Met nog wat laatste updates van de mensen hier:quote:Voor de beginnende borduurheld!
Stof:
Meestal wordt er aida stof gebruikt, hier in het topic hebben wij het dan vooral over x-aantal ct (count). Bijvoorbeeld Aida 18ct. Dit wil zeggen 18 kruisjes per inch oftewel 7 kruisjes per cm.
Hieronder uitleg over de verschillende maten in ct en cm
* Aida
18 ct Aida - 7 blokjes/kruisjes per cm
16 ct Aida - 6 1/3 blokjes/kruisjes per cm
14 ct Aida - 5 1/2 blokjes/kruisjes per cm
11 ct Aida - 4 1/3 blokjes/kruisjes per cm
10 ct Aida - bijna 4 blokjes/kruisjes per cm
7 ct Aida - 2 3/4 blokjes/kruisjes per cm
* Evenweave
14ct - 14 draden per inch - 5 1/2 draden - 2 3/4 kruisjes per cm
16ct - 16 draden per inch - 6 1/3 draden - ruim 3 kruisjes per cm
18ct - 18 draden per inch - 7 draden - 3 1/2 kruisjes per cm
20ct - 20 draden per inch - bijna 8 draden - bijna 4 kruisjes per cm
22ct - 22 draden per inch - 8 2/3 draden - 4 1/3 kruisjes per cm
24ct - 24 draden per inch - bijna 9 1/2 draden - bijna 4 3/4 kruisjes per cm
26ct - 26 draden per inch - 10 1/4 draden - ruim 5 kruisjes per cm
28ct - 28 draden per inch - 11 draden - 5 1/2 kruisjes per cm
30ct - 30 draden per inch - bijna 12 draden - bijna 6 kruisjes per cm
32ct - 32 draden per inch - ruim 12 1/2 draden - ruim 6 1/4 kruisjes per cm
34ct - 34 draden per inch - 13 1/3 draden - 6 2/3 kruisjes per cm
36ct - 36 draden per inch - ruim 14 draden - ruim 7 kruisjes per cm
Welke naald?
Een naald zonder scherpe punt wordt meestal gebruikt voor het borduren, dit omdat je niet door de stof heen hoeft te prikken over het algemeen.
Maat #22 voor stof van 14ct of lager
#24/#26 voor stof 16-18ct
#28 voor 18+ct
DMC garen:
Af en toe, dit is al jaren niet meer gebeurd eigenlijk, wordt er een kleur uit het assortiment genomen of samengevoegd met een andere kleur. Dit laatste gebeurt als 2 kleuren zo dicht bij elkaar liggen dat samenvoegen gewoon beter is. Ik heb gemerkt dat programma's om eigen patronen te maken deze kleuren nog niet hebben aangepast dus hier alvast een paar kleuren waarvan ik zeker weet dat die een ander nummer hebben gekregen:
Oude nummer » nieuwe nummer
504 » 3813
731 » 732
776 » 3326
3773 » 407
5282 » 3821
Kruisjes per streng DMC naar gelang hoe zuinig je bent.
Dubbeldraads:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
18 1800 2000 2300
16 1600 1800 2050
14 1400 1600 1800
12 1200 1400 1550
Drie draden:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
12 800 900 1000
10 650 750 850
8 450 500 550
Borduurwijsheden
1. Begin altijd in het midden (ja of niet, als je goed kan tellen)
2. Borduur alle steekjes dezelfde kant op.
3. Hecht alles meteen netjes af.
Happy stitching en bij vragen gewoon een vaste poster aanspreken, wij helpen je graag!
Bassie en Adriaanquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:31 schreef Ceviche het volgende:
Wat een mooie borduurwerken komen hier voorbij
Ik heb zelf ook weer m'n werk opgepakt. Ik ben vijf jaar geleden eraan begonnen en nu eindelijk een page finish
(het heeft zo'n vier jaar stil gelegen maar toch).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
In dit tempo is hij over dertig jaar af![]()
Haha, tof! Nou wie weet is het toch iets sneller dan 30 jaarquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:31 schreef Ceviche het volgende:
Wat een mooie borduurwerken komen hier voorbij
Ik heb zelf ook weer m'n werk opgepakt. Ik ben vijf jaar geleden eraan begonnen en nu eindelijk een page finish
(het heeft zo'n vier jaar stil gelegen maar toch).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
In dit tempo is hij over dertig jaar af![]()
Dat percentage iddquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:40 schreef Lijnloos het volgende:
25.000 steken zitten nu in het doek! (Nog 167.000 te gaan 🤪😂) en bijna 15% gedaan.
Oh ow...quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:31 schreef Patapon het volgende:
Gebruikt iemand hier de frixion pen van pilot? Ik zag op YouTube een nare ervaring daarmee en een link naar een review.
https://quiltskipper.com/(...)ll-you-need-to-know/
Dat ken ik iddquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:50 schreef Shandaly het volgende:
Het is een verslaving...![]()
Ik baal al bijna dat ik vanavond geen borduurtijd heb omdat ik naar yoga ga... terwijjl yoga eigenlijk ook zo ontzettend fijn en goed voor me is
Ik begrijp dat ze niet helemaal verdwijnen en dat ze als de stof koud wordt, de lijnen weer zichtbaar worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:37 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Oh ow...![]()
Ja, ik, sinds kort... Had die bij Lijnloos gezien en leek me wel handig. Ook nog geen ervaring met verwijderen van de gridlijnen dus trouwens
Nou staat er in dit artikel inderdaad over kou, bij gequilte dekentjes in een koude auto op weg naar een tentoonstelling ofzo... Maar mijn borduurwerk komt in een lijst in de woonkamer te hangen. Weinig kans op vrieskou daar...quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:57 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze niet helemaal verdwijnen en dat ze als de stof koud wordt, de lijnen weer zichtbaar worden.
Ik gebruik ze zelf niet.
Wat ga je snel! Hoe groot is een pagina? Ongeveer 75x90 kruisjes?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:43 schreef Shandaly het volgende:
Had ik overigens mijn Escher update al getoond hier? Weer page-finish!!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nog 'maar' 9 pages te gaan
Ik begrijp dat je de stof ook niet te koud moet wassen want dan komt de inkt ook terug.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:05 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Nou staat er in dit artikel inderdaad over kou, bij gequilte dekentjes in een koude auto op weg naar een tentoonstelling ofzo... Maar mijn borduurwerk komt in een lijst in de woonkamer te hangen. Weinig kans op vrieskou daar...
77/80 x 95/98 (afhankelijk van of je overlap hebt op die paginaquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wat ga je snel! Hoe groot is een pagina? Ongeveer 75x90 kruisjes?
Maar als je het daarna weer strijkt, is het toch weer weg?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:20 schreef Patapon het volgende:Ik begrijp dat je de stof ook niet te koud moet wassen want dan komt de inkt ook terug.
Ah thanks, ik vraag me al tijden af of jullie pagina's even groot zijn als de mijnequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:24 schreef Shandaly het volgende:
[..]
77/80 x 95/98 (afhankelijk van of je overlap hebt op die pagina)
Slecht te zien maar na koud en dan weer strijken gaan de lijnen niet meer weg.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:25 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar als je het daarna weer strijkt, is het toch weer weg?
Ik ga ook stof met grid bestellen voor de Link's Awakening patronen. Lijkt me erg makkelijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:30 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb die pen inderdaad ook gebruikt voor mijn vorige project. Maar die lijnen zie je helemaal niet meer erdoorheen, laatstaan als ik het doek heb gewassen en gestreken… Het doek waar ik mijn Escher op doe is al gegrid (vet relaxed!) en de Train grid ik met mijn andere wateroplossende marker. Volgens mij is het ook vooral dat je het op gekleurde stof ziet, en mijn stof is gewoon wit.
Verloopgaren?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:10 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Gebruik geen pen.
Toch weer aantal kruisjes behaald en halve band af:
[ afbeelding ]
Fijne dag allemaal vandaag!
Kleuren mooi gekozen en glitterstofquote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:46 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Nee, gewone DMC. Elke keer een andere kleur met afwisselend een band kruissteken met daarna band speciale steken.
(Op glitterstof, op foto niet te zien)
Is jouw glitterstof ook zo stug? Ik heb ergens een project op glitterAida, maar dat blijft een plank.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:46 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Nee, gewone DMC. Elke keer een andere kleur met afwisselend een band kruissteken met daarna band speciale steken.
(Op glitterstof, op foto niet te zien)
Nee eigenlijk totaal niet. Is evenweave dacht 32 count.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Is jouw glitterstof ook zo stug? Ik heb ergens een project op glitterAida, maar dat blijft een plank.
Ah, goed om te weten. Ik ben dol op glitter, maar ik ben blij als dat project af is, het werkt echt niet fijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 11:13 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
[..]
Nee eigenlijk totaal niet. Is evenweave dacht 32 count.
Je snapt dat je dit wel even mag uitleggen hequote:Op donderdag 14 november 2019 12:58 schreef hermelien1989 het volgende:
Nog nooit wwn sollicitatie gehad waar het een voordeel is dat ik borduur... tot vandaag
Do tell en ook: zoeken ze nog meer mensen?quote:Op donderdag 14 november 2019 12:58 schreef hermelien1989 het volgende:
Ziet er mooi ukt cue!!!
Nog nooit wwn sollicitatie gehad waar het een voordeel is dat ik borduur... tot vandaag![]()
Jammer genoeg nu geen tijd om te borduren, ben weer flink sollicitatiebrieven aan het schrijven... bleh....
Leuk die hangertjes! Is zeker ook bordurenquote:Op donderdag 14 november 2019 13:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is een grensgeval of het borduren is of niet. Een ding weet ik wel, ik heb er veel plezier mee. Houtjes borduren en daar dan hangertjes van maken (ik heb alle drie de pakketjesopties gekocht bij de action en zeker geen spijt. Daardoor heb ik ook weer zin in echt borduren)
[ afbeelding ]
Klusje voor bij het ontbijt en voor het slapen gaanquote:Op donderdag 14 november 2019 13:31 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Leuk die hangertjes! Is zeker ook borduren
Ik ben ook erg benieuwd naar het verhaal hierachter...quote:Op donderdag 14 november 2019 12:58 schreef hermelien1989 het volgende:
Nog nooit wwn sollicitatie gehad waar het een voordeel is dat ik borduur... tot vandaag![]()
Dat heb ik al járen!quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:10 schreef Cue_ het volgende:
Best irritant. Heb nu gewoon met regelmaat zin om eerder van het werk weg te gaan om thuis te borduren![]()
Vind dat toch wel erg rustgevend.
quote:Op donderdag 14 november 2019 15:13 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Pagefinish
Nou was die pagina al half af maar toch![]()
Ik ben ook benieuwd naar het verhaal![]()
+1.... en dan thuis komen en vervolgens niet gaan bordurenquote:Op vrijdag 15 november 2019 13:10 schreef Cue_ het volgende:
Best irritant. Heb nu gewoon met regelmaat zin om eerder van het werk weg te gaan om thuis te borduren![]()
Vind dat toch wel erg rustgevend.
Al vind ik het soms ook wel weer irritant dat ik veel moet wisselen van kleur enzo.
Nee, ik ben met de Epic Pokémon bezig. Die is héél erg groot.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:22 schreef Nanuke het volgende:
Wow, dat heb ik ook nog nooit gezien!
Ik ben ook weer een beetje de smaak te pakken. Alleen erg veel wisselende kleuren met <5 steken per kleur schiet niet hard op.
Ik wil ook aan de Pokémon (generation1) beginnen, voor de afwisseling. @:patapon jij maakt deze ook toch? Is het zo eindeloos als het lijkt? Welke count kunnen je aanraden? En was er niet nog iemand met zoeen bezig? @:lijnloos? Ik ben op zoek naar ervaringen!
Ik heb Gen1 gemaakt inderdaad, op 18ct Aida. Dan wordt ie nog best groot maar wel nog inlijstbaarquote:Op woensdag 20 november 2019 19:22 schreef Nanuke het volgende:
Wow, dat heb ik ook nog nooit gezien!
Ik ben ook weer een beetje de smaak te pakken. Alleen erg veel wisselende kleuren met <5 steken per kleur schiet niet hard op.
Ik wil ook aan de Pokémon (generation1) beginnen, voor de afwisseling. @:patapon jij maakt deze ook toch? Is het zo eindeloos als het lijkt? Welke count kunnen je aanraden? En was er niet nog iemand met zoeen bezig? @:lijnloos? Ik ben op zoek naar ervaringen!
Ja helaas nog niet met PK te gebruiken ook de pdf versie niet.quote:Op woensdag 20 november 2019 21:54 schreef Nanuke het volgende:
Jemig. Dat is echt onbegonnen werk joh!Ik zag al wel dat hij niet te laden is in PK. Dat is wel erg jammer.
Hij blijft mooi!quote:Op woensdag 20 november 2019 21:58 schreef bringmedown het volgende:
Ik heb nog geen naald gebroken.. zal wel slechte kwaliteit zijn geweest haha
Ik begin op te schieten en het ergste is dat ik nog steeds niets anders heb!
Straks zit ik zonder haha
[ link | afbeelding ]
Ik ben met mijn huidige project ook al bijna 2 jaar bezig, dus het zal nog wel (veel) langer duren voordat mijn Pokémon dan af is. Maaaaaar, mijne lijkt soms zo uitzichtloos. En dat houdt me dan tegen om er weer aan te beginnen. Dus lijkt me fijn om sneller progressie te zien. Ipv 'jeej ik heb 300 steekjes blauw gezet', 'wow, ik heb een halve Pokémon af!'.quote:Op woensdag 20 november 2019 22:30 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik heb Gen1 gemaakt inderdaad, op 18ct Aida. Dan wordt ie nog best groot maar wel nog inlijstbaarIk ben er uiteindelijk wel 2,5 jaar mee zoet geweest maar totally worth it!
Uhja dit lijkt me gewoon standaard.quote:Op vrijdag 22 november 2019 11:19 schreef Cue_ het volgende:
Ik kwam dit filmpje tegen.. maar is dit niet een standaard manier?
Zeker als je vanuit de hand borduurt?
kwam vanaf deze link: https://peacockandfig.com(...)t-the-sewing-method/
Als je te hard trekt wel idd. Maar hard trekken is sowieso wel een probleem met 'garen' hobbies. Met haken en breien is dat ook niet prettig haha.quote:Op vrijdag 22 november 2019 11:31 schreef Ceviche het volgende:
Ik las toevallig van de week op een Facebook-pagina dat veel mensen de ervaring hebben dat dan de gaatjes gaan lubberen/uitrekken, maar dat is ook weer persoonlijk natuurlijk.
Wel 'regelmatig' last van. Maar da tlijkt me idd gewoon aan jezelf te liggen icm het soort stof dat je gebruikt. Bij een Aida lijkt me dat moeilijker dan met linnen bv.quote:Op vrijdag 22 november 2019 11:31 schreef Ceviche het volgende:
Ik las toevallig van de week op een Facebook-pagina dat veel mensen de ervaring hebben dat dan de gaatjes gaan lubberen/uitrekken, maar dat is ook weer persoonlijk natuurlijk.
Vind ik ook, maar het altijd zo'n klus. Tot nu toe zie ik de hartjes er niet doorheen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:53 schreef Ceviche het volgende:
Stiksteekjes geven een project echt karakter vind ik
Ik vind het jammer dat mijn wip geen stiksteekjes heeft.
En wat een schattige stof, Patapon! Zie je de hartjes er niet doorheen?
3 cm speling is erg weinig....Ik zou het niet doen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:04 schreef bringmedown het volgende:
Wat een schatje is dat Patapon.
Aaargh ik dacht dat ik genoeg stof zou hebben voor het aankomende aimee stewart patroon maar ik heb 107 x 77 ( aida 18count) nodig om te borduren en ik heb nog een stuk liggen van 110 x 110
(750 kruisjes bij 536 kruisjes)
Dat gaat hem niet worden he?
Ik zou 10 cm aanhouden, dan zit je sowieso goed.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:54 schreef Nanuke het volgende:
Wat houden jullie als minimum ruimte aan? 5cm aan elke kant? Of 10?
Hmm, dan heb je 1,5 cm speling aan beide kanten... lijkt zels mij te weinig (ik hou meestal rond de 3-5cm aan... beetje afhankelijk van de totale grootte.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:04 schreef bringmedown het volgende:
Wat een schatje is dat Patapon.
Aaargh ik dacht dat ik genoeg stof zou hebben voor het aankomende aimee stewart patroon maar ik heb 107 x 77 ( aida 18count) nodig om te borduren en ik heb nog een stuk liggen van 110 x 110
(750 kruisjes bij 536 kruisjes)
Dat gaat hem niet worden he?
Wat een leuk uiltje!!quote:Op woensdag 27 november 2019 21:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eindelijk weer lekker in de avond borduren, want ik heb een goede lamp gekregen
[ afbeelding ]
Awesome!!! Grappig dat wat jij nu hebt is ongeveer het totaal van mijn train of dreamsquote:Op woensdag 27 november 2019 22:36 schreef Cue_ het volgende:
Laatste set boeken af aan de rechterkant
Totaal nu 44655 steken gezet (16%)
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 28 november 2019 11:27 schreef Lijnloos het volgende:
Awesome!!! Grappig dat wat jij nu hebt is ongeveer het totaal van mijn train of dreams
Zeker waar! In totaal maar 4 en een beetje pagina's, allemaal naast elkaar, lekker overzichtelijk.quote:Op donderdag 28 november 2019 11:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan is die train gewoon leuk borduren![]()
Al was ik misschien al wel gekapt als ik die app niet had.
Moest er trouwens 2 weken geleden eindelijk voor betalen. Met liefde gedaan
Oeeh effe kijken vandaagquote:Op vrijdag 29 november 2019 08:16 schreef bringmedown het volgende:
En er is weel een sale bij HAED 50%
Maar jij doet ook nog andere creatieve dingen volgens mij tussendoor. Ik borduur enkel af en toe in de avonduren.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jemig wat een doorzettingsvermogen hebben jullieIk koop van die kant-en-klare pakketjes en daar doe ik echt tijden mee... Zulke grote dingen zou ik gewoon niet aandurven
En bedankt voor de complimenten! Door die lamp heb ik elke avond zin in borduren
Dat klopt wel idd... (haken, breien, naaien, tekenen, artjournal, bullet journal, diamond painting, schrijven... uhm...kan nog wel even doorgaan).quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar jij doet ook nog andere creatieve dingen volgens mij tussendoor. Ik borduur enkel af en toe in de avonduren.
En ik moet ook nog maar zien of zo'n groot stuk mij bevalt, of dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee ben
Ja hoi.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:05 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb ook echt periodes dat ik de naald niet aanraak en bezig ben met andere dingen
quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja hoi.
Ik hang hier vooral rond op het moment voor defoto's
.
Ja, ik ook. Erg mooi wat jullie allemaal makenquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja hoi.
Ik hang hier vooral rond op het moment voor defoto's
.
Wat,borduur jij?!quote:Op zondag 8 december 2019 16:20 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb gemerkt dat onderweg naar de wintersport ook lekker borduurt![]()
Ik heb goede hoop .ijn mini projectje wel af te hebben voor het einde van dit jaar..
Ik ben weer begonnen hoor..quote:Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Muck het volgende:
[..]
Wat,borduur jij?!
Dat wist ik helemaal niet
Oh, kijk ze zitten dan...quote:Op maandag 9 december 2019 17:32 schreef bringmedown het volgende:
Hij word echt mooi Lijnloos!
Mijnes is klaaaaar.
Nu nog wassen.
[ link | afbeelding ]
Die ziet eruit als heel veel werk en heel erg mooi resultaatquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:13 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb nog een pagefinish om te delen!
[ afbeelding ]
Ok.. 't is maar een partial... en bijna de helft was zwart.. maar toch!
Yes! Nu alleen nog 9 volle pages erbovenopquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:50 schreef Lijnloos het volgende:
Lekker bezig Shandaly! Is dit nou de totale breedte aan de onderkant?
Die kat is ook zo mooi realistisch geluktquote:Op donderdag 19 december 2019 08:59 schreef Cue_ het volgende:
Owja, de update (incl kat)
Rechtsonderaan wat blauw van de muur nog verwerkt
En nu bovenin met wat groen, water en visjes aan de slag
[ afbeelding ]
Ik gebruik altijd MyAlbum. Werkt tegenwoordig ook wel goed op de mobiel.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:25 schreef hermelien1989 het volgende:
Tranquility from the vintage angel crossstitching
https://imgur.com/gallery/tAlX639
Hmmm photobucket doet het niet... welke uploadsite via de mobiel gebruiken jullie?
Dat dacht ik, spat er goed uitquote:Op donderdag 19 december 2019 10:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die kat is ook zo mooi realistisch gelukt
Dat zijn speciale wateroplosbare pennen.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:05 schreef Barreltje het volgende:
wow hermelien! wat een werk joh!![]()
vraagje: ik zie steeds dat er lijnen op jullie projecten staan.. kan dat gewoon met elke stift of moet dat met een "speciale"?
verder kreeg ik met kerst een kadobon voor bol.com en heb ik meteen een hoop verschillende borduurwerkjes uitgezocht..1 grote en wat kleintjes die ik makkelijk mee kan nemen naar mijn werk..
![]()
zin in het nieuwe jaar!
Max color is specifiek voor patronen van Heaven and Earth Designs, standaard zitten die rond de 89 kleuren, max color zijn er nóg meer. (En dan heb je ook nog supersize, 999×999 steken, ook mogelijk met Heul Veul kleuren.)quote:Op maandag 30 december 2019 09:28 schreef Barreltje het volgende:
Wat is max color?![]()
Ik ben helemaal blij met mn peer stukje. Redelijk eenvoudig want steeds 6 bij 6 blokken. Een ideaal stukje om mee te beginnen!
Ik krijg alleen wel last van mn vingers van de achterkant van de naald..is daar een oplossing voor ? Of heet die oplossing " vingerhoedje" ? #newbie
Als ik daar echt last van krijg dan doe ik gewoon een (vinger)pleister om m'n vinger.quote:Op maandag 30 december 2019 09:28 schreef Barreltje het volgende:
Ik krijg alleen wel last van mn vingers van de achterkant van de naald..is daar een oplossing voor ? Of heet die oplossing " vingerhoedje" ? #newbie
Dat doe ik ook, gewoon klein pleistertje om die plek...quote:Op maandag 30 december 2019 09:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als ik daar echt last van krijg dan doe ik gewoon een (vinger)pleister om m'n vinger.
Daardoor toch wat flexibeler dan een vingerhoedje.
Maar zo het effect waardquote:Op woensdag 1 januari 2020 15:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Stiksteken af
Wat een k*tklus
Zo mooi!quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Stiksteken af
Wat een k*tklus
Mooi hoor! Maar idd, wat een takkewerk is datquote:Op woensdag 1 januari 2020 15:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Stiksteken af
Wat een k*tklus
Toch maar wel ja? Ach beter nu als dat het blijft knagen en je straks alsnog wilt resetten. Veel plezier met het nieuwe werk!quote:Op woensdag 1 januari 2020 19:53 schreef bringmedown het volgende:
Moooii![]()
Ik ga mijnes stoppen en de Supersized max colors doen.
Alleen even nieuwe stof kopen en maar 284 strengen erbij halen![]()
![]()
oh en extra garenhouders bestellen en het patroon. Achja zo blijf je lekker bezig
Zo tof!!!quote:Op donderdag 2 januari 2020 09:58 schreef Shandaly het volgende:
Dat vind ik stiekem ook het grootste voordeel aan HAED patronen... full coverage kruissteekjes, geen stiksteekjes of andere grappen, en toch een prachtig resultaat.
Ik maakte gister een vergelijkingsfoto van mijn Escher:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ie zomaar eens in 2020 af zou kunnen zijn...
Niet de meest logische link, maar het werktquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef Cue_ het volgende:
@:bringmedown
Sorry, had ik niet gezien
fish tank
Oh die is geweldig! Had een andere in mijn hoofd zitten en snapte die vissen al nietquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef Cue_ het volgende:
@:bringmedown
Sorry, had ik niet gezien
fish tank
Inderdaad, kon alle kleuren uit mijn cxc-pakket halen. En ik had ook al een keer los 10 bundeltjes zwart (310) besteld dus ook daarmee zit ik ruim in de garen (10 voor 0,80¤quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:23 schreef bringmedown het volgende:
@:lijnloos: waar zijn die challenges te vinden? Zou ik ook misschien wel leuk vinden om als stok achter de deur te hebben.
Je train gaat snel! Je esscher is gaaf en die nieuwe is super cute. Dat is zo te zien ook met cxc garen?
Shandaly; gaaaf die komt zeker wel af dit jaar!
@:cue_ wederom: welk patroon is het? Ziet er super of uit.
Ik ben begonnen met de SSMC, vanmorgen stof gekocht bij de plaatselijke hobbywinkel, heb lekker extra de ruimte genomen qua afmeting.
Extra garen besteld en patroon gekocht.
300 steken gezet dus valt nog niets te laten zien alleen een blauwe lucht haha.
Ik vind van wel, en niets van terug te zien als het werk eenmaal hangt.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:26 schreef Barreltje het volgende:
Oh en laatste vraag: hoe zit dat met die borduur ringen? Werkt dat handig of klem je dan ook je werk snel af?
M'n Escher borduur ik gewoon uit de hand, voor de vlindertjes heb ik ook zo'n Q-snap (ooit van Lijn overgenomenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:26 schreef Barreltje het volgende:
@:lijnloos wat klinkt jouw systeem lekker gestructureerd![]()
Ik heb nu ook garen van mijn eerste werkje over.. wat doen jullie daar dan mee?
Ohh en hoe nemen jullie je stukken mee onderweg? Ik stop het nu in de plastic zak waarin het komt.. maar dat is niet altijd heel handig.. zijn daar speciale units voor ofzo?
Oh en laatste vraag: hoe zit dat met die borduur ringen? Werkt dat handig of klem je dan ook je werk snel af?
Ik heb altijd pakketten gehad, vroeger kleintjes, late twee jaar wat grotere (40*40cm)quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
En begrijp ik het nu ook goed dat jij/Jullie niet een pakket kopen maar zelf alles bij elkaar regelen?
Nee, doorsteken gaat dan niet... of je moet de stof heel los in de ring doen, maar dan is het effect van die ring weer verdwenen. Vandaar dat met ring/Q-snap het borduren trager gaat en ik eigenlijk liever uit de hand borduurquote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:30 schreef Cue_ het volgende:
Met zo'n q-snap of ring.. kan je dan nog wel doorsteken met je naald?
Als in , in 1 beweging van t ene gaatje naar het andere?
Of moet je dan eerst de naald naar beneden brengen helemaal en dan weer omhoog?
Dat laatste.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:30 schreef Cue_ het volgende:
Met zo'n q-snap of ring.. kan je dan nog wel doorsteken met je naald?
Als in , in 1 beweging van t ene gaatje naar het andere?
Of moet je dan eerst de naald naar beneden brengen helemaal en dan weer omhoog?
Ja, ik regel mijn eigen pakketten. In the end is dat goedkoper dan die pakketten omdat je dan dus zo'n voorraad opbouwd en niet alles nieuw hoeft te kopen. En uiteraard als je een leuk adresje hebt voor je garen (zoals de happyhobby80 chinees uit de OP) waar je 50 cent per streng betaalt ipv 1,50 bij Pipoos en aanverwantenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
Oh een fotootje zou fijn zijn @:shandaly ! Ik heb echt geen idee van al die termen die jullie gebruiken..![]()
En begrijp ik het nu ook goed dat jij/Jullie niet een pakket kopen maar zelf alles bij elkaar regelen?
Ik doe alleen nog maar zelf-samengestelde-projecten. Ik koop het patroon (of download waar het gratis dingetjes betreft) en zoek dan zelf garen en stof erbij.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
Oh een fotootje zou fijn zijn @:shandaly ! Ik heb echt geen idee van al die termen die jullie gebruiken..![]()
Welk frame is het?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:46 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en ik doe niet aan een borduurring of frame... I tried, didnt like it. Dus mijn Qsnap is naar Shandaly gegaan, ik heb nog ergens een ring liggen en nog een groot houten frame... maar die ga ik ook maar weg doen op termijn.... iemand nog een frame kopen?
*boksquote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
Ik doe max. 2 (borduur) projecten tegelijk. Iets met kleur om niet gillend gek te worden van m'n 12 shades of grey van de Escherquote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben alleen zo'n neuroot die 1 project at a time doet. Meerdere dingen door elkaar heen werkt niet voor mij. Eerst het ene af, dan het volgende.
Deze: van/via Aliquote:
Ach... da's ook wel weer lekker warm in de winterquote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:00 schreef Lijnloos het volgende:
[..] ook al is die Escher een mega lap.
Ja idd, lijkt me anders zo langzaam en onhandig gaanquote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:00 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Deze: van/via Ali
[ afbeelding ]
Prima ding hoor, maar ik kan gewoon niet tegen het steeds van boven naar beneden halen. Ik wil het in 1 beweging kunnen steken en dan dus maar in de hand houden, ook al is die Escher een mega lap.
Breedte is geloof ik ongeveer 50cm, de stof kan je boven en onderin over de rolletjes leggen en met plastic hulsjes er omheen klemmen. althans, zo heb ik het gedaanquote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:15 schreef Patapon het volgende:
@:Lijnloos
Hoe breed kan er op? En hoe zet je de stof vast?
Ah, te klein voor de Pokémon.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:20 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Breedte is geloof ik ongeveer 50cm, de stof kan je boven en onderin over de rolletjes leggen en met plastic hulsjes er omheen klemmen. althans, zo heb ik het gedaanhij is in hoogte instelbaar.
Whehe nicequote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:21 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben ondertussen ook nog met de NES SAL bezig van 3 jaar geledenGewoon kleine tussendoortjes. Ik ben afgelopen dagen (in de auto) bezig geweest met Donkey Kong. Mijn 5e plaatje... ik doe ze niet allemaal, alleen de spelletjes die ik vroeger ook speelde en dus wat nostaligische gevoelens bij heb
[ afbeelding ]
Ja dat gaat niet passen nee... Ik vouwde de stof wel dubbel trouwens (want die Escher is ook veel breder) maar dat maakt het klemmen weer lastiger.quote:
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:53 schreef Shandaly het volgende:
Ik had begin december nog een klein tussendoordingetje gemaakt trouwens:
[ afbeelding ]
Dat kan dan dus ook makkelijk als je vanalles al hebt liggen. Al was het wel spannend of ik genoeg van dat rode garen had, dat stukje linksboven was echt het allerlaatste!
Belofte maakt schuldquote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:12 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Als ik er aan denk, zal ik vanavond eens een fotootje maken
Tof altijd om te zien hoeveel stiksteekjes doen voor een werk.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:03 schreef Patapon het volgende:
Update Autumn Cat
Op de helft dus tijd voor stiksteekjes![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 januari 2020 10:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
...(Sterker nog, m'n llama-pakketje doet niet eens aan nummers, daar moet ik het doen met "Orangy Brown" en "Greeny Brown".)
Mooi werkje weer Pata!quote:Op maandag 6 januari 2020 10:03 schreef Patapon het volgende:
Update Autumn Cat
Op de helft dus tijd voor stiksteekjes![]()
[ afbeelding ]
Dat schiet alweer flink op.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:28 schreef bringmedown het volgende:
Dit is waar ik was gebleven toen ik de regular afkapte
[ link | afbeelding ]
En nu ben ik hier met de SSMC
[ link | afbeelding ]
wat een verschil in maat, helaas mis ik al veel kleuren dus er zijn al veel gaten..
@:patapon: mooiii stiksteekjes maken het echt af.
@:nina leuk patroontje! Is dat glitterstof
Wat een verschil!quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Nou, m'n eerste finish van 2020 is een feit.![]()
Pre-backstitch:
[ afbeelding ]
Finish:
[ afbeelding ]
Tof he, die cijfertjes en statistiekjesquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:40 schreef Lijnloos het volgende:
Over de 75% nu, minder dan 7000 steken nog te gaan!
[..]
ook al bijna 600 steken (van de 82K, bijna 1%!!!) En ook de kleinste page-finish die ik ook had (14x4 steken hahaha)
Ja echt, ik hou ervanquote:Op donderdag 9 januari 2020 13:48 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Tof he, die cijfertjes en statistiekjes
Wow, jij gaat ook als een speer!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 21:53 schreef bringmedown het volgende:
Zoveel steken nog in je trein? Woow dit zijn 6200 steken kun je nagaan wat je nog moet en dat zie je helemaal niet bij jouw hij lijkt zo goed als af haha gaaf hoor
[ link | afbeelding ]
Shandaly wooeh gaat lekker zo! PK werkt super he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |