Weet niet hoelang hij is (en jij), daar zat ik namelijk soms meequote:Op woensdag 9 juni 2021 09:32 schreef tpopml het volgende:
We willen binnenkort een elektrische (moeder)fiets kopen, dus ik ben wat aan het oriënteren. Where to start?!
Ik lees dat een voorzitje tot max. 15 kg mag dragen en dat kinderen tot 3 jaar voorop kunnen, maar Mickey is met 9 maanden al 11 kg![]()
Nu remt hij wel af qua kilogroeimaar toch rijst de vraag: ik kan hem toch nog wel een tijdje voorop hebben? Zijn er mensen hier met gelijke plus-model-baby's?
Nee precies, dat wil ik ook inderdaad niet. Maar nu hij vaker zelfstandig op de openbare weg fietst, wil ik wel dat hij goed gezien wordt als serieuze verkeersdeelnemer zeg maar.quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ligt aan het type fiets. Mijn vrij groot uitgevallen kleuter van 6,5 is denk ik rond de 1.25 nu, maar 24 inch was bij veel fietsen echt nog te groot. Dus voor een jongen van 1.30 klinkt het als een prima maat. Je kunt ook zadels en sturen nog hoger zetten.
Ik zag laatst een gezin dat een zo groot mogelijke fiets had gekocht voor hun zoon, ik schatte de jongen zelf ook net zes jaar, en het was gewoon zielig. Kind kwam er bijna niet op of af zonder hulp. Als hij naast zijn fiets stond zat het zadel bijna op navelhoogteen die moeder bleef maar brullen dat hij zich niet aan moest stellen, ik kreeg er echt kromme tenen van
Nee, zo'n fiets zal geen 5 jaar meegaan, maar je koopt toch ook geen schoenen 3 maten vooruit op de groei
Het verschil tussen 20 en 24 inch is echt enorm. J is 1.30m en heeft ook een 24 inch gekregen. Hij past er echt net op, en op en afstappen moet ie echt nog wel voorzichtig doen. Ik zie hier ook wel eens kinderen van zijn lengte op een 26 inch fiets, maar dat zijn dat vaak mountainbike modellen, die hebben denk ik een lager frame, want J zou bij een grotere fiets (van hetzelfde model als ie nu heeft) met de beste wil van de wereld niet bij de trappers kunnen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee precies, dat wil ik ook inderdaad niet. Maar nu hij vaker zelfstandig op de openbare weg fietst, wil ik wel dat hij goed gezien wordt als serieuze verkeersdeelnemer zeg maar.
Bedankt, goed om te horen dat 24 inch toch echt wel (in de meeste gevallen) passend zou moeten zijn. Ik weet ook niet meer zeker wat hij nu heeft. Ik vermoed dat het 20 inch is (pas 1,5 jaar oud maar in het afgelopen jaar een enorme groeispurt gehad) dus het zal heus wel voldoende schelen.
Ik ben nu online een beetje aan het rondneuzen, en dan is het wel makkelijk om een inchmaat te hebben als referentie. Zadelhoogte staat helaas niet aangegeven. Ik wil ook wel een keer naar een fietsenwinkel, maar liever heb ik alvast een goed beeld en idee van wat ik wil, zodat we niet te lang bezig zijn in een winkel (ivm covid & aandachtsspanne van mijn kindquote:Op donderdag 10 juni 2021 10:32 schreef Elleska het volgende:
Met de zadelhoogte (gemeten op de laagste stand) kan je beter vergelijken dan met bandenmaat.
Wanneer je de binnenbeenlengte meet met de voeten 15cm uit elkaar dan heb je ongeveer de zadelhoogte.
Ah je had het over marktplaats vandaar. Als het er niet bij staat willen mensen de laagste zadelhoogte wel opmeten is mijn ervaring.quote:Op donderdag 10 juni 2021 11:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben nu online een beetje aan het rondneuzen, en dan is het wel makkelijk om een inchmaat te hebben als referentie. Zadelhoogte staat helaas niet aangegeven. Ik wil ook wel een keer naar een fietsenwinkel, maar liever heb ik alvast een goed beeld en idee van wat ik wil, zodat we niet te lang bezig zijn in een winkel (ivm covid & aandachtsspanne van mijn kind).
@:mousemicky, dat is wel een mooi model fiets ja!
Ik hou nog even alle opties open. Ik vind nieuwe fietsen wel prijzig eigenlijk, vandaar marktplaats. Maar het aanbod daar (ik zoek dan alleen in de omgeving) is mwah. En fietsen in redelijke staat zijn bijna even duur als nieuw, dus dan liever gewoon via de winkel. Maar ik hou het even in de gaten, het hoeft niet per se vandaagquote:Op donderdag 10 juni 2021 11:48 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ah je had het over marktplaats vandaar. Als het er niet bij staat willen mensen de laagste zadelhoogte wel opmeten is mijn ervaring.
Ding is gewoon dat wielmaat niet zoveel zegt want het is afhankelijk van het frame en dan vooral de zadelhoogte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |