abonnement Unibet Coolblue
pi_189677017
Beste allen,

Ik ben suuuperrr geïrriteerd! Mijn zus is zwanger en ik organiseer een babyshower voor haar en haar man. Zij heeft al een gender reveal party gehad met close family and friends en dat heeft achteraf ook wat gekost (niet door mij georganiseerd). Nu wilde ze graag een babyshower met circa 40(!) man omdat haar man ook zn vrienden uitnodigd (ontraditioneel maar wel leuk!) Omdat dit niet thuis past hadden zij gezegd dat we een zaal moeten afhuren. Zij gaf al vanaf het begin aan de zaal te bekostigen.

Nu heb ik een mooi zaaltje gevonden voor een super prijs. Toen ik haar dit vertelde was ze blij en zei ze dat ze wel zou kunnen bijspringen voor de zaal. Ik zei toen dat ik dacht dat dat al de bedoeling was😳 waarop zij antwoordde: ,,nou, normaal gesproken hoort dat niet. Maar normaal gesproken hebben mensen die dingen organiseren geld😜" what the... oke?

Ik snap dat ze liever niks aan haar babyshower uitgeeft, logisch. Ik had ook niet als eerste om geld gevraagd. Het was in eerste instantie de bedoeling dat het thuis zou zijn maar vanwege de hoeveelheid gasten die ze wilden uitnodigen wikde ze een zaaltje.

Zij vind dat ze eigenlijk niks zouden moeten bijdragen. Ze denkt vaak heel makkelijk over dingen, alsof het geld op mn rug groeit. Ik ben niet gierig maar ik kan niet voor alle extr kosten opdraaien! Zij zijn degene die de plannen groter willen aanpakken.

Mijn andere familielid heeft ook al best wat geld uitgegeven voor die gender reveal party. Eigenlijk is het luxe dat ze 2 feestjes krijgt. Ik snap dus niet waarom ze ineens zo ondankbaar doet en ik word er echt verdrietig van. heb haar niet om geld gevraagd.. zij kwam er vanaf het begin al mee. Het voelt gewoon alsof ze verwacht dat alles altijd maar voor haar gedaan wordt. Zo'n houding heeft ze vaak ook.

Het organiseren is ook best stressvol maar ik deed het met veel liefde en plezier. Ik ben echt weken bezig geweest met een leuke betaalbare zaal zoeken, ver gereden om versieringen,servies etc te kopen, leuke spelletjes bedacht/gemaakt en allerlei dingen bedacht om het haar en dr man naar hun zin te maken.. en dan krijg je dit! Voelt echt heel naar.

Ik heb nu al een stuk minder zin in het feestje. Toen ik aangaf dat ze dingen op een andere manier mocht brengen zei ze dat ik bitchy was...... ik heb bijna de neiging om te zeggen dat ze allemaal de schijt kunnen krijgen en alles te cancellen. Laten stuurde ze een berichtje: ,,we hebben overlegd en we betalen de zaal"
Whoopiedooo..🙃

Ik kan hier gewoon niet tegen. Stel ik me aan? Vinden jullie het gek dat vanwege de uitbreiding zij de zaal betalen?
pi_189677048
Je kent je zus toch wel...

Waarom maak je van tevoren geen duidelijke afspraken? Waarom laat je je gek maken door haar?

Edit: ik zie je gebruikersnaam nu pas...

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2019 23:45:26 ]
  Spellchecker maandag 28 oktober 2019 @ 23:51:52 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189677109
Jij bent gek als je dat gaat betalen.
En straks nog een kraamfeest ook zeker?

:W
pi_189677120
:')______________!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_189677123
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:43 schreef zarGon het volgende:
Je kent je zus toch wel...

Waarom maak je van tevoren geen duidelijke afspraken? Waarom laat je je gek maken door haar?

Edit: ik zie je gebruikersnaam nu pas...
Yeah.. ik vreet mezelf helemaal op vanbinnen dan. Ik leer nu assertiever te zijn en krijg dan voornamelijk van haar te horen dat ik vroeger leuker was 🤔 desondanks hebben we een goeie band. Ik kan gewoon niet tegen die ondankbare houding van haar.
pi_189677129
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:51 schreef maily het volgende:
Jij bent gek als je dat gaat betalen.
En straks nog een kraamfeest ook zeker?

:W
Haha no way dat ik dat ga betalen. De grap was dat ze voorheen ook over een kraamfeest sprak. Dat ga ik sowieso niet regelen..
pi_189677131
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:51 schreef maily het volgende:
Jij bent gek als je dat gaat betalen.
En straks nog een kraamfeest ook zeker?

:W
Dit, echt super asociaal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189677138
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:40 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Stel ik me aan?
Nee die kutzus van je stelt zich aan. Een fucking gender reveal party. Doe godverdomme even normaal. En dan moet dat klotekind ook nog gedouched worden of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Tief toch op man. Kind wordt geboren, men komt langs om te kijken en evt een biertje te drinken en met de rest van die kutzooi gewoon optiefen. Een gender reveal party. Net als je dacht dat het niet gekker kon. Ophoeren met die ongein.

PS: je zus is een kutwijf.
PPS: no offence intended.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189677153
En er zijn serieus mensen die naar zo een gender reveal party komen alleen maar om te horen of het een jongetje of een meisje wordt?

Als ik voor zo een partijtje uitgenodigd word zou ik vriendelijk bedanken voor zoveel achterlijkheid. Ik hoor het later wel wat jullie ervan gemaakt hebben.

:{w
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189677162
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:59 schreef vosss het volgende:
En er zijn serieus mensen die naar zo een gender reveal party komen alleen maar om te horen of het een jongetje of een meisje wordt?

Als ik voor zo een partijtje uitgenodigd word zou ik vriendelijk bedanken voor zoveel achterlijkheid. Ik hoor het later wel wat jullie ervan gemaakt hebben.

:{w
Vind het ook nogal dubbelop.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189677177
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vind het ook nogal dubbelop.
Dubbelop? Het is volslagen achterlijk. Je krijgt een jongen of je krijgt een meisje. Hoezo moet er een apart feest geregeld worden wat geheel in het teken staat van bekend maken dat het een jongetje of een meisje wordt?

Echt mensen die zulks achterlijkheid bezigen zou je welhaast een miskraam gunnen. Niet echt natuurlijk, maar bijna dan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189677190
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:40 schreef Binnenvetter22 het volgende:
ik organiseer een babyshower voor haar en haar man. Zij heeft al een gender reveal party gehad met close family and friends en dat heeft achteraf ook wat gekost (niet door mij georganiseerd)
babyshower
gender reveal party
close family and friends
pi_189677191
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Dubbelop? Het is volslagen achterlijk. Je krijgt een jongen of je krijgt een meisje. Hoezo moet er een apart feest geregeld worden wat geheel in het teken staat van bekend maken dat het een jongetje of een meisje wordt?

Echt mensen die zulks achterlijkheid bezigen zou je welhaast een miskraam gunnen. Niet echt natuurlijk, maar bijna dan.
Dit.
Maak hooguit een foto voor intimi met roze of blauwe dingetjes. Zo van: "Hey X, je wordt oom van een kereltje of van een meisje".
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_189677233
:') wat een wereld. En uiteraard moet alles ook op social media gepost worden hè?
pi_189677275
Ik weet niet hoor... Jij organiseert het feestje misschien dan wel, maar in essentie geeft ZIJ een feestje en als gastheer draag je doorgaans de kosten. Tenzij je iedereen iets laat bijdragen. Dat kan nog, maar de organisator de zooi laten betalen slaat helemaal nergens op.
Vraag je zus anders of ze het ook normaal vindt dat organiserende vrienden & familieleden een trouwerij betalen. Als ze dat echt normaal vindt, dan moet je eens met een houten hamertje een paar tikken op haar kokosnoot geven. Misschien dat loszittende schroefjes dan op hun plek vallen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189677285
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:59 schreef vosss het volgende:
En er zijn serieus mensen die naar zo een gender reveal party komen alleen maar om te horen of het een jongetje of een meisje wordt?

Als ik voor zo een partijtje uitgenodigd word zou ik vriendelijk bedanken voor zoveel achterlijkheid. Ik hoor het later wel wat jullie ervan gemaakt hebben.

:{w
"Stuur maar een appje" idd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189677307
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:18 schreef Puntenjager het volgende:
Ik weet niet hoor... Jij organiseert het feestje misschien dan wel, maar in essentie geeft ZIJ een feestje en als gastheer draag je doorgaans de kosten. Tenzij je iedereen iets laat bijdragen. Dat kan nog, maar de organisator de zooi laten betalen slaat helemaal nergens op.
Vraag je zus anders het ze het ook normaal vindt dat organiserende vrienden of familieleden een trouwerij betalen. Als ze dat normaal vindt moet je eens met een houten hamertje een paar tikken op haar kokosnoot geven. Misschien dat loszittende schroefjes dan op hun plek vallen.
Hehe bedankt! Ik heb ook gewoon het gevoel dat hoe ik het doe niet gek is. Je gaat gewoon bijna aan jezelf twijfelen door haar reactie
pi_189677312
Babyshower

-> KLB.
Somebody that I used to know
pi_189677350
Volgens mij is het gebruikelijk dat de kosten door de initiatiefnemer(s) wordt betaald.

Dat geldt voor bruiloften, vrijgezellenfeestjes, gender reveal party's en babyshowers.

Maar volgens mij geldt dan ook dat de initiatiefnemers zelf het budget en inhoud bepalen. Wil zuslief dat cadeau niet ontvangen, tja, dan niet. Of zelf dingen wijzigen : zij de kosten. Anders zou ik het gewoon weer eigenhandig kleiner maken hoor. Kom nou.


Alleen weet ik wel dat het op de spits drijven van dit soort dingen je band met je zus en met je aanstaande neefje of nichtje geen goed zal doen.
Somebody that I used to know
pi_189677933
Ik vind normaal gesproken dat als jij een feestje organiseert je ook moet betalen.

In dit geval begrijp ik echter dat ze je min of meer opdracht hebben gegeven om een feestje te organiseren?
pi_189677941
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee die kutzus van je stelt zich aan. Een fucking gender reveal party. Doe godverdomme even normaal. En dan moet dat klotekind ook nog gedouched worden of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Tief toch op man. Kind wordt geboren, men komt langs om te kijken en evt een biertje te drinken en met de rest van die kutzooi gewoon optiefen. Een gender reveal party. Net als je dacht dat het niet gekker kon. Ophoeren met die ongein.

PS: je zus is een kutwijf.
PPS: no offence intended.

:)
En dit natuurlijk ook wel :D
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:04:13 #22
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189677944
Ja doei. Ik zou elke gast vragen om een bijdrage voor de zaalhuur en ze vertellen dat ze verder geen cadeaus mee hoeven te nemen.
pi_189677945
Echt ABSURD dat zij van jou verwacht dat je daar ook maar een cent aan bijdraagt!

Ze mag blij zijn dat je het überhaupt organiseert. Super ondankbaar dit.

Als ik jou was trok ik me terug en liet ik het haar bekijken met haar shower.
pi_189678032
Wat een gedoe om een baby, pfffff. Gaf ze ook een feest toen ze het verwekten? Een seksfeest of zo?
pi_189678079
Goed aangepakt! Uiteindelijk heb je je gelijk gekregen, dat is mooi.

Wel vervelend natuurlijk dat ze van die rare sneren maakt. Je grens aangeven ((niet alleen financieel, maar ook als je iets niet leuk vindt) zal helpen dat ze went aan een assertievere versie van jou.
pi_189678089
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee die kutzus van je stelt zich aan. Een fucking gender reveal party. Doe godverdomme even normaal. En dan moet dat klotekind ook nog gedouched worden of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Tief toch op man. Kind wordt geboren, men komt langs om te kijken en evt een biertje te drinken en met de rest van die kutzooi gewoon optiefen. Een gender reveal party. Net als je dacht dat het niet gekker kon. Ophoeren met die ongein.

PS: je zus is een kutwijf.
PPS: no offence intended.

:)
En je zus moet minder naar TLC kijken.
What's the name of the game?
pi_189678101
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:47 schreef -marz- het volgende:

[..]

En je zus moet minder naar TLC kijken.
Het zou zo zon aflevering kunnen zijn van Pregnant Godzilla ofzo
pi_189678102
Gender reveal party???

Wat is dat iets debiels? Zeker uit de US of A overgenomen? :')

Net als die babyshowers. Zie ik bij die term steeds voor me dat alle deelnemers met een douchekop in hun handen staan, de baby te besproeien..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189678148
Dit:

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:30 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is het gebruikelijk dat de kosten door de initiatiefnemer(s) wordt betaald.

Dat geldt voor bruiloften, vrijgezellenfeestjes, gender reveal party's en babyshowers.

Maar volgens mij geldt dan ook dat de initiatiefnemers zelf het budget en inhoud bepalen. Wil zuslief dat cadeau niet ontvangen, tja, dan niet. Of zelf dingen wijzigen : zij de kosten. Anders zou ik het gewoon weer eigenhandig kleiner maken hoor. Kom nou.

Alleen weet ik wel dat het op de spits drijven van dit soort dingen je band met je zus en met je aanstaande neefje of nichtje geen goed zal doen.
en

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:01 schreef LosMuertos het volgende:
Ik vind normaal gesproken dat als jij een feestje organiseert je ook moet betalen.

In dit geval begrijp ik echter dat ze je min of meer opdracht hebben gegeven om een feestje te organiseren?
dit.

Babyshowers :`)

blij dat mannen daar nooit iets mee hoeven. Gender reveal party is al helemaal van den zotte. Lekker makkelijk hoe je zus denkt, ik geef je groot gelijk dat je in elk geval tegengas geeft.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:56:50 #30
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189678179
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:04 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dit.
Maak hooguit een foto voor intimi met roze of blauwe dingetjes. Zo van: "Hey X, je wordt oom van een kereltje of van een meisje".
Een echo van de minipiemel volstaat ook hoor. :Y

On topic: een babyshower in een zaaltje is volstrekt idioot. Krimp het in tot max 10 genodigden en doe t lekker thuis.
Wil je zus dat niet, dan organiseert ze het feestje lekker zelf. :{w
pi_189678188
Als het feest een verrassing zou zijn voor haar zou ze niet hoeven te betalen. Dan is het in overleg met de gasten. In dit geval geldt dat dus niet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:59:50 #32
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189678206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:57 schreef Sumppi het volgende:
Als het feest een verrassing zou zijn voor haar zou ze niet hoeven te betalen. Dan is het in overleg met de gasten. In dit geval geldt dat dus niet.
Dat vind ik ook zo vreemd in het verhaal, gebruikelijk is zo'n babyshower een verrassing.

In de tijd dat ik zwanger was, was dit gebeuren gelukkig nog niet ingeburgerd
pi_189678229
Zon babyshower als surprise voor de toekomstige moeder kan ik nog wel een beetje waarderen maar dan is het klaar hoor. Zo'n gender reveal party is gewoon een schreeuw om aandacht.
  Spellchecker dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:29:42 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189678527
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:48 schreef Godshand het volgende:
Gender reveal party???

Wat is dat iets debiels? Zeker uit de US of A overgenomen? :')

En dat in deze tijd waar steeds meer over genderneutraliteit gezeurd wordt.
pi_189678594
Een babyshower zou toch een verrassingsfeestje moeten zijn? Hoezo bemoeit ze zich daarmee 🤷♀
pi_189678621
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:29 schreef maily het volgende:

[..]

En dat in deze tijd waar steeds meer over genderneutraliteit gezeurd wordt.
Voel je je interessant en hooggeleerd nu je het woord "genderneutraliteit" hebt gebruikt?
  Spellchecker dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:38:07 #37
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189678641
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Voel je je interessant en hooggeleerd nu je het woord "genderneutraliteit" hebt gebruikt?
:Y
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:39:19 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189678657
Dat krijg je ervan als je al die debiele onzin uit de VS importeert.
Het begon met vrijgezellenfeesten en toen babyshowers, 21-dinners, gender reveal party's :')
Extreem egocentrisch is het allemaal en dan krijg je dus ook zulke ongemakkelijke problemen. Hou het toch een beetje chique zeg.
Een zaal huren voor een babyshower, pure waanzin.
pi_189678708
Je zus klinkt als een verwende bitch.
pi_189678720
leuk draadje, even hard gelachen :D

een gender reaveal party, hoe verzinnen ze het.
ik wilde het niet eens weten, zagen we wel toen de kinderen geboren werden, je kan er toch niets meer aan veranderen op dat moment.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:43:58 #41
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189678725
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:40 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Ik kan hier gewoon niet tegen. Stel ik me aan? Vinden jullie het gek dat vanwege de uitbreiding zij de zaal betalen?
Daarom moet ik altijd heel hard lachen om mensen die het woord babyshower gebruiken...
Bij het gender reveal deel zou ik geschrokken zijn en direct professionele hulp voor ze hebben gezocht..

Ik wil trouwens ook een feestje geven, regel en betaal jij dat even?

Je laat mensen veel te ver gaan... zodra hier iemand het woord babyshower gebruikt is dat einde sociaal contact..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:44:16 #42
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189678727
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:02 schreef bitterbal het volgende:
Zon babyshower als surprise voor de toekomstige moeder kan ik nog wel een beetje waarderen maar dan is het klaar hoor. Zo'n gender reveal party is gewoon een schreeuw om aandacht.
Nou dit, ik vind het niet zo heel erg vreemd om een feestje (al dan niet van de surprise variant) te organiseren voor een vrouw die een kind gaat krijgen, wat nuttige cadeaus geven en weet ik het, maar een gender reveal en dan nog een kraamfeest.... beetje dimmen, dame.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:48:26 #43
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189678780
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:44 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Nou dit, ik vind het niet zo heel erg vreemd om een feestje (al dan niet van de surprise variant) te organiseren voor een vrouw die een kind gaat krijgen, wat nuttige cadeaus geven en weet ik het, maar een gender reveal en dan nog een kraamfeest.... beetje dimmen, dame.
Ze krijgt toch al een kind? Een beter kado ga je niet kunnen geven dus nergens voor nodig imo
En nuttige kado's brrrrrrrrr... Dat kind word er echt niet anders van..

Ik heb echt een trauma omdat ik geen genderrevealparty en babyshower heb gehad als baby..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189678789
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee die kutzus van je stelt zich aan. Een fucking gender reveal party. Doe godverdomme even normaal. En dan moet dat klotekind ook nog gedouched worden of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Tief toch op man. Kind wordt geboren, men komt langs om te kijken en evt een biertje te drinken en met de rest van die kutzooi gewoon optiefen. Een gender reveal party. Net als je dacht dat het niet gekker kon. Ophoeren met die ongein.

PS: je zus is een kutwijf.
PPS: no offence intended.

:)
Dit. Is dat wijf nu helemaal van de pot gerukt zou mijn opa zeggen?

Ik vind die hele shower zooi al overdreven, nu ook nog gender reveal?

Wat volgt, openbare bevruchting inclusief feest met DJ?
Whatever...
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:50:14 #45
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189678796
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:48 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ze krijgt toch al een kind? Een beter kado ga je niet kunnen geven dus nergens voor nodig imo
En nuttige kado's brrrrrrrrr... Dat kind word er echt niet anders van..

Ik heb echt een trauma omdat ik geen genderrevealparty heb gehad als baby..
Nuttige cadeaus maken het leven van de ouders makkelijker. Of dacht jij dat de cadeautjes voor de baby waren?
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:51:06 #46
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189678806
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:50 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Nuttige cadeaus maken het leven van de ouders makkelijker. Of dacht jij dat de cadeautjes voor de baby waren?
Als het zo moeilijk leven is met een baby, waarom beginnen ze er dan aan?

Ik werk mezelf toch ook niet in de nesten?

Maar om nou een groot mes en een schep kado te geven is ook weer zoiets..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:52:53 #47
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189678832
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:48 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ze krijgt toch al een kind? Een beter kado ga je niet kunnen geven dus nergens voor nodig imo
En nuttige kado's brrrrrrrrr... Dat kind word er echt niet anders van..

Ik heb echt een trauma omdat ik geen genderrevealparty en babyshower heb gehad als baby..
Okee, ik heb er dus niet zo'n probleem mee ^O^
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:53:12 #48
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189678837
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:51 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als het zo moeilijk leven is met een baby, waarom beginnen ze er dan aan?

Ik werk mezelf toch ook niet in de nesten?
Waar zeg ik dat het moeilijk leven met een baby is? Maar laten we wel wezen, een heleboel dingen maken het zorgen voor de baby toch iets makkelijker.
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:53:23 #49
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189678842
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:52 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Okee, ik heb er dus niet zo'n probleem mee ^O^
Ik voel me vreselijk achtergesteld...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:54:17 #50
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189678856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het moeilijk leven met een baby is? Maar laten we wel wezen, een heleboel dingen maken het zorgen voor de baby toch iets makkelijker.
Nou als er allemaal kado's nodig zijn en anders de wereld vergaat dan lijkt me het best lastig...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:56:48 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189678897
Als ik een huis koop en er moet een nieuw dak op dan hoef ik ook niet alle gereedschappen en materialen van anderen te krijgen toch?

Lijkt me ook pokkelastig want dan heb ik alles dubbel..

Leuk als je even langskomt en kutgeintjes maakt over daken en gedekt worden maar veel meer verwacht ik niet hoor..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:59:04 #52
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189678931
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nou als er allemaal kado's nodig zijn en anders de wereld vergaat dan lijkt me het best lastig...
Het is niet verplicht om naar een babyshower te gaan als gast hoor. En ook niet om een cadeautje te kopen. Niemand heeft iets gezegd over de wereld die dan vergaat of wat dan ook behalve jij.
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:00:10 #53
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189678944
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Het is niet verplicht om naar een babyshower te gaan als gast hoor. En ook niet om een cadeautje te kopen. Niemand heeft iets gezegd over de wereld die dan vergaat of wat dan ook behalve jij.
Nou... ik denk dat de madam waar dit topic over gaat toch iets anders in elkaar zit als TS niets doet.. :D

Iets met een hakbijl en een auto voorspel ik.. :X
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:08:19 #54
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189679032
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik voel me vreselijk achtergesteld...
Voor jou ga ik in elk geval geen feestje organiseren.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:10:33 #55
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679057
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:00 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nou... ik denk dat de madam waar dit topic over gaat toch iets anders in elkaar zit als TS niets doet.. :D

Iets met een hakbijl en een auto voorspel ik.. :X
Dat ligt anders, ts organiseert het feestje en de zuster heeft teveel noten op haar zang. Ts moet gewoon grenzen stellen.
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:10:34 #56
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679059
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:08 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Voor jou ga ik in elk geval geen feestje organiseren.
Dat hoeft ook niet, ik ben al geboren.. :*
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:10:51 #57
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189679064
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het moeilijk leven met een baby is? Maar laten we wel wezen, een heleboel dingen maken het zorgen voor de baby toch iets makkelijker.
Die zaken kun je ook gewoon zelf kopen. :+
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:12:50 #58
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:10 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dat ligt anders, ts organiseert het feestje en de zuster heeft teveel noten op haar zang. Ts moet gewoon grenzen stellen.
Ik snap al niet dat een ander een feestje moet organiseren.. en dan moeten er ook nog kado's gegeven worden aan de ouders? (lees: vrouw)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:13:53 #59
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189679098
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik snap al niet dat een ander een feestje moet organiseren.. en dan moeten er ook nog kado's gegeven worden aan de ouders? (lees: vrouw)
Zitten ook vaak cadeautjes voor de vader bij :)
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:17:54 #60
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679144
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik snap al niet dat een ander een feestje moet organiseren.. en dan moeten er ook nog kado's gegeven worden aan de ouders? (lees: vrouw)
Je moet ook helemaal niks, meestal bieden andere vrouwen het zelf aan. Dat ts zich onderuit laat schoffelen door haar zuster wil niet zeggen dat het overal zo gaat.
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:18:18 #61
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679153
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:13 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Zitten ook vaak cadeautjes voor de vader bij :)
Een vishengel ja?

Wat heeft een vader nou nodig op dat moment?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:18:55 #62
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679163
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:10 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Die zaken kun je ook gewoon zelf kopen. :+
Krijgen is leuker
Geef jij ook geen cadeautjes op een verjaardag of op een huwelijk?
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:19:45 #63
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679172
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:17 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Je moet ook helemaal niks, meestal bieden andere vrouwen het zelf aan. Dat ts zich onderuit laat schoffelen door haar zuster wil niet zeggen dat het overal zo gaat.
Nee er moet niets.. maar als je met lege handen aankomt heeft dat wel consequenties voor de rest van je leven... :P
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189679173
Waarom moet alles wat aan de andere kant van de plas normaal is ook ineens hier geïntroduceerd worden. Waarom ga je al feest vieren terwijl het kind er nog niet eens is? Je gaat toch feest vieren wanneer het kind geboren is, omdat je blij bent met de nieuwe aanwinst.

Zo kun je overal wel een feestje om bouwen:

- Bijna genoeg gespaard voor mijn nieuwe auto feestje
- Nieuwe leaseauto besteld feestje
- Leuk huis gevonden op Funda feestje
- Jippie we nemen een puppy party!
- Yes, ik heb mij verloren fietssleutel terug feestje.

Etceetera, etcetera... Ik ruik $$$ en zie handel. :)
Dit soort feestje zijn gewoon alleen maar goed voor de winkeliers.
Maar als jou zus een feestje wil dan moet ze die ook maar zelf betalen lijkt me.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:21:26 #65
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679184
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:19 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee er moet niets.. maar als je met lege handen aankomt heeft dat wel consequenties voor de rest van je leven... :P
Ja en?
Houd van poesjes
pi_189679188
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:59 schreef vosss het volgende:
En er zijn serieus mensen die naar zo een gender reveal party komen alleen maar om te horen of het een jongetje of een meisje wordt?

Als ik voor zo een partijtje uitgenodigd word zou ik vriendelijk bedanken voor zoveel achterlijkheid. Ik hoor het later wel wat jullie ervan gemaakt hebben.

:{w
ik vind een gender reveal party niet meer bij deze tijd passen, wordt dat kind al direct in een keurslijf gegoten
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:22:37 #67
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189679198
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een vishengel ja?

Wat heeft een vader nou nodig op dat moment?
Fapmateriaal.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:29:21 #68
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679278
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:19 schreef liquid-orange het volgende:
Waarom moet alles wat aan de andere kant van de plas normaal is ook ineens hier geïntroduceerd worden. Waarom ga je al feest vieren terwijl het kind er nog niet eens is? Je gaat toch feest vieren wanneer het kind geboren is, omdat je blij bent met de nieuwe aanwinst.

Zo kun je overal wel een feestje om bouwen:

- Bijna genoeg gespaard voor mijn nieuwe auto feestje
- Nieuwe leaseauto besteld feestje
- Leuk huis gevonden op Funda feestje
- Jippie we nemen een puppy party!
- Yes, ik heb mij verloren fietssleutel terug feestje.

Etceetera, etcetera... Ik ruik $$$ en zie handel. :)
Dit soort feestje zijn gewoon alleen maar goed voor de winkeliers.
Maar als jou zus een feestje wil dan moet ze die ook maar zelf betalen lijkt me.
Mijn feestjes zijn altijd omdat:

Iemand roept, hey feestje!?
En dan hebben we een feestje.. altijd wel iemand die iets meeneemt, ander gaat de keuken in etc..
Ontzettend doelloos altijd.. je hebt nooit een reden nodig voor een feestje..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:30:48 #69
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:21 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja en?
Dus word je verplicht mee te doen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:32:45 #70
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679334
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:22 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Fapmateriaal.
Ja ik dacht ook al een een escort inderdaad.. maarja dat zullen de vrouwen wel weer niet oke vinden.. Terwijl het echt een goed kado is ten behoeve van behoud van de goede relatie..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:33:01 #71
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679335
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:30 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dus word je verplicht mee te doen..
Nee hoor. Dus jij loopt nu te mauwen over cadeaus voor de baby en babyshowers maar als het erop aan komt gaat @Snowballed dus braaf een cadeautje kopen en braaf mee doen aan domme spelletjes?
Houd van poesjes
pi_189679346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:19 schreef liquid-orange het volgende:
Waarom moet alles wat aan de andere kant van de plas normaal is ook ineens hier geïntroduceerd worden.
Halloween is ook al zo'n gedrocht van een "feest". Opbokken met die nonsens.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:38:00 #73
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189679399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:18 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Krijgen is leuker
Geef jij ook geen cadeautjes op een verjaardag of op een huwelijk?
Leuker, maar niet noodzakelijk.

Tevens is het hier vrij gebruikelijk om bij kraamvisitie wat kleins mee te nemen voor de baby en/of de kersverse moeder. Om je baby-uitzet bij de babyshower bij elkaar te scharrelen is niet heel gebruikelijk.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:39:36 #74
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679425
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dus jij loopt nu te mauwen over cadeaus voor de baby en babyshowers maar als het erop aan komt gaat @:Snowballed dus braaf een cadeautje kopen en braaf mee doen aan domme spelletjes?
Voor domme spelletjes ben ik altijd te porren.. we zetten zelf altijd een heel parcours uit met kettingzagen, spijkerslaan, blind trekkerrijden, buikschuif over een modderpoel, tien rondjes rennen om een paaltje waar je handen en hoofd op liggen, en dat soort achterlijke onzin in combinatie met een borrel of een joint.. en dan is er ook altijd wel ruimte voor kinderen en/of kindercreche..

Maar nee ik ga geen kutkado's kopen of een beetje roepen dat een baby mooi is terwijl dat overduidelijk nooit het geval is..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:41:09 #75
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189679451
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:39 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Voor domme spelletjes ben ik altijd te porren.. we zetten zelf altijd een heel parcours uit met kettingzagen, spijkerslaan, blind trekkerrijden, buikschuif over een modderpoel, tien rondjes rennen om een paaltje waar je handen en hoofd op liggen, en dat soort achterlijke onzin in combinatie met een borrel of een joint.. en dan is er ook altijd wel ruimte voor kinderen en/of kindercreche..

Maar nee ik ga geen kutkado's kopen of een beetje roepen dat een baby mooi is terwijl dat overduidelijk nooit het geval is..
Bij een babyshower is de baby er nog niet.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:42:59 #76
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679492
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:41 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Bij een babyshower is de baby er nog niet.
Laat die mensen dan rustig neuken zeg.. :{w
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:43:43 #77
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189679504
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Laat die mensen dan rustig neuken zeg.. :{w
:|W

Google effe op babyshower voor je wat doms zegt...
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:46:01 #78
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679549
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:43 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

:|W

Google effe op babyshower voor je wat doms zegt...
IK? Googelen op babyshower? Ben je wel helemaal lekker? :D

Ik kwam hier voor het drama deel :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:47:37 #79
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:38 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Leuker, maar niet noodzakelijk.

Tevens is het hier vrij gebruikelijk om bij kraamvisitie wat kleins mee te nemen voor de baby en/of de kersverse moeder. Om je baby-uitzet bij de babyshower bij elkaar te scharrelen is niet heel gebruikelijk.
Daar ging het hier toch ook helemaal niet over? En mogen mensen gewoon zelf bepalen wat ze willen geven?
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:48:16 #80
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679581
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:46 schreef Snowballed het volgende:

[..]

IK? Googelen op babyshower? Ben je wel helemaal lekker? :D

Ik kwam hier voor het drama deel :7
Je hebt dus geen idee wat een babyshower is.
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:49:08 #81
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:48 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Je hebt dus geen idee wat een babyshower is.
Een feestje vanwege een baby.. veel lastiger gaat het niet worden..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Redactie Frontpage dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:49:23 #82
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189679600
Sommige mensen...
Gender reveal party :')

Straks natuurlijk een 'cake smash' en een halfjaarsfeestje :')

Verder: ik zou mijn zus vertellen: graag of niet meid.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189679617
Is dat ook niet een idee voor een feestje... 'the making of....'
Dat het kind gewoon live gemaakt wordt on stage in een zaal met de hele familie?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:50:52 #84
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679624
Komt er ook een cumshot of precum party?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:53:08 #85
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679662
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:49 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een feestje vanwege een baby.. veel lastiger gaat het niet worden..
Een feestje vanwege een zwangerschap, de baby is er dan nog niet.
Houd van poesjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:54:19 #86
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Een feestje vanwege een zwangerschap, de baby is er dan nog niet.
Een zwangerschap is meestal vanwege een baby heb ik begrepen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:54:42 #87
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189679689
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:47 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Daar ging het hier toch ook helemaal niet over? En mogen mensen gewoon zelf bepalen wat ze willen geven?
In de VS is het gebruikelijk de cadeaus voor de geboorte, bij een babyshower te geven. Wegens de grotere afstanden is een babyshower handiger, want planbaar.

In Nederland was het altijd de gewoonte om de cadeaus na de geboorte, bij kraamvisite te geven. Dat de kraamvisite niet planbaar is, boeit niemand. Sommige ouders nodigen alle visite in 1 keer uit voor een kraamfeest.

Hierboven werd gesuggereerd dat je de baby-uitzet mooi door je visite bijeen kan laten scharrelen (wat de babyshower wel handiger maakt dan de kraamvisite of het kraamfeest).

We gaan er nu naar toe dat de visite meermaals cadeaus komt brengen. Waar zeg ik dat de zwangere/kersverse ouders (grote) inspraak hebben in de cadeaus?

Ik vind het het tamelijk absurd om zowel bij een gender reveal, als bij babyshower als bij kraamvisite cadeaus te verwachten. Dat is overigens wel een goede manier om zelf zo min mogelijk baby-uitzet te kopen, denk ik.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:55:20 #88
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189679694
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een zwangerschap is meestal vanwege een baby heb ik begrepen..
Voor de geboorte heet t nog geen baby.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:57:05 #89
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189679719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:55 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Voor de geboorte heet t nog geen baby.
Waar zei ik dat dan?

Het is toch ook een babyshower?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:00:52 #90
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189679772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:54 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

In de VS is het gebruikelijk de cadeaus voor de geboorte, bij een babyshower te geven. Wegens de grotere afstanden is een babyshower handiger, want planbaar.

In Nederland was het altijd de gewoonte om de cadeaus na de geboorte, bij kraamvisite te geven. Dat de kraamvisite niet planbaar is, boeit niemand. Sommige ouders nodigen alle visite in 1 keer uit voor een kraamfeest.

Hierboven werd gesuggereerd dat je de baby-uitzet mooi door je visite bijeen kan laten scharrelen (wat de babyshower wel handiger maakt dan de kraamvisite of het kraamfeest).

We gaan er nu naar toe dat de visite meermaals cadeaus komt brengen. Waar zeg ik dat de zwangere/kersverse ouders (grote) inspraak hebben in de cadeaus?

Ik vind het het tamelijk absurd om zowel bij een gender reveal, als bij babyshower als bij kraamvisite cadeaus te verwachten. Dat is overigens wel een goede manier om zelf zo min mogelijk baby-uitzet te kopen, denk ik.
Maar wat is daar mis mee? Als mensen dingen van de lijst willen kopen doen ze dat uit zich zelf. Het is geen verplichting
Ik vind het juist absurd om bij een huwelijk een cadeau te geven in de vorm van cash, of dat ik bij een vrijgezellenfeest mijn eigen deelname moet betalen.
Houd van poesjes
pi_189679901
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:40 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Het organiseren is ook best stressvol maar ik deed het met veel liefde en plezier.
Méén je deze uitspraak, of zeg je dat, omdat je denkt dat je dat hoort te zeggen?

iig, als je het organiseren zelf gewoon doet omdat het je plezier geeft, moet je dat ook doen, maar voor je zelf en je eigen plezier, niet omdat je denkt dat je er extra erkenning van anderen van krijgt (dat kan best gebeuren, maar zou niet je doel moeten zijn).

verder moet je zelf gewoon de voorwaarden stelllen en duidelijk zijn en niet alles door anderen laten bepalen, als jij de organisator bent
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_189680125
Toen ik zwanger was van de 1e hebben vrienden ook een babyshower georganiseerd. Hartstikke leuk, maar ook een verrassing en ik had dus geen inspraak in wat we gingen doen en wat het zou kosten. Al had ik dat wel gehad, dan had ik de kosten zo laag mogelijk voor iedereen gehouden overigens, onzin dat zo'n feestje zo duur moet zijn. Ik snap ook niet dat er zoveel mensen moeten komen naar zo'n babyshower, maar ieder z'n ding.

Ik snap niet dat jouw zus jou en/of andere mensen op kosten zou willen jagen en dat zou ik ook gewoon niet toestaan als ik jou was. Als jij het organiseert, dan bepaal jij dus ook. Ze mag blij zijn dat er uberhaupt wat wordt geregeld.

Dat ze overigens een gender reveal party heeft gekregen, die dus ook voor haar betaald is, kan ik echt niet volgen. Als zo'n feestje al gegeven wordt, komt dat toch vanuit het initiatief van de ouders? Waarom zou een 'buitenstaander' in hemelsnaam zo'n feestje organiseren (en betalen nota bene) voor de ouders die zelf bepalen of, wanneer en op welke manier ze het geslacht van hun ongeboren baby onthullen...
pi_189680135
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:59 schreef vosss het volgende:
En er zijn serieus mensen die naar zo een gender reveal party komen alleen maar om te horen of het een jongetje of een meisje wordt?

Als ik voor zo een partijtje uitgenodigd word zou ik vriendelijk bedanken voor zoveel achterlijkheid. Ik hoor het later wel wat jullie ervan gemaakt hebben.

:{w
Dit. En hetzelfde geld voor een babyshower. :{w
pi_189680215
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:33 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Dit. En hetzelfde geld voor een babyshower. :{w
TR gemacht :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189680285
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:59 schreef vosss het volgende:
En er zijn serieus mensen die naar zo een gender reveal party komen alleen maar om te horen of het een jongetje of een meisje wordt?

Als ik voor zo een partijtje uitgenodigd word zou ik vriendelijk bedanken voor zoveel achterlijkheid. Ik hoor het later wel wat jullie ervan gemaakt hebben.

:{w
Is iets vanuit Amerika. Ik heb ook eens een genderreveal party moeten bijwonen. Was best ongemakkelijk. :@
pi_189680377
Gender reveal party :')

Heel blij doen als iedereen erachter komt dat het een jongen/meisje wordt.
pi_189680549
Huh. Ik dacht dat een gender reveal party was dat de ouders zelf nog niet wisten wat het wordt.

Omdat de ouders een witte taart aansnijden waarvan de binnenkant een genderspecifieke kleur heeft of een ballon stuk slaan waar roze of blauwe confetti uit komt :?

Als ze het zelf al weten ontgaat het nut me compleet. Het boeit mij toch geen reet of er aan andermans baby wel of geen piemel zit? En wat moet het klapvee dan kopen voor die tijd als ze nog niet weten wat het wordt?
What's the name of the game?
pi_189680572
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:56 schreef -marz- het volgende:
Huh. Ik dacht dat een gender reveal party was dat de ouders zelf nog niet wisten wat het wordt.

Omdat de ouders een witte taart aansnijden waarvan de binnenkant een genderspecifieke kleur heeft of een ballon stuk slaan waar roze of blauwe confetti uit komt :?
Jup.

quote:
Als ze het zelf al weten ontgaat het nut me compleet. Het boeit mij toch geen reet of er aan andermans baby wel of geen piemel zit? En wat moet het klapvee dan kopen voor die tijd als ze nog niet weten wat het wordt?
Aandacht.

Dingen voor de moeder waarschijnlijk?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189680591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:56 schreef -marz- het volgende:
En wat moet het klapvee dan kopen voor die tijd als ze nog niet weten wat het wordt?
Maakt niet uit, tegenwoordig. Meisjes kunnen met speelgoedsoldaatjes spelen en jongens met menopauzemedicatie. Kan allemaal tegenwoordig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:00:26 #100
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_189680602
Babyshowers
Gender reveal parties
Cake smash photoshoots

Ja, je kan wel stellen dat de wereld ten onder gaat.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_189680652
Het kan allemaal blijkbaar
quote:
Gender reveal parties come in a few broad types:

Parties where everyone knows the gender of the baby but the parents
Parties where only the parents know the gender of the baby, and want to surprise loved ones
Parties where only one person knows the gender of the baby, and wants to surprise the parents and loved ones
What's the name of the game?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:04:11 #102
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_189680666
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:03 schreef -marz- het volgende:
Het kan allemaal blijkbaar
[..]

:')

Ik wil verhuizen naar Mars.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_189680700
Wel leuk om dan de ouders te foppen door bijvoorbeeld een alien in de taart te doen
What's the name of the game?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:07:46 #104
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189680711
Vooraf goede afspraken maken helpt ellende te voorkomen. Zeker als er geld in het spel is.

Waarom hebben jullie het bv niet over budget gehad vooraf, wie betaald wat/hoeveel?
Jullie beiden hebben dit laten liggen. Jij dacht dat zij de zaal zou betalen, maar hebt niet gevraagd welk budget ze daarvoor uitgetrokken had. Zij dacht dat jij zou betalen, maar heeft niet gevraagd wat jij daaraan uit kon/wilde geven.

Geen afspraken bij dit soort zaken is een recept voor ellende.
Jij (ts) bent hier, daarom richt ik me nu wat meer op jou.

Hoe kan jij een feestje organisersen van andermans geld als je niet eens weet hoeveel dat persoon daarvoor uitgetrokken heeft? En hoe het zit met de betaling (overleg je eerst per onderdeel, krijg je daarvoor geld? Krijg je een budget die achteraf wordt voldaan? Zo ja hoeveel dan en wanneer?).

Jullie zijn er beiden maar vanuit gegaan dat het wel geregeld was.
Daar komt dit misverstand vandaan en nu is iedereen op haar tepel getrapt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189681062
Een babyshower is toch iets wat buiten de zwangere om geregeld wordt. Als verrassing? Of heb ik het nu verkeerd?
pi_189681100
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een babyshower is toch iets wat buiten de zwangere om geregeld wordt. Als verrassing? Of heb ik het nu verkeerd?
In principe wel. Maar mevrouw de zwangere heeft blijkbaar een wensenlijst :{
Somebody that I used to know
pi_189681107
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vooraf goede afspraken maken helpt ellende te voorkomen. Zeker als er geld in het spel is.

Waarom hebben jullie het bv niet over budget gehad vooraf, wie betaald wat/hoeveel?
Jullie beiden hebben dit laten liggen. Jij dacht dat zij de zaal zou betalen, maar hebt niet gevraagd welk budget ze daarvoor uitgetrokken had. Zij dacht dat jij zou betalen, maar heeft niet gevraagd wat jij daaraan uit kon/wilde geven.

Geen afspraken bij dit soort zaken is een recept voor ellende.
Jij (ts) bent hier, daarom richt ik me nu wat meer op jou.

Hoe kan jij een feestje organisersen van andermans geld als je niet eens weet hoeveel dat persoon daarvoor uitgetrokken heeft? En hoe het zit met de betaling (overleg je eerst per onderdeel, krijg je daarvoor geld? Krijg je een budget die achteraf wordt voldaan? Zo ja hoeveel dan en wanneer?).

Jullie zijn er beiden maar vanuit gegaan dat het wel geregeld was.
Daar komt dit misverstand vandaan en nu is iedereen op haar tepel getrapt.
Mjah, precies dit dus.

En nu het goede antwoord gegeven is, kunnen we weer lekker met z'n allen zeiken op genderrevealparty's en babyshowers! *O*
"Pools are perfect for holding water"
pi_189681145
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een babyshower is toch iets wat buiten de zwangere om geregeld wordt. Als verrassing? Of heb ik het nu verkeerd?
Voor zover ik weet ook, en is het ook eigenlijk altijd een verrassing.

Zo'n beetje als een 'vrijgezellenfeest-verrassing'.

Dus sowieso al een beetje gek dat die zus zich ermee bemoeit of zelfs meeorganiseert. Daarnaast moet je dat sowieso lekker aan de vriendinnen overlaten.

Collega van me vertelde overigens dat haar vriend was uitgenodigd door een vriend die een mannelijke tegenhanger organiseerde voor een vader in spe. Gewoon lekker onbeperkt spareribs vreten met een potje bier erbij. Kijk dát zou ik dan evt nog wel kunnen waarderen B:)B
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189681151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In principe wel. Maar mevrouw de zwangere heeft blijkbaar een wensenlijst :{
Ik vind het echt een hele rare situatie. Ze wil van alles, maar een ander mag het gaan regelen. Ik had bij voorbaat tegen mijn zus gezegd dat ze het voor een groot deel zelf mag gaan regelen. Wil best meehelpen, maar in grote lijnen had ze het zelf maar geregeld.
pi_189681166
quote:
[..] omdat haar man ook zn vrienden uitnodigd.
:?

... En gaan die ook echt komen dan ...?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189681231
Ik zie het nog wel gebeuren dat zus pissig is na der babyshower omdat het niet was zoals ze verwacht had. TO, ik zou zo snel mogelijk een gesprekje voeren met je zus dat ze zelf ook de handen uit de mouwen mag steken. Wilt ze dat niet, dan zou ik gewoon zeggen dat je dit niet meer wilt doen. Boze zus, ja. Maar die heb je volgens mij al sowieso.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:29:01 #112
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_189683055
Wat een gezeik om zo'n kut koter. Laat het lekker los en zeg tegen je zus dat ze het zelf maar moet uitzoeken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189683056
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:54 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

In de VS is het gebruikelijk de cadeaus voor de geboorte, bij een babyshower te geven. Wegens de grotere afstanden is een babyshower handiger, want planbaar.

In Nederland was het altijd de gewoonte om de cadeaus na de geboorte, bij kraamvisite te geven. Dat de kraamvisite niet planbaar is, boeit niemand. Sommige ouders nodigen alle visite in 1 keer uit voor een kraamfeest.

Hierboven werd gesuggereerd dat je de baby-uitzet mooi door je visite bijeen kan laten scharrelen (wat de babyshower wel handiger maakt dan de kraamvisite of het kraamfeest).

We gaan er nu naar toe dat de visite meermaals cadeaus komt brengen. Waar zeg ik dat de zwangere/kersverse ouders (grote) inspraak hebben in de cadeaus?

Ik vind het het tamelijk absurd om zowel bij een gender reveal, als bij babyshower als bij kraamvisite cadeaus te verwachten. Dat is overigens wel een goede manier om zelf zo min mogelijk baby-uitzet te kopen, denk ik.
In Belgie hebben ze daar wel een mooi systeem voor, waar ze een digitale cadeau lijst hebben bij een winkel, zodat niemand hetzelfde cadeau geeft. Vond dat wel een goed systeem toen ik het voor het eerst zag
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:29:27 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189683058
En die shower is dan op Thanksgiving? Als we dan toch de 52 e staat van Amerika worden, laten we het dan goed doen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:50:55 #115
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_189683394
Die wijven met hun ideeën allemaal wtf :') _O- en die entitlement… brrrrrr :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_189684270
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind het echt een hele rare situatie. Ze wil van alles, maar een ander mag het gaan regelen. Ik had bij voorbaat tegen mijn zus gezegd dat ze het voor een groot deel zelf mag gaan regelen. Wil best meehelpen, maar in grote lijnen had ze het zelf maar geregeld.
Ik lees het anders. Ze willen iets voor haar regelen, maar zij neemt het helemaal over en krijgt inspraak in een verrassing. Recipe for disaster.
Somebody that I used to know
pi_189684452
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:59 schreef vosss het volgende:
En er zijn serieus mensen die naar zo een gender reveal party komen alleen maar om te horen of het een jongetje of een meisje wordt?

Als ik voor zo een partijtje uitgenodigd word zou ik vriendelijk bedanken voor zoveel achterlijkheid. Ik hoor het later wel wat jullie ervan gemaakt hebben.

:{w
Ach, als er een paar goede flessen op worden gedronken kom ik wel als ik tijd heb en het gezelschap kan waarderen.

[ Bericht 8% gewijzigd door CoolGuy op 29-10-2019 16:52:10 ]
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:59:44 #118
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189685263
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In Belgie hebben ze daar wel een mooi systeem voor, waar ze een digitale cadeau lijst hebben bij een winkel, zodat niemand hetzelfde cadeau geeft. Vond dat wel een goed systeem toen ik het voor het eerst zag
Dat heb ik ook wel eens gezien bij lootjestrekken voor Sinterklaas. Dat op dezelfde website mensen ook hun verlanglijstje konden invullen en met een link kon dat cadeau ook gelijk besteld worden :')
Sinterklaas teruggebracht tot een financiële transactie. Geen moeite meer doen, geen verrassingen meer. Tja...
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:06:39 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189686783
Burgerlijke yuppie struggles dit topic

[ Bericht 21% gewijzigd door Hexagon op 29-10-2019 18:14:53 ]
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:38:18 #120
189961 ex
aperture science
pi_189687285
Ik had het gecanceld en met het geld wat je er zelf in zou gaan 'investeren' lekker op vakantie gaan.
The cake is a lie!
pi_189687322
Een gender reveal party.
Het moet niet echt veel gekker worden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:06:42 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189687698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:40 schreef Sigaartje het volgende:
Een gender reveal party.
Het moet niet echt veel gekker worden.
Ach je moet wat om je saaie burgerlijk geworden leven nog een beetje schwung geven. Anders zitten ze toch alleen maar hun weekend te vernetflixen
pi_189691270
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een babyshower is toch iets wat buiten de zwangere om geregeld wordt. Als verrassing? Of heb ik het nu verkeerd?
Eigenlijk wel ja, maar zonder hoor je er natuurlijk niet meer bij tegenwoordig dus stel je voor dat er niks georganiseerd wordt.
pi_189691293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:40 schreef Sigaartje het volgende:
Een gender reveal party.
Het moet niet echt veel gekker worden.
Nog meer cadeautjes
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:49:48 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189691546
Wat is dat voor debiels om een zaaltje te huren? Voor een babyshower komen gewoon vrienden thuis langs met een cadeautje voor de nog ongeboren baby. Als je veel meer mensen uitnodigt dan in je huis passen ben je behoorlijk hebberig, want je verwacht van allemaal een cadeautje. Hoeveel babyzooi denken ze nodig te hebben? Want na de geboorte moeten er natuurlijk wéér cadeautjes komen. En met de genderrevealparty was het zeker ook cadeautjes kopen geblazen voor de gasten?
Heeft die zus überhaupt geld om een kind te onderhouden?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:54:36 #126
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189691635
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een babyshower is toch iets wat buiten de zwangere om geregeld wordt. Als verrassing? Of heb ik het nu verkeerd?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:29 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ook, en is het ook eigenlijk altijd een verrassing.

Zo'n beetje als een 'vrijgezellenfeest-verrassing'.

Dus sowieso al een beetje gek dat die zus zich ermee bemoeit of zelfs meeorganiseert. Daarnaast moet je dat sowieso lekker aan de vriendinnen overlaten.

Collega van me vertelde overigens dat haar vriend was uitgenodigd door een vriend die een mannelijke tegenhanger organiseerde voor een vader in spe. Gewoon lekker onbeperkt spareribs vreten met een potje bier erbij. Kijk dát zou ik dan evt nog wel kunnen waarderen B:)B
Als de zwangere het organiseert e mensen uitnodigt, dan verplicht je mensen een cadeau te geven. Lijkt mij geen goed idee. Zoiets moet vanuit de vrienden komen, die bepalen dan wat er wordt gegeven. En niet teveel mensen, want je gaat er een zwangere vrouw in haar eigen huis mee "overvallen".
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:59:00 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189691726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gezien bij lootjestrekken voor Sinterklaas. Dat op dezelfde website mensen ook hun verlanglijstje konden invullen en met een link kon dat cadeau ook gelijk besteld worden :')
Sinterklaas teruggebracht tot een financiële transactie. Geen moeite meer doen, geen verrassingen meer. Tja...
Ik ken het al jaar en dag van de huwelijkslijsten. Dat al je gasten onderdelen van een servies kopen, maar dat je dan niet met 166 eierdopjes zit.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:00:29 #128
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189691746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:40 schreef Sigaartje het volgende:
Een gender reveal party.
Het moet niet echt veel gekker worden.
Het domme is dat het een sex reveal party is, want gebaseerd op biologische kenmerken. Gender weet je veel later pas.
pi_189692373
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:56 schreef -marz- het volgende:
Huh. Ik dacht dat een gender reveal party was dat de ouders zelf nog niet wisten wat het wordt.

Omdat de ouders een witte taart aansnijden waarvan de binnenkant een genderspecifieke kleur heeft of een ballon stuk slaan waar roze of blauwe confetti uit komt :?

Als ze het zelf al weten ontgaat het nut me compleet. Het boeit mij toch geen reet of er aan andermans baby wel of geen piemel zit? En wat moet het klapvee dan kopen voor die tijd als ze nog niet weten wat het wordt?
Maar als de ouders het nog niet weten, wie bakt dan die taart? :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_189692409
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar als de ouders het nog niet weten, wie bakt dan die taart? :?
De bakker.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189692697
Per ongeluk in dit deel van het forum gekomen, maar moet zeggen dat ik toch even goed heb gelachen, wat een verwachtingen van je zus zeg; pff. Bekijk het eens effe lekker.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:05:24 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189693047
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:56 schreef -marz- het volgende:
Als ze het zelf al weten ontgaat het nut me compleet. Het boeit mij toch geen reet of er aan andermans baby wel of geen piemel zit?
"Weet je al wat het wordt?" is een van de meestgestelde vragen aan aanstaande ouders.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:19:13 #133
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189693085
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]


[..]

Als de zwangere het organiseert e mensen uitnodigt, dan verplicht je mensen een cadeau te geven. Lijkt mij geen goed idee. Zoiets moet vanuit de vrienden komen, die bepalen dan wat er wordt gegeven. En niet teveel mensen, want je gaat er een zwangere vrouw in haar eigen huis mee "overvallen".
Niemand wordt verplicht om te komen dus van verplicht een cadeau kopen is geen sprake. En het is uiteraard wel zo handig als de zwangere vrouw een lijst maakt met de dingen die ze nog nodig heeft, anders krijg je alleen maar kleertjes in maat 50-56 en kun je je kind drie keer per dag verkleden zodat al die pakjes ook echt gebruikt worden.
Houd van poesjes
pi_189693098
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:49 schreef Lunatiek het volgende:
Wat is dat voor debiels om een zaaltje te huren? Voor een babyshower komen gewoon vrienden thuis langs met een cadeautje voor de nog ongeboren baby. Als je veel meer mensen uitnodigt dan in je huis passen ben je behoorlijk hebberig, want je verwacht van allemaal een cadeautje. Hoeveel babyzooi denken ze nodig te hebben? Want na de geboorte moeten er natuurlijk wéér cadeautjes komen. En met de genderrevealparty was het zeker ook cadeautjes kopen geblazen voor de gasten?
Heeft die zus überhaupt geld om een kind te onderhouden?
Lekker doen of je belangrijk bent. Alles moet blijkbaar glamour hebben, in plaats van dat je ook kan genieten van kneuterigheid (als je een feestje thuis zo kan noemen).

Vorige week in een hotel zag ik ook een bordje voor een babyshower. TS dr zus is dus vast niet de enige. Ik ben benieuwd naar de kinderfeestjes van zulke mensen :P
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:35:02 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189693132
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:19 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Niemand wordt verplicht om te komen dus van verplicht een cadeau kopen is geen sprake.
Jij snapt de Nederlandse cultuur nog niet zo goed.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:44:01 #136
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189693160
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jij snapt de Nederlandse cultuur nog niet zo goed.
Of jij snapt de Nederlandse cultuur nog niet zo goed. Een babyshower vind ik trouwens echt iets Amerikaans.
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:47:51 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189693177
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:44 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Of jij snapt de Nederlandse cultuur nog niet zo goed. Een babyshower vind ik trouwens echt iets Amerikaans.
Het gaat niet om de babyshower maar om het principe van uitnodigingen en cadeaus geven, en wat daartegenover staat.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:55:24 #138
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189693195
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Dubbelop? Het is volslagen achterlijk. Je krijgt een jongen of je krijgt een meisje. Hoezo moet er een apart feest geregeld worden wat geheel in het teken staat van bekend maken dat het een jongetje of een meisje wordt?
je krijgt een mens beste vosss. Jongen/meisje denken is zooooooooooo 1999 :N

maare nee inderdaad; ik ben het helemaal voor d evolle 100% met je eens _O_ Gender reveal party kan het nog meer tokkie _O-
En TS is een enorme droefkut dat ze voor 40 man een baby douche gaat organiseren en betalen _O- als d'r zus en man dat zo graag willen laat hem dat dan lekker regelen en betalen. Ik zou er trouwens niet eens heen gaan als het werd georganiseerd voor het kind maar alleen voor de (neem ik aan aanwezig) gratis drank en me helemaal kapot zuipen van schaamte dat ik bij dit soort Amerikaanse tyfuszooi aanwezig ben :r
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:56:04 #139
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189693198
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:04 schreef racerdkb het volgende:

[..]

babyshower
gender reveal party
close family and friends
Tokkie confirmed! (om nog maar wat meer onnodig Engels te gebruiken)
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:58:12 #140
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189693207
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Wat een gedoe om een baby, pfffff. Gaf ze ook een feest toen ze het verwekten? Een seksfeest of zo?
Wel daarvoor, namelijk een zogenaamde "pre birth party", bij gewone stervelingen ook bekend onder de naam gangbang :9~

Wie de vader is van de baby is nog een raadsel maar dat komt later in de "father reveal party" *O*

Echt alleen maar feest bij de familie TS *O*
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:59:02 #141
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189693212
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat niet om de babyshower maar om het principe van uitnodigingen en cadeaus geven, en wat daartegenover staat.
Wat staat daar tegenover dan?
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:02:14 #142
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189693221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Wat staat daar tegenover dan?
daar ben ik ook benieuwd naar want volgens mij gaat het de gevers van zo'n shower maar om één ding: aandacht en cadeautjes.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:04:47 #143
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189693231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:02 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

daar ben ik ook benieuwd naar want volgens mij gaat het de gevers van zo'n shower maar om één ding: aandacht en cadeautjes.
Die aandacht mag toch ook gewoon, de vrouw is zwanger, over het algemeen komen er op een babyshower alleen vrouwen dus die begrijpen het wel als vrouwen onder elkaar.
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:18:11 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189693280
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Wat staat daar tegenover dan?
Als een Nederlander je uitnodigt voor zoiets moet je een heel goede reden/smoes hebben om níet te komen. Consequenties van niet komen zijn o.a. dat zij ook niet meer bij jou komen, gebrouilleerde families, beschuldigingen van "ongezellig zijn", en als het om (ongeboren) baby's gaat, de kans op een rol als meter of peter verspelen.
De uitnodiging is een eer.

En je moet de deur met je mond opendoen als je op visite gaat.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:25:04 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189693301
Ik ben vooral benieuwd wat voor verwende draak van een kind hieruit komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189693304
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vind het ook nogal dubbelop.
Dat is lekker harken he, cadeaus bij de genderparty, cadeau's bij de shower en cadeau's bij het kraamfeest.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:29:40 #147
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189693329
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als een Nederlander je uitnodigt voor zoiets moet je een heel goede reden/smoes hebben om níet te komen. Consequenties van niet komen zijn o.a. dat zij ook niet meer bij jou komen, gebrouilleerde families, beschuldigingen van "ongezellig zijn", en als het om (ongeboren) baby's gaat, de kans op een rol als meter of peter verspelen.
De uitnodiging is een eer.

En je moet de deur met je mond opendoen als je op visite gaat.
Nou nee, als ik niet kan of geen zin heb zeg ik gewoon dat ik niet kan. Peetouders zijn alleen nodig als het kind gedoopt wordt. Ik weet niet met wat voor volk jij omgaat maar hier gaat dat niet zo
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:38:57 #148
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189693390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Nou nee, als ik niet kan of geen zin heb zeg ik gewoon dat ik niet kan. Peetouders zijn alleen nodig als het kind gedoopt wordt. Ik weet niet met wat voor volk jij omgaat maar hier gaat dat niet zo
In elk geval ga ik niet met jouw volk om, dat niet-Nederlands is.
pi_189693413
Ik zou geen cent betalen neemt ze toch niet in dank af.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 08:05:19 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189693620
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In elk geval ga ik niet met jouw volk om, dat niet-Nederlands is.
:X
The love you take is equal to the love you make.
pi_189694673
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:58 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Wel daarvoor, namelijk een zogenaamde "pre birth party", bij gewone stervelingen ook bekend onder de naam gangbang :9~

Wie de vader is van de baby is nog een raadsel maar dat komt later in de "father reveal party" *O*

Echt alleen maar feest bij de familie TS *O*
_O-
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:46:47 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189694764
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het moeilijk leven met een baby is? Maar laten we wel wezen, een heleboel dingen maken het zorgen voor de baby toch iets makkelijker.
Dan schaf je die toch aan als ouders.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:53:37 #153
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189694844
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan schaf je die toch aan als ouders.
Er zijn altijd dingen die je zelf vergeet of niet aan gedacht hebt
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:56:35 #154
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189694883
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In elk geval ga ik niet met jouw volk om, dat niet-Nederlands is.
Ook niet met Nederlanders kennelijk want je kennis wbt babyshowers en cadeaus laat enigszins te wensen over heb ik het idee.
Houd van poesjes
pi_189694936
Babyshowers zijn toch wel delicate kwesties.

Heb 'm bij m'n schoonzus niet durven afzeggen, maar ben er laatst bij een andere vriendin wel onderuit gekomen. Had er ook echt géén zin in, zeker niet hoe die (andere) vriendinnen 'm wilden organiseren :X .

Nu weer een paar vriendinnen zwanger. Ik hoop niet dat er ook maar iemand in de vriendenkringen op het idee komt om zo één te organiseren, want 'niet meedoen' voelt toch een beetje als je vriendin een warme dag met haar vriendinnen ontzeggen.
Somebody that I used to know
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:04:36 #156
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189694989
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Er zijn altijd dingen die je zelf vergeet of niet aan gedacht hebt
Dan schaf je die aan als ouders.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:06:00 #157
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189695001
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:00 schreef Postbus100 het volgende:
Babyshowers zijn toch wel delicate kwesties.

Heb 'm bij m'n schoonzus niet durven afzeggen, maar ben er laatst bij een andere vriendin wel onderuit gekomen. Had er ook echt géén zin in, zeker niet hoe die (andere) vriendinnen 'm wilden organiseren :X .

Nu weer een paar vriendinnen zwanger. Ik hoop niet dat er ook maar iemand in de vriendenkringen op het idee komt om zo één te organiseren, want 'niet meedoen' voelt toch een beetje als je vriendin een warme dag met haar vriendinnen ontzeggen.
Gewoon zeggen dat er iets tussen is gekomen en je het echt niet gaat redden en ze veel plezier wensen.
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:06:04 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189695002
Ik wil ook zo'n zus..
"he ik wil een feestje geven.. betaal jij? *O* "
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:07:40 #159
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189695035
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan schaf je die aan als ouders.
Een bruidspaar geef je toch ook een cadeau? Die hebben meestal ook al alles of genoeg knaken om het zelf aan te schaffen. Waarom wordt er bij een baby dan moeilijk om gedaan?
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:08:51 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189695056
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:07 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Een bruidspaar geef je toch ook een cadeau? Die hebben meestal ook al alles of genoeg knaken om het zelf aan te schaffen. Waarom wordt er bij een baby dan moeilijk om gedaan?
We hebben het hier niet om één cadeau bij kraamvisite, maar babyshowers (zonder baby) en sekse-bekendmakingsfeestjes (zonder baby). Die zijn allemaal nodig omdat ouders zonder de cadeaus die dán gegeven worden er niet in kunnen slagen de baby op te voeden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:20:13 #161
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189695218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

We hebben het hier niet om één cadeau bij kraamvisite, maar babyshowers (zonder baby) en sekse-bekendmakingsfeestjes (zonder baby). Die zijn allemaal nodig omdat ouders zonder de cadeaus die dán gegeven worden er niet in kunnen slagen de baby op te voeden?
Natuurlijk wel. Het is gewoon voor de leuk. Net als cadeautjes op een huwelijk.
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:43:44 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189695561
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:20 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het is gewoon voor de leuk. Net als cadeautjes op een huwelijk.
Precies. Het is voor de leuk. Dus dingen die ouders nodig hebben, maar niet als cadeau zijn gegeven kunnen ze prima zelf aanschaffen. Jij stelt alsof zonder al die cadeaus te krijgen het praktisch onmogelijk is een baby op te voeden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:46:16 #163
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189695599
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Er zijn altijd dingen die je zelf vergeet of niet aan gedacht hebt
Er staan echt tientallen kraamlijsten online om te checken of je alles hebt en anders stuur je de kraamverzorgster erop uit.
pi_189695668
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:00 schreef Postbus100 het volgende:
Babyshowers zijn toch wel delicate kwesties.

Heb 'm bij m'n schoonzus niet durven afzeggen, maar ben er laatst bij een andere vriendin wel onderuit gekomen. Had er ook echt géén zin in, zeker niet hoe die (andere) vriendinnen 'm wilden organiseren :X .

Nu weer een paar vriendinnen zwanger. Ik hoop niet dat er ook maar iemand in de vriendenkringen op het idee komt om zo één te organiseren, want 'niet meedoen' voelt toch een beetje als je vriendin een warme dag met haar vriendinnen ontzeggen.
Nu één babyshower meegemaakt (schoonzusje) en bij de volgende ga ik toch echt aangeven dat het niet mijn ding is en dat ik met alle liefde op kraambezoek kom.

Gelukkig heb ik allemaal nuchtere vriendinnen, die er ook niet op zitten te wachten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  woensdag 30 oktober 2019 @ 11:08:04 #165
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189695899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies. Het is voor de leuk. Dus dingen die ouders nodig hebben, maar niet als cadeau zijn gegeven kunnen ze prima zelf aanschaffen. Jij stelt alsof zonder al die cadeaus te krijgen het praktisch onmogelijk is een baby op te voeden.
Waar stel ik dat precies?
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 11:10:01 #166
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189695915
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:46 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Er staan echt tientallen kraamlijsten online om te checken of je alles hebt en anders stuur je de kraamverzorgster erop uit.
Wat maakt het nou uit man? Of je het zelf koopt of iemand anders het voor jou koopt? En de kraamverzorgster erop uit sturen? Dacht het niet, die anderhalf uur kan ze beter gebruiken om moeder en kind te verzorgen.
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 11:49:16 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189696440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:08 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Waar stel ik dat precies?
Wat gechargeerd, maar:
" Maar laten we wel wezen, een heleboel dingen maken het zorgen voor de baby toch iets makkelijker."

Die dingen kun je als ouders toch prima zelf kopen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 12:04:15 #168
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189696661
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:49 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat gechargeerd, maar:
" Maar laten we wel wezen, een heleboel dingen maken het zorgen voor de baby toch iets makkelijker."

Die dingen kun je als ouders toch prima zelf kopen.
Euh ik had het over dingen als een snotzuiger en potje luuf. Daar waren wij maar wat blij mee toen ze dat van iemand op haar babyshower had gekregen.
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:10:41 #169
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189697662
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ik hoop niet dat er ook maar iemand in de vriendenkringen op het idee komt om zo één te organiseren, want 'niet meedoen' voelt toch een beetje als je vriendin een warme dag met haar vriendinnen ontzeggen.
Dat bedoel ik. Je wordt al snel neergezet iemand die niet mee wil doen met de gezelligheid en die niet geïnteresseerd is in de grote gebeurtenis. En ze zeggen ook niet "kom voor de gezelligheid, cadeau hoeft niet".
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:30:55 #170
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189701370
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Euh ik had het over dingen als een snotzuiger en potje luuf. Daar waren wij maar wat blij mee toen ze dat van iemand op haar babyshower had gekregen.
Mijn kind is zonder beide items opgegroeid. :o :o :o
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:38:20 #171
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189701511
quote:
12s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:30 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Mijn kind is zonder beide items opgegroeid. :o :o :o
Willen jij of je kind nu een sticker?
Houd van poesjes
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:39:53 #172
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189701546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:38 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Willen jij of je kind nu een sticker?
Ik wil wel een sticker ja! :D

Zonder gekheid: ook als je die twee items niet had gekregen, was je op enig moment gaan rondvragen wat je kon doen aan een verkouden baby. En dan had je op dat moment naar de winkel kunnen gaan.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:15:00 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189702152
quote:
12s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:30 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Mijn kind is zonder beide items opgegroeid. :o :o :o
Dat de mensheid het al zo lang volhoud :o
Als je de ouders van nu aanhoort is het een magisch wonder dat we überhaupt baby's konden grootbrengen de afgelopen 100 jaar, laat staan de paar duizend jaar daarvoor :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:31:48 #174
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189702513
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 00:02 schreef vosss het volgende:

Hoezo moet er een apart feest geregeld worden wat geheel in het teken staat van bekend maken dat het een jongetje of een meisje wordt?

En dan na een tijdje nog zo'n feest als het kind van geslacht verandert.
pi_189702787
Het is gewoon een hormonaal mijnenveld, babyshowers, geboortes, 1e verjaardagen. En vanwege social media wordt het allemaal steeds gekker en groter uitgemeten.

Niet bij alle vrouwen, vooral die van het materialistische/controlfreak/perfectionistische/instagram soort. Daarom mijd ik zulke mensen als de pest, anders mag je continu als publiek/donateur/zaalvulling opdraven en dan moet je weer dit of dat wel/niet kopen en die kleuren wel/niet aantrekken en dat toneelstukje voorbereiden en het kost allemaal een bom duiten en een berg tijd en energie waar je nooit iets voor terugkrijgt want als je zelf eens jarig bent dan boeit het ze niet omdat ze amper hun eigengeschapen pinterest gezinsbubbel nog uit kunnen komen.

Hoe gaat het nu met TS?
What's the name of the game?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 19:41:36 #176
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189703657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat de mensheid het al zo lang volhoud :o
Als je de ouders van nu aanhoort is het een magisch wonder dat we überhaupt baby's konden grootbrengen de afgelopen 100 jaar, laat staan de paar duizend jaar daarvoor :+
Toen ging wel een substantieel deel van de kinderen onder de 5 dood he? Nu is dat toch écht heel anders.
pi_189704718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Euh ik had het over dingen als een snotzuiger en potje luuf.
We gebruikten vroeger gewoon een zakdoek😀
En heel vreemd maar alledrie de kinderen zijn zonder problemen groot geworden. Ben blij dat ik niet mee hoef te doen aan al doe flauwekul zeg
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:32:58 #178
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189704726
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:41 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Toen ging wel een substantieel deel van de kinderen onder de 5 dood he? Nu is dat toch écht heel anders.
Omdat er geen snoetepoetsertjes en snotafzuigers waren of omdat de medische wereld niet van het huidige niveau was?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189704791
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:47 schreef -marz- het volgende:
Niet bij alle vrouwen, vooral die van het materialistische/controlfreak/perfectionistische/instagram soort. Daarom mijd ik zulke mensen als de pest, anders mag je continu als publiek/donateur/zaalvulling opdraven en dan moet je weer dit of dat wel/niet kopen en die kleuren wel/niet aantrekken en dat toneelstukje voorbereiden en het kost allemaal een bom duiten en een berg tijd en energie waar je nooit iets voor terugkrijgt want als je zelf eens jarig bent dan boeit het ze niet omdat ze amper hun eigengeschapen pinterest gezinsbubbel nog uit kunnen komen.

Hoe gaat het nu met TS?
Hoe gaat het nu met -marz-? *;
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:03:15 #180
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189706568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat er geen snoetepoetsertjes en snotafzuigers waren of omdat de medische wereld niet van het huidige niveau was?
Omdat er niks te vreten was hoofdzakelijk.
pi_189706827
Ik zou echt nooit gezeik om geld willen en al helemaal niet met familie
pi_189707304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:47 schreef -marz- het volgende:
Hoe gaat het nu met TS?
Ik had never verwacht dat dit zoveel irritatie bij mij teweeg zou brengen. Ik merk dat mijn enthousiasme weg is.. ik ga het nu ook simpel houden. Ik ga niet meer als een gek proberen alles perfect te krijgen want ze zei zelfs nog dat als het saai is zij eerder weg kan omdat ze een excuus heeft vanwege haar zwangerschap.. half grappend..

Dus ehm; lekker simpel en in het vervolg plan ik geen reet meer😊

[ Bericht 0% gewijzigd door Binnenvetter22 op 30-10-2019 23:08:56 ]
pi_189707326
quote:
17s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met -marz-? *;
Nu wel weer prima dank je.
What's the name of the game?
pi_189707361
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Ik had never verwacht dat dit zoveel irritatie bij mij teweeg zou brengen. Ik merk dat mijn enthousiasme weg is.. ik ga het nu ook simpel houden. Ik ga niet meer als een gek proberen alles perfect te krijgen want ze zei zelfs nog dat als het saai is zij eerder weg kan omdat ze een excuus heeft vanwege haar zwangerschap.. half grappend..

Dus ehm; lekker simpel en in het vervolg plan is geen reet meer😊
Klinkt wel verstandig.
What's the name of the game?
pi_189707994
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Ik had never verwacht dat dit zoveel irritatie bij mij teweeg zou brengen. Ik merk dat mijn enthousiasme weg is.. ik ga het nu ook simpel houden. Ik ga niet meer als een gek proberen alles perfect te krijgen want ze zei zelfs nog dat als het saai is zij eerder weg kan omdat ze een excuus heeft vanwege haar zwangerschap.. half grappend..

Dus ehm; lekker simpel en in het vervolg plan ik geen reet meer😊
Sorry dat ik het zeg maar je zus is niet helemaal in orde. Waarom zou je een feestje willen dat helemaal voor het onthullen van het geslacht van jouw baby wordt georganiseerd maar dan al het idee hebben dat het saai kan worden en je misschien zelf eerder weg wil. Vindt ze wel vaker iets wat normaal gesproken leuk wordt gevonden saai? Heeft ze nonstop entertainment nodig om te kunnen functioneren? Zijn haar vriendschappen zo nep dat ze die moet behouden door het laten organiseren van feesten die ze zelf niks aan vindt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_189708190
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg maar je zus is niet helemaal in orde. Waarom zou je een feestje willen dat helemaal voor het onthullen van het geslacht van jouw baby wordt georganiseerd maar dan al het idee hebben dat het saai kan worden en je misschien zelf eerder weg wil. Vindt ze wel vaker iets wat normaal gesproken leuk wordt gevonden saai? Heeft ze nonstop entertainment nodig om te kunnen functioneren?
Ze is soms echt onverschillig en gemakkelijk in dingen. Vaak is ze super enthousiast maar tegelijkertijd als ze ergens geen zin in heeft doet ze het ook niet. Met de jaren is het steeds erger geworden en houdt ze minder rekening met hoe een ander zich kan voelen. Maakt het niet bepaald leuker. Ze heeft eigenlijk niet perse veel entertainment nodig. Bij veel mensen is ze juist heel sociaal en soms juist de gangmaker. Maar ze heeft gewoon issues. Ik ben ook wel een beetje van het: ,, pff ik hoop dat dit of dat leuk is.. ik heb eigenlijk geen zin, ik zou wel lekker naar mn huisje wilen" etc maar niet zo sterk als zij. En ik zou al helemaal niet zo lomp reageren als je weet dat iemand z'n best voor JOU doet.....
pi_189708262
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee die kutzus van je stelt zich aan. Een fucking gender reveal party. Doe godverdomme even normaal. En dan moet dat klotekind ook nog gedouched worden of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Tief toch op man. Kind wordt geboren, men komt langs om te kijken en evt een biertje te drinken en met de rest van die kutzooi gewoon optiefen. Een gender reveal party. Net als je dacht dat het niet gekker kon. Ophoeren met die ongein.

PS: je zus is een kutwijf.
PPS: no offence intended.

:)
Dit is wel erg netjes verwoord :D
pi_189708755
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:35 schreef Binnenvetter22 het volgende:

Ze is soms echt onverschillig en gemakkelijk in dingen. Vaak is ze super enthousiast maar tegelijkertijd als ze ergens geen zin in heeft doet ze het ook niet. Met de jaren is het steeds erger geworden en houdt ze minder rekening met hoe een ander zich kan voelen. Maakt het niet bepaald leuker. Ze heeft eigenlijk niet perse veel entertainment nodig. Bij veel mensen is ze juist heel sociaal en soms juist de gangmaker. Maar ze heeft gewoon issues. Ik ben ook wel een beetje van het: ,, pff ik hoop dat dit of dat leuk is.. ik heb eigenlijk geen zin, ik zou wel lekker naar mn huisje wilen" etc maar niet zo sterk als zij. En ik zou al helemaal niet zo lomp reageren als je weet dat iemand z'n best voor JOU doet.....
Nou als het eerlijk vertellen wat je van haar vindt niet helpt (mss topic laten lezen al kan dat ook wel wat hard overkomen maar het feit dat je een topic er over maakt laat wel zien dat je ermee zit, al is het achter iemands rug om doen niet helemaal netjes maar kennelijk valt er niet normaal te praten) dan zit er denk ik niets anders op dan dit feest gewoon af te maken qua organisatie maar dan zonder dat het je zelf al te veel stress oplevert , weigeren kan natuurlijk ook maar ze rekent nu wel al op je en dan krijg jij weer de schuld als iemand die iets belooft maar het niet doet behalve als je een andere vrijwilliger weet. Maar ik zou daarna niets meer voor je zus organiseren. Iedereen heeft issues, jij ook dus als dit een issue voor jou is moet jouw zus daar in het vervolg ook rekening mee houden, het leven draait niet alleen maar om haar maar als mensen om haar heen zich gedragen als de hofhouding dan helpt het haar natuurlijk ook niet om dat in te zien
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_189708766
Babyshower :’)
Kansloos.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_189708801
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:40 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dit is wel erg netjes verwoord :D
Dankje. Ik doe mijn best om het zo netjes mogelijk te houden. Wellicht moet ik daar nog wat aan werken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189714556
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Ik had never verwacht dat dit zoveel irritatie bij mij teweeg zou brengen. Ik merk dat mijn enthousiasme weg is.. ik ga het nu ook simpel houden. Ik ga niet meer als een gek proberen alles perfect te krijgen want ze zei zelfs nog dat als het saai is zij eerder weg kan omdat ze een excuus heeft vanwege haar zwangerschap.. half grappend..

Dus ehm; lekker simpel en in het vervolg plan ik geen reet meer😊
Of je draagt de organisatie over aan een vriendin ofzo. Ben jij er vanaf, kan je altijd nog kijken of j e wel wilt aanschuiven.
Somebody that I used to know
  donderdag 31 oktober 2019 @ 14:22:52 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189714689
Voor iemand die zegt "als het saai is ga ik wel weg" was ik meteen gestopt met moeite doen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189717958
Ik had hetzelfde met mijn broer. Hij was mijn ceremoniemeester voor m'n bruiloft, maar toen het puntje bij paaltje kwam moest ik zelf opeens die hele bruiloft betalen. Niet meer gesproken sindsdien.
-
pi_189717964
Maar ff serieus: bedankt voor het topic, hiervoor blijf ik op Fok!.
-
pi_189718510
Een babyshower... en dan wordt het kind dood geboren. Ik vier ook elke 2 jaar voor het toernooi begint dat Nederland EK/WK wordt!

[ Bericht 2% gewijzigd door KlapMongeaul op 31-10-2019 21:11:23 ]
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_189720017
Ik zou alles annuleren. Zij wil een babyshower, ik wil een miljoen. Je kunt niet alles hebben.
Je bent gek als je het wel regelt en betaald.
pi_189720115
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
Een babyshower... en dan wordt het kind dood geboren. Ik vier ook elk 2 voor het toernooi begint dat Nederland EK/WK wordt!
Ja, dit! :X

Sorry, maar ik ga pas blij zijn als die baby ook echt gezond wordt geboren. Is echt niet altijd vanzelfsprekend.
Somebody that I used to know
pi_189720227
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee die kutzus van je stelt zich aan. Een fucking gender reveal party. Doe godverdomme even normaal. En dan moet dat klotekind ook nog gedouched worden of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Tief toch op man. Kind wordt geboren, men komt langs om te kijken en evt een biertje te drinken en met de rest van die kutzooi gewoon optiefen. Een gender reveal party. Net als je dacht dat het niet gekker kon. Ophoeren met die ongein.

PS: je zus is een kutwijf.
PPS: no offence intended.

:)
Ik kan mij hier op het taalgebruik na volledig in vinden.

Wat een wereld leven wij in.
pi_189720374
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dit! :X

Sorry, maar ik ga pas blij zijn als die baby ook echt gezond wordt geboren. Is echt niet altijd vanzelfsprekend.
Ja die mensen vieren iets terwijl het er niet eens is. Straks wordt het dood geboren, is het een prematuurtje of wat dan ook. Maar nee, ze lopen liever met de overgewaaide hype mee.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:42:53 #200
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189720890
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
Een babyshower... en dan wordt het kind dood geboren. Ik vier ook elke 2 jaar voor het toernooi begint dat Nederland EK/WK wordt!
De ouders kopen ook in het voren en niet pas na de geboorte, dus dan past dat wel. De meeste mensen leggen de baby in de babykamer en niet in een hok dat nog verbouwd moet worden.
pi_189720926
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De ouders kopen ook in het voren en niet pas na de geboorte, dus dan past dat wel. De meeste mensen leggen de baby in de babykamer en niet in een hok dat nog verbouwd moet worden.
Als ouders regel je toch gewoon je eigen zooi? De cadeautjes zijn cadeaus, extra, aanvulling, geen basis...
Somebody that I used to know
pi_189720932
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De ouders kopen ook in het voren en niet pas na de geboorte, dus dan past dat wel. De meeste mensen leggen de baby in de babykamer en niet in een hok dat nog verbouwd moet worden.
Ik vind materie wat anders dan een kind dat nog geen eens op de wereld is gezet. Daarbij staat iedereen te zuipen en de aanstaande moeder mag al maanden niks.. lekker sociaal hoor die vriendinnen :')
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:49:19 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189720980
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als ouders regel je toch gewoon je eigen zooi? De cadeautjes zijn cadeaus, extra, aanvulling, geen basis...
Hier wel, hoop ik. Ik vrees dat het in de USA met z'n gezondheidszorg toch eerder een financiële noodzaak is om wat basisspullen te kopen voor de baby, zodat de ouders de rekening van het ziekenhuis kunnen betalen.
Kan me ook voorstellen dat het een goed moment is om je eigen babyspullen een tweede leven te geven als de aanstaande ouders en jijzelf niet al teveel geld hebben.
pi_189721920
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hier wel, hoop ik. Ik vrees dat het in de USA met z'n gezondheidszorg toch eerder een financiële noodzaak is om wat basisspullen te kopen voor de baby, zodat de ouders de rekening van het ziekenhuis kunnen betalen.
Kan me ook voorstellen dat het een goed moment is om je eigen babyspullen een tweede leven te geven als de aanstaande ouders en jijzelf niet al teveel geld hebben.
oh, ik dacht dat we het over hier hadden.
Somebody that I used to know
pi_190053008
Zag deze net langskomen op Twitter. Vond hem hier wel toepasselijk :D

(jammer dat ik geen filmpjes kan embedden op Fok!)
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')