abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2019 @ 00:22:09 #226
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189826294
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:51 schreef PrayingMantis het volgende:

[..]

Een lap religieuze teksten plaatsen die uit (historische en/of tekstuele) context zijn gehaald pleiten niet voor je standpunt. En meen ook Koran teksten gelezen te hebben die wel degelijk gaan over het lief hebben van je naasten (gelovig of niet). (Als er interesse is, kijk ik of ik ze nog kan terugvinden, maar goed, dit is meer een F&L discussie denk ik.)
Ik begrijp dat je niet overtuigd bent als ik die teksten uit de Koran citeer. Misschien dat je het eerder aanneemt van mensen die er meer kennis van hebben. In de eerste 7 minuten van bijgaande reportage hoor je deskundigen dit in de moskee zelf verkondigen.

donderdag 7 november 2019 @ 00:35:38 #227
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189826359
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

in de islam wordt jezus "ruhullah" genoemd, "de ziel van god"
zo is mozes, "kelamullah", "het woord van god"
en is abraham, "de vriend van god".
En mehoela is de bibs van god
pi_189826441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:21 schreef Tengano het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het zit blijkbaar in de Koran opgesloten om de rest van de wereld buiten te sluiten tenzij ze zich onderwerpen. We moeten dan ook niet proberen te doen alsof het andersom is. Daarnaast klinkt dit toch heel anders dan heb uw naaste lief.
Dat is helemaal niet zo. Het is juist aangeraden om meer over andere geloven te weten te komen en je mag gewoon bevriend met ongelovigen zijn of met mensen met een andere geloof. Het is alleen niet aangeraden om te trouwen met iemand met een ander geloof volgens mij.

Heb de tekst ook opgezocht die je leuk zit te copy pasten en het komt gewoon van een site die op een best wel negatieve kant de islam beschrijft, goede bron ^O^

(https://www.allaboutreligion.org/dutch/de-weg-naar-de-hemel.htm)
  donderdag 7 november 2019 @ 00:53:18 #229
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189826472
Neem gewoon publiekelijk afstand van dit soort uitspraken, geldt trouwens ook voor Christenen die het Oude testament aanhangen. Misschien tijd voor een vernieuwing van de Koran aangezien het behoorlijk gedateerd is en niet meer aanspreekt bij de jonge, nieuwe generatie Moslims?

Sowieso geen ge-allah op Vrijdag maar ik denk dat de nieuwe generatie dat ook niet wil.
pi_189826512
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2019 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
Neem gewoon publiekelijk afstand van dit soort uitspraken, geldt trouwens ook voor Christenen die het Oude testament aanhangen. Misschien tijd voor een vernieuwing van de Koran aangezien het behoorlijk gedateerd is en niet meer aanspreekt bij de jonge, nieuwe generatie Moslims?

Sowieso geen ge-allah op Vrijdag maar ik denk dat de nieuwe generatie dat ook niet wil.
De islam is juist niet van het veranderen van de koran dacht ik. Ik snap ook niet hoe dat dan zou moeten gebeuren. Wordt zo'n 'heilig' boek dan gewoon geupdate met soepelere regels of?
  donderdag 7 november 2019 @ 01:03:03 #231
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189826535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 00:59 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:

[..]

De islam is juist niet van het veranderen van de koran dacht ik. Ik snap ook niet hoe dat dan zou moeten gebeuren. Wordt zo'n 'heilig' boek dan gewoon geupdate met soepelere regels of?
Is ook met het oude testament gebeurd en ik denk dat jonge moslims dat gezeik ook wel een keer gehad hebben. Zij willen wel geloven, maar zonder al die achterlijke regels, gewoon elkaar respecteren. Dat denk ik.
pi_189826854
Eens met Femke Halsema dat dit luchtallahrm niet meer van deze tijd is.
pi_189826887
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Is ook met het oude testament gebeurd en ik denk dat jonge moslims dat gezeik ook wel een keer gehad hebben. Zij willen wel geloven, maar zonder al die achterlijke regels, gewoon elkaar respecteren. Dat denk ik.
Dan denk ik dat je moslims teveel credit geeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 7 november 2019 @ 02:45:37 #234
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189826898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 02:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je moslims teveel credit geeft.
Misschien, maar elkaar aanvallen heeft totaal geen zin. Dan geef je teveel macht weg aan simpelweg mensen die geen verstand hebben van de samenleving, gewoon geen enkele notie. Ik zie zeker de problemen net zoals iedereen. Niemand ontkent dat.
  donderdag 7 november 2019 @ 05:08:32 #235
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189827067
quote:

[..]

Gaat nooit gebeuren, de koran is het woord van God, letterlijk gedicteerd. Daar kun je nog geen komma aan veranderen. Hoogstens kun je een zwaar geannoteerde moderne vertaling in Nederlands en andere westerse talen maken. Of een apart boek met moderne interpretatie. Maar daar moet je denk ik ook heel erg voorzichtig mee zijn. Maak je het een beetje tè modern, dan is er vast wel ergens een gek die wel even een mes en een treinkaartje naar je woonplaats koopt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_189827070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:05 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf dat 'Allahu akbar' 'God is groot' betekent. En met 'ashadu allah ilaha illa allah' wordt bedoelt dat er geen god is behalve god. Allah betekent gewoon god in het Arabisch. Het is niet de islamitische god maar gewoon god in het algemeen.
Dus niet Zeus, Odin of Ra. Noch Vishnu, Brahma, Shiva. Noch de Godin. Noch Ahura Mazda, Coatlicue of een van de andere tienduizenden goden die mensen op deze aarde aanbidden. Zelfs niet het vliegende spaghetti monster.

Die zijn allemaal nep volgens de Azan. Prima dat je dat als moslim vindt (zou ook best raar zijn als je dat niet deed- waarom zou je anders moslim zijn) - niet prima dat je dat herhaaldelijk keihard in mijn oor tettert via een luidspreker ipv daarover in een beschaafde setting in debat te gaan.

Toch niet zo moeilijk te snappen ? Nogmaals - ik zou het ook volkomen begrijpen als moslims het niet leuk vinden als ik ongevraagd met een luidspreker voor hun huis ging staan om iedere week om te roepen dat Brahma de ware en enige schepper van alles is. Of dat alle goden onderdanig zijn aan Zeus. Dat alleen de profeet Zoroaster de waarheid verkondigde. Etc.

Of zelfs, shock horror, dat ALLE Goden nep zijn en je je tijd niet aan religie moet verspillen.

In een debat - prima. Door een luidspreker laten schallen - niet prima. Sim-pel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kassamiep op 07-11-2019 05:24:21 ]
  donderdag 7 november 2019 @ 05:56:29 #237
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189827105
quote:

[..]

Ze kunnen zich tot het christendom bekeren O-)
pi_189827174
Wat mij betreft alle uitingen van religie in de openbare ruimte verbieden, geen uitzonderingen. Geloven doe je maar achter de voordeur. Mensen kunnen elkaar tot op het ziekelijke af niet met rust laten, en om de mens tegen zichzelf te beschermen is het gewoon niet anders.

Niet dat dit zomaar kan, want we hebben dat artikel in de grondwet nog. Die was vast een keer goed bedoeld, maar heden ten dage, in een mede door religie gestoorder wordende wereld ongepast.

Knettergek wat we de afgelopen jaren hebben meegemaakt allemaal uit naam van een fictief opperwezen waar allerlei zeer onwaarschijnlijk tot geen bewijs voor is, met een paar duizendjarige roman als leerboek die na het lijkt door iemand met een vette psychose neergepend is. Net zoals al die volgelingen die blindelings van hun gelijk overtuigd zijn; knettergek. Je kunt er ook gewoon niet in alle redelijkheid mee in gesprek, het is niet te doen.

Als je tegenwoordig gaat preken dat grote smurf de essentie van het bestaan is wordt je hoonlachend als gekkie uitgemaakt maar als we grote smurf vervangen door 'god' klinkt het voor een deel van de mensen opeens wel logisch en is er niks aan de hand. Knettergek.
pi_189827309
quote:

[..]

Dat heet wishful thinking. Ongetwijfeld zullen vele moslims in het seculiere Nederland de islam vaarwel zeggen. Sterker nog dat doen sommigen nu al, maar vooralsnog is het marginaal
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189827324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 05:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Gaat nooit gebeuren, de koran is het woord van God, letterlijk gedicteerd. Daar kun je nog geen komma aan veranderen. Hoogstens kun je een zwaar geannoteerde moderne vertaling in Nederlands en andere westerse talen maken. Of een apart boek met moderne interpretatie.
Deze.dude snapt het.

Op het moment dat moslims hetzelfde pad bewandelen als de christenen hebben gedaan met de bijbel ia het gedaan met de islam zoals dat is gebeurd met het christendom bhier in het westen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 7 november 2019 @ 07:43:43 #241
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189827361
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2019 07:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

Deze.dude snapt het.

Op het moment dat moslims hetzelfde pad bewandelen als de christenen hebben gedaan met de bijbel ia het gedaan met de islam zoals dat is gebeurd met het christendom bhier in het westen
Je zegt het alsof dat iets slechts is... ?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 7 november 2019 @ 07:53:32 #242
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189827421
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2019 07:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

Deze.dude snapt het.

Kan niet snel genoeg gebeuren
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 7 november 2019 @ 09:21:16 #243
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_189828026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:05 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf dat 'Allahu akbar' 'God is groot' betekent. En met 'ashadu allah ilaha illa allah' wordt bedoelt dat er geen god is behalve god. Allah betekent gewoon god in het Arabisch. Het is niet de islamitische god maar gewoon god in het algemeen.
Aha, zoals de kruisvaarders niet de christelijke god bedoelden toen ze zich met de kreet "God wil het" op de moslims van Jeruzalem wierpen, maar gewoon god in het algemeen. Ik begrijp het.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:22:09 #244
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189828031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:43 schreef PrayingMantis het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek als er steeds gesproken wordt over Marokkanen/Turken dit, Marokkanen/Turken dat (tenzij het een echte succesvolle Marokkaan of Turk is dán is het opeens wel een Marokkaanse/Turkse-Nederlander, of Nederlander). Hoe dan ook, als je zegt "onze straten" dan ben je bezig met segregatie, net als Wilders met z'n "Nederland is ONS land". Dan moet je het ook niet raar vinden als mensen zich nog meer gaan vastklampen aan hun eigen identiteit.
Dat moeten ze vooral doen dan. Op een dag wordt het hun ondergang.
pi_189828454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Aha, zoals de kruisvaarders niet de christelijke god bedoelden toen ze zich met de kreet "God wil het" op de moslims van Jeruzalem wierpen, maar gewoon god in het algemeen. Ik begrijp het.
Zonder die kruisvaarders spraken we nu allemaal arabisch en liep er gedachtepolitie rond.

Kwamen ze maar weer terug.
pi_189828661
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zonder die kruisvaarders spraken we nu allemaal arabisch en liep er gedachtepolitie rond.

Kwamen ze maar weer terug.
Volgens veel moslims zijn ze er nog steeds, jihadisten hebben het steevast over "crusaders" als ze over Europeanen en Amerikanen praten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 7 november 2019 @ 10:17:19 #247
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_189828714
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben absoluut tegen.

Maar ja, als je ook nog overal kerkklokken hoort luiden, waarom zou een moskee geen geluid mogen maken?
Omdat dat een kerkklok is, geen buitenlands gelul.
Moet je voorstellen dat die kerk ook speakers gaat ophangen en psalmen uit staat te schreeuwen.
Nee bedankt!
  donderdag 7 november 2019 @ 10:43:56 #248
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189829039
Eigenlijk zou die oproep door een gemiddelde kampbewoner moeten gebeuren:

Heee! stelletje soepjurken, het is weer tijd op weer eens een dosis knoflookgeur uit je gehaakte tapijtje leggen te snuiven!

Dan hebben de gemiddelde Nederlanders ook wat vermaak.. :D
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189831328
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:46 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:

[..]

Het is alleen een gebedsoproep wat max 2 minuten duurt. En ik irriteer me echt mateloos aan mensen die zeggen dat 'Allah u Akbar' 'er is geen god behalve allah' betekent want dat is niet zo _O-
Val andere mensen die er niet op zitten te wachten er dan niet mee lastig. Er wordt gesproken over 'het normaliseren van de islam', maar het aanpassen van de islam is vanuit de islam zelf onmogelijk en onbespreekbaar.
Het enige wat ik zie is dat niet betrokkenen een berg onverstaanbarer herrie voorgeschoteld krijgen en daar maar mee moeten dealen. Tot zo ver je 'normalisatie'.

Installeer dan een app op je telefoon, zodat je anderen er niet mee lastig valt.

En dit is natuurlijk een glijdende schaal, want de volgende stap is het uitbreiden naar andere/meerdere locaties, en in plaats van een keer per week/per dag naar het gebruikelijke dagelijkse schema van 5 keer per dag.
In Indonesie is het op sommige plekken gebruikelijk om meteen ook maar de hele dienst van 2 uur door de luidsprekers heen te laten schallen. Veel plezier ermee.

Ik gun ieder zijn geloofsbelijdenis, maar er zijn dingen die we in Nederland niet moeten willen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 7 november 2019 @ 13:05:38 #250
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189831406
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:17 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Omdat dat een kerkklok is, geen buitenlands gelul.
Moet je voorstellen dat die kerk ook speakers gaat ophangen en psalmen uit staat te schreeuwen.
Nee bedankt!
Oh ja ok. Kerkklokken zijn typisch Nederlands ja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')