abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2020 @ 21:41:08 #226
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192723302
Volgens mij is het goed als er snel een degelijk onafhankelijk onderzoek naar de risico's van de 5G straling komt. Nu is het niet bewezen dat de straling schadelijk voor de gezondheid is, maar het ook niet bewezen dat het niet schadelijk is. Zolang dat laatste niet bewezen is, lijkt het mij op zijn plaats om terughoudend te zijn met het uitrollen van 5G.
pi_192723489
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:41 schreef kontkapje het volgende:
Volgens mij is het goed als er snel een degelijk onafhankelijk onderzoek naar de risico's van de 5G straling komt. Nu is het niet bewezen dat de straling schadelijk voor de gezondheid is, maar het ook niet bewezen dat het niet schadelijk is. Zolang dat laatste niet bewezen is, lijkt het mij op zijn plaats om terughoudend te zijn met het uitrollen van 5G.
Je hoeft niet afzonderlijk onderzoek te doen naar de schadelijkheid van 5G aangezien 5G radio frequenties gebruikt en per frequentieband we al lang in kaart hebben gebracht bij welke vermogens / veldsterkten die frequenties schadelijk zijn.

1G t/m 5G blijven op al die frequentiebanden ruimschoots binnen de schadelijke vermogens. Iets wat je overigens ook simpel kan meten met een veldsterktemeter of een spectrumanalyzer. Ik heb hier wel een aantal spectrumanalyzers voor 2.4 en 5GHz band.

Die maximale vermogens weten we overigens ook van de frequenties tussen de 420THz en de 750THz en zolang jij je aan de geadviseerde lengte van blootstelling houdt (die 's zomers door de invalshoek groter is dan 's winters) en je goed insmeert loop je weinig risico.
  maandag 20 april 2020 @ 21:49:31 #228
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_192723529
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens worden we in Nederland ieder jaar blootgesteld aan straling rond de 400 tot 750THz met een vermogen van ~1000Watt/m2 maar daar hoor je niemand over.

En dat is absoluut kankerverwekkend.
Vertel daar eens wat meer over?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  maandag 20 april 2020 @ 21:50:43 #229
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192723561
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hoeft niet afzonderlijk onderzoek te doen naar de schadelijkheid van 5G aangezien 5G radio frequenties gebruikt en per frequentieband we al lang in kaart hebben gebracht bij welke vermogens / veldsterkten die frequenties schadelijk zijn.

1G t/m 5G blijven op al die frequentiebanden ruimschoots binnen de schadelijke vermogens. Iets wat je overigens ook simpel kan meten met een veldsterktemeter of een spectrumanalyzer. Ik heb hier wel een aantal spectrumanalyzers voor 2.4 en 5GHz band.

Die maximale vermogens weten we overigens ook van de frequenties tussen de 420THz en de 750THz en zolang jij je aan de geadviseerde lengte van blootstelling houdt (die 's zomers door de invalshoek groter is dan 's winters) en je goed insmeert loop je weinig risico.
Meeroken was vroeger ook niet schadelijk.
pi_192723594
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:49 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Vertel daar eens wat meer over?
Zonlicht.

Geeft een vermogen van zo'n 1000Watt per m2 (waarvan we ongeveer 21% kunnen omzetten in stroom, wat resulteert in 210Wp /m2 ofwel zo'n 345 Watt piek voor een zonnepaneel van 1,62m2.

Dichter bij de evenaar kan dat vermogen wel oplopen tot zo'n 1350Watt per m2.
pi_192723595
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:15 schreef illusions het volgende:

nul komma nul relevantie.
Dat heb jij.
Sterkte nog.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_192723629
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Meeroken was vroeger wel schadelijk, alleen wisten we dat nog niet omdat we het niet onderzocht hadden. Daarvoor dachten we zelfs dat roken goed voor ons was, "de gezonde sigaret".

Je lijkt te suggereren dat er geen onderzoek is gedaan naar de frequentiebanden waarop 5G zendt.

Radio frequenties kunnen in potentie ook schadelijk zijn, als het vermogen maar hoog genoeg is.
We weten al decennia waar die limieten liggen, simpelweg door onderzoek te doen.

Daarnaast kunnen we tegenwoordig ook perfect de signaalpatronen van antenne's visualiseren, zodat je eventuele hotspots kan lokaliseren. Hotspots zijn juist niet wenselijk, dat betekent alleen maar inefficiëntie van een antenne.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-04-2020 21:59:58 ]
pi_192723631
quote:
Helemaal eens.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_192723733
quote:
Waarom snappen mensen zoals jullie 5G schreeuwers nooit dat je zoiets per definitie niet kan bewijzen?

https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/Proving-Non-Existence
https://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy)#Proving_a_negative

Zucht. :')
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Nee klopt, dat is net pas schadelijk geworden. 8)7
pi_192723798
Nogmaals, als er iemand is die kan aangeven waarom 5G schadelijk is, om welke specifieke frequentieband het gaat en bij welk vermogen dan hoor ik het graag.

Dan kunnen we de onderzoeken erbij halen.
pi_192723832
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Meeroken was vroeger wel schadelijk, alleen wisten we dat nog niet omdat we het niet onderzocht hadden. Daarvoor dachten we zelfs dat roken goed voor ons was, "de gezonde sigaret".

Je lijkt te suggereren dat er geen onderzoek is gedaan naar de frequentiebanden waarop 5G zendt.

Radio frequenties kunnen in potentie ook schadelijk zijn, als het vermogen maar hoog genoeg is.
We weten al decennia waar die limieten liggen, simpelweg door onderzoek te doen.

[ afbeelding ]

En de macht van de tobacco lobby's ook zo groot was/is.
Technologie ook als tobacco was/is verkocht. Voor sommige mensen ook net zo'n verslavende middel is,vrees ik.
pi_192723861
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

En de macht van de tobacco lobby's ook zo groot was/is.
Technologie ook als tobacco was/is verkocht. Voor sommige mensen ook net zo'n verslavende middel is,vrees ik.
Inmiddels weten we wel beter toch?

Maar bedenk bij radiosignalen dat we die frequenties al hebben onderzocht nog voor we mobiele telefonie hadden op deze planeet.

De belanghebbenden van nu, hebben niets te maken met de onderzoekers van destijds.
  maandag 20 april 2020 @ 22:07:43 #238
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192723901
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Daarnaast kunnen we tegenwoordig ook perfect de signaalpatronen van antenne's visualiseren, zodat je eventuele hotspots kan lokaliseren. Hotspots zijn juist niet wenselijk, dat betekent alleen maar inefficiëntie van een antenne.

[ afbeelding ]

Ja natuurlijk bedoelde ik dat ook

Verder:

quote:
In april 2019 informeerde het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat het kabinet over mogelijke schadelijke gevolgen voor de volksgezondheid. In de brief stelt het ministerie dat ‘uit alle inmiddels afgeronde onderzoeken’ blijkt dat er geen aanwijzingen zijn voor schade, ‘zolang de blootstelling beneden de blootstellingslimieten blijft’.

Bron: https://www.ad.nl/tech/is(...)gezondheid~a09354d4/
Er wordt ruimte open gelaten. Ik denk dat dit mensen zorgen baart.
pi_192723922
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:58 schreef illusions het volgende:

[..]

Waarom snappen mensen zoals jullie 5G schreeuwers nooit dat je zoiets per definitie niet kan bewijzen?

Jy lijkt aan 't 'schreeuwen' te zijn.
  maandag 20 april 2020 @ 22:08:45 #240
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192723927
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:58 schreef illusions het volgende:

[..]

https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/Proving-Non-Existence
https://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy)#Proving_a_negative

Zucht. :')
[..]

Nee klopt, dat is net pas schadelijk geworden. 8)7
:')

Je bent zelf de grootste schreeuwer op dit hele forum, denk ik. Je staat iig in de top 5.
pi_192723970
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:07 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk bedoelde ik dat ook

Verder:
[..]

Er wordt ruimte open gelaten. Ik denk dat dit mensen zorgen baart.
Waarom quote je dan ook het stukje daaronder niet even mee? ;)

quote:
Blootstelling
In april 2019 informeerde het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat het kabinet over mogelijke schadelijke gevolgen voor de volksgezondheid. In de brief stelt het ministerie dat ‘uit alle inmiddels afgeronde onderzoeken’ blijkt dat er geen aanwijzingen zijn voor schade, ‘zolang de blootstelling beneden de blootstellingslimieten blijft’.

Agentschap Telecom meet de sterkte van elektromagnetische velden bij antennes in Nederland. Uit de metingen blijkt tot nu toe dat alle veldsterkten onder de limieten voor blootstelling blijven. Op straatniveau wordt in de meeste gevallen 0,5 tot 3 V/m gemeten. In een woning is dit 1 V/m. Dit is volgens het agentschap ver onder de strengste blootstellingslimiet van 28 V/m.
Want dat is waar het om gaat: de veldsterkte.
pi_192724045
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 22:08 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Je bent zelf de grootste schreeuwer op dit hele forum, denk ik. Je staat iig in de top 5.
Misschien ook 'n sociopathische personality trait is.
  maandag 20 april 2020 @ 22:16:40 #243
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192724115
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom quote je dan ook het stukje daaronder niet even mee? ;)
[..]

Want dat is waar het om gaat: de veldsterkte.
Ikzelf heb niet zo'n moeite met 5G hoor. Ik zeg alleen dat ik vermoed dat een uitspraak als 'er zijn geen aanwijzingen voor schade aan de gezondheid' nog teveel ruimte overlaat voor mensen die er huiverig voor zijn.
pi_192724126
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:16 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Ikzelf heb niet zo'n moeite met 5G hoor. Ik zeg alleen dat ik vermoed dat een uitspraak als 'er zijn geen aanwijzingen voor schade aan de gezondheid' nog teveel ruimte overlaat voor mensen die er huiverig voor zijn.
Dat blijkt :P
pi_192724157
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Inmiddels weten we wel beter toch?

Ik zou niet zo zeker van zijn. Ligt eraan wie 'we' is/zijn.
  maandag 20 april 2020 @ 22:19:31 #246
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192724181
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat blijkt :P
Wat blijkt? :P
pi_192724231
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:16 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Many people have different sensivtivity levels for all kinds of things and it could well be that certain people do indeed get ill in some way from the technology/different frequencies etc.

And who is anyone to say how other people do or do not feel about new technology?
It's harmless because 'we' say so?
pi_192724247
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 22:08 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Ah, maar dat is het punt niet, het punt is dat jij iets verlangt wat per definitie onmogelijk is, dat wordt je vervolgens uitgelegd en je kiest ervoor om dat te negeren. Inhoudelijk reageren is natuurlijk teveel gevraagd. :D
pi_192724282
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien ook 'n sociopathische personality trait is.
Daar ben je wel heel erg op gefixeerd dat je het vandaag al 3 keer herhaalt he? :D

Sociopaat of niet, je kan nog steeds niet uitleggen waarom 5G slecht zou zijn. Oh nee, wacht, je hebt ooit 3 (of 4) dode vogels gezien in de buurt van een mast. Was ik helemaal vergeten. :')
pi_192724303
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Ah, maar dat is het punt niet, het punt is dat jij iets verlangt wat per definitie onmogelijk is, dat wordt je vervolgens uitgelegd en je kiest ervoor om dat te negeren. Inhoudelijk reageren is natuurlijk teveel gevraagd. :D
Ga even lekker 'n uurtje fietsen, jongen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')