Dat kan ja. Ik sluit het niet uit zoals ik zei ik heb er geen baat bij dit uit mijn duim te gaan zitten zuigen. Maar ik woon niet echt in een stad waar activisten of gekkies wonen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 08:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Tsja, ook als het al zo was, kan het net zo goed een of andere protesteerder zijn die een emmer accuzuur en RoundUp er heeft neergegooid. Dit soort dingen lijken meer op fearmongering want echt bewijs is er niet.
Die wonen in speciale steden?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 08:21 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat kan ja. Ik sluit het niet uit zoals ik zei ik heb er geen baat bij dit uit mijn duim te gaan zitten zuigen. Maar ik woon niet echt in een stad waar activisten of gekkies wonen.
Mwa. Als je in Seattle of Portland ofzo woont dan is die kans wel veel groter.quote:
Maar wel in een land waar gekkies wonen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 08:21 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat kan ja. Ik sluit het niet uit zoals ik zei ik heb er geen baat bij dit uit mijn duim te gaan zitten zuigen. Maar ik woon niet echt in een stad waar activisten of gekkies wonen.
Of de bomen zijn weggehaald doordat ze in de weg stonden?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 08:41 schreef Scarface88 het volgende:
Verder moeten jullie trouwens zelf weten of je het gelooft of niet gelooft. Mij maakt het niets uit, wij weten wat we gezien hebben. Iedereen had het er over. Daarom zijn de bomen nu ook weggehaald.
5G heeft voor zendmasten voor de "long range" geen bijzondere frequenties t.o.v. 4G.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 08:41 schreef Scarface88 het volgende:
Verder moeten jullie trouwens zelf weten of je het gelooft of niet gelooft. Mij maakt het niets uit, wij weten wat we gezien hebben. Iedereen had het er over. Daarom zijn de bomen nu ook weggehaald.
Geen idee of dat waar is, maar wat je wel ziet in NL dat alle hoge oude bomen gekapt zijn. Met een reden en er gaan nog veel meer bomen sneuvelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 06:23 schreef Scarface88 het volgende:
Er staan waar ik woon trouwens een aantal 5G torens en rondom de 5G torens zijn alle bomen en planten dood. Waar komt dat door? Ze zijn nu bezig de bomen weg te halen maar iedereen in de stad praat er over dat de bomen rondom de torens dood waren. Lijkt me niet echt iets waar je naast wilt wonen. Helaas kan ik geen foto maken aangezien de bomen nu weg zijn maar bizar is het wel.
Er staan tientallen bomen naast elkaar alleen naast de toren zijn nu weg.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
Of de bomen zijn weggehaald doordat ze in de weg stonden?
Ik heb wel meerdere fotos en videos gezien online waar bomen hetzelfde deden rondom 5G. Zoals je het uitlegt klinkt logisch. Ik wou dat ik er een foto van had genomen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
5G heeft voor zendmasten voor de "long range" geen bijzondere frequenties t.o.v. 4G.
De specificatie is openbaar, de gebruikte frequenties ook.
Het valt binnen de bestaande frequentiebanden voor 3G / 4G en WiFi maar ook de oude UHF en VHF banden die we decennia voor TV-signalen hebben gebruikt (met mega zendmasten als Lopik, Wieringermeer en Smilde).
En kijk naar wat satellieten naar beneden sturen, o.a. TV satellieten die tussen de 11.7 GHz en 14.5 GHz signaal naar de aarde stralen, 24/7 en dat zijn er tientallen in een geostationaire baan.
Alleen de 26GHz frequentie wijkt duidelijk af maar die zal je niet snel op een grote zendmast zien aangezien die voor korte range zijn (hoge doorvoer, veel kanalen, laag bereik). 26GHz ga je zien in winkelstraten, concerthallen, pleinen en andere plekken waar veel mensen bij elkaar zijn en waar hoge bandbreedte nodig is.
95GHz bestaat ook nog binnen de 5G specificatie maar dat is eigenlijk alleen geschikt voor toepassingen binnenshuis, in 1 kamer / ruimte, zoals virtual reality e.d. Het komt amper tot niet door een deur of muur heen vanwege de korte golflengte. Dat probleem heeft 26GHz ook al in mindere mate.
Er is dus geen enkele reden waarom een boom wel zou verdorren op 700 of 3600MHz en niet op 800, 1800, 2100, 2400 of 5000 MHz.
Daarnaast, als er al een effect op bomen en planten zou bestaan dan ga je dat vanzelf over de hele wereld zien en kan je dat reproduceren door je vingerplant voor het raam te zetten als je bij zo'n zendmast woont. Zien we al dat soort beelden op plaatsen waar het is uitgerold?
Als het al zou gebeuren, is het op 1 frequentie die te pinpointen is, anders hadden we allang geen bomen meer met zoveel zendmasten en satellieten
5G is op zich niets.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:45 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er staan tientallen bomen naast elkaar alleen naast de toren zijn nu weg.
[..]
Ik heb wel meerdere fotos en videos gezien online waar bomen hetzelfde deden rondom 5G. Zoals je het uitlegt klinkt logisch. Ik wou dat ik er een foto van had genomen.
Ah, en wat is de reden dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
Geen idee of dat waar is, maar wat je wel ziet in NL dat alle hoge oude bomen gekapt zijn. Met een reden en er gaan nog veel meer bomen sneuvelen.
En als je een foto ervan had betekent dat alleen dat er een dode boom is waar ook een 5G mast staat. Er zijn vast ook dode bomen in de buurt van molens, zijn molens nu schadelijk? Behalve als je een klap van de wieken krijgt dan.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:45 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er staan tientallen bomen naast elkaar alleen naast de toren zijn nu weg.
[..]
Ik heb wel meerdere fotos en videos gezien online waar bomen hetzelfde deden rondom 5G. Zoals je het uitlegt klinkt logisch. Ik wou dat ik er een foto van had genomen.
Is vaker aangehaald, evenals de bomen in Arnhem en Den Haag.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is de verborgen agenda achter de massale bomenkap?
Gemeente Amsterdam pleit voor meer groen in de stad ondertussen gaan mooie oude bomen eraan als compensatie komen ze met groene gevels, daken en tramhaltes. Niet alleen in Mokum wordt gekapt dit gebeurt wereldwijd.
quote:Frederik Hendrikstraat Krijg Iepen
De Frederik Hendrikstraat krijgt volgend jaar nieuwe bomen. De keuze is gevallen op iepen.
WEST – Bewoners van de Frederik Hendrikstraat hebben veel vragen aan de gemeente over de bomenkap in hun straat. De huidige bomen, watercipressen, moeten wijken vanwege de nieuwe inrichting van de straat. De plannen hiervoor zijn gemaakt in samenspraak met bewoners en ondernemers in de straat. De oude bomen zorgden voor een hoge ‘wortelopdruk’. Hierdoor komt de bestrating omhoog en dat kan gevaarlijke situaties opleveren. Voorafgaand aan het besluit de bomen te kappen, is de gemeente niet over één nacht ijs gegaan. Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar de bomen, en alle opties zijn overwogen. ,,Op advies van boomdeskundigen en op basis van kwaliteitsafwegingen heeft bewonerswerkgroep ‘Herinrichting Frederik Hendrikstraat’ unaniem de variant gekozen van kap en herplant”, zo laat de gemeente weten op Amsterdam.nl.
Wat is dan verder de relatie met 5G?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Je vertelt me niets nieuws. Nu 100 jaar wachten op mooie grote iepen. Slaat als kut op dirk dat groene beleid voor hun slimme stad.
Geen feiten, alleen mensen die bang worden als bomen verdwijnen voor heel andere redenen, zie hierboven voor een voorbeeld. Daarom is de reden steevast ook "wij willen geen proefkonijn zijn" en willen ze 5G pas als bewezen is dat het niet schadelijk is. Dat kan natuurlijk niet, want een negatief kan per definitie niet bewezen worden, er is ook nog niet bewezen dat brocolli niet schadelijk is.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:07 schreef Elan het volgende:
Dit soort berichten verschenen ook toen WiFi en 3G net zijn intrede begon te doen in huizen.
Kan me nog een docu herinneren waar een vrouw met aluminium hoedjes en behang zich probeerde te beschermen tegen die levensgevaarlijke straling.
Alles wat nieuw is, is eng. Of zijn er feiten die anders aantonen?
En straks jammeren dat hun internet ruk is 😃quote:Op woensdag 6 november 2019 11:28 schreef Lyrebird het volgende:
Studenten hebben een actie opgezet, om de installatie van 5G op de campus tegen te gaan. Daarbij hebben ze een foldertje uitgegeven met een aantal claims die worden ondersteund door een tiental wetenschappelijke publicaties.
Wetenschapper zijnde ga ik dan die publicaties na. Onderzoek naar mannen die minder sperma hebben tgv 4G? Uitgevoerd in een vruchtbaarheidscentrum. Methode: enquête. Confirmation bias? You bet. Correlatie of causatie?
Daarmee doe je weinig goeds voor de goede zaak.
Ze trekken aan het kortste eind.quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
En straks jammeren dat hun internet ruk is 😃
Eh hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 08:21 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja de meeste zullen wel balen hebben ze niks meer om te rukken.quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze trekken aan het kortste eind.
5G WiFi modem heeft dan weer niets te maken met 5G mobiel internetquote:Op donderdag 20 februari 2020 00:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh hoe weet je dat zo zeker?
De meeste serie moordenaars vielen nou ook niet bepaald op!
Grappig is wel dat je in de buurt van een 5g zendmast woont waarvan de bomen etc al stuk zijn, ik heb een 5g modem, en bakje kattenkruid staat er niet ver naast, groeit prima.. verder heb ik geen planten, nja een cactus .. maar dat kan overal zo'n beetje groeien.
Wat ik nog veel raarder vind is dat er zoveel 5g masten al zijn, en alleen bij die van jou groeit niks, vind je dat zelf niet raar?
Ik heb jaren op helpdesk gewerkt en daar krijg je dit soort dingen wel vaker te horen, klanten die vragen of de wifi uitgezet kan worden omdat ze er bang voor zijn.
Mijn reactie daarop was altijd. Oke prima zetten we samen even uit.
Maare u geeft aan last van migraine te hebben sinds u de modem heeft, maare daarvoor nooit last van?
U woont namelijk in een stad/dorp en... U kunt me heel veel zeggen maar niet dat er geen wifi is buren bedrijven etc, dus eigenlijk had u er al 10/15 jaar last van moeten hebben, zelfs daarvoor nog toen u tv had met antenne en radio etc etc etc..
En dan hoor je altijd... Jaaaaa maar toen had ik er ook al last van hoor.....
Right.
Je kan het simpel testen men pakken een 5G modem en een plant. Zet ze naast elkaar deze moet gewoon dan heel snel kapot gaan!
Zo niet, dan heb je toch wel wat meer rare kwiebussen in je stad wonen dan je denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |