Aanleiding voor dit topic is de 365 dagen succesvol hype. Degenen die nog Facebook hebben, hebben het misschien weleens voorbij zien komen. Bijvoorbeeld:
![axRVPqk.png]()
De twee dudes die je in dat kleine ronde plaatje ziet zijn succescoaches Arjan Vergeer en David de Kock.
Nu kwam ik laatst op Youtube dit tegen:
Waarin het gaat over boek 365 dagen succesvol in de liefde en het bijbehorende Superrelatieweekend. Het boek zelf is geschreven als een matig FOK!topic afkomstig van een type als Harlekien of jigggy. Vol met ingetrapte open deuren en nog veel meer onzin en borstklopperij.
Mijn klacht gaat over een deel van die onzin. Vooral tijdens het
‘Superrelatieweekend’ komt dit aan bod, maar ook in het boek. Vrouwen zouden namelijk wild worden van bloemen. Telkens maar weer die fucking bloemen.

Geen probleem, daar kun je prima je eigen draai aan geven zou je zeggen. Het is immers al zo'n matig boek, dus veel creativiteit en een iets ander voorbeeld is blijkbaar echt een te hoge verwachting. Maar de tip die exclusief aan vrouwen wordt gegeven is het onverwachts seksen en in het bijzonder pijpen van je man. Want dat is een enorme storting op zijn emotionele bankrekening (

, ja de liefde wordt in deze filosofie spiritueel transactioneel benaderd).
Onderaan de streep, want dit komt telkens in iets andere bewoordingen terug, wordt er dus toch wel sterk gesuggereerd dat vrouwen per definitie liever aandacht hebben in de vorm van iets niet seksueels en mannen per definitie iets seksueels. Lekker is dat.

Ik vind dat toch wel weer een sterk staaltje downplayen van de seksualiteit van de vrouw en klachtwaardig.
Subklacht: Als ik nu bij andere mensen elke keer bloemen in huis zie kijk ik daar plotseling heel anders tegenaan.
Antiklacht: Merol
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 12:50:40 ]