abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:21:09 #251
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_189635439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:52 schreef ronaz het volgende:

[..]

Klopt, heb ik laatst ook voor mezelf zitten uitrekenen. Ik ben goedkoper uit zonder bijverzekeren voor de tandarts. Maximaal eigen risico is een keuze maar kies ik iet voor; je hoeft maar 1 keer het ziekenhuis terecht te komen voor een relatief kleine ingreep en je betaalt je het apezuur.
Met maximaal eigen risico betaal je 250 minder premie. In het slechtste geval betaal je dus 250 extra als je wat overkomt. Indien je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt dan draai je al break-even.
pi_189636896
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Met maximaal eigen risico betaal je 250 minder premie. In het slechtste geval betaal je dus 250 extra als je wat overkomt. Indien je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt dan draai je al break-even.
Dat is leuk als je in een luxe positie zit, maar als je:
- al moeilijk kunt rondkomen
- een broze gezondheid hebt
- met moeite de 385 euro kunt ophoesten
- weinig financieel overzicht hebt

Dan is dit gewoon niet zo verstandig.

Evenzo is het soms toch verstandig om een (lichte) tandartsverzekering te hebben als:
- je jaarlijks toch wel gemiddeld 150 euro aan tandartskosten hebt.
- je je basisverzekering niet via Independer afsluit. Bij Independer krijg je nog een gratis tandartsongevallenverzekering. Heb je die niet, en je krijgt ineens een ongeluk met je tanden, dan ben je behoorlijk de klos zonder tandartsverzekering.

Op sommige dingen kan je heus besparen, maar bij sommige zaken kan je simpelweg het risico niet nemen om ongedekt te zijn, simpelweg omdat je de risico's zelf niet kunt afdekken.
Somebody that I used to know
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:37:38 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189637260
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Voor een premiekorting van 250 euro is je eigen risico wel met meer verhoogd dan 250 euro.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189637637
Klein beetje over Eigen Risico en Tandartsverzekering:
In 2016 kwam ik thuis te zitten (ZW, na prima inkomen -maar hoge huur etc-) en had ik nog een hoog Eigen Risico (omdat ik nooit ziek dacht te zijn) en 0 tandartsverzekering. Dat jaar:
- Ben ik (in april geloof ik) met mijn voortanden op mijn fietsstuur gevallen (lees: ¤800 reparatiekosten plus meerdere wortelkanaalbehandelingen);
- Kwam ik onder behandeling van psycholoog & psychiater (dan is je ¤685 Eigen Risico ineens heel snel vol);
- Moest partner (ook ergens begin van het jaar) met spoed het ziekenhuis in met accuut nierfalen (weer een rekening van ¤685, maar deze keer voor ambulance en ziekenhuiszorg)...
- Eigenlijk hebben we dat jaar al ons spaargeld uitgegeven aan medische kosten.

In 2017 heb ik dus mijn verzekering finaal omgegooid en Eigen Risico zover mogelijk naar beneden afgesteld, plus tandartsverzekering die ook ongevallen dekt.

En ja, dat is alweer ruim drie jaar geleden, maar ik neem geen risico meer. Als ik nu weer ¤685 zou moeten ophoesten, zou dat zéker niet kunnen. En mijn gezondheid (en die van partner) is niet stabiel genoeg om het erop te gokken.
pi_189637944
Toch zou ik voor het komende jaar de zorgverzekeringen goed gaan vergelijken (of als je dat niet lukt kijken of iemand dat voor je uit kan zoeken). Het kan zo weer een aantal euro schelen.
pi_189644134
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:56 schreef User16909 het volgende:
Maar reageer nou eens serieus op die 8 euro besparing voor je internet, waarom je dat niet doet? Niemand zegt dat je helemaal zonder moet doen (zoals je eerder in andere vergelijkingen over klaagde), maar iets minder snel is toch niet zo erg, in jullie situatie? En als je op DSL kan, dan kun je waarschijnlijk ook iets meer besparen. Dat kost dan wellicht nog iets meer snelheid, maar als je krap zit, zet dat écht wel zoden aan de dijk, ondanks dat het maar weinig lijkt. Alle kleine beetjes helpen.

Je reageert best selectief op tips, maar reageert wel. Dat doet mij vermoeden dat je best wil, maar toch voor sommige zaken een beetje aan struisvogel politiek doet. Of de nood is nu ook weer niet zo hoog dat dat nodig is.
pi_189646354
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:40 schreef User16909 het volgende:
Btw, ik ga geen nieuw topic over dit onderwerp openen als deze vol is. Alvast veel dank voor het meedenken iedereen! Mocht je nog iets nuttigs toe te voegen hebben: doen.
Als er nog mensen zijn met tips dan zou het zonde zijn als ze die niet kunnen geven omdat het topic dicht zit. Maar als het topic nog loopt rond #300 dan zal er vast wel een nieuw deeltje geopend worden. Afijn, hier een paar tips van mij:

Deze actie op dit forum is voor mensen met een laag inkomen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken: FHF / [ACTIE] Kerstpakkettenactie 2019 - Pakketten worden gemaakt!
En er zijn nog pakketten over die nog geen ontvanger hebben.

- Als je wekelijks naar de markt gaat dan bespaar je enorm veel op groente, fruit en vaak ook nog op allerlei andere producten. Bovendien is de kwaliteit vaak beter dan in de supermarkt. Als je op het einde van de markt gaat dan zijn er altijd wel kraampjes die hun spullen voor bijna niets verkopen.

-Voor bijna alles is er wel een app om mee te besparen. Too Good To Go werd al eerder in dit topic genoemd. Bijna in heel Nederland nu kan je winkels vinden die hun voedingswaren die ze over hebben voor een fractie van de normale prijs verkopen. Kijk eens in het centrale topic daarover in CUL. Maar er zijn ook apps waarmee je zo goed als gratis gereedschappen kan lenen van mensen in jouw buurt, waarmee je mensen kan vinden die voor bijna niks klusjes of diensten verrichten waarvoor je anders alleen al 50 Euro voorrijkosten moet betalen. Bij mij in de buurt is er zelfs een goedlopende app waarmee je in de buurt maaltijden kan kopen of verkopen voor 2 of 3 Euro. In jouw geval zou dat betekenen dat je voor 4 man kookt en je de kosten van die maaltijd er weer uithaalt door 2 porties te verkopen.

Deze apps hoeven niet bij jou te passen of zelfs maar actief te zijn waar jij woont, maar met een beetje nadenken zijn er altijd wel apps die wel bij jou passen en waarmee je geld kan besparen/verdienen.

-Maak je eigen producten. Ikzelf heb jarenlang mijn eigen bier gebrouwen en ik heb al ruim 10 jaar allerlei kruidenplantjes. Maar zo'n beetje ieder natuurlijk product kan je gewoon in je huiskamer maken/laten groeien. Op dit forum zijn er bovendien langlopende topics over: pepers verbouwen, wijn- en bier brouwen, oliebollen maken, brood bakken in de oven of in een broodbakmachine en het verbouwen van allerlei soorten kruiden van peterselie tot verse munt.

In alle gevallen bespaar je daarmee op je dagelijkse boodschappen, houd je er betere producten aan over dan wat je in de winkel koopt en met een beetje geluk is het ook nog eens leuk om te doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189647020
Het hele verhaal gelezen en even de historie. TO heeft duidelijk een stoornis (autisme) en dan is het allemaal niet zo zwart wit. Zij heeft veel minder het overzicht en daadkracht . Maar.. Ik zie echt wel dingen het uitgaven patroon en de ja-maren.

Ik heb zelf een jaar in de bijstand gezeten door allerlei gedoe en omstandigheden en zat ook vreselijk krap. Ik heb alles wat extra en luxe was per direct eruit gegooid.. Koffie in de stad ? Dat werd met thermosje in het park.. ook leuk.. Uit eten ? niet.. pizza bestellen ? niet.. De goedkoopste van Aldi of liddle of zelf maken. Mijn dure smartphone (die ik goddank niet op afbetaling had) direct op MP gezet en een goedkoop toestel teruggekocht en van het geld wat ik overhield kon ik 3 weken eten. Ik heb alleen maar aanbiedingen gegeten en ging aan het eind van de dag de supermarkt in .. vlees afgeprijsd.. spullen op de datum gratis.. etc.. En ik ging meer Vega eten.. stuk voordeliger.. zonder vlees.. Dat alles zorgde voor ademruimte.. Over iedere uitgave nadeken.. dat helpt.. NA een jaar was ik weer aan het werk en uit de ellende... En nog steeds denk ik na over iedere uitgave en heb ik een buffer zodat ik iig eten kan..

Die pizza avond ? Direct afschaffen. Van 30 euro kan je echt wel de hele week eten. Zeker als je ook nog een 8 euro minder uit gaat geven aan internet. Dat zit je op 38..

Zorgverzekering: zet voor komend jaar je eigen risico op laagste, dan kan je een jaar bijkomen.. en als je dan financieel weer stabiel bent kan je altijd nog je eigen risico omhoog gooien.

Echt ieder abonnement onder de loep nemen. Schrijf iedere uitgave hoe klein ook op. Blijf weg uit de action en Ikea ..

Hou dat nou eens voor ogen en doe niet bij alles ja maar..

En als je partner niet werkt, geen geld binnenbrengt dan zou ik daar toch eens goed over nadenken. Ook daar lees ik alleen maar ja-maar.. Hij is hier al paar jaar maar zijn Nederlands is niet goed.. daar kan hij dus wat aan doen. Hij kan ook prima iets gaan zoeken wat hij vanuit huis kan doen. Hij leunt nu dus achterover.. Wederom.. ja maar..

Hij kan naar de MDL arts gaan en laten bekijken of er nog andere stoma's zijn. Vaak is het onhandigheid/ongemak gerelateerd aan de juiste platen en zakjes. Maak eens een afspraak met een goede stoma-verpleegkundige. Mijn vader heeft ook heel wat type platen versleten voordat het echt goed zat. Geen lekkages etc.. En ja.. het is kut.. maar om dan maar je hele leven on hold te zetten omdat je bij wijze van op het toilet moet wonen.. Tja.. dan moet je toch echt je prioriteiten bij gaan stellen hoor.. Ik vind het nogal gemakkelijk eerlijk gezegd.. Kortom.. geef hem ook eens een schop onder zijn reet.. Hup ! Aan de bak! .
  zondag 27 oktober 2019 @ 16:09:41 #259
3542 Gia
User under construction
pi_189649603
Tja, partner zou thuiswerk kunnen doen. Kunnen jullie ook samen doen, op zijn naam. Levert niet heel veel op, maar wel een leuk extraatje.

Relatie geschenken inpakken, dat soort werk. Hoef je geen Nederlands voor te kunnen
pi_189649642
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 16:09 schreef Gia het volgende:
Tja, partner zou thuiswerk kunnen doen. Kunnen jullie ook samen doen, op zijn naam. Levert niet heel veel op, maar wel een leuk extraatje.

Relatie geschenken inpakken, dat soort werk. Hoef je geen Nederlands voor te kunnen
Hoe kom je aan een betrouwbare aanbieder voor zoiets?
pi_189650062
Wat ook niet heel veel oplevert maar net een leuk extraatje is, is invullen van enquêtes. Bv https://gfkpanel.nl/home.html of https://home.noties.nl/invotes/
Zelf heb ik daar enkele keren per jaar genoeg punten voor een cadeaubon van 10 euro van bv bol.com
Het is niet veel en duurt even voor je genoeg punten hebt om in te kunnen wisselen, maar het is wel leuk meegenomen voor iets wat weinig tijd kost en je gewoon thuis van achter je computer kan doen.
  zondag 27 oktober 2019 @ 16:57:38 #262
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_189650495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een denkfout. Het zet wel degelijk zoden aan de dijk. Allereerst tikt het aan. Daarnaast heb je ongetwijfeld meer ogenschijnlijk kleine maar terugkerende uitgaven waar je op zou kunnen besparen. Mijn tips:

- Bekijk ALLES kritisch. Neem goedkopere abonnementen, neem een bankpas minder af als dat kan en/of schrap een eventuele creditcard, zeg alle abonnementen en terugkerende onkosten op die je niet echt nodig hebt. Je hebt er vaak meer dan je denkt, bijvoorbeeld een oude domeinnaam, een software-abonnement (Spotify, virusscanner), een bijdrage aan een goed doel, het kunnen pauzeren van je tv. Stop met loterijen als je daaraan meedoet, stop met buiten de deur drinken/eten. Reken maar dat dit optelt.

- Tref voorbereidingen voor je naar de winkel gaat. Maak een boodschappenlijst, mede op basis van de aanbiedingen van die week. Doe geen impulsaankopen. Zorg dat je geen honger hebt als je gaat winkelen. :+

- Houd bij wanneer abonnementen aflopen en ga rondkijken naar goedkopere aanbieders. Heb je een goedkopere gevonden, bel dan je eigen aanbieder en vraag om een goed aanbod om te blijven. Meestal krijg je leuke korting, al bespaar je met overstappen waarschijnlijk nog meer geld. Let specifiek op het abonnement voor je mobiele telefoon, want sim only nemen en minder minuten afnemen bijvoorbeeld scheelt ook weer wat per maand.

- Wat @:-Spring al zei: bespreek alle oude afspraken opnieuw. Je situatie is veranderd. Veel mensen belanden in de schulden doordat ze in een nieuwe situatie op de oude manier blijven uitgeven. Het is misschien niet leuk voor je lief om in te moeten leveren, maar dat is nu nodig.

- Ga zodra je kan sparen! Ik weet niet of je spaargeld hebt, maar ik vermoed van niet. Het niet hebben van een buffer is enorm verontrustend.
O+ _O_
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_189652082
quote:
Hij kan naar de MDL arts gaan en laten bekijken of er nog andere stoma's zijn. Vaak is het onhandigheid/ongemak gerelateerd aan de juiste platen en zakjes. Maak eens een afspraak met een goede stoma-verpleegkundige. Mijn vader heeft ook heel wat type platen versleten voordat het echt goed zat. Geen lekkages etc.. En ja.. het is kut.. maar om dan maar je hele leven on hold te zetten omdat je bij wijze van op het toilet moet wonen.. Tja.. dan moet je toch echt je prioriteiten bij gaan stellen hoor.. Ik vind het nogal gemakkelijk eerlijk gezegd.. Kortom.. geef hem ook eens een schop onder zijn reet.. Hup ! Aan de bak! .
Dit dus.. Terug naar de arts. Er is zoveel mogelijk maar je moet het als patiënt wel aangeven.

En anders doet hij maar een luier om. Sorry als dat wat bot overkomt maar zo te zien heb je al genoeg op je bordje wat betreft je eigen leven. Hij zal toch moeten gaan bijdragen. Of wil je de rest van je leven in armoede doorbrengen, en dus in stress leven?
Soms is liefde alleen niet genoeg.

Ps quote ging mis maar ik quote mevrouwkees

[ Bericht 1% gewijzigd door Bloem75 op 27-10-2019 18:14:48 ]
pi_189652349
Ja daag. Ik ga een veertigjarige niet dwingen een luier te dragen of iets drastisch zoals een stoma aan te gaan voor mijn gemoedstoestand. Dat is gewoonweg absurd.

Het thuiswerken vind ik dan wel weer een aardige suggestie. Vragenlijsten voor bol.com-vouchers doe ik al jaren, vind ik leuk :D
pi_189652448
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:21 schreef User16909 het volgende:
Ja daag. Ik ga een veertigjarige niet dwingen een luier te dragen of iets drastisch zoals een stoma aan te gaan voor mijn gemoedstoestand. Dat is gewoonweg absurd.

Het thuiswerken vind ik dan wel weer een aardige suggestie. Vragenlijsten voor bol.com-vouchers doe ik al jaren, vind ik leuk :D
Ik zou die 40-jarige wel fijntjes wijzen op het feit dat er nauwelijks geld binnenkomt omdat hij domweg geen actie neemt en blijkbaar genoegen neemt met een leven op en rond het toilet.. Ik zou hem dus een ferme schop richting MDL arts sturen.. is hij nou helemaal gek ! Dat zou lekker zijn zeg.. hij lekker thuis hangen.. en jij je maar gek piekeren over hoe je rond kan komen en hij smikkelt lekker zijn afhaal pizza van 30 euro op.. 8)7
pi_189652584
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:21 schreef User16909 het volgende:

Mij zou je niet hoeven dwingen... Ik zou er (zeker in crisistijd) alles (of althans heel veel) aan doen om jou er niet alleen voor op te laten draaien. Jouw gemoedstoestand zou mij veel waard zijn als partner.
pi_189652678
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:32 schreef Beldewouten het volgende:

[..]

Mij zou je niet hoeven dwingen... Ik zou er (zeker in crisistijd) alles (of althans heel veel) aan doen om jou er niet alleen voor op te laten draaien. Jouw gemoedstoestand zou mij veel waard zijn als partner.
Ik denk dat de meeste partners je niet zou hoeven te dwingen. Als je je partner overal alleen voor op laat draaien, moet je je afvragen of er wel sprake is van een wederzijdse comitment.
Hoe vervelend ook, maar je kan z'n partner dus niet betalen.

Tijd dat je wat harder opstelt. Stress om geld icm autisme is gewoon geen leuk leven. Hij zou kunnen bijdragen als hij actie zou ondernemen.
pi_189653108
Het is ronduit rot dat je lichaam niet werkt zoals het zou moeten. Situatie van je vriend levert daarnaast ook sociaal isolement op. Zowel voor hem, maar ook voor jou.

Een goede begeleiding bij de MDL-arts hoeft niet per direct terug een stoma te betekenen. Maar kan veel breder bekeken worden naar bijv een leef en eetpatroon, medicatiegebruik en nog meer.
Maar je moet er wel zelf initiatief nemen en ook pro actief in zijn richting de arts met je wensen en samen bekijken wat mogelijk is.
Hij investeert daarmee niet alleen in zijn levenskwaliteit maar ook in die van zijn partner, jij.

Ik kan mij niet inbeelden dat je vriend gelukkig wordt van heel zijn leven thuis te moeten doorbrengen met een beetje tv kijken, gamen en wat huishouden. En zodra je buiten de deur bent stress hebt omdat je niet snel naar de wc kan als het moet.

Jij investeert ook in je zelf door je te laten begeleiden door iemand en de weg naar MEE bent ingeslagen. Dat doe je ook voor je eigen gezondheid en je levenskwaliteit te verbeteren. En daardoor ook investeert in de levenskwaliteit van je partner.
pi_189653114
Ja, maar zou je echt een gat in je buik maken of in een luier rondlopen, om te kunnen werken? Pleur op, daar geloof ik helemaal niks van.

Thuiswerk is een redelijk realistische optie, maar ik stuur mijn geliefde met met stoma of luier terug een fabrieksbaan in. Dan heeft 'ie binnen een maand weer een nierprobleem of een hartaanval (beiden niet ondenkbaar, met zijn gammele lijf -en nee, hij weegt geen 300 kilo, hij heeft gewoon een dik medisch dossier dat ik hier niet ga posten, als je het niet erg vindt-). Dan kies ik liever voor een besparing op afhaalpizza's, thanks.

[ Bericht 31% gewijzigd door User16909 op 27-10-2019 19:02:48 ]
pi_189653280
Er zijn al veel goede tips en overwegingen gegeven.

Toen ik geen nagel om aan mijn kont te krabben had, als student, rekende ik in broden of pakken melk. Dan zet acht euro opeens wel zoden aan de dijk. ;) Misschien helpt het om er zo naar te kijken.

En hier in de gemeente kun je een pas aanvragen, waarmee je korting kunt krijgen op van alles. Vooral zaken die het leven net wat leuker maken, zoals eens een kop koffie in de stad, gratis lidmaatschap van de bibliotheek, gratis of voor weinig sporten, museumbezoek, enz. Misschien kennen ze zoiets ook in jullie woonplaats.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:11:27 #271
189961 ex
aperture science
pi_189653448
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:56 schreef User16909 het volgende:
In 2016 kwam ik thuis te zitten (ZW, na prima inkomen -maar hoge huur etc-) en had ik nog een hoog Eigen Risico (omdat ik nooit ziek dacht te zijn) en 0 tandartsverzekering. Dat jaar:
- Ben ik (in april geloof ik) met mijn voortanden op mijn fietsstuur gevallen (lees: ¤800 reparatiekosten plus meerdere wortelkanaalbehandelingen);
- Kwam ik onder behandeling van psycholoog & psychiater (dan is je ¤685 Eigen Risico ineens heel snel vol);
- Moest partner (ook ergens begin van het jaar) met spoed het ziekenhuis in met accuut nierfalen (weer een rekening van ¤685, maar deze keer voor ambulance en ziekenhuiszorg)...
- Eigenlijk hebben we dat jaar al ons spaargeld uitgegeven aan medische kosten.

In 2017 heb ik dus mijn verzekering finaal omgegooid en Eigen Risico zover mogelijk naar beneden afgesteld, plus tandartsverzekering die ook ongevallen dekt.

En ja, dat is alweer ruim drie jaar geleden, maar ik neem geen risico meer. Als ik nu weer ¤685 zou moeten ophoesten, zou dat zéker niet kunnen. En mijn gezondheid (en die van partner) is niet stabiel genoeg om het erop te gokken.
Een klein dingetje: Prima inkomen / hoge huur en maar 2,170‬ euro spaargeld rijmen niet met elkaar. Dan leefde je dus toen (al) boven je stand en ga je inderdaad altijd problemen hebben (en houden) met rondkomen.

Ik ga voor een prima salaris even uit van 2600 per maand bruto / 1900 netto. Van die 1900 netto zou je toch wel 20% moeten sparen, wat neer komt 380 per maand, en zou je dus in 5 a 6 maanden dat bedrag moeten kunnen sparen.

Als je werkend met een prima salaris geen 20% spaart elke maand, loop je sowieso een groot risico om in de problemen te komen, in een 'crisis' situatie zou ik alsnog zo snel mogelijk toewerken naar minimaal 10% sparen elke maand.. Ook als dat betekend geen Spotify.

Zie ook: https://www.thebalance.com/the-50-30-20-rule-of-thumb-453922
The cake is a lie!
pi_189653752
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:56 schreef User16909 het volgende:
Ja, maar zou je echt een gat in je buik maken of in een luier rondlopen, om te kunnen werken? Pleur op, daar geloof ik helemaal niks van.

Thuiswerk is een redelijk realistische optie, maar ik stuur mijn geliefde met met stoma of luier terug een fabrieksbaan in. Dan heeft 'ie binnen een maand weer een nierprobleem of een hartaanval (beiden niet ondenkbaar, met zijn gammele lijf -en nee, hij weegt geen 300 kilo, hij heeft gewoon een dik medisch dossier dat ik hier niet ga posten, als je het niet erg vindt-). Dan kies ik liever voor een besparing op afhaalpizza's, thanks.
Je hebt zo te lezen weinig tot geen verstand van stomazorg. Lees je eens goed in en vraag een arts om advies. Een goede stoma geeft je zoveel kwaliteit van leven terug. Dat zou je je vriend juist moeten gunnen. Dat jij het een “gat in je buik” noemt vind ik heel veelzeggend. :{w

Succes d’r mee.
Alius aliud dicit
pi_189653924
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Je hebt zo te lezen weinig tot geen verstand van stomazorg. Lees je eens goed in en vraag een arts om advies. Een goede stoma geeft je zoveel kwaliteit van leven terug. Dat zou je je vriend juist moeten gunnen. Dat jij het een “gat in je buik” noemt vind ik heel veelzeggend. :{w

Succes d’r mee.
Hij heeft een stoma gehad en hij vond dat traumatisch. Dat doe ik hem niet opnieuw aan.
pi_189653945
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:33 schreef User16909 het volgende:

[..]

Hij heeft een stoma gehad en hij vond dat traumatisch. Dat doe ik hem niet opnieuw aan.
Nee dan is de situatie van nu veel beter inderdaad. :|W
Alius aliud dicit
pi_189654248
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:56 schreef User16909 het volgende:
Niet alleen om te werken, maar vooral om überhaupt een leven buiten de deur te hebben. Een oom van me heeft zich jarenlang verzet tegen een scootmobiel. Toen hij er eenmaal een had, was hij dolblij omdat hij weer dingen kon ondernemen. Een andere oom van me had dat met een gehoorapparaat.

Je schetst een gitzwart beeld van een ernstig zieke die fabrieksarbeid doet. Maar je lief heeft ook goede dagen en er zijn zoveel andere baanopties. Dat werk betekent bovendien niet alleen verplichting maar ook onder de mensen komen, nieuwe sociale contacten aangaan, regelmaat krijgen, doelmatigheid ervaren en misschien zelfs bevrediging van het werk krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')