abonnement Unibet Coolblue
pi_190133411
quote:
Toen Bertens een aantal weken geleden de breuk wereldkundig maakte, hield ze het bij een kort statement op Instagram. Vanmiddag nam ze uitgebreid de tijd om terug te kijken naar de afgelopen maanden en haar keuze toe te lichten. ,,Natuurlijk was het moeilijk. Maar ik sta hier honderd procent achter. Raemon wilde altijd dat ik verantwoordelijkheid zou nemen voor mijn carrière. Ik ben er trots op dat ik dit nu heb kunnen en durven doen.”

Het besluit vormde zich stap voor stap, in de twee maanden dat ze zonder Sluiter reisde. Met Elise Tamaëla aan haar zijde voelde ze zich goed. Beter zelfs. ,,Het was rustig, ik kon volledig mezelf zijn en het ging wat natuurlijker dan met Raemon”, vat ze de acht toernooien die ze zonder de Rotterdammer speelde samen.

Kiki Bertens
Ze gaf nogmaals aan dat hij aan het einde van dit seizoen anders dacht over de invulling van hun carrière dan zij. ,,Raemon wilde de diepte in. Bijvoorbeeld door videobeelden terug te kijken. Ik had daar op dat moment geen energie voor, wilde ook niet midden in een seizoen iets nieuws gaan doen. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit de diepte in wil. Of dat ik niet hard genoeg voor mezelf ben. Ik denk dat er niemand harder voor me is dan ik zelf.”

‘Winnen is het belangrijkst’
Sluiter gaf vaak aan het belangrijk te vinden hoe Bertens zich gedroeg op de baan. Wangedrag tegen ballenkinderen of mensen in het publiek tolereerde hij niet. ,,Soms was het voor Rae belangrijker hoe ik erbij stond dan of ik de partij won. Voor mij is winnen altijd het belangrijkst. Maar geloof me: ik weet ook wel dat het niet oké is als ik tijdens een gamepauze iets lelijks zeg over kinderen in het publiek. Hoe vaak ik niet tegen mezelf zeg: doe effe normaal. Maar soms moet er even iets uit.”

Al met al was de chemie na vier intense jaren samenwerking uitgewerkt, bevestigde Bertens de lezing van Sluiter eerder deze maand. ,,Ik kijk met veel voldoening terug op die samenwerking en ben er trots op dat we die nu zo volwassen hebben beëindigd. Ik heb vorige week nog met hem gezeten, we hebben veel gelachen. Ik ga Raemon natuurlijk ook missen. Het was in Azië al wennen, zonder hem. Ik kijk terug op een heel mooi traject. Ik ben mede dankzij hem gegroeid als mens en speelster. Veel spelers of coaches waren na de pittige eerste maanden die wij hadden al lang gestopt. Wij zijn altijd doorgegaan. Hebben samen mooie titels gewonnen, veel lol gehad en de nodige tegenslagen overwonnen. Het is intens om dag in dag uit samen te zijn. Ik zag Raemon vaker dan Remko (haar aanstaande, red.). En Raemon was er nóg meer mee bezig dan ik. Dat maakt hem een heel goede coach, maar het was ook pittig. Ik hoop dat ik met een nieuwe prikkel nog een extra stap kan zetten.”

Voor 2020 hoopt ze haar hoogste ranking (4, red.) te verbeteren en het beter te doen op de grand slams. ,,Zonder daar al te veel nadruk op te willen leggen. Want dat werkt averechts. En als ik nu zou stoppen, is mijn carrière ook al geslaagd.”
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:41:38 #32
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_190133428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:39 schreef franklop het volgende:

[..]

Toch enorm amateuristisch als je niet eens beelden wil bekijken... Haar hele verhaal komt weer ontzettend labiel over. Iemand die zichzelf niet onder ogen durft te komen. Buiten de tennisbaan is dat zoiets wat je moet leren.
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:45:01 #33
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190133482
Lekker de kop in het zand, struisvogelen met Tamaela.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:47:00 #34
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_190133510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:45 schreef Szura het volgende:
Lekker de kop in het zand, struisvogelen met Tamaela.
Zoekt naar nieuwe prikkel, maar wil niks nieuws doen. Oké, Kiki van Barneveld.
pi_190133520
Je kan haar als topsporter niet serieus nemen als je niet je fouten eruit wil halen en dat doe je door beelden te bekijken.

Komt vrij amateuristisch over.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 26 november 2019 @ 14:56:03 #36
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190133629
quote:
En als ik nu zou stoppen, is mijn carrière ook al geslaagd.”
Stop dan gewoon.
  dinsdag 26 november 2019 @ 15:30:25 #37
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190133972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je kan haar als topsporter niet serieus nemen als je niet je fouten eruit wil halen en dat doe je door beelden te bekijken.

Komt vrij amateuristisch over.
Zegt genoeg over de WTA dat je hiermee, zonder aansprekende GS-resultaten ook, in een jaar zoveel punten bij elkaar kunt slaan dat het genoeg is voor de top 4.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 26 november 2019 @ 17:41:39 #38
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190135912
Hier zitten de echte kenners _O_
pi_190135930
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:41 schreef tja77 het volgende:
Hier zitten de echte kenners _O_
Dit inderdaad. Op wat dagjesvolk na is dit topic vrij reëel
U MAD?
pi_190150086
Als ik die artikelen lees in De Telegraaf over de OS, Fed Cup en Sluiter vind ik haar vooral een negatieve zeur... ik hoop voor haar dat haar nieuwe aanpak werkt maar ik betwijfel het. Als je niet uit je comfortzone getrokken wilt worden en je eigenlijk de pest hebt aan wat je doet dan kan het nooit goed gaan...

Ook dat verongelijkte toontje dat ze niet genomineerd is voor Sportvrouw van het Jaar: Moet ik dan een GS winnen? Ja inderdaad, met een paar kleinere toernooien kom je er niet in Nederland Sportland.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 27 november 2019 @ 14:35:06 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190150926
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:28 schreef TheVulture het volgende:
Als ik die artikelen lees in De Telegraaf over de OS, Fed Cup en Sluiter vind ik haar vooral een negatieve zeur... ik hoop voor haar dat haar nieuwe aanpak werkt maar ik betwijfel het. Als je niet uit je comfortzone getrokken wilt worden en je eigenlijk de pest hebt aan wat je doet dan kan het nooit goed gaan...

Ook dat verongelijkte toontje dat ze niet genomineerd is voor Sportvrouw van het Jaar: Moet ik dan een GS winnen? Ja inderdaad, met een paar kleinere toernooien kom je er niet in Nederland Sportland.
Alles is kut, behalve op vakantie gaan, een vrijgezellenfeest en niks doen :'). Lijkt de vrouwelijke Barney wel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_190151189
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:35 schreef Szura het volgende:

[..]

Alles is kut, behalve op vakantie gaan, een vrijgezellenfeest en niks doen :'). Lijkt de vrouwelijke Barney wel.
Zal me niet verbazen als ze al snel zwanger is ook.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_190151306
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Zal me niet verbazen als ze al snel zwanger is ook.
Zij denkt van niet:
quote:
Bertens houdt van het goede leven en ook van kinderen. Hoe lang denkt ze eigenlijk nog door te gaan met toptennis? Lachend: „Kinderen staan nog niet op de planning hoor, wees maar niet bang. Maar ik heb geen idee hoelang ik nog doorga. Zolang ik me goed voel, ga ik er gewoon voor. Ik weet echt niet of ik nog twee jaar, drie jaar of vier jaar speel. Nog vijf jaar ga ik niet halen, denk ik. Ha ha, maar je weet het natuurlijk nooit.”
pi_190151404
Zo'n kind thuis is best lastig, die kun je niet uit huis zetten of laten verwijderen zoals in de tennishal :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190151793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:28 schreef TheVulture het volgende:
Als ik die artikelen lees in De Telegraaf over de OS, Fed Cup en Sluiter vind ik haar vooral een negatieve zeur... ik hoop voor haar dat haar nieuwe aanpak werkt maar ik betwijfel het. Als je niet uit je comfortzone getrokken wilt worden en je eigenlijk de pest hebt aan wat je doet dan kan het nooit goed gaan...

Ook dat verongelijkte toontje dat ze niet genomineerd is voor Sportvrouw van het Jaar: Moet ik dan een GS winnen? Ja inderdaad, met een paar kleinere toernooien kom je er niet in Nederland Sportland.
Ja, om nadat je in september in elke eerste ronde van een Aziatisch toernooi eruit bent geknikkerd tegen een veel lager geplaatste, nog te denken dat je sportvrouw van het jaar zult worden?
pi_190151830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 15:44 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ja, om nadat je in september in elke eerste ronde van een Aziatisch toernooi eruit bent geknikkerd tegen een veel lager geplaatste, nog te denken dat je sportvrouw van het jaar zult worden?
En de nummer 1 van de wereld verslaat en de halve finales van Beijing haalt. Tsja, we verliezen de positieve dingen uit het oog in dit topic zoals wel vaker.....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_190152027
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2019 15:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

En de nummer 1 van de wereld verslaat en de halve finales van Beijing haalt. Tsja, we verliezen de positieve dingen uit het oog in dit topic zoals wel vaker.....
Ze heeft ook best goede prestaties behaald, maar om nou verongelijkt te zijn dat je niet genomineerd bent getuigt niet van veel realiteitszin
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 27 november 2019 @ 18:12:33 #48
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_190154392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 16:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze heeft ook best goede prestaties behaald, maar om nou verongelijkt te zijn dat je niet genomineerd bent getuigt niet van veel realiteitszin
Dit dus. Ze zat niet bij de top-8 van de ranking. Als ze de top-3 haalt en aansprekende resultaten op Grand slams of olympische spelen mag ze terug komen.
pi_190165989
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:56 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Stop dan gewoon.
Nee joh, ze heeft nog genoeg motivati¤.

edit: oh dit is al een twee dagen oude post, laat maar.
  zondag 1 december 2019 @ 17:26:55 #50
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_190217194
Kiki inmiddels getrouwd....
pi_190217937
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 17:26 schreef Dazalbest het volgende:
Kiki inmiddels getrouwd....
Definitief einde carrière
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 2 december 2019 @ 18:34:49 #52
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_190235646
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2019 18:19 schreef superniger het volgende:

[..]

Definitief einde carrière
Tja het enige sympathieke aan haar was Raemon vond ik. Zal toch aan zichzelf te danken zijn.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 december 2019 @ 18:36:55 #53
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190235677
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 17:26 schreef Dazalbest het volgende:
Kiki inmiddels getrouwd....
Met fysio Remko.

Kiki de Rijke (tatta) _O_
pi_190244828
Gaat ze verder als Kiki de Rijke of wat :')
Dit is inderdaad definitief einde carriere. Ik voorspel eind 2020 plek 25-30 om vervolgens ergens eind 2022 uit de top 100 te knikkeren, ermee te stoppen en aan kids te beginnen.

Niets mis mee met paar miljoen in de pocket, maar 'we' moeten wel eens stoppen met haar ophemelen hier. Ze heeft haar piek wel gehad. Tijd op ons te richten op nieuwe godinnen.

VAMOS INDY
U MAD?
pi_190245072
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 08:40 schreef de_boswachter het volgende:
Gaat ze verder als Kiki de Rijke of wat :')
Dit is inderdaad definitief einde carriere. Ik voorspel eind 2020 plek 25-30 om vervolgens ergens eind 2022 uit de top 100 te knikkeren, ermee te stoppen en aan kids te beginnen.

Niets mis mee met paar miljoen in de pocket, maar 'we' moeten wel eens stoppen met haar ophemelen hier. Ze heeft haar piek wel gehad. Tijd op ons te richten op nieuwe godinnen.

VAMOS INDY
Hoeveel jaar op rij zit je voorspelling er nou al naast?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 december 2019 @ 09:17:16 #56
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190245098
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 08:40 schreef de_boswachter het volgende:

VAMOS INDY
Nee, dit kan niet.
pi_190245291
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:15 schreef Norrage het volgende:
Hoeveel jaar op rij zit je voorspelling er nou al naast?
Hoeveel jaar zit jij nu eigenlijk al met je hoofd in Kiki de Rijke d'r reet?

En om antwoord te geven op je vraag; geen idee, ik vind mezelf een realist die er wel eens naast kan zitten ja. Daarom is het overigens ook een voorspelling. Ben helaas geen John Troost.
U MAD?
pi_190250887
Vanavond zit ze bij De Wereld Draait Door
  dinsdag 3 december 2019 @ 17:06:52 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190251073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hoeveel jaar zit jij nu eigenlijk al met je hoofd in Kiki de Rijke d'r reet?
Niet met je hoofd in Kiki d’r reet willen zitten :')
pi_190254104
Bertens nu bij DWDD. 'ik heb er vertrouwen in' over haar nieuwe coach. Veel dooddoeners, Rae was niet meer de juiste persoon om mij te motiveren. Gaat niet door tot haar 36e zoals Federer. Wil ooit kinderen. Tiamond. Veel hoesten. Kiki bedankt dat je er was, gauw onder de wol. Klaar. Stop de tijd.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')