quote:Op maandag 28 oktober 2019 19:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Er is geen onderscheid. Waarschijnlijk wordt er mee bedoeld dat je niet “gewoon” in bad gaat om te chillen. En in het bevalbad (wat voor bad dat ook moge zijn)ga je als de bevalling goed op gang is. Dan is de tijd tussen het in bad gaan en de geboorte niet zo groot en de kans op een infectie dus kleiner.
Mij is helemaal niets bekend over dat je niet in bad (om te bevallen) zou kunnen met gebroken vliezen. Dat zou betekenen dat je er ook uit zo moeten als je vliezen breken terwijl je in bad zit. Pas bij >24 uur gebroken vliezen wordt het afgeraden volgens de richtlijn. Maar zelfs dan is de kans op een infectie heel klein. (1,1% bad, 0,2% controlegroep).
Ah, vandaag was je datum?quote:
Proficiat!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:08 schreef onomatopee het volgende:
Meld met baby UIT de buik! Zo eindeloos als deze laatste dagen voelden, zo snel ging de bevalling: een kleine 3 uur na mijn laatste post hier was onze zoon er![]()
Het is zo snel gegaan dat ik zelf niet helemaal door had dat het nu wél aan het doorzetten was, pas toen ik in het bevalbad zat en de vk zei dat ik me zo goed overgaf aan de persweeën dacht ik, huh, zijn dit al persweeën dan?! Maar dan komt hij echt!![]()
Ik heb mijn zoon zelf aan kunnen pakken, met mijn man achter mij. Zo blij dat het zo heeft mogen gaanOndanks de snelheid geen schade, wel net geen liter bloedverlies maar we hebben gewoon thuis geslapen en ik voel me redelijk fit op wat spierpijn na. En bovenal: het gevoel dat we op een blauwe wolk gelanceerd zijn, wat een enorm cadeau dat we de bevalling nog zó hebben mogen beleven.
Eindelijk met z'n viertjes![]()
Ach wat prachtigquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:08 schreef onomatopee het volgende:
Meld met baby UIT de buik! Zo eindeloos als deze laatste dagen voelden, zo snel ging de bevalling: een kleine 3 uur na mijn laatste post hier was onze zoon er![]()
Het is zo snel gegaan dat ik zelf niet helemaal door had dat het nu wél aan het doorzetten was, pas toen ik in het bevalbad zat en de vk zei dat ik me zo goed overgaf aan de persweeën dacht ik, huh, zijn dit al persweeën dan?! Maar dan komt hij echt!![]()
Ik heb mijn zoon zelf aan kunnen pakken, met mijn man achter mij. Zo blij dat het zo heeft mogen gaanOndanks de snelheid geen schade, wel net geen liter bloedverlies maar we hebben gewoon thuis geslapen en ik voel me redelijk fit op wat spierpijn na. En bovenal: het gevoel dat we op een blauwe wolk gelanceerd zijn, wat een enorm cadeau dat we de bevalling nog zó hebben mogen beleven.
Eindelijk met z'n viertjes![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |