quote:
Op woensdag 13 november 2019 23:30 schreef vlindertje89 het volgende:[..]

Dikke knuffel voor jou, MaJo. Helemaal niet gek dat je er helemaal doorheen zit, jullie hebben zoveel meegemaakt al in het traject en kan me goed voorstellen dat ook het dichterbij komen van een eventueel einde van het proces erg confronterend is. Ik hoop zo ontzettend dat het jullie eens een keer wel meezit! Ik lees al mee sinds je je in wohts kwam melden en mensen steeds zeiden, laat het wat meer los, maak jezelf niet zo gek, het is heel normaal als het niet in de eerste paar maanden lukt. Ik vind het zo verdrietig dat jullie nu, zoveel later, nog steeds met lege handen staan. Je hebt er niks aan, maar ik denk regelmatig aan je!
Bedankt voor je lieve berichtje

Ook al weet je misschien niet goed wat te zeggen, het feit dat er aan je gedacht wordt helpt echt al heel erg! En jeetje, wat lijkt dat lang geleden zeg WOHTS. Al herinner ik het me ook heel goed inderdaad.
quote:
Op donderdag 14 november 2019 00:15 schreef Mrs.Peel het volgende:@:MaJo Ik probeer iets te bedenken om te schrijven wat troost kan geven, maar de woorden die ik vind schieten telkens tekort dus die delete ik maar weer. Ook het geven van hoop ("jullie hebben nog 2 volledige pogingen tegoed, er kan nog zo veel gebeuren"), voelen nu even misplaatst en onvoldoende. Kun je met je gevoelens goed bij je partner terecht? Begrijpen jullie elkaar? Ik denk dat dat nu even het belangrijkst is, tenminste zo voel ik dat, na het lezen van jouw verhaal. Dat jullie elkaar/jullie relatie niet kwijtraken in dit proces. Dat dát niet beschadigd raakt. Jullie hebben elkaars steun en begrip keihard nodig nu. Krijg je nog ondersteuning of begeleiding van een psycholoog?

Gelukkig is de relatie met mijn man heel sterk, we groeien alleen maar meer naar elkaar toe. Natuurlijk is het af en toe moeilijk, vooral omdat ik de neiging heb om down te worden en hij om chagrijnig te worden en een kort lontje te krijgen dus dat botst wel. Maar we vinden elkaar altijd weer. We hebben ook afgesproken dat onze relatie het belangrijkste is. Als onze kinderwens daaronder gaat lijden dan stoppen we daarmee. Maar gelukkig kunnen we tot nu toe altijd goed met elkaar praten en weten we elkaar alleen maar te vinden.
De psych is ook een "leuk" verhaal. Mijn tijd daar was "op" dus bij de laatste afspraak kon ik haar vertellen dat mijn schoonmoeder was overleden en dat ik weer een miskraam had gehad. Heel erg natuurlijk maar het traject moest afgerond worden

Heb daardoor nu ook niet heel veel vertrouwen in de gezondheidszorg. Ik zou er wel baat bij hebben maar ik zie er tegen op om weer van vooraf aan te beginnen. Juist met deze psych had ik wel een goede klik.
quote:
Op donderdag 14 november 2019 05:33 schreef Gaoxing het volgende:Ach Majo, jullie hebben het ook wel flink voor je kaken gekregen. Het lijkt me niet meer dan normaal dat de rek er even uit is. Ik wilde nog zeggen: gelukkig breekt die reis het donkere seizoen even, maar uuhhh... 😉
Het lijkt me helemaal geen slecht idee om eens met een professional te gaan praten.
Sterkte meisje.
Qua vakantie is het niet de meest zonnige keuze nee

Maar ik heb er ontzettend veel zin in

Ik hou heel erg veel van de winter gek genoeg

Bedankt voor alle andere reacties en knuffels

Dat doet echt goed.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam