Die van mij na 10cm. Welgeteld 1x in de muur kunnen zettenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Parkside, Einhell, ferm zijn ook prima. 1 tip.. zorg dat je em ergens koopt waarbij je snel kan ruilen voor een nieuwe. Mijn parkside heb ik via de Lidl webshop gekocht, ding brandde binnen 5m frezen al door en vervolgens zat ik een dikke maand zonder frees. Niet relaxt als je vol in een verbouwing zit.
Ik zweer bij Duitsland bij dit soort gereedschap, bv deze hoef je ook niet meer de sleuf uit te hakken.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:27 schreef bleiblei het volgende:
En ik weet niet hoe het met de dure frezen van Spit, Makita etc. zit. Maar ik merk dat je bij die goedkope wel geduld moet hebben omdat ze vrij snel in toerental zakken als je net te snel gaat of een harde baksteen tegen komt. Ik had een paar runs nodig om die frees goed aan te voelen.
Heb overigens zelf een Parkside (waarvan de eerste na een paar m het begaf) en heb in die maand dat ik zonder zat, de Gude van mijn aannemer mogen lenen.
Das een gaaf ding!quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zweer bij Duitsland bij dit soort gereedschap, bv deze hoef je ook niet meer de sleuf uit te hakken.
https://www.amazon.de/dp/(...)?keywords=mauernutfräse&qid=1578737971&sr=8-13
Die ziet er wel goed uit, idd vooral dat hakken is wel lekker dat dat niet hoeft.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zweer bij Duitsland bij dit soort gereedschap, bv deze hoef je ook niet meer de sleuf uit te hakken.
Das wel mooi ja! Vraag me alleen af of zon ding t niet heel zwaar heeft om alles weg te frezen, zeker in beton oid.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, met een lange kabel en rustig laten vallen door de muur (niet trekken) gaat prima.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:06 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Das wel mooi ja! Vraag me alleen af of zon ding t niet heel zwaar heeft om alles weg te frezen, zeker in beton oid.
Wow, 4800 watt. dat red je niet met een 16 a groepje
Nennleistung: 2700Wquote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:06 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Das wel mooi ja! Vraag me alleen af of zon ding t niet heel zwaar heeft om alles weg te frezen, zeker in beton oid.
Wow, 4800 watt. dat red je niet met een 16 a groepje
Ik heb hem al een tijdje maar kan niet wennen aan de 0.5sec start vetraging. Blijft het schijt irritant vinden.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:31 schreef Jawasa het volgende:
Nieuwe schroef/boormachine
https://www.gamma.nl/asso(...)9029126&folder=week2
Mooi ding. Gebruik de mijne te weinig, meer als je hem dan gebruikt is het ook wel een gaaf dingquote:Op zondag 12 januari 2020 12:04 schreef SHERMAN het volgende:
[ afbeelding ]
Via marktplaats een BOSCH BLAUW GOF 1600 CE gekocht.
Zeker waar! Erg mooi spul hahaquote:Op maandag 13 januari 2020 10:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooi ding. Gebruik de mijne te weinig, meer als je hem dan gebruikt is het ook wel een gaaf ding
Same here, wel een iets andere uitvoering, maar blijft heerlijk om mee te werken!quote:Op maandag 13 januari 2020 10:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooi ding. Gebruik de mijne te weinig, meer als je hem dan gebruikt is het ook wel een gaaf ding
Mooi mooi. Ik heb een best aardige Black & Decker een nog een andere maar pff die Bosch ziet er wel beter uit.quote:Op zondag 12 januari 2020 12:04 schreef SHERMAN het volgende:
[ afbeelding ]
Via marktplaats een BOSCH BLAUW GOF 1600 CE gekocht.
Welke heb je dan? Gof 1250 of GMF1600? Ik heb de GMFquote:Op maandag 13 januari 2020 19:40 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Same here, wel een iets andere uitvoering, maar blijft heerlijk om mee te werken!
Zeker als je Bosch groen gewend was :p
Ik heb de 1250lcequote:Op maandag 13 januari 2020 21:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke heb je dan? Gof 1250 of GMF1600? Ik heb de GMF
Jammer ! Kan hem alleen in belgie laten bezorgen , wel een fikse aanbieding hoor !quote:Op dinsdag 14 januari 2020 10:14 schreef fathank het volgende:
Op iBood vandaag een Bosch blauw zaagtafel, zeker 100 euro goedkoper dan de gangbare prijs.
https://www.ibood.com/be/(...)afelzaagmachine.html
Bouwvorm is ook anders, 1250 heeft er een soort greep aan met schakelaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 05:35 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb de 1250lce
Wat is t verschil? Alleen vermogen?
Hij staat ook op de Nederlandse iBOOD-site: https://www.ibood.com/nl/(...)afelzaagmachine.htmlquote:Op dinsdag 14 januari 2020 21:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Jammer ! Kan hem alleen in belgie laten bezorgen , wel een fikse aanbieding hoor !
Klopt helemaal, dacht eigenlijk dat deze discussie in het andere topic zat.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:32 schreef Barry1986 het volgende:
Is het een idee om dit topic door te gaan?
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 23
Naar mijn inziens is dit een dubbele topic
en de titel van bovengenoemde vind ik iets duidelijker.
Of zit ik nu te zeiken
10K lumen kan geen kwaad. Zelf werk ik met 8.000 lumen (en 5000k/daglicht) wat zeer zeker in de wintermaanden prettig is om mee te werken.quote:Op donderdag 19 december 2019 22:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar wel dimbaar!![]()
10k lumen leek mij wat overkill.
Nog tips van welk merk deze zaagjes het beste zijn?quote:Op maandag 20 januari 2020 09:45 schreef derLudolf het volgende:
Goed bezig![]()
Die GST 160 is echt een fijne zaag.
Clean for (hard)wood zaag er in (T101B(F)) en je hebt super strakke zaagsneden
Bosch, Rotec en Hitachi/Hikoki zijn hetzelfde. In de catalogus van Rotec staat de Bosch benaming ook vermeld.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Nog tips van welk merk deze zaagjes het beste zijn?
Want super strakke zaagsneden is wat we willen hebben (zeker met hardhout)
Alleen koffertjes?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:22 schreef mrPanerai het volgende:
Toch weer elke keer een beetje kerst om alles uit te pakken...
[ afbeelding ]
Ik heb een aantal techniekers/monteurs onder mijn hoede, we groeien nogal dus komt er een team bij dus ook extra busje met materiaal.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:03 schreef Barry1986 het volgende:
Jemig zeg! Geld te veel?
Als je het hebt over "Triple A+ super tubo xxl" merken...![]()
Toch niet prive aangeschaft?
bij ons zit er zelfs 2 year no questions omruilgarantie op.quote:Op woensdag 22 januari 2020 07:36 schreef Barry1986 het volgende:
Goede keus.
Voor mijn werkgever heb ik de werkplaats van nieuw accugereedschap voorzien (15man) en daarbij omgeschakeld van een verzameling bosch proff/metabo/hitachi/maikta/dewaltt naar Hilti.
Knap veel meer geld, maar tot nu toe minder reparaties van kapotte of versleten (boor)koppen e.d.
Dus wij zijn erg onder de indruk van Hilti!
Prima ding, heb ik ook. Beresterk die machine. Ik heb er dan alleen een 63 boor bij voor de gaatjes voor airco's. Dat is wel ff anders dan 102 dus ik ben benieuwdquote:Op woensdag 22 januari 2020 21:30 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet een gat boren voor een afzuiger van een badkamer, binnemuur is hsb, buitenmuur is bakstenen. Dat lukt altijd wel met een beetje gekloot, maar t is mooier om met t juiste gereedschap te doen
[ afbeelding ]
Een van deze borenin de maat 102
Met deze machine:
[ afbeelding ]
Moet als t goed is ook door gewapend beton heen komen.
En elke keer als ik nu een andere maat nodig heb koop ik die er gewoon bij.
Geen Makita koffiezetapparaatquote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:42 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
(niet van mij)
Wel mooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Vandaag het gaatje geboord, ik snap niet waarom dat ding zo snel moet kunnen draaien, ik durf amper half gas te gevenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 07:54 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Prima ding, heb ik ook. Beresterk die machine. Ik heb er dan alleen een 63 boor bij voor de gaatjes voor airco's. Dat is wel ff anders dan 102 dus ik ben benieuwd
Droog boren gaat op volle snelheid het best, zorgen dat het gruis goed weg kan.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:02 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Vandaag het gaatje geboord, ik snap niet waarom dat ding zo snel moet kunnen draaien, ik durf amper half gas te gevenwel een ding waar je goed mee moet opletten als je er mee aan de slag gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |