Ik begon mijn online leven op BBS'en. Inbellen op allerlei boards en dan plaatjes en games downloaden met 2400 baud, en later ook berichten uitwisselen via fidonet, technet en weet ik veel wat voor nets. Op een gegeven moment kon ik via een board ook een echt internet email-adres krijgen en dat was in een tijd dat echt vrijwel niemand wist dat internet uberhaupt bestond. Superhip, maar wie kon je toen nou nog mailen?
Het web was er nog niet eens maar je had wel usenet/nieuwsgroepen en dat was echt fantastisch. Destijds was dat alleen nog tekstberichten en geen binaries. Daar heb ik heel veel gelezen over allerlei shit en ook veel gepost, onder mijn eigen volledige naam, en me natuurlijk helemaal niet gerealiseerd dat al die nieuwsgroepen later op het web ontsloten werden en volledig doorzoekbaar zouden zijn.... Awkward!
Toen het web eenmaal kwam zat ik vaak in de digitale stad te chatten en te bouwen in de digitale metro, op de vpro site waar je via realaudio cd's kon beluisteren, en ik ging ook zelf snel sites bouwen waar ik heel veel tijd en moeite in heb gestoken. Maar pas toen FOK! kwam werd het echt leuk.