abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:42:45 #26
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189684995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar het ook aan ligt, er is gewoon keihard gefaald door de zorg.
Ja door de zorg ja? Want die bepalen zelf hun middelen ofzo?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189685693
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het logisch is dat meneer geen medicatie slikt en een zorgmijder is. Schizofrenen staan daar bekend om. In dit geval kun je daardoor hulpverlening wél laks noemen. Meneer is in dit geval volledig ontoerekeningsvatbaar.
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:22 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Onzin.. Eigen bijdrage... Bezuinigingen..

Heeft niets met laks te maken
Altijd fijn dat de FOK!-brigade weer klaar staat om zonder enige kennis van zaken een oordeel te vellen over allerlei factoren.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:58:03 #28
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189685955
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Altijd fijn dat de FOK!-brigade weer klaar staat om zonder enige kennis van zaken een oordeel te vellen over allerlei factoren.
Wat zijn dan de factoren die een rol spelen bij dit soort gevallen volgens jou?
Hoe kun je dit voorkomen?

Want enkel iets roepen over een FOK! brigade is een beetje triestig..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189685995
Pathé gaat woensdag weer open met aangepaste programmering
https://www.rtvnoord.nl/n(...)epaste-programmering

Onderzoek Pathé is afgerond; tapijt vervangen voor heropening
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ngen-voor-heropening
pi_189686007
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:58 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wat zijn dan de factoren die een rol spelen bij dit soort gevallen volgens jou?
Hoe kun je dit voorkomen?
De vraag is of je dit überhaupt kunt voorkomen. Zonder te weten hoe zijn begeleiding eruit zag, of zijn behandelaar e.e.a. heeft overlegd, zich bewust was van risico's, het ziektebeeld, verloop, of er sprake was van monitoring m.b.t. zijn medicatie, et cetera, et cetera, valt er niet zoveel zinnigs over te zeggen.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:05:08 #31
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189686014
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vraag is of je dit überhaupt kunt voorkomen. Zonder te weten hoe zijn begeleiding eruit zag, of zijn behandelaar e.e.a. heeft overlegd, zich bewust was van risico's, het ziektebeeld, verloop, of er sprake was van monitoring m.b.t. zijn medicatie, et cetera, et cetera, valt er niet zoveel zinnigs over te zeggen.
Als dat allemaal onduidelijk is, dan schort het dus aan zorg..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189686034
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:05 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als dat allemaal onduidelijk is, dan schort het dus aan zorg..
Eh, wat? Dus omdat we geen inzage hebben in iemands behandelplan schort het aan zorg?
pi_189687147
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat? Dus omdat we geen inzage hebben in iemands behandelplan schort het aan zorg?
Hij heeft twee mensen om het leven gebracht dus het schort sowieso aan zorg als deze man psychisch niet in orde is. Die conclusie mogen we wel trekken toch?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:42:10 #34
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189687339
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat? Dus omdat we geen inzage hebben in iemands behandelplan schort het aan zorg?
Als iemand wel in beeld is maar niet is geholpen door politie (zoals dat eerder wel gebeurde) dan is dat gewoon een centenkwestie in de zorg..
Ook in een langer traject moet zo iemand wel eigen risico betalen, wat dus nooit gaat lukken als je zo in de war bent.. etc etc

Puur resultaat van versoberingen.. daar hoef je verder geen details voor te weten..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189687357
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als iemand wel in beeld is maar niet is geholpen door politie (zoals dat eerder wel gebeurde) dan is dat gewoon een centenkwestie in de zorg..
Dat blijkt vooralsnog helemaal nergens uit.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:44:07 #36
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189687373
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat blijkt vooralsnog helemaal nergens uit.
Je volgt geen nieuws?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189687421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Hij heeft twee mensen om het leven gebracht dus het schort sowieso aan zorg als deze man psychisch niet in orde is. Die conclusie mogen we wel trekken toch?
Nee, want de samenleving is niet dusdanig maakbaar dat je alle moorden of doden kunt voorkomen. Of moeten we iedereen die in een psychose zit maar voortaan een x aantal jaar preventief vastzetten en levenslang depot toedienen?

Het is natuurlijk ontzettend triest dat er doden vallen, en dat is dan nog zacht uitgedrukt voor de nabestaanden, maar dat dit voorkomen had kunnen worden is nog maar de vraag. Tenzij je dus een samenleving voor ogen hebt waarbij mensen preventief worden vastgezet zonder enig zicht op context of wat voor risicotaxatie ook. Lijkt me ook niet dat dat de bedoeling is.

Overigens kan het alsnog prima zo zijn dat betrokken instanties gefaald hebben, maar het is allemaal nogal voorbarig om dat nu al te concluderen terwijl er nog nauwelijks iets bekend is.
pi_189687429
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Je volgt geen nieuws?
Waar blijkt dat dan precies uit?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:55:57 #39
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189687566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar blijkt dat dan precies uit?
Je hebt niet meegekregen dat de politie met alle voertuigen de weg op ging?
En de zorg die demonstreert maar door niemand gehoord word?

Dat is niet voor jan joker.. Alles is daar wegbezuinigd..
Vraag een langer dienstdoende agent maar eens.. die kan je haarfijn uitleggen wat er nu met psychiatrische patienten gebeurd en wat er voorheen gebeurde..

Zoals dit voorbeeld:

quote:
Wegbezuinigd

“Om een crisis te bezweren, moet je soms gewoon een bed kunnen aanbieden,” zegt hij. “Dat kan nodig zijn om de patiënt of zijn familieleden te ontlasten. In het uiterste geval moet je met een bed een gevaarlijke situatie afwenden. We hadden in Amsterdam een goede, laagdrempelige voorziening voor crisispatiënten op de ­Koninginneweg, maar die is wegbezuinigd.”

“In Amsterdam is de druk op bedden zo groot dat het bijna onmogelijk is om iemand te laten opnemen. Pas als het echt niet meer gaat, volgt een opname. Het gevolg kan zijn dat de toestand van patiënten verslechtert,” zegt Van de Moosdijk. Dat het aantal ­gedwongen opnamen de afgelopen jaren ­is gestegen – van 736 in 2012 naar 1034 in 2018 – bevestigt deze zienswijze.

Psycholance

Hans van de Moosdijk was vanaf het begin het gezicht van de psycholance, die in 2014 in ­Amsterdam ging rijden. Naar Noors voorbeeld rukte het voertuig alleen uit voor psychiatrische patiënten – destijds een unicum in Nederland – waardoor de politie minder vaak in actie hoefde te komen voor die groep.

Sinds dit jaar rijden er om financiële redenen geen psycholances meer in de stad. Ze zijn vervangen door zorg­ambulances, die de aandacht verdelen tussen psychiatrische en somatische patiënten. “Op een zorgambulance werken ­algemeen verpleegkundigen die zijn bijgeschoold in de psychiatrie,” aldus Van de Moosdijk. “Op de psycholance werkten alleen maar psychiatrisch verpleegkundigen.” Van de Moosdijk vindt het jammer dat het project niet meer in originele vorm bestaat. Wel is hij blij dat de kennis die hij op de psycholance heeft opgedaan niet verloren is gegaan. Van de Moosdijk verzorgt de aanvullende psychiatrische scholing voor ambulanceverpleegkundigen.https://www.parool.nl/ams(...)ar-crisis~b04721e13/
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189687616
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:55 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Je hebt niet meegekregen dat de politie met alle voertuigen de weg op ging?
En de zorg die demonstreert maar door niemand gehoord word?

Dat is niet voor jan joker.. Alles is daar wegbezuinigd..
Vraag een langer dienstdoende agent maar eens.. die kan je haarfijn uitleggen wat er nu met psychiatrische patienten gebeurd en wat er voorheen gebeurde..

Zoals dit voorbeeld:
[..]

Maar wat hebben OVP's precies met deze casus te maken?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:04:29 #41
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189687669
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar wat hebben OVP's precies met deze casus te maken?
wat
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189687768
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan schort er iets aan de begeleiding van die man. Die ex zei dat hij de medicijnen wel nam als er inspectie aan zat te komen. Dan kun je denk ik rustig stellen dat die begeleiding nogal laks heeft gehandeld. Zware gevallen zoals dit zouden intense begeleiding moeten hebben en dagelijks toezicht op het medicijngebruik. Als je een keer in de 14 dagen een keer komt kijken, dan krijg je dus dit soort situaties. Hoe je het ook bekijkt, het is wederom een falend beleid wat hier aan ten grondslag ligt.
Waaruit moest precies blijken dat dit een 'zwaar' geval was voor die dubbele moord?
pi_189687780
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:04 schreef Snowballed het volgende:

[..]

wat
Er is een opvang verwarde personen wegbezuinigd kennelijk en er rijden geen ambulances meer specifiek voor psychiatrie. Ok, maar wat heeft dat met deze casus te maken?
pi_189688005
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als iemand wel in beeld is maar niet is geholpen door politie (zoals dat eerder wel gebeurde) dan is dat gewoon een centenkwestie in de zorg..
Ook in een langer traject moet zo iemand wel eigen risico betalen, wat dus nooit gaat lukken als je zo in de war bent.. etc etc

Puur resultaat van versoberingen.. daar hoef je verder geen details voor te weten..
Medicatie is ook eigen risico.
Er kwam eens in de 14 dagen iemand langs, ook eigen risico. ( ga ik van uit )
Meerdere opnames ook eigen risico.

Hoe ik het nu lees en wat er van naar buiten is gebracht , is er gewoon keihard gefaald. En daar zijn 2 onschuldige mensen het slachtoffer van geworden.
In en in triest.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:15:14 #45
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189688880
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is een opvang verwarde personen wegbezuinigd kennelijk en er rijden geen ambulances meer specifiek voor psychiatrie. Ok, maar wat heeft dat met deze casus te maken?
Niets.. Want bevatten dat het slechts een voorbeeldje is wat ik geef gaat niet lukken heb ik door..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189689046
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:15 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Niets.. Want bevatten dat het slechts een voorbeeldje is wat ik geef gaat niet lukken heb ik door..
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:43 schreef Xa1pt het volgende:
Als iemand wel in beeld is maar niet is geholpen door politie (zoals dat eerder wel gebeurde) dan is dat gewoon een centenkwestie in de zorg..
Nogmaals; dat er geen sprake was van adequate zorg en dit belemmerd is door bezuinigingen blijkt nergens uit.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:37:29 #47
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189689309
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals; dat er geen sprake was van adequate zorg en dit belemmerd is door bezuinigingen blijkt nergens uit.
Klopt helemaal.. deze casus heeft ook geen oorzaak en het is niet bewezen dat dit uberhaupt heeft plaatsgevonden
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189689888
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:37 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Klopt helemaal.. deze casus heeft ook geen oorzaak en het is niet bewezen dat dit uberhaupt heeft plaatsgevonden
:')

Er zijn 2 mensen vermoord; dader was GGZ-patiënt en er was een RM-procedure opgestart omdat psychoses. Verder is er eigenlijk vrijwel niks duidelijk. Of en wie gefaald heeft vooralsnog dus ook niet. Het is veel te vroeg om daar überhaupt conclusies voor te trekken.

Als jij dat ziet als "het is niet bewezen dat dit überhaupt heeft plaatsgevonden, hurdurrr" moet je dat vooral doen natuurlijk, het slaat alleen nergens op.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:27:26 #49
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189690134
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Er zijn 2 mensen vermoord; dader was GGZ-patiënt en er was een RM-procedure opgestart omdat psychoses. Verder is er eigenlijk vrijwel niks duidelijk. Of en wie gefaald heeft vooralsnog dus ook niet. Het is veel te vroeg om daar überhaupt conclusies voor te trekken.

Als jij dat ziet als "het is niet bewezen dat dit überhaupt heeft plaatsgevonden, hurdurrr" moet je dat vooral doen natuurlijk, het slaat alleen nergens op.
In deze casus is er helemaal geen dader.. enkel een verdachte.. Wat er heeft plaatsgevonden is ook niet duidelijk...
Als je wilt miereneuken is het mij goed hoor.. dat kan ik ook..

De zogenaamde feiten van jou bestaan helemaal niet..

De enige twee feiten zijn:

Er zijn twee mensen dood aangetroffen op twee verschillende verdiepingen van de bioscoop
Er is een verdachte met geweld gearresteerd
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:30:54 #50
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189690190
quote:
Onderzoek Pathé is afgerond; tapijt vervangen voor heropening



Het sporenonderzoek in bioscoop Pathé aan het Gedempte Zuiderdiep in Groningen is afgerond. Het gebouw wordt klaargemaakt voor de heropening van komende woensdag.

Er is niets bekendgemaakt over de resultaten van het onderzoek. Het Openbaar Ministerie en de politie doen geen mededelingen over het onderzoek, terwijl verdachte Ergün S. in beperking zit.
Tapijt vervangen

Voor de uitgang van de bioscoop staat dinsdagmiddag een aanhangwagen met daarin stukken tapijt. Een bedrijf uit Eindhoven maakt de bioscoop weer klaar voor gebruik.

'We hebben het tapijt vervangen op de plekken waar de gebeurtenissen van zaterdagochtend hebben plaatsgevonden', zegt een medewerker van het bedrijf.
Bloemenzee groeit

Terwijl het tapijt wordt vervangen en meerdere kaarsjes branden, leggen voorbijgangers bloemen bij de bioscoop. 'Rust zacht', staat op één van de kaartjes die aan een bos bloemen hangt.



'Onbeschrijflijk wat een leed', schrijft een ander. 'Geen woorden voor wat Gina en Marinus hebben moeten doorstaan'. Ene Vera die het kaartje schreef, richt zich ook tot de nabestaanden: 'Zo jong wees, zo jong je ouders op zo'n wijze te verliezen, mijn hart bloedt voor jullie. Een inwoner van de stad die aan jullie denkt.'
Rechter-commissaris besluit woensdag

Woensdag verschijnt Ergün S. voor de rechter-commissaris. Die besluit dan of S. langer vast blijft zitten. Afhankelijk van de medische situatie van de verdachte vindt die zitting in de rechtbank of in het ziekenhuis plaats.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)ngen-voor-heropening
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')