abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189558753
Hi allen,

Sinds kort heb ik een nieuwe baan. Bij mijn vorige baan had ik een soortgelijke functie, maar het gras blijft altijd groener aan de overkant, want het was dichterbij, loon beter enz enz..

Nu is het bij elk bedrijf anders, ongeacht dat de werkzaamheden ongeveer gelijk zijn.
Bij het sollicitatiegesprek was alles in orde, leek leuk en goed. Heb een 6mnd contract zonder proeftijd.

Echter toen ik kon starten, werd er niet of nauwelijks naar me omgekeken. Ben naast degene gaan zitten die me in moest werken en probeerde vragen te stellen. Echter werd dat laatste niet gewaardeerd. Er kwam mompelend een antwoord dat niet te verstaan was, antwoordde gewoon niet of het antwoord was, dat ik het al moest weten of lult hij om de vraag heen...
Great, ik laat me niet zonder slag of stoot uit het veld slaan. Dus bleef gewoon vragen of hij mijn vraag kon beantwoorden en schrijven wat ik zag. Het eerste zonder succes.

Echter nu ik verder kom betreft tijd , ben ik nog steeds niet verder dan orders invoeren, na 1 a 2 mnd tijd..
Daarbij komt, dat mijn collega zeer dubbele uitleg geeft.
Waarbij er meerdere gegevens moeten ingevoerd, moet dat op een andere onlogische volgorde..
Een week later, krijg ik dan van goh, je weet toch dat het anders moet, waarom doe je dat dan niet? En word je echt afgesnauwd. Terwijl het dan weer een week later weer moet zoals daarvoor. En zegt hij steenhard dat ik wel weer 't verkeerd opgeschreven heb, want hij zou dat niet zeggen. Verder laat hij me weinig doen, ook als ik er om vraag. Ik zit er maar een beetje naast te vragen en te schrijven..
Ook probeert hij me dingen in de schoenen te schuiven die ik juist niet heb gedaan. Laatst was er een dure fout. Hij gaf aan dat ik dat fout gedaan had. Ik had hem erop gewezen dat het zijn handschrift was en het mij ook zeer onbekend voorkwam. Hij graaide direct in de papierbak om zijn gelijk te halen. Later toen bleek, dat ik dit niet gedaan had, werd ik compleet genegeerd door het hele team.
Ook heeft diegene zeer extremistische uitspraken over de medemens, die echt grensoverschrijdend zijn. (ander ras hoeft niet op deze wereld en werkt hij niet in, netjes verwoord, het ging er echt grof aan toe... )
Daar schrok ik behoorlijk van.

Dingen die het hele bedrijf aangaan, word ik niet in meegenome (mailing, vergaderingen etc). Een etentje met het bedrijf, niet voor gevraagd. Bij de vrijdag middag borrel, wordt ik bewust overgeslagen en zeggen ze dat ik niet hoef. Ook stond de vacature nog online..

Dit gevoel heb ik in een brief naar de baas gestuurd. Het gevoel van niet ingewerkt/genegeerd worden en de rare uitlatingen van mijn collega trok ik niet. Hierop zou ik een gresprek krijgen, die echter nooit gekomen is. De dingen gaan gewoon verder als daarvoor. De reden van het slechte inwerken zou de hoge werkdruk zijn van mijn collega. Echter neemt deze om het half uur/45 min, een 15 min rookpauze... En leek me dat dus Niet de reden..

Maar ik ga echt met lood in de schoenen heen.. En don't know what to do anymore.. Heb Zo het gevoel dat het van een kant komt...
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:28:44 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189558821
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:19 schreef Fakewell het volgende:
Hierop zou ik een gresprek krijgen, die echter nooit gekomen is.
En toen je langsging waarom dat gesprek er niet was?
Of evt gewoon een vergaderverzoek inplannen voor dat gesprek.

Denk dat je vooral moet gaan bedenken wat je zelf wilt. Wil je hier nog blijven ondanks alle ellende?
Stel je hebt dat gesprek en hij wil met je collega's in gesprek gaan... ikzelf denk niet dat dat gaat helpen als ik het zo hoor of dat het juist erger gaat worden.

OPtie om ontslag te nemen?
pi_189558870
Dit gesprek kwam niet k dat het te druk was, en verschoof elke keer naar voren.
Echter snap ik dan niet dat er daarna wel een half uur lang gerookt kan worden.. In die tijd hadden we ook een gesprek kunnen hebben lijkt me.

Zelf heb ik wel een idee wat ik wil, maar weet niet of het mogelijk is ontslag in te dienen ivm geen proeftijd en verder geen tussentijdse opzegmogelijkheid..

Tevens, hoe snel heb ik weer ander werk en dan geen evt. Uitkering..
pi_189558875
Daarom is een proeftijd altijd belangrijk. Dat gaat namelijk twee kanten op. Dan had je in de eerste maand gewoon weg kunnen gaan. Als het in het begin al zo kut gaat wordt dat echt niet beter en kun je beter eieren voor je geld kiezen.
pi_189558886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Zelf heb ik wel een idee wat ik wil, maar weet niet of het mogelijk is ontslag in te dienen ivm geen proeftijd en verder geen tussentijdse opzegmogelijkheid..

Dan niet, he. Heb je de resterende looptijd om een fatsoenlijke werkgever te vinden :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:37:50 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189558887
quote:
Echter snap ik dan niet dat er daarna wel een half uur lang gerookt kan worden..
Andere prioriteiten voor iemand vooral.
Soms zijn die niet goed te volgen, helaas.

quote:

Wat zou je willen dan?

Vandaar ook de vraag, bij het ene werk heb je sneller een nieuwe baan dan bij een andere. Dus als dat geen optie is, zal je naar andere mogelijkheden moeten zoeken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:39:55 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189558898
Wat een ellende. :{

Als ik het zo lees, begin ik te vermoeden dat jouw functie regelmatig opnieuw beschikbaar komt. Wie kan er nou met zo’n man prettig samenwerken? En aan het gedrag van de anderen te merken gaan ze er niet vanuit dat je lang blijft.

Dit ligt niet aan jou. Ik raad je aan een andere baan te zoeken en je biezen te pakken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189558951
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat een ellende. :{

Als ik het zo lees, begin ik te vermoeden dat jouw functie regelmatig opnieuw beschikbaar komt. Wie kan er nou met zo’n man prettig samenwerken? En aan het gedrag van de anderen te merken gaan ze er niet vanuit dat je lang blijft.

Dit ligt niet aan jou. Ik raad je aan een andere baan te zoeken en je biezen te pakken.
Klopt, ik heb meegekregen dat er wel een aantal voor me zijn geweest. Hierover maken ze altijd ook ongepaste grapjes.

Even terugkomend op berichten hiervoor.
Inderdaad, proeftijd is belangrijk, echter niet veel banen gehad en bij de vorige een aantal jaar gezeten en jonge leeftijd. Had er beter op moeten letten. Want wie de kont brand..

Zelf lijkt me vertrekken wel de beste optie, maar zit niet in mijn systeem omdat ik wel echt een doorzetter ben. Geef niet snel op.
Toch ga ik met lood in de schoenen heen en lijkt me dat een duidelijk teken waar ik naar luisteren moet.

Maar zonder tussentijdse opzegmogelijkheid, hoe aan te pakken? Lijkt me, als ze me zo behandelen, dat ze toch wel van me af willen?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:50:18 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189558974
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:46 schreef Fakewell het volgende:
Zelf lijkt me vertrekken wel de beste optie, maar zit niet in mijn systeem omdat ik wel echt een doorzetter ben. Geef niet snel op.
Er is een verschil tussen dat het niet super klikt of dat je ze je gewoon negeren.
Er is een verschil tussen dat je het werk nu nog niet kan, en daar voor wilt werken, of dat ze je de kennis niet willen geven.

Daar kan je zelf weinig aan doen. nouja kan wel, maar de vraag is of het daardoor dus beter wordt, die relatie tussen jou en hen.
Daarbij is maar vooral de vraag. Wil je dat echt wel. Want dan zit je alsnog in een omgeving waar het niet botert. Heb je enkel jezelf mee lijkt me zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:46 schreef Fakewell het volgende:
Maar zonder tussentijdse opzegmogelijkheid, hoe aan te pakken? Lijkt me, als ze me zo behandelen, dat ze toch wel van me af willen?
Met een jaarcontract ofzo kan je gewoon opzeggen wanneer je wilt (met wss maand opzegtermijn). Zoiets zal er ook wel zijn voor jouw contract. Zie je arbeidsvoorwaarden/contract.
pi_189558993
Vlug verder solliciteren dus
pi_189559061
Ik vind je sterk in dat je het niet zomaar over je heen laat komen. Dat je nadenkt over : vind ik dit wel oké?

Volgens mij kan je twee dingen doen :
-de eer aan jezelf houden en verder solliciteren
-voor jezelf opkomen op je werk. Benoemen van : is dit hoe jullie met nieuwe collega's omgaan? Fraai...

Ikzelf zou denk ik het eerste doen, maar misschien zou ik het tweede nog wel zeggen als ik wegga. Zo van : jongens, ik ga weg, maar jullie hebben het er zelf naar gemaakt. Is dat wat jullie willen?
Somebody that I used to know
pi_189559827
Oke oke je bent in een regelrecht kutbedrijf geland:) zoveel is wel duidelijk. Zo'n vieze inteelt kliek.

En helaas moeten ze je niet / hebben ze geen respect voor je. Het gaat dan van kwaad tot erger.

Ik heb dit ook meegemaakt.

Ik zou je adviseren om keihard tegengas te geven. Oftewel terugschreeuwen, keihard op je strepen staan. Zeggen dat als 'ie iemand wil afsnauwen dat 'ie maar een kat koopt etc.

Dat is namelijk de enige manier waarop dit soort volk respect voor je krijgt. Dit soort figuren zullen je namelijk testen / uitproberen en daarbij steeds verder gaan. Lekker hun frustraties botvieren op de nieuweling.

De andere collega's kiezen partij voor die lul omdat ze weten dat die lul langer gaat blijven dan jij. Soms heb je ook dat de idiote figuren toch in hun functie dan weer goed zijn waardoor het bedrijf wel blij met ze is en de negatieve eigenschappen van die lui maar op z'n beloop laten.

Ook al krijg je de boel onder controle dan wil nog niet zeggen dat je hier een leuke carriere gaat hebben. In plaats van dat je je energie gaat besteden aan goed worden in je werk en groeien zal hier je energie opgaan aan het samenwerken met dit volk. Dat is dus funest voor je carriere en welzijn. Beter zoek je een leuk bedrijf. Waar positieve lui werken. Die bedrijven zijn er best!

In ieder geval je geen enkele keer meer laten afsnauwen. en elke keer dat ze dingen in jouw schoenen schuiven moet je ze keihard ontmaskeren. Liefst nog terwijl er anderen bij zijn. Doe dat 1x en ze houden daarna hun bek of worden poeslief. Keihard zeggen waar het op staat.

PS dat je weggaat boeit hun niks hoor. Dan komt er gewoon weer een volgende.

Zelf heb ik destijds keihard over me heen laten lopen helaas. Kort daarna werd ik ontslagen. Vol blijdschap leverde ik gelijk de sleutel en pasjes in. Prachtig om het gezicht van die kerel toen te zien. Hij had verwacht dat ik zou balen lol

--
Vaak is er in bedrijven zo'n sfeer dat je je eerst maar eens een paar jaar moet bewijzen voordat mensen aardig tegen je gaan doen. Zelf werk ik nu bij zo'n bedrijf. Best triest maar ik werk gelukkig alleen.
--
die brief naar de baas, daar zullen ze misschien met z'n allen hartelijk om gelachen hebben.
--
je kan ook proberen om eens echt rustig met je collega te gaan zitten, zeggen van goh heb je iets tegen mij, ga je mij helpen om dit werk goed te doen of is je plan om het me zo moeilijk mogelijk te maken? Dan kan hij eens reflecteren en weet hij hoe het voor jou is. Misschien draait 'ie dan wel om.
Dus, de vriendelijke aanpak is dat.

Vrees wel dat t lastig wordt om ooit dikke mik met hun te worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door tstile op 22-10-2019 10:09:28 ]
pi_189560166
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen dat het niet super klikt of dat je ze je gewoon negeren.
Er is een verschil tussen dat je het werk nu nog niet kan, en daar voor wilt werken, of dat ze je de kennis niet willen geven.

Daar kan je zelf weinig aan doen. nouja kan wel, maar de vraag is of het daardoor dus beter wordt, die relatie tussen jou en hen.
Daarbij is maar vooral de vraag. Wil je dat echt wel. Want dan zit je alsnog in een omgeving waar het niet botert. Heb je enkel jezelf mee lijkt me zo.
[..]

Met een jaarcontract ofzo kan je gewoon opzeggen wanneer je wilt (met wss maand opzegtermijn). Zoiets zal er ook wel zijn voor jouw contract. Zie je arbeidsvoorwaarden/contract.
Nou nee :N Een contract voor bepaalde tijd is voor bepaalde tijd, tenzij een tussentijds opzegbeding is overeengekomen. Die is er niet:
quote:
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:42:31 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_189560264
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:33 schreef baskick het volgende:
Een contract voor bepaalde tijd is voor bepaalde tijd, tenzij een tussentijds opzegbeding is overeengekomen.
Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:42:50 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_189560268
Blijven hameren op een gesprek, ik snap niet dat je dat gewoon voorbij laat gaan.
Schuif aan bij je baas en spuuw je gal over die collega.

en idd keihard tegengas geven bij die collega's. Als ze aggressief worden prima, reden voor ontslag voor hun.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_189560396
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.
Ik blijf elke keer vragen naar het gesprek, maar er komt niets. Terwijl een baas ingrijpen moet?
De baas kan nogal goed met die collega, wellicht dat hij bang is dat hij die op de tenen trapt? Zou in principe gewoon moeten kunnen..
Terug schreeuwen end, ga ik me niet eens tot verlagen. Dan kies ik liever eieren voor 'm geld..

Tevens heb me ziek gemeld nu, daarbij de vraag gekregen of ik ziek was, of dat ik er gewoon niet wilde werken.. 🤷🏻‍♀️ Nee en werk niet bij bovengenoemd bedrijf..
pi_189560436
Net alsof dat bedrijf je tegen je zin kan dwingen om te blijven, als je echt weg wil dan kan elk contract opengebroken worden hoor. Niemand heeft iets aan een werknemer die tegen heug en meug een contract uit moet zitten, de werkgever ook niet.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:24:25 #18
5428 crew  miss_sly
pi_189560699
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:55 schreef Fakewell het volgende:

[..]

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.
Ik blijf elke keer vragen naar het gesprek, maar er komt niets. Terwijl een baas ingrijpen moet?
De baas kan nogal goed met die collega, wellicht dat hij bang is dat hij die op de tenen trapt? Zou in principe gewoon moeten kunnen..
Terug schreeuwen end, ga ik me niet eens tot verlagen. Dan kies ik liever eieren voor 'm geld..

Tevens heb me ziek gemeld nu, daarbij de vraag gekregen of ik ziek was, of dat ik er gewoon niet wilde werken.. 🤷🏻‍♀️ Nee en werk niet bij bovengenoemd bedrijf..
Als het zo moeizaam gaat, zou je kunnen kijken of er een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf werkzaam is. Of de manager van jouw manager aanspreken of mailen. Eventueel HR.

Hoe lang moet je nog tot einde contract?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189561089
Zo'n bedrijf als dit heeft dat allemaal niet. Misschien op papier maar in de praktijk komt daar allemaal niks van terecht.

Trouwens een werknemer die zich ziek meld daarvan accepteren ze maar al te graag een ontslagaanvraag hoor.

Er is geen bedrijf die een werknemer tegenhoudt om te vertrekken als die zich tijdens het eerste contract al ziek gaat melden:)

Sterker nog waarschijnlijk kan je zelfs een maand salaris meekrijgen zonder dat je nog hoeft te komen werken.
pi_189562247
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Tja, zo'n procedure wellicht meer tijd, energie en geld dan uitzitten. Ik lees zo snel geen reden die het nemen van ontslag op staande voet rechtvaardigen.
pi_189562764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Tja, zo'n procedure wellicht meer tijd, energie en geld dan uitzitten. Ik lees zo snel geen reden die het nemen van ontslag op staande voet rechtvaardigen.
Dwaling.
Als TS had geweten in wat voor team hij terect zou komen dan had hij de baan nooit aangenomen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189562831
Ik zou zeggen: wegwezen daar. Een gesprekje met directie zorgt er niet voor dat personeel zich opeens heel anders gaat gedragen.

Zo te lezen krijg jij stress om naar je werk te gaan. Meld je ziek, en geef aan de werkgever aan wat de reden is en stel in overleg met hem je laatste dag vast. Hij is je dan liever kwijt, dan dat hij alle maanden loon moet doorbetalen terwijl je ziek thuis zit.
pi_189563244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dwaling.
Als TS had geweten in wat voor team hij terect zou komen dan had hij de baan nooit aangenomen.
Ontslag op staande voet kan voor zover ik weet alleen onverwijld en alleen bij een dringende reden. Is het feit dat het niet zo goed botert tussen TS en collega of dat TS verwachtingen had die niet waargemaakt worden, maakt dat dat er sprake is, een dringende reden?
pi_189564036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Ontslag op staande voet kan voor zover ik weet alleen onverwijld en alleen bij een dringende reden. Is het feit dat het niet zo goed botert tussen TS en collega of dat TS verwachtingen had die niet waargemaakt worden, maakt dat dat er sprake is, een dringende reden?
Als TS aannemelijk kan maken dat als hij vooraf wist hoe hij zou worden ingewerkt, hoe de omgang met het team zou zijn en hoe zijn manager open zou staan voor een gesprek hij nooit de baan zou hebben aangenomen dan kan hij daarmee toch op grond van dwaling de arbeidsovereenkomst ontbinden?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189566562
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dwaling.
Hoe zou ik dit het beste kunnen verwoorden richting de baas?
Ik heb bericht dat we morgen een gesprek hebben, mijn gevoel zegt dat het niet over m'n ziekte gaat, maar over hoe we 't nu willen, omdat ik in de mail aangaf, dat. Iet ingewerkt worden, niet echt motiveerde. Kreeg bericht dat we daarover morgen een gesprek hebben, omdat ik gezegd had dus dat ik niet meer enthousiast was. Raar, hoe sommigen het dan ineens heel letterlijk vatten..

Wat is een redelijk termijn dat ze me in hebben' mogen/kunnen' werken? Is slecht inwerken al een reden voor dwaling?

En mag ik de baas vragen waar het gesprek over gaat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fakewell op 22-10-2019 17:41:24 ]
pi_189566790
Hoi Ts, hier nog iemand die best wel van de afdeling doorzetten is, er voor gaan, zou trouw als een hond is bij een werkgever en assertiviteit niet voorin t woordenboek staat.

Hier veel spijt van het verleden, dat ik te ver heb doorgezet in een bedrijfscultuur waar ik niet binnen paste. Run, er zijn 100 andere bedrijven die wel beter passen. En jij op 90 van de 100 dagen gelukkig naar je werk vertrekt.

In het begin is het altijd wel ff pittig wat inwerken betreft. En de ene collega is hier wat beter (sociaal) voor aangelegd dan de ander. Maar dat er vanuit de andere collega's en leidinggevende ook geen steun is, is geen goed teken...
Als het nu nog steeds niet betert na 2/3 maanden, kun je beter verder gaan solliciteren.

Je hebt toch een half jaar contract, waarvan dikke 2 maanden voorbij zijn?
Ik weet niet in welke branche je zit, maar vaak neemt zon sollicitatieprocedure ook snel een maand in beslag. En kun je de datum aangeven wanneer je beschikbaar bent.
Ook met een tijdelijk contract kun je onderling overeenkomen om eerder te stoppen. Zij hebben aan een gedemotiveerde werknemer ook niets.

Een werkplek moet een fijne omgeving zijn. Als men nu bij het solliciteren vragen over heeft kun je uitleggen dat de bedrijfscultuur niet past. En dat het een besloten cultuur is, waar je voor je gevoel niet bij zal horen. En je directe collega niet open staat voor samenwerken. En jij inspanning voor hebt gedaan, ook via leidinggevende hebt gespeeld, maar helaas zonder resultaat.

Ook een mooie opening om bij een sollicitatie naar hun bedrijfscultuur te vragen. En hun manier van (in)werken. En dat jij kan vertellen wat jou aanspreekt binnen een bedrijfscultuur. (en ook op zoek gaan naa bedrijven waar de cultuur ok is).

Naar de toekomst toe als men een vraag over dat half jaar heeft kun je kort zijn. De functie inhoud was tof, maar de bedrijfscultuur/team niet. En dan vertellen over hoe tof andere werkgevers waren en wat jij kan waarderen in een bedrijfscultuur.

Hierboven stond al omschreven over helpen of tegenwerken.Vind ik een mooi uitgangspunt omdat je hen stof tot nadenken geeft. Dat men een vijandige houding heeft, zegt meer over hen dan over jou.

Duc6 met het nemen van beslissingen.
pi_189566843
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:30 schreef Fakewell het volgende:

En mag ik de baas vragen waar het gesprek over gaat?
edit: ja je mag je baas vragen waar het gesprek over gaat. Jij heb ook recht om het gesprek voor te kunnen bereiden.

Je baas kan aan de andere kant jou ook onzin verkopen en morgen het gesprek over een andere boeg gooien.

suc6 morgen
pi_189566858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:44 schreef Roosgeluk het volgende:
Ook een mooie opening om bij een sollicitatie naar hun bedrijfscultuur te vragen. En hun manier van (in)werken. En dat jij kan vertellen wat jou aanspreekt binnen een bedrijfscultuur. (en ook op zoek gaan naa bedrijven waar de cultuur ok is).
Elk bedrijf zal zeggen dat ze een open cultuur hebben en dat iedereen altijd netjes wordt ingewerkt. Want als ze de waarheid zeggen dan wil niemand daar werken.
Zulke vragen heeft dus helemaal geen zin.

Nu weer on-topic: soms pas je niet bij een bedrijf en dan ga je weer verder zoeken. je moet alleen bij je sollicitatiegesprek niet zeggen dat je niet paste in het bedrijf. Dan zou zomaar kunnen dat ze denken dat jij moeilijk bent in de omgang. Verzin een lul verhaal waarom je daar weg gaat in een korte tijd en dat werkt altijd prima.
Ik snap alleen niet waarom je geen proeftijd en opzegtermijn hebt afgesproken, dat is erg dom... Die dingen zijn er niet alleen voor de werkgever namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189566987
Daar heb je wel gelijk in. Jij doet je zelf ook goed voorkomen.
Maar je kunt al uit de manier waarop ze met de vraag omgaan al wel bepaalde dingen uit halen.
Zijn er procedures geschreven, of koppelen ze je aan een buddy. Of is het alla we betrekken je in de dagelijkse werkzaamheden en we verwachten al heel snel van je dat je dingen zelf oppikt en zelfstandig uitvoert.

(ik heb een tijdelijke job gehad bij een Amerikaans bedrijf gehad en zelfs de uitleg van koffie/thee/broodjes moest worden afgevinkt op een lijstje). Ik moest mijn buddy ook beoordelen hoe zij mij had ingewerkt. :Y :)
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:23:46 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189567587
Lijkt me een staaltje pesten op werk. Een keer bij de baas op hoge poten binnengaan dat het zo niet verder kan. En als hij je met een kluitje in het riet stuurt de volgende dag gewoon ziekmelden tot ze met een oplossing komen
pi_189568679
Ik zou ook zeker vragen wat zij zich hadden voorgesteld bij het jou in dienst nemen. Ben wel benieuwd wat zij ervan verwacht hadden. En of ze een beetje tevreden zijn met hoe het is gegaan.
pi_189568834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:19 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou ook zeker vragen wat zij zich hadden voorgesteld bij het jou in dienst nemen. Ben wel benieuwd wat zij ervan verwacht hadden. En of ze een beetje tevreden zijn met hoe het is gegaan.
Ja is inderdaad ook een goede!
Ben benieuwd morgen, reden wil hij niet kwijt.. Dus lijkt me genoeg zeggen...
pi_189569270
Ik heb ook een keer bij een bedrijf gewerkt, waar ik binnen de proeftijd, na een week al, merkte dat men nauwelijks tot geen moeite nam om mij in te werken. Mijn collega's vertoonden nogal afstandelijk gedrag, men moest ook op cursus of men was ziek. Na nog een paar dagen werken afscheid van dat clubje met een brief genomen. Daarna 'uiteraard' nog een bak stront telefonisch over me heen gekregen :') Gelukkig wel keurig betaald gekregen en daarmee was de kous af.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189569348
S6 morgen. Vaak kom je er in goed overleg samen wel uit want dit is geen match van beide kanten. Ontslag op staande voet is zeer zeker niet aan de orde, dit houdt nooit stand.

Vraag hulp en toon je bereidheid en ga rap op zoek naar een andere leuke werkgever ^O^
Alius aliud dicit
pi_189578201
Hi,

Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist. En dat ik veel eis omdat het me niet aanstaat. En continu verwijs naar de uitspraken die gedaan zijn. (ik pak je wanneer ik je pakken kan en van de medemens).

Is het raar dat ik na zo'n tijd meer eis dan alleen orders invoeren?
Is het raar dat als ze me niet willen vertellen waar een gesprek over gaat, ik de reden wil weten? Vooral omdat het na mijn ziekmelding is?

Waar kan ik nu mee terugkomen?
Heb verder geen uitspraken gedaan, maar vind het een rare gang van zaken.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:53:10 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189578300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:46 schreef Fakewell het volgende:
Hi,

Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist. En dat ik veel eis omdat het me niet aanstaat. En continu verwijs naar de uitspraken die gedaan zijn. (ik pak je wanneer ik je pakken kan en van de medemens).
[quote]
Hebben ze geen vertrouwen in het werk dat je oplevert? Dus daardoor nieuw werk niet jouw kant op willen doen? Dat je veel fouten maakt bv? (ook al ligt dat evt aan hen, maar hebben ze dat wel/niet door)

En telkens terugkomen op bepaalde uitspraken heeft idd niet veel nut. Misschien is het wel terecht dat je dat doet, maar daardoor blijf je hangen en kom je ook niet verder.
[quote]

Is het raar dat ik na zo'n tijd meer eis dan alleen orders invoeren?
Is het raar dat als ze me niet willen vertellen waar een gesprek over gaat, ik de reden wil weten? Vooral omdat het na mijn ziekmelding is?
Denk dat dat lastig is voor ons om te zeggen.
Dingen stellig eisen is nooit goed.
Mbt gesprekken, tja, daarvoor zou je erbij moeten zijn geweest gok ik zo. Of weten waar/hoe het precies ging.

quote:
Waar kan ik nu mee terugkomen?
Heb verder geen uitspraken gedaan, maar vind het een rare gang van zaken.
Wat wil je zelf na dit gesprek?
pi_189578308
Ik denk dat ik zou zeggen dat je gaat solliciteren naar een baan waar het wel de bedoeling is dat je het werk waar je voor aangenomen bent doet. Hier is nog nul eer te behalen. Je kunt waarschijnlijk makkelijk vrij krijgen ook als je wilt solliciteren.

Ze mogen blij zijn dat je geen aangifte of melding doet van bedreiging door je collega :{w
Spoilers!
pi_189578421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:31 schreef jroz het volgende:
Ik zou zeggen: wegwezen daar. Een gesprekje met directie zorgt er niet voor dat personeel zich opeens heel anders gaat gedragen.

Zo te lezen krijg jij stress om naar je werk te gaan. Meld je ziek, en geef aan de werkgever aan wat de reden is en stel in overleg met hem je laatste dag vast. Hij is je dan liever kwijt, dan dat hij alle maanden loon moet doorbetalen terwijl je ziek thuis zit.
Wat is er mis met de laatste optie voor TS? Paar maanden vakantie op kosten van een baas die je de tering laat krijgen.
pi_189578895
Ik heb niet echt zitten eisen, maar heb wel aangegeven dat ik hetzelfde werk hiervoor heb gedaan bij een ander bedrijf en niet alles heel erg nieuw is. Enkel andere systemen, maar principe is hetzelfde.
Ik zit er anders echt de hele dag maar wat te zitten en als ik dan dingen zie, die mijn collega doet terwijl ik die ook kan doen, zeg ik wel van goh, zal ik dat anders doen?

Zelf heb ik zo iets van, ze willen me weg, dus laat ze maar met een voorstel komen waar ik niet minder van wordt.
Zowel, ik als hun hebben een contract waar tussentijds opzeggen van beide kanten niet kan. Hun gaven aan dat ze vertrouwen missen. Dus laat ze maar komen met iets waar ik nog even op voort kan. Anders blijf ik de overige maanden de ziektewet wel uitzitten. Kan ik m'n spaarpotje aan aanspekken want de WW krijg je zo ook niet..

Ja, hun willen dat ik de tering krijg heel cru gezegd, dan andersom ook..
pi_189579144
Misschien heb ik een recalcitrante bui maar ik geloof dat ik dit op de spits zou drijven. Ziek melden en tegen de arbo-arts zeggen dat je je onveilig voelt op je werk vanwege de dreigementen van je collega en het feit dat daar niet over gesproken mag worden. Zorg wel dat je er zo min mogelijk stress van hebt en ga lekker positieve dingen doen zoals op zoek naar een leuke functie of doe een cursus.
Spoilers!
pi_189579432
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:19 schreef Fakewell het volgende:
Heb een 6mnd contract zonder proeftijd.

Een zesmaandencontract? Ach guttegut toch. Zit lekker de 6 maanden uit en ga ondertussen op zoek naar een nieuwe baan.

Collega die racistische opmerkingen e.d. maakt kun je aangeven bij HR. Dat moeten ze serieus nemen. Nu is het natuurlijk wel jouw woord tegen het zijne als het gewoon gezegd wordt, bij een berichtje via de chat of mail is dat natuurlijk wel de moeite waard.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189579467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Een zesmaandencontract? Ach guttegut toch. Zit lekker de 6 maanden uit en ga ondertussen op zoek naar een nieuwe baan.

Collega die racistische opmerkingen e.d. maakt kun je aangeven bij HR. Dat moeten ze serieus nemen. Nu is het natuurlijk wel jouw woord tegen het zijne als het gewoon gezegd wordt, bij een berichtje via de chat of mail is dat natuurlijk wel de moeite waard.
Er is geen HR, dat is de baas, maar die is goed met die collega.
Doet er niks op uit.

Maar die overige tijd kan dan behoorlijk zwaar worden. Je bent dan 't bokje..
pi_189579859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:00 schreef Fakewell het volgende:

[..]

Er is geen HR, dat is de baas, maar die is goed met die collega.
Doet er niks op uit.

Maar die overige tijd kan dan behoorlijk zwaar worden. Je bent dan 't bokje..
Geef de racistische opmerkingen van je collega schriftelijk door aan je baas.

Geen aan bij de baas dat je de huidige werksfeer niet aan kan (schriftelijk).

Als deze daar niks mee doet, meld je je ziek en ga je naar de arbo-arts.

Als ze willen proberen om je contract tussentijds te beëindigen, kun je de schriftelijke communicatie met je baas meebrengen om te laten zien dat je het hebt geprobeerd aan te kaarten maar er niks mee is gedaan.

In het beste geval kun je langdurig ziek blijven.

Je weet nu al 100% zeker dat ze je toch geen contractverlenging aan gaan bieden, want ze moeten je overduidelijk niet. Dat dat niet jouw schuld is maakt in dezen niets uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 23 oktober 2019 @ 16:01:53 #44
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_189582035
Ken iemand die in zelfde situatie zat weliswaar met proeftijd, op vrijdag middag weer lol ten koste van hem zelfs directeur lachte erom. Half uur voor sluitingstijd duidelijk verstaanbaar voor iedereen alles ingeleverd en ik ben er maandag dus niet meer, met duidelijke reactie over de afgelopen periode. Directeur dacht dat het een grap was, maar kreeg te verstaan dat dit de realiteit was en ze waren er achteraf echt niet blij mee. Heeft nog een behoorlijk staartje gekregen voor dit bedrijf
pi_189584917
als ik het zo lees zit er geen toekomst in.

Zit de overige maanden zo goed en zo kwaad als het kan uit en solliciteer in de tussentijd.
Je bent dr al ff aan t werk zo te lezen dus zal voor max 3-4 maanden zijn.
Dat is prima tijd om in de tussentijd te solliciteren. Je hebt een voordeel er in dat je met zekerheid op datum x kan beginnen. En voor bedrijven ook niet vreemd dat tussen gesprekken, aannemen en 1e werkdag een maand of 2-3 zit.
Genoeg sollicitanten die een opzeg hebben.

Run! Wegwezen daar. niet meer investeren maar je dagen doorkomen.
pi_189585051
Bonustip voor TS: als ze niet tijdig aanzeggen, claim t.z.t. de aanzegvergoeding waar je wettelijk recht op hebt :Y
pi_189585773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:46 schreef Fakewell het volgende:
Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist.
Interessant, want daarmee erkennen ze dat er in ieder geval vanuit hun kant vertrouwen mist.
pi_189586799
x

[ Bericht 99% gewijzigd door tstile op 23-10-2019 20:00:32 ]
pi_189593217
Ga vandaag heen, met wederzijds goedvinden uit elkaar. Kan dat ik hierdoor mijn ww behoud en per direct opzoek kan naar wat anders
pi_189594205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 07:14 schreef Fakewell het volgende:
Ga vandaag heen, met wederzijds goedvinden uit elkaar. Kan dat ik hierdoor mijn ww behoud en per direct opzoek kan naar wat anders
Laat je goed adviseren en onderhandel over de financiën :Y Je ww zal niet zo hoog zijn en je weet niet hoe lang snel je wat nieuws hebt op je oude salarisniveau.

Eén van de punten die UWV noemt:
quote:
U bent niet ziek. Dit is belangrijk want als u akkoord gaat met uw ontslag terwijl u ziek bent, krijgt u misschien geen uitkering.
Bron (en lees méér): https://www.uwv.nl/partic(...)ederzijds-goedvinden
pi_189597325
Alleen al in dit topic kom je op mij over als iemand die allerlei dingen wil maar er nauwelijks iets voor doet. Het moet steeds van anderen komen. Heb je bijvoorbeeld gezegd: "Het lijkt mij leuk om bij de borrel te zijn. Hoe laat is het?" Of heeft iemand tegen je gezegd dat het niet nodig was dat je erbij was en ben je daarop afgedropen?

Je ziet bovendien veel dingen als een persoonlijke aanval terwijl dat niet het geval hoeft te zijn. Ik zat bijvoorbeeld niet meteen in alle e-maillijsten toen ik een nieuwe baan kreeg. Ik heb dat niet als een vorm van ondermijning gezien, maar heb het geconstateerd en heb gevraagd of ik toegevoegd kon worden. En als de vacature voor mijn functie nog online zou staan, dan zou ik er vanuit gaan dat het een foutje is. Toen ik een collega had met wie ik moeilijk kon samenwerken heb ik me afgevraagd wat ikzelf kon doen om verbetering in de situatie te brengen.

Wees assertief en positief. Zeur niet om nieuwe taken maar laat zien dat je de verantwoordelijkheid aankunt. Je zit er nog maar net, dus je moet ze de kans geven om je te leren kennen en je te vertrouwen. Zeggen dát je iets kunt is niet altijd genoeg. Mocht je tot de conclusie komen dat de omgeving verziekt is, dan kun je alsnog naar een andere baan gaan solliciteren. Maar mijn idee is dat het geen kwaad kan om aan zelfreflectie te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 14:10:52 #52
6583 ronaz
weg van teruggeweest
pi_189597566
Het is in veel gevallen de toon die de muziek maakt. Van beide kanten.
Thou shalt not judge because thou has fucked up before too.
pi_189611261
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
Alleen al in dit topic kom je op mij over als iemand die allerlei dingen wil maar er nauwelijks iets voor doet. Het moet steeds van anderen komen. Heb je bijvoorbeeld gezegd: "Het lijkt mij leuk om bij de borrel te zijn. Hoe laat is het?" Of heeft iemand tegen je gezegd dat het niet nodig was dat je erbij was en ben je daarop afgedropen?

Je ziet bovendien veel dingen als een persoonlijke aanval terwijl dat niet het geval hoeft te zijn. Ik zat bijvoorbeeld niet meteen in alle e-maillijsten toen ik een nieuwe baan kreeg. Ik heb dat niet als een vorm van ondermijning gezien, maar heb het geconstateerd en heb gevraagd of ik toegevoegd kon worden. En als de vacature voor mijn functie nog online zou staan, dan zou ik er vanuit gaan dat het een foutje is. Toen ik een collega had met wie ik moeilijk kon samenwerken heb ik me afgevraagd wat ikzelf kon doen om verbetering in de situatie te brengen.

Wees assertief en positief. Zeur niet om nieuwe taken maar laat zien dat je de verantwoordelijkheid aankunt. Je zit er nog maar net, dus je moet ze de kans geven om je te leren kennen en je te vertrouwen. Zeggen dát je iets kunt is niet altijd genoeg. Mocht je tot de conclusie komen dat de omgeving verziekt is, dan kun je alsnog naar een andere baan gaan solliciteren. Maar mijn idee is dat het geen kwaad kan om aan zelfreflectie te doen.
Ik dacht er in de eerste instantie ook zo over, maar als je verder leest zie je dat hij toch wel wat initiatief neemt. Hij stelt in ieder geval vragen. Daarnaast zag ik dat er sprake was van valse beschuldigingen. Lijkt me toch wel een dingetje. Als iemand nieuw is en een fout maakt, wordt dat meestal geaccepteerd als bedrijfsrisico. Maar als hij van niets weet, en wanneer de documentatie gepakt wordt om te kijken of het ook echt zijn fout was en er blijkt niets van hem in te staan, dan vind ik dat best een sterk argument.
pi_189643513
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:18 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik dacht er in de eerste instantie ook zo over, maar als je verder leest zie je dat hij toch wel wat initiatief neemt. Hij stelt in ieder geval vragen. Daarnaast zag ik dat er sprake was van valse beschuldigingen. Lijkt me toch wel een dingetje. Als iemand nieuw is en een fout maakt, wordt dat meestal geaccepteerd als bedrijfsrisico. Maar als hij van niets weet, en wanneer de documentatie gepakt wordt om te kijken of het ook echt zijn fout was en er blijkt niets van hem in te staan, dan vind ik dat best een sterk argument.
He, tuurlijk, het komt van beide kanten.
Ik heb inderdaad gevraagd betreft de mailing, het leek mij namelijk zo, dat wanneer er een bepaalde mail met informatie over nieuwe orders en klanten die in het rood staan bepaalde toestemming gevraagd moet worden, ook voor mij van belang is, aangezien ik dus orders in het systeem zet. Dat heb ik aangeven en kreeg daarop dat ze eerst maar eens moesten zien hoe lang ik er nog zat, want anders had het toch geen zin.

Daarop was de vacature ook nog online. Ja, dan zakt natuurlijk de motivatie wel weg... Wellicht dat het dan allemaal bergafwaarts gegaan is... Want dan zakt de moed mij wel in de schoenen, want ik wil er best voor gaan, maar als het niet wederzijds is..

Bedoel, je neemt toch iemand aan met de insteek dat iemand wil blijven? Had als het me niet leuk leek, ook niet gesolliciteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')