazaad thee, saaie kut :W
pi_196765494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:49 schreef denattedweil het volgende:
Of herkennen jullie dit?

Dat je bij het koffieapparaat staat te wachten op je bakkie slootwater en dat er vervolgens een collega ook koffie gaat halen. Een collega waar je normaal gesproken alleen maar "Goedemorgen", "Fijne dag" of "Prettig weekend" tegen zegt en verder niets mee hebt. Dan sta je daar te wachten op dat pleurisapparaat en ineens begint hij/zij vragen te stellen over je privésituatie, alsof ze ineens oprechte interesse in je heeft.

"Hoe gaat het met de kleine, drinkt en slaapt ze goed?", "Meissie een beetje hersteld?"

Dan antwoord je terug met een hele flauwe grap en wordt er vervolgens gewoon niet op gereageerd. Geen mondhoekje die verrekt, niets. Dan weet ik meteen weer waarom het bij "Goedemorgen" en "Fijne avond" blijft. Geef op z'n minst even een leuke opmerking of grapje terug ofzo.

"Met X gaat ook alles goed. In het begin een beetje onwennig maar die twee extra hechtingen werpen echt zijn vruchten af, ze hersteld nog steeds van vorige week"

En dan die collega met haar serieuze gezicht gewoon doodleuk zeggen: "Ah mooi, goed om te horen, het ga je goed jongen!".

Mwah, mensen die op elke vraag antwoorden met een grap zijn ook irritant.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  woensdag 16 december 2020 @ 15:01:52 #238
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196765701
quote:
16s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:51 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Mwah, mensen die op elke vraag antwoorden met een grap zijn ook irritant.
Eens, mensen die aannames doen ook
pi_196770473
Andere directe collega van mij zei tegen de baas op een bijdehante opmerking meteen deze: haha geintje #kannietzonderje

:r
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_196774174
Die vreselijke kantoorjargon

oa: laten we er een klap op geven, over de schutting gooien, ik heb zo een call :r
Moeten zij weten
pi_196774488
quote:

[..]

Dit is precies de reden waarom ik het liefst tussen de mannen werk. Geen gezeik, aandachtstrekkerij, geroddel, nee gewoon werken en klaar.

Ik werk met uitsluitend mannen. Krijg vaak seksuele opmerkingen, roddels, haat en nijd (mannen onderling) mee.
pi_196774576
quote:

[..]

Ik ben weggevlucht uit teams met veel vrouwen. Ik vind vrouwen echt bizar complex, ik snap de sociale code blijkbaar niet. Nu werk ik in een team met enkel mannen. Scheelt een hoop spelletjes Hints.
  donderdag 17 december 2020 @ 07:46:27 #243
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196778528
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:49 schreef denattedweil het volgende:
Of herkennen jullie dit?

De ongemakkelijke momentjes met onbekende collega's bij het koffieapparaat. Zelfs die mis ik nu met thuiswerken. _O_

Of je krijgt inderdaad een hella awkward gesprek met iemand die je amper kent/wil kennen. Of je staat met z'n tweeën in stilte naar dat apparaat te kijken en dan lijkt het ineens alsof een kopje koffie tappen drie keer langer duurt dan normaal. "Oh shit, ik moet nog drie cappuchino, fuck dit is echt ongemakkelijkkkkkk....... Zal ik toch een gesprekje aanknopen?? Nee het is echt te lang stil geweest om daar nu nog mee te beginnen...Schiet nou op kutding" _O- _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 17-12-2020 07:55:25 ]
pi_196778610
Gisteren online kerstborrel gehad. Waarom vinden mensen het nodig om hun jankende kinderen voor de camera te showen :? En zet je microfoon op mute als je pinda's zit te vreten :r
pi_196778716
Mijn online kerstborrel vanmiddag:
"In kleine groepjes, bespreek je hoogtepunt van 2020 en je wens voor 2021"
;( ;( ;(
  donderdag 17 december 2020 @ 09:08:46 #246
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196779110
quote:
17s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De ongemakkelijke momentjes met onbekende collega's bij het koffieapparaat. Zelfs die mis ik nu met thuiswerken. _O_

[Of je krijgt inderdaad een hella awkward gesprek met iemand die je amper kent/wil kennen. Of je staat met z'n tweeën in stilte naar dat apparaat te kijken en dan lijkt het ineens alsof een kopje koffie tappen drie keer langer duurt dan normaal. "Oh shit, ik moet nog drie cappuchino, fuck dit is echt ongemakkelijkkkkkk....... Zal ik toch een gesprekje aanknopen?? Nee het is echt te lang stil geweest om daar nu nog mee te beginnen...Schiet nou op kutding" _O- _O_
Haha precies dit ja _O-
pi_196779151
Ik werk nu bijna een jaar thuis. Ik begin zowaar alle kantoorirritaties te missen... :')
pi_196779171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:22 schreef Rianne84 het volgende:
;( ;( ;(
brrrr
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196779340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:06 schreef Granqvist het volgende:
En zet je microfoon op mute als je pinda's zit te vreten niet praat :r
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_196779407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:22 schreef Rianne84 het volgende:
;( ;( ;(
Als je borrels met opdrachten of verplichtingen komen, dan doe je iets verkeerd. :P
Wij hebben gewoon ongedwongen vrijdagmiddagbiertjes en daarnaast nog één keer in de zoveel tijd de digitale variant van onze speciaalbierborrels voor alcoholistenbierconnaisseurs.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')