Dit snap ik niet: je wasmachine centrifugeert toch? Gaat je toch alleen om de laatste droging? Afgezien daarvan, vond ik een losse centrifuge een onding.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Werkman het volgende:
Nu zat ik weer rond te kijken naar een wasdroger maar die ouwe van me heeft een kringloop en heeft me een ouderwetse losse Wascentrifuge aangeraden.
Wat is raadzamer?
Een losse centrifuge maakt het nog net wat droger, volgens mij.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit snap ik niet: je wasmachine centrifugeert toch? Gaat je toch alleen om de laatste droging? Afgezien daarvan, vond ik een losse centrifuge een onding.
Is helemaal afhankelijk van hoeveel toeren de beide machines maken..quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een losse centrifuge maakt het nog net wat droger, volgens mij.
de tweede centrifuge die ik op google vond was 2800tpm. daf zie ik een wasmachine nog niet doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:39 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Is helemaal afhankelijk van hoeveel toeren de beide machines maken..
Als de wasmachine 1500 doet en de oude centrifuge 1000 dan win je er niets mee..
Een losse centrifuge was eerder omdat wasmachines nog geen 1000 toeren maakten
Jup de meeste hebben zoiets..quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
de tweede centrifuge die ik op google vond was 2800tpm.
(de eerste was voor een lab bedoeld en deed 18000tpm)
Gorenje / Asko doen 2000 tpmquote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:52 schreef Speekselklier het volgende:
daf zie ik een wasmachine nog niet doen.
Dat dus.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:19 schreef TR08 het volgende:
Wij hebben een warmte pomp droger aangeschaft. Die zijn _veel_ zuiniger dan die klassieke stroom vreters.
Ook geen slang die naar buiten gehangen moet. Alleen een vocht afvoer die ik aan de afvoer naast die van de wasmachine gehangen heb.
Dat dus. Een losse centrifuge is obsoleet. Bovendien zegt toerental an sich geen ruk.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:47 schreef Heph844 het volgende:
Koop gewoon een redelijke warmtepompdroger, A+ ofzo.. Kost je iets van 20 cent per droogbeurt. Stel dat je twee keer per week je droger gebruikt, kost het je 3,20 euro per maand.
Ga je voor A+++ is het nog goedkoper, maar die dingen zijn uiteraard ook duurder
Ja joh, vroeger deden we niet anders.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jup de meeste hebben zoiets..
Punt is wel dat er maar 2 tot 4 kg was in gaat ofzo.. dus je bent wel ff bezig met overladen en uitpakken
Er zit nogal wat verschil in.. de meest zuinige is 5 keer zo zuinig dan de minst zuinigequote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:25 schreef Dirk_Teur het volgende:
En de warmtepompdrogers zijn redelijk energiezuinig.
Er zijn ook heus mensen die veel liever een handdoek hebben die niet uit de droger komt.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:25 schreef Dirk_Teur het volgende:
Zonder wasdroger lijken handdoeken meer op schuurpapier. En de warmtepompdrogers zijn redelijk energiezuinig. Hiernaast staat ook de vacuüm wasdroger te trappelen om zijn introductie.
https://www.technischweek(...)tafelmodel-wasdroger
De buren hebben er hier ook één, uit betrouwbare bronnen weet ik dat ze hem niet zouden willen missen. En ze zijn best zuinigquote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:19 schreef TR08 het volgende:
Wij hebben een warmte pomp droger aangeschaft. Die zijn _veel_ zuiniger dan die klassieke stroom vreters.
Ook geen slang die naar buiten gehangen moet. Alleen een vocht afvoer die ik aan de afvoer naast die van de wasmachine gehangen heb.
Dat heeft mijn droger ook en dat is geen warmtepomp, dus dat is geen redenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:19 schreef TR08 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |