Ik begrijp dat je niet overtuigd bent als ik die teksten uit de Koran citeer. Misschien dat je het eerder aanneemt van mensen die er meer kennis van hebben. In de eerste 7 minuten van bijgaande reportage hoor je deskundigen dit in de moskee zelf verkondigen.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:51 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Een lap religieuze teksten plaatsen die uit (historische en/of tekstuele) context zijn gehaald pleiten niet voor je standpunt. En meen ook Koran teksten gelezen te hebben die wel degelijk gaan over het lief hebben van je naasten (gelovig of niet). (Als er interesse is, kijk ik of ik ze nog kan terugvinden, maar goed, dit is meer een F&L discussie denk ik.)
En mehoela is de bibs van godquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
in de islam wordt jezus "ruhullah" genoemd, "de ziel van god"
zo is mozes, "kelamullah", "het woord van god"
en is abraham, "de vriend van god".
Dat is helemaal niet zo. Het is juist aangeraden om meer over andere geloven te weten te komen en je mag gewoon bevriend met ongelovigen zijn of met mensen met een andere geloof. Het is alleen niet aangeraden om te trouwen met iemand met een ander geloof volgens mij.quote:Op woensdag 6 november 2019 18:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het zit blijkbaar in de Koran opgesloten om de rest van de wereld buiten te sluiten tenzij ze zich onderwerpen. We moeten dan ook niet proberen te doen alsof het andersom is. Daarnaast klinkt dit toch heel anders dan heb uw naaste lief.
De islam is juist niet van het veranderen van de koran dacht ik. Ik snap ook niet hoe dat dan zou moeten gebeuren. Wordt zo'n 'heilig' boek dan gewoon geupdate met soepelere regels of?quote:Op donderdag 7 november 2019 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
Neem gewoon publiekelijk afstand van dit soort uitspraken, geldt trouwens ook voor Christenen die het Oude testament aanhangen. Misschien tijd voor een vernieuwing van de Koran aangezien het behoorlijk gedateerd is en niet meer aanspreekt bij de jonge, nieuwe generatie Moslims?
Sowieso geen ge-allah op Vrijdag maar ik denk dat de nieuwe generatie dat ook niet wil.
Is ook met het oude testament gebeurd en ik denk dat jonge moslims dat gezeik ook wel een keer gehad hebben. Zij willen wel geloven, maar zonder al die achterlijke regels, gewoon elkaar respecteren. Dat denk ik.quote:Op donderdag 7 november 2019 00:59 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:
[..]
De islam is juist niet van het veranderen van de koran dacht ik. Ik snap ook niet hoe dat dan zou moeten gebeuren. Wordt zo'n 'heilig' boek dan gewoon geupdate met soepelere regels of?
Dan denk ik dat je moslims teveel credit geeft.quote:Op donderdag 7 november 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Is ook met het oude testament gebeurd en ik denk dat jonge moslims dat gezeik ook wel een keer gehad hebben. Zij willen wel geloven, maar zonder al die achterlijke regels, gewoon elkaar respecteren. Dat denk ik.
Misschien, maar elkaar aanvallen heeft totaal geen zin. Dan geef je teveel macht weg aan simpelweg mensen die geen verstand hebben van de samenleving, gewoon geen enkele notie. Ik zie zeker de problemen net zoals iedereen. Niemand ontkent dat.quote:Op donderdag 7 november 2019 02:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je moslims teveel credit geeft.
Gaat nooit gebeuren, de koran is het woord van God, letterlijk gedicteerd. Daar kun je nog geen komma aan veranderen. Hoogstens kun je een zwaar geannoteerde moderne vertaling in Nederlands en andere westerse talen maken. Of een apart boek met moderne interpretatie. Maar daar moet je denk ik ook heel erg voorzichtig mee zijn. Maak je het een beetje tè modern, dan is er vast wel ergens een gek die wel even een mes en een treinkaartje naar je woonplaats koopt.quote:Op donderdag 7 november 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Is ook met het oude testament gebeurd en ik denk dat jonge moslims dat gezeik ook wel een keer gehad hebben. Zij willen wel geloven, maar zonder al die achterlijke regels, gewoon elkaar respecteren. Dat denk ik.
Dus niet Zeus, Odin of Ra. Noch Vishnu, Brahma, Shiva. Noch de Godin. Noch Ahura Mazda, Coatlicue of een van de andere tienduizenden goden die mensen op deze aarde aanbidden. Zelfs niet het vliegende spaghetti monster.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:05 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf dat 'Allahu akbar' 'God is groot' betekent. En met 'ashadu allah ilaha illa allah' wordt bedoelt dat er geen god is behalve god. Allah betekent gewoon god in het Arabisch. Het is niet de islamitische god maar gewoon god in het algemeen.
Ze kunnen zich tot het christendom bekerenquote:Op donderdag 7 november 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat heet wishful thinking. Ongetwijfeld zullen vele moslims in het seculiere Nederland de islam vaarwel zeggen. Sterker nog dat doen sommigen nu al, maar vooralsnog is het marginaalquote:Op donderdag 7 november 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Deze.dude snapt het.quote:Op donderdag 7 november 2019 05:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren, de koran is het woord van God, letterlijk gedicteerd. Daar kun je nog geen komma aan veranderen. Hoogstens kun je een zwaar geannoteerde moderne vertaling in Nederlands en andere westerse talen maken. Of een apart boek met moderne interpretatie.
Je zegt het alsof dat iets slechts is... ?quote:Op donderdag 7 november 2019 07:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Deze.dude snapt het.
Op het moment dat moslims hetzelfde pad bewandelen als de christenen hebben gedaan met de bijbel ia het gedaan met de islam zoals dat is gebeurd met het christendom bhier in het westen
Kan niet snel genoeg gebeurenquote:Op donderdag 7 november 2019 07:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Deze.dude snapt het.
Op het moment dat moslims hetzelfde pad bewandelen als de christenen hebben gedaan met de bijbel ia het gedaan met de islam zoals dat is gebeurd met het christendom bhier in het westen
Aha, zoals de kruisvaarders niet de christelijke god bedoelden toen ze zich met de kreet "God wil het" op de moslims van Jeruzalem wierpen, maar gewoon god in het algemeen. Ik begrijp het.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:05 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf dat 'Allahu akbar' 'God is groot' betekent. En met 'ashadu allah ilaha illa allah' wordt bedoelt dat er geen god is behalve god. Allah betekent gewoon god in het Arabisch. Het is niet de islamitische god maar gewoon god in het algemeen.
Dat moeten ze vooral doen dan. Op een dag wordt het hun ondergang.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:43 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek als er steeds gesproken wordt over Marokkanen/Turken dit, Marokkanen/Turken dat (tenzij het een echte succesvolle Marokkaan of Turk is dán is het opeens wel een Marokkaanse/Turkse-Nederlander, of Nederlander). Hoe dan ook, als je zegt "onze straten" dan ben je bezig met segregatie, net als Wilders met z'n "Nederland is ONS land". Dan moet je het ook niet raar vinden als mensen zich nog meer gaan vastklampen aan hun eigen identiteit.
Zonder die kruisvaarders spraken we nu allemaal arabisch en liep er gedachtepolitie rond.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:21 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Aha, zoals de kruisvaarders niet de christelijke god bedoelden toen ze zich met de kreet "God wil het" op de moslims van Jeruzalem wierpen, maar gewoon god in het algemeen. Ik begrijp het.
Volgens veel moslims zijn ze er nog steeds, jihadisten hebben het steevast over "crusaders" als ze over Europeanen en Amerikanen praten.quote:Op donderdag 7 november 2019 10:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zonder die kruisvaarders spraken we nu allemaal arabisch en liep er gedachtepolitie rond.
Kwamen ze maar weer terug.
Omdat dat een kerkklok is, geen buitenlands gelul.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben absoluut tegen.
Maar ja, als je ook nog overal kerkklokken hoort luiden, waarom zou een moskee geen geluid mogen maken?
Val andere mensen die er niet op zitten te wachten er dan niet mee lastig. Er wordt gesproken over 'het normaliseren van de islam', maar het aanpassen van de islam is vanuit de islam zelf onmogelijk en onbespreekbaar.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:46 schreef ikhebgeenidee123 het volgende:
[..]
Het is alleen een gebedsoproep wat max 2 minuten duurt. En ik irriteer me echt mateloos aan mensen die zeggen dat 'Allah u Akbar' 'er is geen god behalve allah' betekent want dat is niet zo
Oh ja ok. Kerkklokken zijn typisch Nederlands ja..quote:Op donderdag 7 november 2019 10:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Omdat dat een kerkklok is, geen buitenlands gelul.
Moet je voorstellen dat die kerk ook speakers gaat ophangen en psalmen uit staat te schreeuwen.
Nee bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |