abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189654287
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet alleen om te werken, maar vooral om überhaupt een leven buiten de deur te hebben. Een oom van me heeft zich jarenlang verzet tegen een scootmobiel. Toen hij er eenmaal een had, was hij dolblij omdat hij weer dingen kon ondernemen. Een andere oom van me had dat met een gehoorapparaat.

Je schetst een gitzwart beeld van een ernstig zieke die fabrieksarbeid doet. Maar je lief heeft ook goede dagen en er zijn zoveel andere baanopties. Dat werk betekent bovendien niet alleen verplichting maar ook onder de mensen komen, nieuwe sociale contacten aangaan, regelmaat krijgen, doelmatigheid ervaren en misschien zelfs bevrediging van het werk krijgen.
Precies dit. De kwaliteit van leven neemt enorm toe, op alle vlakken.
Alius aliud dicit
pi_189654613
Nou dan thuiswerk zoeken. En laat hem dat zelf doen ipv dat jij hem dat uit handen neemt. Wat ik al zei, zakjes vullen, folders vouwen enz. enz.
pi_189655550
quote:
12s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:26 schreef MevrouwKees het volgende:
Ik zou die 40-jarige wel fijntjes wijzen op het feit dat er nauwelijks geld binnenkomt omdat hij domweg geen actie neemt en blijkbaar genoegen neemt met een leven op en rond het toilet.. Ik zou hem dus een ferme schop richting MDL arts sturen.. is hij nou helemaal gek ! Dat zou lekker zijn zeg.. hij lekker thuis hangen.. en jij je maar gek piekeren over hoe je rond kan komen en hij smikkelt lekker zijn afhaal pizza van 30 euro op.. 8)7
^O^ _O_ _O-
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189660715
Ik denk dat het helpt om de mogelijkheid van een stoma met je partner te bespreken. Niet omdat hij dan moet werken of omdat hij dan geld kan verdienen maar omdat hij dan weer kan gaan leven. Zich niet elke keer als jullie ergens heen gaan (als dat al gaat) je zorgen hoeven maken om een wc in de buurt. Ik zou het eens andersom bekijken:

Doordat hij geen stoma overweegt (wellicht zijn ook er andere opties om zijn problematiek te helpen, zoals ontlasting vaster maken met poeders etc.), is hij gebonden aan huis of aan locaties waar een wc beschikbaar is. Daarmee beperkt hij zijn leven enorm.

Een dagje strand? Gaat niet, geen wc.
Winkelen? Risico op lekken voordat het toilet bereikt is, gaat niet.

En zo kan ik nog vele voorbeelden noemen. Eigenlijk ontneem je hem de mogelijkheid om te kijken of er een passender oplossing is voor zijn problemen. Weet zijn mdl arts bijvoorbeeld dat hij zo'n last heeft? Als dit niet aangegeven wordt dan kan die ook niet meedenken. Gun je partner de kans om de mogelijkheden te verkennen.
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:12:35 #280
3542 Gia
User under construction
pi_189665139
Jij hoort huur en zorgtoeslag te krijgen.
pi_189665307
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:53 schreef Werkperd het volgende:
Jij hoort huur en zorgtoeslag te krijgen.
Of je leest het topic.
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:28:41 #283
80382 manny
30 is best veel
pi_189665642
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:33 schreef User16909 het volgende:

[..]

Hij heeft een stoma gehad en hij vond dat traumatisch.
dan is dat de issue en zou hij een topic moeten hebben hier. "ik breng mijn gezin in geldproblemen door mijn trauma. Help!"

problemen daar laten waar ze zijn. het zal best een leuk ventje zijn die vriend van je, maar dit laat je je toch niet aan doen ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189665824
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:28 schreef manny het volgende:

[..]

dan is dat de issue en zou hij een topic moeten hebben hier. "ik breng mijn gezin in geldproblemen door mijn trauma. Help!"

problemen daar laten waar ze zijn. het zal best een leuk ventje zijn die vriend van je, maar dit laat je je toch niet aan doen ?
Heb je enig idee wat een trauma/PTSS met mensen doet? :?
pi_189665887
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:41 schreef User16909 het volgende:

[..]

Het zal er in ieder geval voor zorgen dat hij niet naar een MDL-arts durft. Heeft hij er hulp voor? Voor die PTSS bedoel ik.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:46:58 #286
80382 manny
30 is best veel
pi_189665902
quote:

[..]

Nee. Ben ik geen expert in. Mijn advies, voor je partner, zou dan ook niet zijn om hulp te zoeken bij mij, maar bij mensen die er wel voor hebben doorgeleerd.

Thuis op 5 meter van de WC de rest van je leven doorbrengen lijkt me niet zo een goed plan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189667525
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:06 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Of je leest het topic.
Nee, ze moet gewoon huur en zorgtoeslag krijgen.
pi_189667588
83% van de mensen hersteld van PTSS na hulp met MDMA. Ander topic. Wie weet kan dat helpen. Vraag er eens naar.

NWS / MDMA is nu een legaal medicijn in Nederland
pi_189667772
quote:

[..]

Een traumatische gebeurtenis of ervaring veranderd je kijk op het leven en kan angsten veroorzaken. Maar wanneer die nieuwe kijk op het leven je als gevolg van de angsten beperkt in je dagelijks leven, zul je een knop moeten omzetten. Al dan niet met behulp van professionele hulpverleners.

Elke dag dat je wacht met stappen te nemen om de knop om te zetten, wordt de drempel hoger.
pi_189668384
Heb je al een afspraak gemaakt met het sociale wijkteam? Anders morgenochtend gelijk ff bellen :)
Twiddel
pi_189669251
quote:

[..]

Wil jij wel geholpen worden?
Alius aliud dicit
pi_189669359
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:40 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wil jij wel geholpen worden?
TS. Wel.

Maar krijg het idee dat die partner geen kant op wil. Zo jammer. Nu krijg je dat echt dat vooroordeel (ik dan, sorry) dat hij zijn free ticket naar NL gewoon heeft. En verder geen rest hoeft uit te voeren om te zorgen voor verbetering. Leert hij NL TS ? Doet hij überhaupt iets om aan de situatie iets te verbeteren. Als Hij namelijk alleenstaand zou zijn had hij ook geen keuze gehad. Zou hij dan op straat gaan leven?

Geen bash hoor. Vraag het me gewoon oprecht af.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189669606
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:47 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

TS. Wel.

Maar krijg het idee dat die partner geen kant op wil. Zo jammer. Nu krijg je dat echt dat vooroordeel (ik dan, sorry) dat hij zijn free ticket naar NL gewoon heeft. En verder geen rest hoeft uit te voeren om te zorgen voor verbetering. Leert hij NL TS ? Doet hij überhaupt iets om aan de situatie iets te verbeteren. Als Hij namelijk alleenstaand zou zijn had hij ook geen keuze gehad. Zou hij dan op straat gaan leven?

Geen bash hoor. Vraag het me gewoon oprecht af.
Goede post. Dat is ook wat ik eigenlijk bedoel.
Alius aliud dicit
pi_189672496
Aangezien hij al een beetje Nederlands spreekt is er een makkelijke en gratis manier om het goed te leren. Jullie gaan voortaan alleen Nederlands praten met elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')