Ik gok zo dat er een kast op is gevallen. Afdekraam is ook gebarsten.quote:Op zondag 3 november 2019 14:30 schreef Vin3324 het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zit die WCD scheef gemonteerd?
Die zal door het vallen van de kast scheef getikt zijn.quote:Op zondag 3 november 2019 14:30 schreef Vin3324 het volgende:
Het lijkt mij bij diegene die de kast heeft opgehangen. Als dat een onderaannemer is geweest van de aannemer dan is de aannemer het aanspreekpunt.
Ligt het trouwens aan mij of zit die WCD scheef gemonteerd?
Wel, hè? Ik dacht misschien dat de wijze waarop het gemonteerd moet worden een punt kan zijn.quote:Op zondag 3 november 2019 14:30 schreef Vin3324 het volgende:
Het lijkt mij bij diegene die de kast heeft opgehangen. Als dat een onderaannemer is geweest van de aannemer dan is de aannemer het aanspreekpunt.
Die heeft een tik gehad van de vallende spiegelkastquote:Ligt het trouwens aan mij of zit die WCD scheef gemonteerd?
Ik had geen idee dat het hele ding aan zulke kleine haakjes hing, maar dat is dus normaal?quote:Op zondag 3 november 2019 14:32 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ik gok zo dat er een kast op is gevallen. Afdekraam is ook gebarsten.
Bijzonder wel, de haken zitten nog netjes in de muur. Wellicht was het toch een probleem gerelateerd aan de kast zelf.
Zou hier sowieso de aannemer voor contacteren. Niet zijn onderaannemer.
Heb je nog meer schade behalve de kast en de WCD?
Februari 2018.quote:Op zondag 3 november 2019 14:34 schreef LorneMalvo het volgende:
Hoe lang geleden is die spiegel gemonteerd?
Zou wel eens kunnen ja. Er zitten 2 haken in de muur, die zitten nog steeds netjes in de muur. Aan de kast zal iets zitten wat over deze haken heenvalt, al dan niet voorzien van een stelmechanisme.quote:Op zondag 3 november 2019 14:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wel, hè? Ik dacht misschien dat de wijze waarop het gemonteerd moet worden een punt kan zijn.
Zo hangt de gemiddelde keukenkast ook en die stapelen mensen vol met servies e.d.quote:Op zondag 3 november 2019 14:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik had geen idee dat het hele ding aan zulke kleine haakjes hing, maar dat is dus normaal?
Hm dat is langer dan 1,5 jaar terug. Dan vind ik de automatische gedachte van claimen wel ver gaan. Of het moet echt een verborgen gebrek zijn ofzo, zie dat maar eens aan te tonen.quote:
Ik moet het nog verplaatsen dus ik zal wel even kijken hoe de onder/achterkant van de kast eruit ziet - hoe het gehangen zou moeten hebben.quote:Op zondag 3 november 2019 14:39 schreef XanderH het volgende:
Zou wel eens kunnen ja. Er zitten 2 haken in de muur, die zitten nog steeds netjes in de muur. Aan de kast zal iets zitten wat over deze haken heenvalt, al dan niet voorzien van een stelmechanisme.
Dit is wel een goed punt ja! En de haakjes zijn zover ik het zie ook niet afgebroken o.i.d.quote:Doorgaans valt een kast niet spontaan omhoog, dus hoe het dan is losgekomen?? Als er een deel van de kast is losgekomen dan zou het wel eens een productiefout kunnen zijn.
Het hing al sinds begin 2018 dus dat zal het niet zijn nee.quote:Of het hing niet goed over de haken heen... maar dan zal het nog een erg nieuwe badkamer zijn want dat zal niet lang goed gaan lijkt me.
Raar genoeg is er helemaal niets aan de wasbak op te merken. Ook de kraan is onaangetast. Ik vraag me echt af hoe het vallen er uit gezien heeft. Ook omdat de spiegel naar boven ligt o.O. Alsof ie als het ware naar beneden gegleden is nadat ie op het stopcontact gezakt was.quote:Op zondag 3 november 2019 14:42 schreef LorneMalvo het volgende:
Hm dat is langer dan 1,5 jaar terug. Dan vind ik de automatische gedachte van claimen wel ver gaan. Of het moet echt een verborgen gebrek zijn ofzo, zie dat maar eens aan te tonen.
Lijkt er overigens op dat het linker ophangbeugeltje aan de kast het begeven heeft?
O en is de wasbak ongeschonden?
Ik heb totaal geen idee wat voor een tijdsbestek normaal is bij dit soort dingen. Ongeacht de claim wil ik sowieso wel weten bij wie ik verhaal moet halen. Ook omdat er nog een aantal klussen voor de monteur en aannemer in het verschiet liggen.quote:Op zondag 3 november 2019 14:42 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Hm dat is langer dan 1,5 jaar terug. Dan vind ik de automatische gedachte van claimen wel ver gaan. Of het moet echt een verborgen gebrek zijn ofzo, zie dat maar eens aan te tonen.
Lijkt er overigens op dat het linker ophangbeugeltje aan de kast het begeven heeft?
O en is de wasbak ongeschonden?
Gekke situatie idd.quote:Op zondag 3 november 2019 14:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Raar genoeg is er helemaal niets aan de wasbak op te merken. Ook de kraan is onaangetast. Ik vraag me echt af hoe het vallen er uit gezien heeft. Ook omdat de spiegel naar boven ligt o.O. Alsof ie als het ware naar beneden gegleden is nadat ie op het stopcontact gezakt was.
Ik dacht al aan het karmaspook vanwege: KLB / Wielrenner bijna doodgeredenquote:Op zondag 3 november 2019 14:51 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Gekke situatie idd.
Ik zou gokken op dat ie links op de punt gevallen is en op de wasbak 180 gedraaid is op die punt. Ook daar niets te zien op de wastafel?
Anders ff iemand bellen
[ afbeelding ]
Doet me een beetje denken aan dat ik onder de douche stond bij mijn ouders en ineens die glazen douchedeur naar beneden kwam zettenquote:Op zondag 3 november 2019 14:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Toen ik het hoorde schrok ik me dood maar ik ging er vanuit dat er iets bij de buren was omdat ik dacht dat helemaal niets uit die hoek bij mij zulk klettergeluid kon maken. Ik zag het pas toen ik een paar uur later m'n tanden wilde poetsen
Toeval bestaat nietquote:Op zondag 3 november 2019 14:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik dacht al aan het karmaspook vanwege: KLB / Wielrenner bijna doodgereden
Interessante gedachte. En staat de kraan scheef naar links of is dat gezichtsbedrogquote:Op zondag 3 november 2019 14:55 schreef Postbus100 het volgende:
Het lijkt wel alsof die deobus 'm heeft opgevangen. Is die deobus hoger dan de kraan?
Auwchquote:Op zondag 3 november 2019 14:54 schreef Postbus100 het volgende:
Doet me een beetje denken aan dat ik onder de douche stond bij mijn ouders en ineens die glazen douchedeur naar beneden kwam zetten. In duizend honderdduizend stukjes
2. En ik stond ertussen
En m'n ouders zaten beneden te ontbijten, hoorden wel wat, maar konden het niet plaatsen, en ontbeten rustig verder. Totdat ik het (natuurlijk) op een brullen zette, want tjee zeg, wat een schrik en ik kon niet zomaar wegkomen daar.
Nee, de deobus is wel een stukje kleiner en de kraan lijkt zelf ook onaangetast. Misschien door het materiaal? Ik vermoed dat een punt van het meubel op het stopcontact gevallen is, daar een miliseconde op gerust heeft en (zie het afgebroken stukje) en verder vrij netjes over de kraan en het blad gegleden is.quote:Op zondag 3 november 2019 14:55 schreef Postbus100 het volgende:
Het lijkt wel alsof die deobus 'm heeft opgevangen. Is die deobus hoger dan de kraan?
Ik heb geen inboedelverzekeringquote:Op zondag 3 november 2019 14:55 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet
Mijn tip zou zijn om ff je aannemer te polsen of hij flexibel wil zijn. En
anders pakt je inboedelverzekering dit verder wel op lijkt mij.
Zwaartekracht.quote:Op zondag 3 november 2019 14:22 schreef LelijKnap het volgende:
[ afbeelding ]
Ten eerste, hoe is dit mogelijk?! Ten tweede, bij wie moet ik verhaal halen? Het was opgehangen door een loodgieter in dienst van een aannemer die de verbouwing van de gehele badkamer op zich had genomen. Of moet ik bij bedrijf zijn waar ik het meubel gekocht heb?
Was ook vrij kut ja.quote:Op zondag 3 november 2019 15:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Auwch. Dat lijkt me nog veel kutter. Overal behalve waar je voeten staan ligt dan glas ja
. Hebben zij toen een weg voor je vrij gemaakt?
Toch wel; net een gat in de deur ontdekt.quote:Op zondag 3 november 2019 14:32 schreef XanderH het volgende:
Heb je nog meer schade behalve de kast en de WCD?
Het is bijzonder hoe hardnekkig ze blijven liggen, hè. Zelfs met twee weken douchen.quote:Op zondag 3 november 2019 15:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Was ook vrij kut ja.
Het kutte was ook nog dat de badkamer natuurlijk op slot zat, dus ik moest er wel uit om de badkamerdeur eerst open te doen. Gelukkig lag alles binnen de douchebak, dus daarbuiten kon ik redelijk vrij bewegen, maar het zat echt overal, ook aan de zijkant/bijna-onderkant van mijn voeten. Allemaal superfijne splintertjesDeed niet zozeer pijn, maar wel allemaal miniwondjes. Twee weken later vonden we ze nog.
F=G(m1 x m2)/(R^2)quote:
Maar jouw spiegel is niet gebroken? Of deuken/krassen op je tegels?quote:Op zondag 3 november 2019 15:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is bijzonder hoe hardnekkig ze blijven liggen, hè. Zelfs met twee weken douchen.
Dat zijn normaal gesproken gewoon haakjes die bij t kastje worden geleverd, achter aan het kastje zitten van die stel dingen die over het haakje vallen en aan de zijkant van het kastje vast zittenquote:Op zondag 3 november 2019 15:51 schreef Speekselklier het volgende:
als het kastje een hardboard achterkant heeft vind ik die haakjes wel wat zwak. wat zit er voor versteviging in het kastje en zijn de juiste haken gebruikt?
Ja, slechte foto, in de hoek die er niet opstaat zit een flinke barst. Ik moet hem nog weghalen maar zover ik kan zien is er niets met de tegels. Helaas wel een gat in de deur.quote:Op zondag 3 november 2019 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar jouw spiegel is niet gebroken? Of deuken/krassen op je tegels?
Ik zal het posten zodra ik 'm leeggehaald en omgedraaid heb.quote:Op zondag 3 november 2019 15:51 schreef Speekselklier het volgende:
als het kastje een hardboard achterkant heeft vind ik die haakjes wel wat zwak. wat zit er voor versteviging in het kastje en zijn de juiste haken gebruikt?
quote:Op zondag 3 november 2019 15:36 schreef TR08 het volgende:
F=G(m1 x m2)/(R^2)
F is de kracht tussen kastje en aarde.
G is de gravitatie constante
Kortom als je de massa van de aarde kent, die van het kastje en de afstand tussen de zwaartepunten kun je uit rekenen hoe sterk die 2 elkaar aan trekken.
Als je weet hoe sterk je ophanging was en hoe zwaar je kastje kun je ook de minimale massa van de aarde uitrekenen 😉
ik hoop het ook, maar dat kan toch niet losschieten??quote:Op zondag 3 november 2019 16:55 schreef XanderH het volgende:
Ik neem aan dat die haken niet in de achterwand vasthaken, maar dat er zoiets in de kast zit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haken zitten n og in de muur en zijn niet gebroken of gebogen.quote:Op zondag 3 november 2019 14:55 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet
Mijn tip zou zijn om ff je aannemer te polsen of hij flexibel wil zijn. En
anders pakt je inboedelverzekering dit verder wel op lijkt mij.
Vanwege het termijn?quote:Op zondag 3 november 2019 18:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Lijkt een slechte kast te zijn, maar ook bij die leverancier hoeft hij nu niet meer aan te kloppen.
De ventilator is op het licht aangesloten en draait vijf minuten door. Alleen als ik in het donker zou douchen, zou de ventilatie niet afdoende zijn. Ik begrijp dat ik daar niets mee bewijs maar ik wil wel even aangeven dat het qua vochtigheid wel meeviel. Zelden zijn de ramen beslagen. In de zomer en lente laat ik de deur meestal ook open.quote:Bewijslast ligt bij ts.
Wie weet zet ts de ventilatie steeds gelijk uit na douchen i.p.v. deze geruime tijd na te laten draaien.
Vocht kan zeker een probleem zijn bij spaanplaat.
Van de week maar 's een verzekering afsluiten jaquote:Ts zou dit als leergeld moeten zien, als hij al iets voor mekaar krijgt bij aannemer cq verkoper badmeubel, dan is dat coulantie en niets meer.
Waarom? Een badkamermeubel valt toch niet onder de inboedelverzekering?quote:Op zondag 3 november 2019 18:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Ts had het op zijn inboedelverzekering kunnen verhalen als hij deze gehad had.
En waarom niet?quote:Op zondag 3 november 2019 20:00 schreef GX3 het volgende:
[..]
Waarom? Een badkamermeubel valt toch niet onder de inboedelverzekering?
dit zat overduidelijk niet nagelvast.quote:Op zondag 3 november 2019 20:58 schreef Vin3324 het volgende:
Opstal is toch alles wat nagelvast zit aan het huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |