abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator maandag 4 november 2019 @ 22:03:22 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_189788288


Een van de belangrijkste onderdelen van Wie is de mol? is natuurlijk de pot. De winnaar krijgt het verdiende geld, en de mol probeert ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

In dit topic kunnen we bijhouden wat er verdiend wordt en dus ook hoe goed de mol (of iemand die de mol nadoet) zijn taak volbrengt. En het is natuurlijk ook interessant om te kijken wie wat verdient voor de pot. Kandidaten die regelmatig geld verdienen, zijn immers minder verdacht (wat ook kan betekenen dat we een slechte mol hebben, uiteraard :P).

Zo maken we ook gebruik van de aloude WIDM tip: Volg het geld!

Een terugblik op de eindresultaten van voorgaande jaren (met lof aan XMN8R):
2013: RLS / [WIDM] De pot
2014: RLS / [WIDM] De pot
2015: RLS / [WIDM 2015] De pot! Volg het geld..
2016: RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money..
2017: https://forum.fok.nl/topic/2349651/1/50#p169454657
2018: https://forum.fok.nl/topic/2408914/2/50#p177740479
2019: https://forum.fok.nl/topic/2474639/1/333#p185512675
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held zondag 12 januari 2020 @ 11:18:21 #2
44635 XMN8R
mag dat?
pi_190992478
AFLEVERING 1: "afgeschermd"

Opdracht 1:
Bij deze openingsopdracht kon geen geld verdiend worden, wel groene en zwarte jokers.

Opdracht 2: beltegoed
Met een aantal telefoons zijn meerdere foto's gemaakt en Rik keurt deze daarom af. Het is niet duidelijk hoeveel en welke biljetten er zijn gefotografeerd, en door wie de foto's zijn gemaakt die wel goedgekeurd werden.

Er kon maximaal 2.500 euro verdiend worden, er is echter slechts 150 euro verdiend.

Opdracht 3: parkeertarrief
> Miljuschka en Nathan lossen de puzzel als eerste op en rijden hun vrachtauto met het euro-teken naar het juiste parkeervak.
> Jaike en Johan lossen de puzzel als tweede op en rijden hun vrachtauto met het cijfer twee naar de verkeerde parkeervak.
> Anita en Buddy lossen de puzzel als derde op en rijden hun vrachtauto met het cijfer nul naar het juiste parkeervak.
> Tina en Claes lossen hun puzzel niet op tijd op.
> Leonie en Rob lossen hun puzzel niet op tijd op.

Er kon maximaal 2.100 euro verdiend worden, er is echter slechts 20 euro verdiend.



Er had 4.600 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 170 euro in de pot. Johan is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_190994010
_O_
  MOL-held zaterdag 18 januari 2020 @ 22:05:09 #4
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191093470
AFLEVERING 2: "tegendraads"

Opdracht 4: kleurwerk
Van de vier kleuren gaat alleen groen niet af, deze kleur werd gedaan door Miljuschka, Nathan en Leonie.
De andere drie kleuren gingen wel af, maar de bonus wordt niet verdiend.

Drie keer 500 euro is 1.500 euro voor de pot.

Opdracht 5: afhaalchinees
Niemand vindt een enveloppe, door tijdgebrek rijdt iedereen door naar Rik om geen geld uit de pot te verliezen.
Alleen Tina kan Rik niet vinden.

Er wordt geen geld verdiend, er gaat 100 euro uit de pot door Tina.

Opdracht 6: wereldbeeld
> Johan en Leonie blijven op Control om de camera-beelden te bekijken.
> Claes en Miljuschka vinden Australië en leggen die op de juiste plek.
> Claes en Miljuschka vinden daarna Europa, maar dit werelddeel staat uiteindelijk niet op de camera's.
> Buddy en Rob vinden Azië, maar dit werelddeel staat uiteindelijk niet op de camera's.
> Jaike vind geen enkel werelddeel.
> Nathan en Tina vinden Zuid-Amerika, en leggen die op de juiste plek.

Conclusie: twee werelddelen juist, twee werelddelen verkeerd en twee werelddelen verdwenen = geen geld verdiend.



Er had 10.850 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 1.570 euro in de pot. Johan is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator zaterdag 18 januari 2020 @ 22:07:01 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191093500
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2020 13:27 schreef PatriQue89 het volgende:
_O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  MOL-held zaterdag 25 januari 2020 @ 22:11:20 #6
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191195469
AFLEVERING 3: "welvarend"

Opdracht 7: lijn(ver)diensten
Niet alle kandidaten komen aan in de haven, waardoor er geen geld wordt verdiend.
Het is niet duidelijk wat of wie de oorzaak is van het mislukken van de opdracht.

Opdracht 8: beeldig
Claes en Miljuschka beschrijven vier foto's. Beide andere groepen vinden een juist beeld en een verkeerd beeld:
> Buddy/Johan/Rob: +400 en -250 = 150 euro verdiend
> Leonie/Jaike/Nathan: +500 en -50 = 450 euro verdiend

Opdracht 9: theepot
Alle delen van het servies worden gevonden, ook het melk-kannetje is goed. Er kon 2.700 euro verdiend worden, maar Rik geeft slechts 1.500 euro. Waarschijnlijk is het servies dus 2.700 euro waard.

Nathan, Claes, Johan en Buddy willen het geld en Jaike, Miljuschka, Ron en Leonie willen de prijs van het servies.
Nathan hakt de knoop door en gaat voor het geld en zorgt er daarmee voor dat er 1.200 euro minder in de pot zit.



Er had 17.800 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 3.670 euro in de pot. Nathan is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator maandag 27 januari 2020 @ 00:51:36 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191212566
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:11 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 3: "welvarend"

Opdracht 7: lijn(ver)diensten
Niet alle kandidaten komen aan in de haven, waardoor er geen geld wordt verdiend.
Het is niet duidelijk wat of wie de oorzaak is van het mislukken van de opdracht.

Opdracht 8: beeldig
Claes en Miljuschka beschrijven vier foto's. Beide andere groepen vinden een juist beeld en een verkeerd beeld:
> Buddy/Johan/Rob: +400 en -250 = 150 euro verdiend
> Leonie/Jaike/Nathan: +500 en -50 = 450 euro verdiend

Opdracht 9: theepot
Alle delen van het servies worden gevonden, ook het melk-kannetje is goed. Er kon 2.700 euro verdiend worden, maar Rik geeft slechts 1.500 euro. Waarschijnlijk is het servies dus 2.700 euro waard.

Nathan, Claes, Johan en Buddy willen het geld en Jaike, Miljuschka, Ron en Leonie willen de prijs van het servies.
Nathan hakt de knoop door en gaat voor het geld en zorgt er daarmee voor dat er 1.200 euro minder in de pot zit.

[ afbeelding ]

Er had 17.800 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 3.670 euro in de pot. Nathan is penningmeester.
Wat een prachtplaatje weer _O_

Ik weet trouwens niet of ik het helemaal fair vind om die -1200 volledig aan Nathan toe te schrijven. Hij had die beslissing nooit gemaakt als de groep niet 50/50 was. Dus die -1200 is door 4 personen: Nathan, Claes, Johan en Buddy. Had 1 van hen een andere beslissing gemaakt dan was de meerderheid voor de waarde van het servies.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_191214554
Vind het ook lastig om Mil en Claes geen geld toe te kennen voor de opdracht met de beelden, als zij niet zó specifiek hadden uitgelegd hadden de teams nooit de juiste enveloppen kunnen pakken toch? Of telt dat niet?
  MOL-held maandag 27 januari 2020 @ 17:08:54 #9
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191219710
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 00:51 schreef Moira het volgende:

[..]

Wat een prachtplaatje weer _O_

Ik weet trouwens niet of ik het helemaal fair vind om die -1200 volledig aan Nathan toe te schrijven. Hij had die beslissing nooit gemaakt als de groep niet 50/50 was. Dus die -1200 is door 4 personen: Nathan, Claes, Johan en Buddy. Had 1 van hen een andere beslissing gemaakt dan was de meerderheid voor de waarde van het servies.
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:45 schreef Broccolitaartje het volgende:
Vind het ook lastig om Mil en Claes geen geld toe te kennen voor de opdracht met de beelden, als zij niet zó specifiek hadden uitgelegd hadden de teams nooit de juiste enveloppen kunnen pakken toch? Of telt dat niet?
Als, had en dan.... Wat een aannames dames ;) We moeten het doen met wat we gezien hebben.

• Nathan forceerde een beslissing en ging actief voor het geld, en niemand protesteerde daar tegen.

• Jammer voor Mil en Claes, maar in die opdracht konden ze zelf geen geld pakken. Sterker nog: eigenlijk zou alleen de kandidaat die persoonlijk een enveloppe van een beeld pakt het geld op zijn/haar naam kunnen schrijven, maar ik heb dat nu aan de teams toegekend en verdeeld omdat niet duidelijk is wie welke enveloppe gepakt heeft.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191224591
Wat een mooi en duidelijk overzicht, tof je dit voor ons bijhoudt! :D

quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2020 17:08 schreef XMN8R het volgende:
Jammer voor Mil en Claes, maar in die opdracht konden ze zelf geen geld pakken. Sterker nog: eigenlijk zou alleen de kandidaat die persoonlijk een enveloppe van een beeld pakt het geld op zijn/haar naam kunnen schrijven, maar ik heb dat nu aan de teams toegekend en verdeeld omdat niet duidelijk is wie welke enveloppe gepakt heeft.
Ik ben het met Brocollitaartje eens dat het moeilijk is om Mil + Claes geen geld te geven bij deze opdracht, maar begrijp jouw keuze ook wel. Misschien dat het dan wel interessant is om niet alleen de binnengehaalde bedragen als absoluut getal weer te geven, maar als percentage van het totaalbedrag dat ze konden verdienen (individueel).

Nu zie je in aflevering 3 een trend tot een lagere bijdrage van zowel Mil als Claes, maar dat beeld is natuurlijk wel een beetje vertekend door die tweede opdracht, waar zij helemaal niks konden verdienen (volgens jouw redenering dat ze geen envelop konden pakken).
  MOL-held dinsdag 28 januari 2020 @ 09:40:34 #11
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191229344
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:38 schreef MMunkun het volgende:
Wat een mooi en duidelijk overzicht, tof je dit voor ons bijhoudt! :D
Graag gedaan hoor :)
quote:
Ik ben het met Brocollitaartje eens dat het moeilijk is om Mil + Claes geen geld te geven bij deze opdracht, maar begrijp jouw keuze ook wel. Misschien dat het dan wel interessant is om niet alleen de binnengehaalde bedragen als absoluut getal weer te geven, maar als percentage van het totaalbedrag dat ze konden verdienen (individueel).

Nu zie je in aflevering 3 een trend tot een lagere bijdrage van zowel Mil als Claes, maar dat beeld is natuurlijk wel een beetje vertekend door die tweede opdracht, waar zij helemaal niks konden verdienen (volgens jouw redenering dat ze geen envelop konden pakken).
Mil en Cleas zijn in het nadeel omdat ze geen mogelijkheid hadden om zelf een enveloppe te pakken. Enkele andere kandidaten zijn in het voordeel omdat ze geen enveloppe hebben gepakt, maar in mijn schema wel geld toegewezen hebben gekregen.

Hoeveel geld zou jij aan Mil en Claes (en eventueel aan de overige kandidaten) toewijzen? Hou rekening met het volgende:
• Het is niet volledig bekend welke informatie Mil en Claes elk hebben doorgegeven aangezien niet alles in beeld is gebracht.
• Heeft Mil of Claes informatie doorgegeven of weggelaten waardoor er enveloppen met min-bedragen gepakt werden?
• Ik heb de opdracht even terug gekeken: Rob en Nathan hebben elk twee enveloppen gepakt, in overleg met de overige kandidaten in hun team; hierover was geen discussie.
• Rob en Nathan hebben elk een enveloppe met geld en een enveloppe met min-geld gepakt.

Ben benieuwd naar je verdeling en redenatie.. :)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191243305
Moeiljik om overal een getalletje op te plakken :P Ik denk inderdaad dat het lastig is om een waarde toe te kennen aan de taak van Mil en Claes. Enerzijds stonden ze in een cruciale positie, maar anderzijds kunnen ze inderdaad niet daadwerkelijk de (juiste of foute) enveloppen pakken en de pot dus op een directe wijze beinvloeden.

Omdat het zo moeilijk is om hun bijdrage in te schatten, zou ik ze (net zoals jij hebt gedaan) denk ik als 'onbeoordeelbaar' inschatten en ze 0 euro geven. Ik zou hier wel voor corrigeren door niet alleen te kijken naar hoeveel geld elke kandidaat heeft binnengebracht, maar ook naar welk percentage van het maximaal binnen te halen bedrag dat is. Bijvoorbeeld voor aflevering 3:

totale individuele maximum bedrag voor een 'reguliere kandidaat' (niet Mil of Claes) is
2250 / 8 + 2000 / 6 + 2700 / 8 = 952,08

Als voorbeeld; Buddy heeft uitgaande van dit bedrag 24,9% van het maximaal te verdienen bedrag binnengehaald deze aflevering, en Jaike 35,4%.

Voor Mil of Claes geldt, door hun 'unieke' posities, een ander maximaal te verdienen bedrag;
2250 / 8 + 2700 / 8 = 618.75

Mil en Claes hebben dan ieder 30,3% van het maximaal te verdienen bedrag binnengehaald deze aflevering, en zijn niet meer opvallend laag in vergelijking met de rest (behalve Nathan dan, om obvious redenen :) )

Voor de verdeling van het geldbedrag over de overige kandidaten: omdat de enveloppen door de andere kandidaten in goed overleg zijn gepakt, zou ik daar, zoals jij ook al gedaan hebt, aan iedereen hetzelfde gedeelte van het bedrag toekennen :)
  MOL-held woensdag 29 januari 2020 @ 10:48:36 #13
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191246039
Interessante benadering :)
Ik heb aan mijn schema een paar kolommen toegevoegd om eens te zien wat het resultaat zou zijn:



Na aflevering 3 blijkt dan dat Nathan het meeste verdacht is met -90,6% (rood) en dat Jaike en Leonie het minst verdacht zijn met elk 35,4% (groen). Dit resultaat is op basis van zowel de bedragen als de percentages hetzelfde.
Opvallend:
• Claes en Miljuska hebben deze aflevering het minste geld verdiend, maar in percentages zijn ze na Johan (en Jaike) ook het minst verdacht om de Mol te kunnen zijn.

In de totaalscore na drie afleveringen is Nathan het meest verdacht met -33,2% (rood). Jaike is het minst verdacht met 27,2% (groen). Maar zij is inmiddels vertrokken en nu is Claes het minst verdacht met 20% (groen), op de voet gevolgd door Buddy, Johan en Rob.
Opvallend:
• Als we uitgaan van de bedragen dan zijn Buddy en Johan het minst verdacht.
• Als we uitgaan van de percentages dan is Claes het minst verdacht.

Conclusie:
De berekening met percentages levert (tot nu toe) alleen een paar verschillen met de berekening van geld op als er kandidaten zijn die tijdens een opdracht geen invloed hebben op het verdienen (of verliezen) van geld.

Ik hou het daarom vooralsnog bij het oorspronkelijke schema dat alleen geld laat zien. Het uitgebreide schema met de percentages zal ik op de achtergrond wel beschikbaar houden voor het geval er weer opdrachten komen waarbij één of meerdere kandidaten zelf geen geld kunnen verdienen en dit interessante verschillen laat zien :) .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191251864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 04:06 schreef MMunkun het volgende:
Moeiljik om overal een getalletje op te plakken :P Ik denk inderdaad dat het lastig is om een waarde toe te kennen aan de taak van Mil en Claes. Enerzijds stonden ze in een cruciale positie, maar anderzijds kunnen ze inderdaad niet daadwerkelijk de (juiste of foute) enveloppen pakken en de pot dus op een directe wijze beinvloeden.

Omdat het zo moeilijk is om hun bijdrage in te schatten, zou ik ze (net zoals jij hebt gedaan) denk ik als 'onbeoordeelbaar' inschatten en ze 0 euro geven. Ik zou hier wel voor corrigeren door niet alleen te kijken naar hoeveel geld elke kandidaat heeft binnengebracht, maar ook naar welk percentage van het maximaal binnen te halen bedrag dat is. Bijvoorbeeld voor aflevering 3:

totale individuele maximum bedrag voor een 'reguliere kandidaat' (niet Mil of Claes) is
2250 / 8 + 2000 / 6 + 2700 / 8 = 952,08

Als voorbeeld; Buddy heeft uitgaande van dit bedrag 24,9% van het maximaal te verdienen bedrag binnengehaald deze aflevering, en Jaike 35,4%.

Voor Mil of Claes geldt, door hun 'unieke' posities, een ander maximaal te verdienen bedrag;
2250 / 8 + 2700 / 8 = 618.75

Mil en Claes hebben dan ieder 30,3% van het maximaal te verdienen bedrag binnengehaald deze aflevering, en zijn niet meer opvallend laag in vergelijking met de rest (behalve Nathan dan, om obvious redenen :) )

Voor de verdeling van het geldbedrag over de overige kandidaten: omdat de enveloppen door de andere kandidaten in goed overleg zijn gepakt, zou ik daar, zoals jij ook al gedaan hebt, aan iedereen hetzelfde gedeelte van het bedrag toekennen :)
maar... Mil en Claes hebben wel degelijk invloed op het spel door verkeerde plekken te benoemen. Een mol die de avond van te voren foto's van plekken met foute enveloppen te zien krijgt kan dit heus benoemen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  MOL-held woensdag 29 januari 2020 @ 18:29:57 #15
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191252132
Helemaal mee eens Bartje, maar dit is Follow The Money.
Weet jij met zekerheid wat ze gedaan hebben en welk bedrag ze daarvoor toegewezen krijgen? ;)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191258106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 18:07 schreef Bartjebart het volgende:
maar... Mil en Claes hebben wel degelijk invloed op het spel door verkeerde plekken te benoemen. Een mol die de avond van te voren foto's van plekken met foute enveloppen te zien krijgt kan dit heus benoemen.
Ben ik het mee eens (dat probeer ik in ieder geval te benoemen in mijn eerste alinea).

Ik denk wel dat het moeilijk is om hun effectieve bijdrage in deze opdracht te kwantificeren en dat het daarom misschien 'cleanere data' geeft in Follow The Money wanneer we hen niks toekennen voor deze specifieke opdracht. Als een van hen de mol blijkt te zijn, komt dat hopelijk vanzelf naar voren via de andere opdrachten :)
  MOL-held zondag 2 februari 2020 @ 12:02:33 #17
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191306227
AFLEVERING 4: "misleid"

Opdracht 10: porseleinen kamer
> Johan en Claes gaan allebei voor 350 euro. Johan breekt twee vazen (-150 euro).
> Leonie en Nathan gaan allebei voor 250 euro, hoewel ze hadden afgesproken om voor 450 euro te gaan.
> Rob en Miljuska gaan allebei voor 450 euro. Rob breekt drie vazen (-225 euro).
> Buddy gaat voor 750 euro en breekt twee vazen (-150 euro).

In totaal wordt met deze opdracht 2.325 euro verdiend. Rik rond dit naar boven af op 2.330 euro.

Opdracht 11: verkeer(d)
Johan en Rob zijn verkeersregelaar, Miljuschka is pendeldienst, de rest is chauffeur,

Negen van de tien auto's staan op het juiste parkeerterrein.
Twee van deze negen auto's zijn daar niet volgens de juiste route gekomen, dus tellen niet mee.

Zeven auto's via de juiste route naar het juiste parkeerterrein levert 320 euro op. Het is niet duidelijk wie dat gedaan hebben, dus het geld is verdeeld over de vier chauffeurs.

> Uit Moltalk: Rob geeft (naar het lijkt) een verkeerde route-volgorde aan iemand door.

Er wordt met deze opdracht 320 euro verdiend.

Opdracht 12: vrijstellingsroute
> Rob pakt een groepsvrijstelling
> Miljuschka pakt een groepsvrijstelling
> Nathan pakt een groepsvrijstelling
> Johan pakt een joker
> Leonie pakt 500 euro
> Van Buddy en Claes is niet duidelijk wat ze gepakt hebben, 500 euro of een groepsvrijstelling

Het is niet duidelijk wat het maximale bedrag is dat verdiend had kunnen worden.
Er wordt met deze opdracht 1.000 euro verdiend.



Er had 24.210 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 7.320 euro in de pot. Nathan is penningmeester.

Er gaat deze aflevering niemand naar huis.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191325699
Er stond bij de doosjesopdracht in beeld dat het maximum bedrag 3500 was. Iedereen had dus 500 euro kunnen pakken.
  MOL-held maandag 3 februari 2020 @ 13:46:56 #19
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191326383
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Elvander het volgende:
Er stond bij de doosjesopdracht in beeld dat het maximum bedrag 3500 was. Iedereen had dus 500 euro kunnen pakken.
Ik heb even teruggekeken en je hebt helemaal gelijk ^O^ . Thanks!
Het veranderd niets aan de score per kandidaat, dus ik zal het bij de volgende aflevering aanpassen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 8 februari 2020 @ 22:07:07 #20
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191415834
AFLEVERING 5: "aangeraakt"

Opdracht 13: beeld & geluid
Door de vele wisselingen is het niet makkelijk/mogelijk om er achter te komen wie waar geld heeft verdiend of verduisterd. Alleen het spel Super Mario wordt door de deelnemers goed afgerond.
Het lijkt erop dat er een dia verduisterd is, maar het is niet duidelijk wie dit gedaan heeft.

Er wordt met deze opdracht 250 euro verdiend.

Opdracht 14: lettergreep
> Miljuschka en Buddy vinden twee letters, Buddy vindt daarna een enveloppe met 600 euro.
> Johan en Nathan vinden geen enkele letter, en mogen daarom niet mee zoeken naar geld.
> Claes, Leonie en Rob vinden vier letters en het vraagteken, maar geen enveloppe met geld.

Er wordt met deze opdracht 600 euro verdiend.

Opdracht 15: lezen & schrijven
Nathan is de enige die voor geld gaat, de rest gaat op zoek naar een waaier waar de naam van de Mol in Chinese tekens op staat.

Er wordt met deze opdracht 250 euro verdiend.



Er had 31.460 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 8.420 euro in de pot. Nathan is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zondag 16 februari 2020 @ 01:25:12 #21
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191532069
AFLEVERING 6: "voor geen meter"

Opdracht 16: voice mol
Het aantal meters tussen twee gevonden telefoons levert uiteindelijk een telefoonnummer op.
Slechts één cijfer blijkt uiteindelijk niet correct te zijn, hierbij zijn Rob, Buddy en Nathan betrokken.
> Rob blijft bij de vorige telefoon staan.
> Buddy loopt met het meetlint naar Nathan die de volgende telefoon gevonden heeft.
> Nathan bepaalt met Buddy wat de afstand tussen de telefoons is, en ze zitten er 1 meter naast.

Er wordt met deze opdracht geen geld verdiend.

Opdracht 17: vak werk
Elke kandidaat die uiteindelijk in het juiste vak staat is 500 euro waard, een kandidaat die verkeerd staat is 10 euro waard.

Volgorde bij de start: Miljuschka - Nathan - Claes - Rob - Buddy - Leonie
Volgorde bij het eind: Leonie - Buddy - Miljuschka - Claes - Rob - Nathan
De juiste volgorde is: Buddy - Rob - Miljuschka - Claes - Nathan - Leonie

Bij de start staat Leonie als enige goed.
1) Nathan en Miljuschka wisselen > Leonie staat nog steeds goed.
2) Leonie stelt voor om te wisselen met Nathan > er staat niemand meer goed.
3) Buddy stelt voor om met Nathan te ruilen > Nathan staat daardoor nu goed maar hij is hiermee nog steeds maar 10 euro waard omdat hij uiteindelijk het geld zou moeten gaan ophalen.
4) Miljuschka stelt voor om met Claes te wisselen > Miljuschka en Nathan staan nu goed.
5) Claes en Buddy wisselen als vijfde > Miljuschka en Nathan staan nog steeds goed.
6) Claes stelt voor om te ruilen met Rob > Miljuschka, Claes en Nathan staan nu goed.
7) Miljuschka stelt voor om te ruilen met Rob > Alleen Claes en Nathan staan daarna nog goed.
8) Miljuschka stelt voor om met Nathan te ruilen > Alleen Claes staat nu nog goed.
9) Buddy zegt dat hij gaat wisselen met Leonie > Buddy en Claes staan nu goed.
10) Claes wil wisselen met Buddy > er staat nu niemand meer goed.
11) Miljuschka regelt dat Buddy & Leonie en Nathan & Rob gaan wisselen > hierna staat nog steeds niemand goed.
12) Leonie stelt voor om terug te gaan naar de positie waarmee 1.040 euro te verdienen is > alleen Miljuschka en Claes staan nu goed. De eindposities zijn echter niet eerder zo opgesteld geweest; na wisseling 6 staan Rob en Nathan andersom. Voor het geld maakt dit echter niet meer uit.
13) Miljuschka stelt voor dat Leonie het minste waard is en het geld moet gaan ophalen.

> Buddy stelt twee wisselingen voor, waardoor twee keer iemand in het juiste vak komt. Als Claes daarna met hem wil ruilen staat er niemand meer goed. Een wissel op voorstel van Miljuschka veranderd niets.
> Na de eerste twee wisselingen van Claes staat hij nog steeds niet goed, bij zijn derde wissel (op zijn eigen initiatief) staat hij wel goed, maar bij zijn vierde wissel (ook op eigen voorstel) niet meer.
> Rob stelt zelf geen wissel voor, hij wisselt zelf drie keer maar zonder succes.
> Als Leonie de tweede wissel voorstelt en uitvoert staat Nathan niet meer in het juiste vak.
> Nathan wisselt zes keer van plek, maar stelt zelf geen wisselingen voor. Eén keer komt Nathan daarmee op de juiste plek te staan, de andere keren veranderd er niets of staat er juist iemand minder op de juiste plek.
> Miljuschka neemt vier keer het initiatief tot een wissel. De eerste keer komt ze daarmee op de juiste plek te staan, de tweede keer gaat ze daar weer vanaf, de derde keer gaat er weer iemand naar de verkeerde plek en de vierde keer wisselen er vier van vak, maar zonder resultaat. Uiteindelijk bepaalt ze ook dat Leonie het geld op moet gaan halen.

Er wordt met deze opdracht 1.030 euro verdiend.

Opdracht 18: alles kenners
Rob neemt geen zandkoker mee terug, Buddy en Leonie nemen elk één zandkoker mee terug, Milljuschka neemt vijf zandkokers mee terug, Claes neemt twee zandkokers mee terug.

Er zijn vijf enveloppen met geld.
> Twee enveloppen heeft Buddy gezien (Heinz en Rat).
> Eén enveloppe (Daisy) is door Leonie en Miljuschka gezien, maar beide leiden Nathan niet naar deze enveloppe. Miljuschka zegt niets (ze lijkt naar Leonie te wijzen) en Leonie weet niet meer precies waar Daisy lag, dus wil het risico niet lopen dat er min-geld gepakt zal worden.
> Twee enveloppen zijn door niemand gezien.

Buddy leidt Nathan naar twee enveloppen: Heinz is goed (+300 euro) en Rat is fout (-500 euro)

Er gaat met deze opdracht 200 uit de pot.



Er had 36.960 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 9.250 euro in de pot. Nathan is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191532172
quote:
3s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:25 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 6: "voor geen meter"
Mooi overzicht van de aflevering weer ^O^
  MOL-held zondag 23 februari 2020 @ 12:18:49 #23
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191643373
AFLEVERING 7: "tegenstander"

Opdracht 19: kleur rijk
Het doorgeven van informatie en het noteren ervan door Buddy gaat zo rommelig dat de drie vragen van Rik niet juist beantwoord worden. Iedereen is het er over eens dat niemand daar hoofdschuldige van is.

Er wordt met deze opdracht geen geld verdiend.

Opdracht 20: mol laser
> Leonie : -100
> Buddy : -300
> Rob : -100 en schiet de Mol neer
> Miljuschka : -100
> Nathan : +200 en schiet de Mol neer.

Er gaat met deze opdracht 400 euro uit de pot. Dit is op basis van wat er te zien was in de aflevering. In aflevering 10 (de ontknoping) wordt bekend gemaakt wat de werkelijke bedragen zijn.

Opdracht 21: scherp stellen
Er moeten 15 foto's gemaakt worden. Rik noemt één keer op wat er op elke foto moet staan:
[01] Vier chinezen op een terras in traditionele jurk uit de Han-dynasty + Buddy en Miljuschka
[02] Drie chinezen met een stropdas + Nathan
[03] Vier chinezen met post-it's + Leonie en Rob
[04] Drie chinezen met een foto-toestel
[05] Vier chinezen met een hum-burger
[06] Drie chinezen met een geborduurd petje
[07] Vier chinezen met een porceleinen bord met een bloem erop
[08] Drie chinezen door een luik op de tweede verdieping + Leonie en Buddy
[09] Vier chinezen rond een gitaar + Rob
[10] Drie chinezen met bamboe
[11] Vier chinezen met een grote koperen buddha boven aan een trap
[12] Drie chinezen die proosten met rijstwijn + Miljuschka en Nathan
[13] Vier chinezen met een knuffel die ze uit een grijpmachine hebben gehaald
[14] Drie chinezen die met jullie allemaal een softijsje eten
[15] Twee chinezen met een schilderij van Monet

> 04 is niet goed, want alle kandidaten staan ook op de foto
> 03 is niet goed, want daar staan maar drie chinezen op
> 10 Rob zegt dat er vier chinezen met bamboe gefotografeerd moeten worden (opdracht = drie)
> 11 Rob zegt dat er vier chinezen bij het Buddha-beeld moeten staan (= goed, maar zie onderaan)
> 01 is goed! (Miljuschka en Buddy)
> 07 is niet goed, want er staan maar drie chinezen op én Rob en Nathan staan er bij
> 08 Leonie zet haar porto uit als ze op zoek is naar een trap naar boven naar de luiken
> 08 is goed, hoewel het niet heel duidelijk is dat ze bij/achter een luik staan
> 12 is niet goed, want er staan vier chinezen op de foto (waarvan één onduidelijk kind op een arm)
> 10 Rob en Miljuschka vinden bamboe, Rob maakt een foto van vier bamboestokken zonder chinezen
> 05 Buddy en Leonie vinden de Hum-burger, maar voordat ze vier chinezen kunnen vinden is de tijd om
> 08 Buddy en Leonie maken verschillende foto's met verschillende aantallen chinezen, maar verwijderen de juiste foto met drie chinezen
> 11 is niet goed, want er staan maar twee chinezen op én Rob

>> Elke kandidaat moet twee keer op een foto staan. De foto van Rob met een gitaar (foto 9) wordt echter niet gemaakt; wel staat Rob op twee foto's waar hij niet op hoort te staan (foto's 7 en 11). Rob maakt ook een foto van alleen vier bamboe-stokken terwijl hij eerder zei dat er chinezen bij de bamboe moeten staan (foto 10).

>> Rik onthult dat er maar 11 foto's zijn ingeleverd. Twee daarvan zijn dubbel, dus die komen te vervallen. Vier foto's zijn goed.

Er wordt met deze opdracht 400 euro verdiend.



Er had 41.560 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 9.650 euro in de pot. Nathan is penningmeester.

Er gaat deze aflevering wederom niemand naar huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 23-02-2020 20:43:26 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  zondag 23 februari 2020 @ 17:42:20 #24
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_191649250
De 4 chinezen met post its waren met Leonie en Rob, heb net teruggeluisterd. Dus iedere kandidaat moest ergens twee keer op
  MOL-held zondag 23 februari 2020 @ 20:36:58 #25
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191652427
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:42 schreef ArannaeCor het volgende:
De 4 chinezen met post its waren met Leonie en Rob, heb net teruggeluisterd. Dus iedere kandidaat moest ergens twee keer op
Goed opgelet, thanks! Ik heb het aangepast.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 29 februari 2020 @ 22:20:06 #26
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191761946
AFLEVERING 8: "doorgeven"

Opdracht 22: kettingreacties
Rob geeft instructies door aan (voornamelijk) Buddy en Nathan.
Miljuschka geeft instructies door aan (voornamelijk) Leonie.

> Nathan wisselt twee keer van fiets en is op tijd terug: 250 euro
> Leonie wisselt één keer van fiets, maar is niet op tijd terug: 0 euro
> Buddy wisselt niet van fiets en is niet op tijd terug: 0 euro

Er wordt met deze opdracht 250 euro verdiend.

Opdracht 23: je draai vinden
Met deze opdracht kan geen geld verdiend worden. Miljuschka wint een groene vrijstelling.

Opdracht 24: doorzichtig
Miljuschka heeft hoogtevrees en doet niet mee.
Buddy en Leonie bewaken elk twee kistjes, Nathan en Rob bewaken in het midden elk één kistje.

> Buddy heeft als enige de juiste bedragen in een kistje, de rest is allemaal niet goed.

Er wordt met deze opdracht 80 euro verdiend.



Er had 45.210 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 9.980 euro in de pot. Nathan is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zondag 8 maart 2020 @ 13:06:30 #27
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191900335
AFLEVERING 9: "sturen"

Opdracht 25: cijferkunst
Rik vraagt aan Nathan als penningmeester of hij denkt dat Buddy en Rob het juiste getal hebben. Als Nathan het goed heeft kunnen ze geld winnen als het getal dat genoemd wordt juist is.

> Buddy laat het over aan Rob, maar zegt later dat hij dacht dat het 1.750 is.
> Rob heeft geen idee, en gokt op 1.600.
> Miljuschka en Nathan denken dat het getal 1.750 is.

Er wordt met deze opdracht geen geld verdiend.

Opdracht 26: onder de pannen?
In totaal verkopen de deelnemers 49 gerechten/items. Voor elk gerecht/item krijgen ze 25 euro.
Het totaal is daarmee 1.225 euro, maar omdat er geen briefje van 5 euro is rond Rik het bedrag af op 1.220 euro en geeft ze wat chinees klein geld.

Er wordt met deze opdracht 1.220 euro verdiend (er is geen maximumbedrag bekend gemaakt).

Opdracht 27: richtingsgevoel
De deelnemers mogen gokken met geld uit de pot, ze mogen 500, 1.000 of 1.500 euro inzetten.
De inzet wordt verdeeld over minimaal één en maximaal 3 kamers. Daarna moet een route langs zes kamers gelopen worden. Tot drie keer toe moeten ze kiezen tussen twee kamers (1 of 2, 3 of 4 en 5 of 6). Ligt er in de kamer die gekozen wordt geld, dan wordt dat bedrag verdubbeld. Ligt er in de gekozen kamer niets, dan is de kans groot dat het geld is misgelopen. Tijdens het langslopen van de kamers krijgen de deelnemers per telefoon aanwijzingen van de Mol.

Rob zet 1.000 euro in en vindt 500 euro. 500x2= 1.000 euro, Rob verdiend niets.
> kamer 2 = 250 euro
> kamer 3 = 0 euro
> kamer 5 = 250 euro

Nathan zet 500 euro in en vindt 500 euro (en hoeft dus na kamers 1 en 2 niet langs de andere kamers). 500x2=1.000 euro, Nathan verdiend 500 euro.
> kamer 1 = 500 euro

Miljuschka zet 1.500 euro in en vindt 1.500 euro. 1.500x2=3.000 euro, Miljuschka verdiend 1.500 euro.
> kamer 1 = 0 euro
> kamer 3 = 1.000 euro
> kamer 6 = 500 euro

Buddy zet 1.500 euro in en vindt 1.000 euro. 1.000x2=2.000 euro, Buddy verdiend 500 euro.
> kamer 1 = 500 euro
> kamer 4 = 500 euro
> kamer 5 = 0 euro

Er wordt geen maximumbedrag bekend gemaakt, maar als elke deelnemer 1.500 had ingezet en ze allemaal de juiste kamers hadden gekozen, dan had er 4 x 1.500= 6.000 euro verdiend kunnen worden.

Tijdens de ontknoping wordt bekend gemaakt wat de kandidaten met deze opdracht hebben verdiend. Volgens de spelregels is er 2.500 euro verdiend.



Er had 52.960 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 13.300 euro in de pot. Nathan is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held zaterdag 14 maart 2020 @ 22:24:45 #28
44635 XMN8R
mag dat?
pi_192036548
AFLEVERING 10: "de ontknoping"

Follow the money heeft ons dit jaar volledig op het verkeerde been gezet.

Bij de laatste test had Nathan 33 vragen goed en Miljuschka had 37 vragen goed. Ze vallen als laatsten af.
Buddy had 39 vragen goed en is daarmee de winnaar, want Rob is de Mol !

Buddy wint 13.400 euro. Dit had maximaal 51.460 euro kunnen zijn.
> afl. 7: opdracht 20 "mol laser": de opbrengst van de Mol (-100 euro) wordt niet meegeteld.
> afl. 9: opdracht 27 "richting gevoel": er had 4.500 euro verdiend kunnen worden, maar er is 2.500 euro verdiend.



Tot na de zomer! :W
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_192037021
"Volledig op het verkeerde been gezet" zou ik het toch niet willen noemen :)

Als je die die - 1200 euro uit de theepot-opdracht weglaat bij Nathan (een actie waar veel discussie over is geweest op de verschillende fora), heeft Rob het in jouw overzicht toch prima gedaan?


Bedankt voor al je werk dit seizoen trouwens!
  PR en moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:42:37 #30
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192037035
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:24 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 10: "de ontknoping"

Follow the money heeft ons dit jaar volledig op het verkeerde been gezet.

Bij de laatste test had Nathan 33 vragen goed en Miljuschka had 37 vragen goed. Ze vallen als laatsten af.
Buddy had 39 vragen goed en is daarmee de winnaar, want Rob is de Mol !

Buddy wint 13.400 euro. Dit had maximaal 51.460 euro kunnen zijn.
> afl. 7: opdracht 20 "mol laser": de opbrengst van de Mol (-100 euro) wordt niet meegeteld.
> afl. 9: opdracht 27 "richting gevoel": er had 4.500 euro verdiend kunnen worden, maar er is 2.500 euro verdiend.

[ afbeelding ]

Tot na de zomer! :W
Dankjewel weer voor je heerlijke Excel-sheetje en info weer dit seizoen _O_ Er is weinig meegepost maar wel veel meegekeken :o Terechte Mol-held :7

Tot na de zomer :D _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')