Met maximaal eigen risico betaal je 250 minder premie. In het slechtste geval betaal je dus 250 extra als je wat overkomt. Indien je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt dan draai je al break-even.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 18:52 schreef ronaz het volgende:
[..]
Klopt, heb ik laatst ook voor mezelf zitten uitrekenen. Ik ben goedkoper uit zonder bijverzekeren voor de tandarts. Maximaal eigen risico is een keuze maar kies ik iet voor; je hoeft maar 1 keer het ziekenhuis terecht te komen voor een relatief kleine ingreep en je betaalt je het apezuur.
Dat is leuk als je in een luxe positie zit, maar als je:quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met maximaal eigen risico betaal je 250 minder premie. In het slechtste geval betaal je dus 250 extra als je wat overkomt. Indien je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt dan draai je al break-even.
Voor een premiekorting van 250 euro is je eigen risico wel met meer verhoogd dan 250 euro.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met maximaal eigen risico betaal je 250 minder premie. In het slechtste geval betaal je dus 250 extra als je wat overkomt. Indien je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt dan draai je al break-even.
Maar reageer nou eens serieus op die 8 euro besparing voor je internet, waarom je dat niet doet? Niemand zegt dat je helemaal zonder moet doen (zoals je eerder in andere vergelijkingen over klaagde), maar iets minder snel is toch niet zo erg, in jullie situatie? En als je op DSL kan, dan kun je waarschijnlijk ook iets meer besparen. Dat kost dan wellicht nog iets meer snelheid, maar als je krap zit, zet dat écht wel zoden aan de dijk, ondanks dat het maar weinig lijkt. Alle kleine beetjes helpen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:56 schreef User16909 het volgende:
Klein beetje over Eigen Risico en Tandartsverzekering:
Als er nog mensen zijn met tips dan zou het zonde zijn als ze die niet kunnen geven omdat het topic dicht zit. Maar als het topic nog loopt rond #300 dan zal er vast wel een nieuw deeltje geopend worden. Afijn, hier een paar tips van mij:quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:40 schreef User16909 het volgende:
Btw, ik ga geen nieuw topic over dit onderwerp openen als deze vol is. Alvast veel dank voor het meedenken iedereen! Mocht je nog iets nuttigs toe te voegen hebben: doen.
Hoe kom je aan een betrouwbare aanbieder voor zoiets?quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:09 schreef Gia het volgende:
Tja, partner zou thuiswerk kunnen doen. Kunnen jullie ook samen doen, op zijn naam. Levert niet heel veel op, maar wel een leuk extraatje.
Relatie geschenken inpakken, dat soort werk. Hoef je geen Nederlands voor te kunnen
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een denkfout. Het zet wel degelijk zoden aan de dijk. Allereerst tikt het aan. Daarnaast heb je ongetwijfeld meer ogenschijnlijk kleine maar terugkerende uitgaven waar je op zou kunnen besparen. Mijn tips:
- Bekijk ALLES kritisch. Neem goedkopere abonnementen, neem een bankpas minder af als dat kan en/of schrap een eventuele creditcard, zeg alle abonnementen en terugkerende onkosten op die je niet echt nodig hebt. Je hebt er vaak meer dan je denkt, bijvoorbeeld een oude domeinnaam, een software-abonnement (Spotify, virusscanner), een bijdrage aan een goed doel, het kunnen pauzeren van je tv. Stop met loterijen als je daaraan meedoet, stop met buiten de deur drinken/eten. Reken maar dat dit optelt.
- Tref voorbereidingen voor je naar de winkel gaat. Maak een boodschappenlijst, mede op basis van de aanbiedingen van die week. Doe geen impulsaankopen. Zorg dat je geen honger hebt als je gaat winkelen.
- Houd bij wanneer abonnementen aflopen en ga rondkijken naar goedkopere aanbieders. Heb je een goedkopere gevonden, bel dan je eigen aanbieder en vraag om een goed aanbod om te blijven. Meestal krijg je leuke korting, al bespaar je met overstappen waarschijnlijk nog meer geld. Let specifiek op het abonnement voor je mobiele telefoon, want sim only nemen en minder minuten afnemen bijvoorbeeld scheelt ook weer wat per maand.
- Wat @:-Spring al zei: bespreek alle oude afspraken opnieuw. Je situatie is veranderd. Veel mensen belanden in de schulden doordat ze in een nieuwe situatie op de oude manier blijven uitgeven. Het is misschien niet leuk voor je lief om in te moeten leveren, maar dat is nu nodig.
- Ga zodra je kan sparen! Ik weet niet of je spaargeld hebt, maar ik vermoed van niet. Het niet hebben van een buffer is enorm verontrustend.
Dit dus.. Terug naar de arts. Er is zoveel mogelijk maar je moet het als patiënt wel aangeven.quote:Hij kan naar de MDL arts gaan en laten bekijken of er nog andere stoma's zijn. Vaak is het onhandigheid/ongemak gerelateerd aan de juiste platen en zakjes. Maak eens een afspraak met een goede stoma-verpleegkundige. Mijn vader heeft ook heel wat type platen versleten voordat het echt goed zat. Geen lekkages etc.. En ja.. het is kut.. maar om dan maar je hele leven on hold te zetten omdat je bij wijze van op het toilet moet wonen.. Tja.. dan moet je toch echt je prioriteiten bij gaan stellen hoor.. Ik vind het nogal gemakkelijk eerlijk gezegd.. Kortom.. geef hem ook eens een schop onder zijn reet.. Hup ! Aan de bak! .
Ik zou die 40-jarige wel fijntjes wijzen op het feit dat er nauwelijks geld binnenkomt omdat hij domweg geen actie neemt en blijkbaar genoegen neemt met een leven op en rond het toilet.. Ik zou hem dus een ferme schop richting MDL arts sturen.. is hij nou helemaal gek ! Dat zou lekker zijn zeg.. hij lekker thuis hangen.. en jij je maar gek piekeren over hoe je rond kan komen en hij smikkelt lekker zijn afhaal pizza van 30 euro op..quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:21 schreef User16909 het volgende:
Ja daag. Ik ga een veertigjarige niet dwingen een luier te dragen of iets drastisch zoals een stoma aan te gaan voor mijn gemoedstoestand. Dat is gewoonweg absurd.
Het thuiswerken vind ik dan wel weer een aardige suggestie. Vragenlijsten voor bol.com-vouchers doe ik al jaren, vind ik leuk
Mij zou je niet hoeven dwingen... Ik zou er (zeker in crisistijd) alles (of althans heel veel) aan doen om jou er niet alleen voor op te laten draaien. Jouw gemoedstoestand zou mij veel waard zijn als partner.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:21 schreef User16909 het volgende:
Ja daag. Ik ga een veertigjarige niet dwingen een luier te dragen of iets drastisch zoals een stoma aan te gaan voor mijn gemoedstoestand. Dat is gewoonweg absurd.
Het thuiswerken vind ik dan wel weer een aardige suggestie. Vragenlijsten voor bol.com-vouchers doe ik al jaren, vind ik leuk
Ik denk dat de meeste partners je niet zou hoeven te dwingen. Als je je partner overal alleen voor op laat draaien, moet je je afvragen of er wel sprake is van een wederzijdse comitment.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:32 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Mij zou je niet hoeven dwingen... Ik zou er (zeker in crisistijd) alles (of althans heel veel) aan doen om jou er niet alleen voor op te laten draaien. Jouw gemoedstoestand zou mij veel waard zijn als partner.
Een klein dingetje: Prima inkomen / hoge huur en maar 2,170 euro spaargeld rijmen niet met elkaar. Dan leefde je dus toen (al) boven je stand en ga je inderdaad altijd problemen hebben (en houden) met rondkomen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:56 schreef User16909 het volgende:
Klein beetje over Eigen Risico en Tandartsverzekering:
In 2016 kwam ik thuis te zitten (ZW, na prima inkomen -maar hoge huur etc-) en had ik nog een hoog Eigen Risico (omdat ik nooit ziek dacht te zijn) en 0 tandartsverzekering. Dat jaar:
- Ben ik (in april geloof ik) met mijn voortanden op mijn fietsstuur gevallen (lees: ¤800 reparatiekosten plus meerdere wortelkanaalbehandelingen);
- Kwam ik onder behandeling van psycholoog & psychiater (dan is je ¤685 Eigen Risico ineens heel snel vol);
- Moest partner (ook ergens begin van het jaar) met spoed het ziekenhuis in met accuut nierfalen (weer een rekening van ¤685, maar deze keer voor ambulance en ziekenhuiszorg)...
- Eigenlijk hebben we dat jaar al ons spaargeld uitgegeven aan medische kosten.
In 2017 heb ik dus mijn verzekering finaal omgegooid en Eigen Risico zover mogelijk naar beneden afgesteld, plus tandartsverzekering die ook ongevallen dekt.
En ja, dat is alweer ruim drie jaar geleden, maar ik neem geen risico meer. Als ik nu weer ¤685 zou moeten ophoesten, zou dat zéker niet kunnen. En mijn gezondheid (en die van partner) is niet stabiel genoeg om het erop te gokken.
Je hebt zo te lezen weinig tot geen verstand van stomazorg. Lees je eens goed in en vraag een arts om advies. Een goede stoma geeft je zoveel kwaliteit van leven terug. Dat zou je je vriend juist moeten gunnen. Dat jij het een “gat in je buik” noemt vind ik heel veelzeggend.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:56 schreef User16909 het volgende:
Ja, maar zou je echt een gat in je buik maken of in een luier rondlopen, om te kunnen werken? Pleur op, daar geloof ik helemaal niks van.
Thuiswerk is een redelijk realistische optie, maar ik stuur mijn geliefde met met stoma of luier terug een fabrieksbaan in. Dan heeft 'ie binnen een maand weer een nierprobleem of een hartaanval (beiden niet ondenkbaar, met zijn gammele lijf -en nee, hij weegt geen 300 kilo, hij heeft gewoon een dik medisch dossier dat ik hier niet ga posten, als je het niet erg vindt-). Dan kies ik liever voor een besparing op afhaalpizza's, thanks.
Hij heeft een stoma gehad en hij vond dat traumatisch. Dat doe ik hem niet opnieuw aan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:25 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Je hebt zo te lezen weinig tot geen verstand van stomazorg. Lees je eens goed in en vraag een arts om advies. Een goede stoma geeft je zoveel kwaliteit van leven terug. Dat zou je je vriend juist moeten gunnen. Dat jij het een “gat in je buik” noemt vind ik heel veelzeggend.![]()
Succes d’r mee.
Nee dan is de situatie van nu veel beter inderdaad.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:33 schreef User16909 het volgende:
[..]
Hij heeft een stoma gehad en hij vond dat traumatisch. Dat doe ik hem niet opnieuw aan.
Niet alleen om te werken, maar vooral om überhaupt een leven buiten de deur te hebben. Een oom van me heeft zich jarenlang verzet tegen een scootmobiel. Toen hij er eenmaal een had, was hij dolblij omdat hij weer dingen kon ondernemen. Een andere oom van me had dat met een gehoorapparaat.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:56 schreef User16909 het volgende:
Ja, maar zou je echt een gat in je buik maken of in een luier rondlopen, om te kunnen werken? Pleur op, daar geloof ik helemaal niks van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |