Thanks! In de vorige delen staan nog massa's foto'squote:Op zondag 27 oktober 2019 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Sow mooi pand, heb je nog meer foto's?
Dat is echt zo relaxt. De spullen gewoon hebben liggen, ongeveer weten hoe het moet & gaan.quote:
Oh cool zal eens terugbladeren.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Thanks! In de vorige delen staan nog massa's foto's![]()
of op onze site natuurlijk
Ik werd trouwens ff op het verkeerde been gezet door je PI. Ik had ff zoiets van "wtf moet die gast". Maar blijkbaar zet je die bij al je posts.
[..]
Dat is echt zo relaxt. De spullen gewoon hebben liggen, ongeveer weten hoe het moet & gaan.
Alleen die kinderen die elk mes/zaag/hamer/ding grijpen en er mee rond gaan zwaaien in een vers gestuukte kamer... Daar wen ik nooit aan.
De slaapkamer is juist een plek waar je je strak fijn terug kunt trekken. Mama is er niet, ga naar papa. En anders verstop je je in de kastenkamer. Beetje jammer dat ze die nu al hebben gezien. Met een verborgen deur had je anders dagen verstopt kunnen blijven.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Midden op je dag op bed niksen ja, dat waren mooie tijden vroeger voordat het mamamamaMAAAMAAA alarm bestond
quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De slaapkamer is juist een plek waar je je strak fijn terug kunt trekken. Mama is er niet, ga naar papa. En anders verstop je je in de kastenkamer. Beetje jammer dat ze die nu al hebben gezien. Met een verborgen deur had je anders dagen verstopt kunnen blijven.
Zolang ze zichzelf overtuigd voelt ze het nietquote:Op maandag 28 oktober 2019 11:24 schreef SQ het volgende:
Vandaag wordt er in elk geval weer hard gewerkt!
De kozijnenboer is de oude ramen in de kinderslaapkamers en badkamer aan het vervangen, en op de begane grond zijn er twee mannen bezig met metselwerk en de daken van de uitbouwen.
Eindelijk, we hadden wel weer even een boost nodig in ons klusmojo!
En ik vind dat we het best goed doen, maar dan spreek ik net weer een collega die én zwanger is, én een dreumes heeft, én een verbouwing zelf doet, én 50 uur per week op kantoor werkt en die vindt het allemaal nog wel meevallen met hoe druk ze het heeft en dan voel ik me meteen weer mislukt
(waarom doen mensen dat trouwens? Is het zwak om toe te geven dat het best druk is? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niét druk is, echt niet!!)
ik heb net even een kleurtester besteld van goudkleurige Flexa muurverf, ben benieuwd!quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:32 schreef BE het volgende:
[..]
Niks lichtelijks aan hier hoor!
Maar wel met koningsblauwe en gouden muren!![]()
Haha sorry maar dat neem je hopelijk niet serieus?quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:24 schreef SQ het volgende:
En ik vind dat we het best goed doen, maar dan spreek ik net weer een collega die én zwanger is, én een dreumes heeft, én een verbouwing zelf doet, én 50 uur per week op kantoor werkt en die vindt het allemaal nog wel meevallen met hoe druk ze het heeft
Nee, maar ik vraag me desalniettemin af waarom mensen dat zichzelf en anderen willen voorhoudenquote:Op maandag 28 oktober 2019 11:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Haha sorry maar dat neem je hopelijk niet serieus?.
Lijkt me vooral een kwestie van zichzelf willen overtuigen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, maar ik vraag me desalniettemin af waarom mensen dat zichzelf en anderen willen voorhouden
quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:34 schreef SQ het volgende:
[..]
ik heb net even een kleurtester besteld van goudkleurige Flexa muurverf, ben benieuwd!
Ja, grootdoenerij enzo.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:24 schreef SQ het volgende:
(waarom doen mensen dat trouwens? Is het zwak om toe te geven dat het best druk is? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niét druk is, echt niet!!)
Ik vraag me ook af waarom mensen dat doen. Hebben ze zelf niet door met hoeveel shit ze te kampen hebben of willen ze geen vuile was buiten hangen?quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, maar ik vraag me desalniettemin af waarom mensen dat zichzelf en anderen willen voorhouden
had je nog een vergunning moeten regelen voor het vervangen van de kozijnen? Blijkbaar moet dat wel bij de voorgevel. Ben zelf aan het orienteren welke stappen er genomen moet worden (offerte met tekeningen eerst, of vergunning eerst)quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:20 schreef bleiblei het volgende:
Nog een updateje! Want er wordt weer gewerkt (niet door mij, dus gaat veel sneller als je toe kan kijken
) .
Maar vandaag en gisteren hebben ze de ramen vervangen. Echt... Gratis reclame voor de kozijnenboer de Jong Kozijnen in Oosterhout, maar wat een topbedrijf.
Doen zoals het hoort alleen houten kozijnen, kunnen praktisch alles maken, super vriendelijke monteurs die de ramen eruit hebben gehaald zonder enorme schades/rommel/etc. en het resultaat zijn we super blij mee.
Dus de foto's:
Hier zie je mooi van links naar rechts de fasen van het vervangen van de kozijnen:
Nope, geen vergunning aangevraagd. Maar ik dacht dat dat niet nodig was als je het aangezicht redelijk intact laat?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:21 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
had je nog een vergunning moeten regelen voor het vervangen van de kozijnen? Blijkbaar moet dat wel bij de voorgevel. Ben zelf aan het orienteren welke stappen er genomen moet worden (offerte met tekeningen eerst, of vergunning eerst)
mwah, is anders per gemeente. Bij omgevingsloket.nl staat dat er bij vervanging van kozijnen aan de voorgevel voor ons altijd een vergunning nodig is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope, geen vergunning aangevraagd. Maar ik dacht dat dat niet nodig was als je het aangezicht redelijk intact laat?
Nee, wij nemen geen maatregelen t.b.v. ventilatie. Heb ook eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de luchtvochtigheid nu is. Wellicht wel iets om later eens naar te kijken, omdat nu meten weinig zin heeft met een huis vol gatenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn dat ze goed werken! Het ziet er mooi uit. Gelukkig heb je er houten kozijnen in laten zetten. Heb je een close-up?
Oh, en ga je nog maatregelen treffen t.b.v. ventilatie? Heb je een idee hoe de luchtvochtigheid nu is in jullie huis?
Dat patroon is gaaf hč! Tot je tot de conclusie komt dat een leidekker al die leitjes met de hand moet kappenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:20 schreef NedKelly het volgende:
Mooi ook dat het dak in een patroon ligt.![]()
En zoals Claudia zegt die details in de bakstenen. Zo bouwen ze tegenwoordig veels te weinig.
Jaja, dat gaat niet van een leien dakje...quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat patroon is gaaf hč! Tot je tot de conclusie komt dat een leidekker al die leitjes met de hand moet kappen. Dus een leien dak is al duur, zo een patroontje is extra ordinary duur
.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:22 schreef SQ het volgende:
Aan de ramen is alles nieuw, ook het sluitwerk, maar we hebben wel voor gietijzer dudok stijl gekozen.
Het oude sluitwerk voldeed niet meer aan de standaard van deze tijd helaas
Vandaag nog meer meters. Er is een metselaar bezig!
[ afbeelding ]
En als er gemetseld wordt kunnen de daken er ook vast op
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt zo heerlijk, wekenlang ligt het nagenoeg stil en dan ineens gaat het weer zó hard. Hadden we echt even nodig
Ja en neequote:
Afkitten aan de binnenkant en aflakkenquote:Op zaterdag 2 november 2019 21:36 schreef Molo het volgende:
Ik vind het tof!![]()
Die kleur groen met ingebouwde plantenbak achter het bad had mijn beste vriendin ook in haar ouderlijk huis![]()
Superknus
Wat gaat/moet er nog met dat badkamerraam gebeuren trouwens?
Topquote:Op zaterdag 2 november 2019 21:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Afkitten aan de binnenkant en aflakken![]()
Kozijnen zijn dinsdag vervangen, dus er zijn nog wat open kieren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 november 2019 21:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die douche ook in goud
Je bent je er van bewust dat je deze grap al eens eerder hebt gemaakt in dit topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Dr zit een filiaal zowat bij jullie in de straat. Weliswaar zonder kerstshow.quote:Op zaterdag 2 november 2019 21:01 schreef SQ het volgende:
Zo... vandaag even bezig geweest in de badkamer, we hebben de plantenbak afgemaakt. Blei zorgde voor een waterdichte bak en ik mocht m vullen. Dus ik toog met peuter naar het tuincentrum en kwam via de kerstshow, de visjes, de konijntjes en de speeltuin drie uur later thuis met 40 liter hygrokorrels, 40 liter potgrond, en 14 planten.
Een half uur later stond ik weer bij het tuincentrum voor nóg 20 liter potgrond.enfin, dit is het resultaat!
[ afbeelding ]
En nu nog éénmaal de badkamer in vol ornaat, nu gepoetst en met alle goede kranen er op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben echt als een kind zo blij. En die douche is zo heerlijkdaar wil je nooit meer onderuit
Klopt, daar ben ik de tweede batch gaan halenquote:Op zaterdag 2 november 2019 22:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dr zit een filiaal zowat bij jullie in de straat. Weliswaar zonder kerstshow.
Maar dat wist je vast al.
Hendig sjiek bankje voor het scheren van benen, pruimen en wat dies meer zijquote:Op zaterdag 2 november 2019 22:18 schreef BE het volgende:
Echt zo supermooi!En heel inspirerend!
En jullie hebben een zitrand ik de douche!Die was me eerder nog niet opgevallen! Ideaal voor benen scheren en zulks!
Haha, het is alleen jammer dat je voor je daar bent nog enkele meters steenkoude (En dan bedoel ik een paar graden boven nul) overloop moet overbruggen. Maar oké, het is het waardquote:Op zaterdag 2 november 2019 22:19 schreef Mrs.Peel het volgende:
Prachtig gewordenDat is makkelijk opstaan 's morgens, het vooruitzicht om in deze badkamer te mogen poedelen helpt zelfs de meest ochtendhumeurchagrijnigenietopkunnenstaande homo sapiens uit bed
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 november 2019 21:32 schreef F_r het volgende:
[..]
Ja en nee
Functioneel maar plafond moet er nog in en de koof gevoegd. Ik kreeg een nichtje tussendoor
En ik gun het jou ook heel erg. En ik vind het leuk dat we toch zo veel mensen kunnen inspireren. Het plaatje hadden we al een dik half jaar voor ogen , maar het is zó vet als het helemaal wordt wat je wilde (En nog een beetje meer!)quote:Op zaterdag 2 november 2019 22:21 schreef BE het volgende:
Ik zie een beetje groen van jaloezie, maar ooit... komt er hier een schip met dubbeltjes langs en dan wil ik ook nog eens bewust een badkamer kiezen ipv ‘het badwaslekikhebheteruitgetrokkennuhebbenweniksmeer-haastklusje’
Nee, geen jaloezie, ik benijd jullie vooral.
Goed bezig! Pics pics pics!quote:Op zondag 3 november 2019 18:29 schreef SQ het volgende:
Oké, ik heb net het plafond van mijn slaapkamer blauw geverfdtoch best een ding. Van alle plafonds die ik tot nu toe geverfd heb was 100% wit.
Driewerf joecheiquote:Op zondag 3 november 2019 18:29 schreef SQ het volgende:
Oké, ik heb net het plafond van mijn slaapkamer blauw geverfdtoch best een ding. Van alle plafonds die ik tot nu toe geverfd heb was 100% wit.
Mooiquote:Op zaterdag 2 november 2019 21:01 schreef SQ het volgende:
Zo... vandaag even bezig geweest in de badkamer, we hebben de plantenbak afgemaakt. Blei zorgde voor een waterdichte bak en ik mocht m vullen. Dus ik toog met peuter naar het tuincentrum en kwam via de kerstshow, de visjes, de konijntjes en de speeltuin drie uur later thuis met 40 liter hygrokorrels, 40 liter potgrond, en 14 planten.
Een half uur later stond ik weer bij het tuincentrum voor nóg 20 liter potgrond.enfin, dit is het resultaat!
[ afbeelding ]
En nu nog éénmaal de badkamer in vol ornaat, nu gepoetst en met alle goede kranen er op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben echt als een kind zo blij. En die douche is zo heerlijkdaar wil je nooit meer onderuit
Pics moeten even tot woensdag wachten. Ik stond klaar met mijn roller en toen zag ik dat álle kieren nog zo'n beetje dichtgekit moesten wordenquote:
Sneak preview op Whatsapp dan graagquote:Op zondag 3 november 2019 18:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Pics moeten even tot woensdag wachten. Ik stond klaar met mijn roller en toen zag ik dat álle kieren nog zo'n beetje dichtgekit moesten wordenik kan de hoeken en randen dus morgen pas verven, en heb woensdag pas weer daglicht. Maar het effect is erg gaaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |