abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:42:54 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189612403
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:42 schreef descon het volgende:

[..]

Bedoelde meer als ZZP-er of als Loonslaaf.

52 weken is wel heel optimistisch gedacht om factureerbaar te zijn.

• 52 weken in een jaar
• 4 weken vakantie
• 1 week ziek of andere omstandigheden (tandarts etc)

Dat betekend 47 weken beschikbaar voor werk waardoor de rekensom 47 weken * 40 uur * 33 euro wordt : 62.040

Reken voor het gemak dat je 50% kwijt bent aan belastingen,pensioen, buffer opbouw ,accountants,trainingen, reclame maken etc waardoor je 31k netto overhoud wat zich vertaald in 2585 netto te besteden per maand.

Als loonslaaf een mooi salaris, als ZZP-er niet ruim.

Dan ga je er vanuit dat je 47 weken kan factureren wat best hoog is. Risico's als zonder klus zitten, periodes tussen klussen en een opdracht gever die niet betaald of langdurig ziek zijn kunnen je financieele plaatje heel snel slechter maken....
Heb je gelezen? Hij verdient in loondienst 33/uur, als zzper zou hij 100 doen. Dus nu zit hij op 70k/jaar. Als zzper zou dat dan zo’n 200k zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:14:08 #77
38148 crew  Innisdemon
pi_189615327
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2019 12:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je gelezen? Hij verdient in loondienst 33/uur, als zzper zou hij 100 doen. Dus nu zit hij op 70k/jaar. Als zzper zou dat dan zo’n 200k zijn.
Wie rekent even de kosten voor ZZP'er eraf ? (belastingen, (verplichte) verzekeringen, pensioen etc)

tnx

[ Bericht 15% gewijzigd door Rene op 25-10-2019 16:20:35 ]
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_189615799
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Half gelezen...aangezien TS ook met bedragen rond de 30 eu zich rijk aan het rekenen was.
pi_189615834
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 16:14 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Wie rekent even de kosten voor ZZP'er eraf ? (belastingen, (verplichte) verzekeringen, pensioen etc)

tnx
Das een lastige...omdat je ook afhankelijk bent van hoeveel pensioen je wil opbouwen en hoeveel je verzekerd wil hebben. Kennissen van me rekenen met 50% maar das dan incl vervoer binnen nederland.
pi_189616954
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 23:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want 70 k bruto is schamel?
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 23:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want 70 k bruto is schamel?
Voor een schoonmaker niet, voor een ceo wel....

Als zzper is het een illusie dat je maar 40 uur per week werkt en ook een illusie dat je 40 uur kan declareren per week.
Maar als je met minder genoegen neemt omdat je huis is afbetaald, je partner werkt en je kinderen uit huis gaan dan werk je 2 a 3 dagen per week 8 uur per dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189617017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 16:45 schreef descon het volgende:

[..]

Das een lastige...omdat je ook afhankelijk bent van hoeveel pensioen je wil opbouwen en hoeveel je verzekerd wil hebben. Kennissen van me rekenen met 50% maar das dan incl vervoer binnen nederland.
auto verzekering en ziektekostenverzekering, de rest is optioneel. Denk hierbij niet alleen aan je premie maar ook aan het deel wat normaal de werkgever betaald. je bent grosso modo 4500 euro per jaar kwijt aan ziektekostenverzekering.
pensioen is ook optioneel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:10:58 #82
38148 crew  Innisdemon
pi_189617132
quote:

[..]

Hmm, dat klinkt dan niet gek.
Is daar dan ook reservering meegerekend voor als je even geen klus hebt?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_189617536
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:10 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Hmm, dat klinkt dan niet gek.
Is daar dan ook reservering meegerekend voor als je even geen klus hebt?
Reserve opbouw idd...maar die reserve kan zo op zijn.

Start kapitaal niet mee gerekend. Je hebt meestal de eerste 3 maanden geen inkomen. (1ste maand werk je, daarna factureer je en 3de maand betalen ze je uit) terwijl je vaste lasten toch door gaan. Mits je geen opdrachtgever hebt die langere termijnen aanhoud
pi_189617825
quote:

[..]

Ik adviseer vaak om zeker 50% aan kosten aan te houden in de beginjaren of ondernemers die starten in gevoelige sectoren/functies.

Dus van bv ¤ 2000,- inkomen leg je ¤ 1000,- weg voor zakelijke uitgaven, belastingen, verzekeringen en reserves. Uiteindelijk heb je eind van het jaar liever geld over dan geld te weinig.

Bij veel te veel geld over moet je in november of december natuurlijk een slimme investering doen ;)

Om 'veilig' te zitten is 60% zelfs te adviseren voor startende ondernemers, maar dat vinden de meeste startende ondernemers (met name de groep die ondernemen ziet als snel geld verdienen ipv keihard werken zonder zekerheid) geen optie.
Uiteindelijk zijn dit ook vaak de ondernemers die de eerste 5 jaar niet halen.
pi_189700823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:20 schreef Innisdemon het volgende:
Volgens mij mist TS een belangrijk deel van detachering. Namelijk, als jij even niets doet, doordat er geen geschikte klus voor je te vinden is, krijg je toch netjes je maandsalaris.
Waar dacht je dat dat vandaan kwam?
Van de gigantische marge op de arbeid die ze flippen. Maar dit "voordeel" van detachering is voor mij niet interessant.
etc
pi_189700925
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:20 schreef Innisdemon het volgende:
Volgens mij mist TS een belangrijk deel van detachering. Namelijk, als jij even niets doet, doordat er geen geschikte klus voor je te vinden is, krijg je toch netjes je maandsalaris.
Waar dacht je dat dat vandaan kwam?
Van de gigantische marge op de arbeid die ze flippen. Maar dit "voordeel" van detachering is voor mij niet interessant.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 23:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je gaat nu met 5 broden naar huis, maar je wil meer meer meer omdat een ander dat wel krijgt.
Onzinnige opmerking. Stel je voor je zou onder vrienden of familie zoiets uithalen, "Hey jongens omdat ik de oven 'bezit' heb ik recht op 85% van de taart, ook al regelen jullie de ingredienten en staan jullie 3 uur in de keuken om de boel te bakken." Je zou geen vrienden overhouden en je familie zou je verstoten.

Behalve als je dan gaat werken, want dan ineens zijn normale regels rond fatsoen de deur uit. Natuurlijk is het meer dan logisch dat 4-5 verschillende partijen profiteren van jouw arbeid, puur omdat ze er al zijn en structuren hebben opgezet om zoveel mogelijk waarde te extracten uit de arbeid van mensen die geen andere optie of keuze hebben dan op die manier uitgebuit te worden.

Er is een zeker argument te maken dat er inderdaad meer welvaart is dan vroeger. En stel die welvaart is voor 100% te danken aan zulke scheve systemen van uitbuiting, onderdrukking en rentenieren. Dan nog mag je je afvragen of we niet gewoon ondertussen meer dan genoeg welvaart hebben en we kunnen stoppen met deze aanpak.

Ik heb liever dat er NU een fatsoenlijke waardering op arbeid is ten koste van de marktkapitalisatiewaarde van Apple dan dat mijn kinderen over 30 jaar *misschien* een VR-smartphone, en een extra lekker broodje kweekvlees hebben terwijl ze bij de vertical farm als nog slechts 7-17% van hun toegevoegde waarde uit arbeid terug zien.
etc
pi_189703836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:01 schreef geldisbelangrijk2019 het volgende:

[..]

[..]

Onzinnige opmerking. Stel je voor je zou onder vrienden of familie zoiets uithalen, "Hey jongens omdat ik de oven 'bezit' heb ik recht op 85% van de taart, ook al regelen jullie de ingredienten en staan jullie 3 uur in de keuken om de boel te bakken." Je zou geen vrienden overhouden en je familie zou je verstoten.

Behalve als je dan gaat werken, want dan ineens zijn normale regels rond fatsoen de deur uit. Natuurlijk is het meer dan logisch dat 4-5 verschillende partijen profiteren van jouw arbeid, puur omdat ze er al zijn en structuren hebben opgezet om zoveel mogelijk waarde te extracten uit de arbeid van mensen die geen andere optie of keuze hebben dan op die manier uitgebuit te worden.

Er is een zeker argument te maken dat er inderdaad meer welvaart is dan vroeger. En stel die welvaart is voor 100% te danken aan zulke scheve systemen van uitbuiting, onderdrukking en rentenieren. Dan nog mag je je afvragen of we niet gewoon ondertussen meer dan genoeg welvaart hebben en we kunnen stoppen met deze aanpak.

Ik heb liever dat er NU een fatsoenlijke waardering op arbeid is ten koste van de marktkapitalisatiewaarde van Apple dan dat mijn kinderen over 30 jaar *misschien* een VR-smartphone, en een extra lekker broodje kweekvlees hebben terwijl ze bij de vertical farm als nog slechts 7-17% van hun toegevoegde waarde uit arbeid terug zien.
If you can’t beat them, join them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')