En toen je langsging waarom dat gesprek er niet was?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:19 schreef Fakewell het volgende:
Hierop zou ik een gresprek krijgen, die echter nooit gekomen is.
Dan niet, he. Heb je de resterende looptijd om een fatsoenlijke werkgever te vindenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Zelf heb ik wel een idee wat ik wil, maar weet niet of het mogelijk is ontslag in te dienen ivm geen proeftijd en verder geen tussentijdse opzegmogelijkheid..
Tevens, hoe snel heb ik weer ander werk en dan geen evt. Uitkering..
Andere prioriteiten voor iemand vooral.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Echter snap ik dan niet dat er daarna wel een half uur lang gerookt kan worden..
Wat zou je willen dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Zelf heb ik wel een idee wat ik wil, maar weet niet of het mogelijk is ontslag in te dienen ivm geen proeftijd en verder geen tussentijdse opzegmogelijkheid..
Tevens, hoe snel heb ik weer ander werk en dan geen evt. Uitkering..
Klopt, ik heb meegekregen dat er wel een aantal voor me zijn geweest. Hierover maken ze altijd ook ongepaste grapjes.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat een ellende.![]()
Als ik het zo lees, begin ik te vermoeden dat jouw functie regelmatig opnieuw beschikbaar komt. Wie kan er nou met zo’n man prettig samenwerken? En aan het gedrag van de anderen te merken gaan ze er niet vanuit dat je lang blijft.
Dit ligt niet aan jou. Ik raad je aan een andere baan te zoeken en je biezen te pakken.
Er is een verschil tussen dat het niet super klikt of dat je ze je gewoon negeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:46 schreef Fakewell het volgende:
Zelf lijkt me vertrekken wel de beste optie, maar zit niet in mijn systeem omdat ik wel echt een doorzetter ben. Geef niet snel op.
Met een jaarcontract ofzo kan je gewoon opzeggen wanneer je wilt (met wss maand opzegtermijn). Zoiets zal er ook wel zijn voor jouw contract. Zie je arbeidsvoorwaarden/contract.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:46 schreef Fakewell het volgende:
Maar zonder tussentijdse opzegmogelijkheid, hoe aan te pakken? Lijkt me, als ze me zo behandelen, dat ze toch wel van me af willen?
Nou neequote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dat het niet super klikt of dat je ze je gewoon negeren.
Er is een verschil tussen dat je het werk nu nog niet kan, en daar voor wilt werken, of dat ze je de kennis niet willen geven.
Daar kan je zelf weinig aan doen. nouja kan wel, maar de vraag is of het daardoor dus beter wordt, die relatie tussen jou en hen.
Daarbij is maar vooral de vraag. Wil je dat echt wel. Want dan zit je alsnog in een omgeving waar het niet botert. Heb je enkel jezelf mee lijkt me zo.
[..]
Met een jaarcontract ofzo kan je gewoon opzeggen wanneer je wilt (met wss maand opzegtermijn). Zoiets zal er ook wel zijn voor jouw contract. Zie je arbeidsvoorwaarden/contract.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:33 schreef baskick het volgende:
Een contract voor bepaalde tijd is voor bepaalde tijd, tenzij een tussentijds opzegbeding is overeengekomen.
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.
Als het zo moeizaam gaat, zou je kunnen kijken of er een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf werkzaam is. Of de manager van jouw manager aanspreken of mailen. Eventueel HR.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:55 schreef Fakewell het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.
Ik blijf elke keer vragen naar het gesprek, maar er komt niets. Terwijl een baas ingrijpen moet?
De baas kan nogal goed met die collega, wellicht dat hij bang is dat hij die op de tenen trapt? Zou in principe gewoon moeten kunnen..
Terug schreeuwen end, ga ik me niet eens tot verlagen. Dan kies ik liever eieren voor 'm geld..
Tevens heb me ziek gemeld nu, daarbij de vraag gekregen of ik ziek was, of dat ik er gewoon niet wilde werken.. 🤷🏻♀️ Nee en werk niet bij bovengenoemd bedrijf..
Tja, zo'n procedure wellicht meer tijd, energie en geld dan uitzitten. Ik lees zo snel geen reden die het nemen van ontslag op staande voet rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.
Dwaling.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 12:56 schreef baskick het volgende:
[..]
Tja, zo'n procedure wellicht meer tijd, energie en geld dan uitzitten. Ik lees zo snel geen reden die het nemen van ontslag op staande voet rechtvaardigen.
Ontslag op staande voet kan voor zover ik weet alleen onverwijld en alleen bij een dringende reden. Is het feit dat het niet zo goed botert tussen TS en collega of dat TS verwachtingen had die niet waargemaakt worden, maakt dat dat er sprake is, een dringende reden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dwaling.
Als TS had geweten in wat voor team hij terect zou komen dan had hij de baan nooit aangenomen.
Als TS aannemelijk kan maken dat als hij vooraf wist hoe hij zou worden ingewerkt, hoe de omgang met het team zou zijn en hoe zijn manager open zou staan voor een gesprek hij nooit de baan zou hebben aangenomen dan kan hij daarmee toch op grond van dwaling de arbeidsovereenkomst ontbinden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Ontslag op staande voet kan voor zover ik weet alleen onverwijld en alleen bij een dringende reden. Is het feit dat het niet zo goed botert tussen TS en collega of dat TS verwachtingen had die niet waargemaakt worden, maakt dat dat er sprake is, een dringende reden?
Hoe zou ik dit het beste kunnen verwoorden richting de baas?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dwaling.
Als TS had geweten in wat voor team hij terect zou komen dan had hij de baan nooit aangenomen.
edit: ja je mag je baas vragen waar het gesprek over gaat. Jij heb ook recht om het gesprek voor te kunnen bereiden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:30 schreef Fakewell het volgende:
En mag ik de baas vragen waar het gesprek over gaat?
Elk bedrijf zal zeggen dat ze een open cultuur hebben en dat iedereen altijd netjes wordt ingewerkt. Want als ze de waarheid zeggen dan wil niemand daar werken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:44 schreef Roosgeluk het volgende:
Ook een mooie opening om bij een sollicitatie naar hun bedrijfscultuur te vragen. En hun manier van (in)werken. En dat jij kan vertellen wat jou aanspreekt binnen een bedrijfscultuur. (en ook op zoek gaan naa bedrijven waar de cultuur ok is).
Ja is inderdaad ook een goede!quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:19 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou ook zeker vragen wat zij zich hadden voorgesteld bij het jou in dienst nemen. Ben wel benieuwd wat zij ervan verwacht hadden. En of ze een beetje tevreden zijn met hoe het is gegaan.
Denk dat dat lastig is voor ons om te zeggen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:46 schreef Fakewell het volgende:
Hi,
Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist. En dat ik veel eis omdat het me niet aanstaat. En continu verwijs naar de uitspraken die gedaan zijn. (ik pak je wanneer ik je pakken kan en van de medemens).
[quote]
Hebben ze geen vertrouwen in het werk dat je oplevert? Dus daardoor nieuw werk niet jouw kant op willen doen? Dat je veel fouten maakt bv? (ook al ligt dat evt aan hen, maar hebben ze dat wel/niet door)
En telkens terugkomen op bepaalde uitspraken heeft idd niet veel nut. Misschien is het wel terecht dat je dat doet, maar daardoor blijf je hangen en kom je ook niet verder.
[quote]
Is het raar dat ik na zo'n tijd meer eis dan alleen orders invoeren?
Is het raar dat als ze me niet willen vertellen waar een gesprek over gaat, ik de reden wil weten? Vooral omdat het na mijn ziekmelding is?
Wat wil je zelf na dit gesprek?quote:Waar kan ik nu mee terugkomen?
Heb verder geen uitspraken gedaan, maar vind het een rare gang van zaken.
Wat is er mis met de laatste optie voor TS? Paar maanden vakantie op kosten van een baas die je de tering laat krijgen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:31 schreef jroz het volgende:
Ik zou zeggen: wegwezen daar. Een gesprekje met directie zorgt er niet voor dat personeel zich opeens heel anders gaat gedragen.
Zo te lezen krijg jij stress om naar je werk te gaan. Meld je ziek, en geef aan de werkgever aan wat de reden is en stel in overleg met hem je laatste dag vast. Hij is je dan liever kwijt, dan dat hij alle maanden loon moet doorbetalen terwijl je ziek thuis zit.
Een zesmaandencontract? Ach guttegut toch. Zit lekker de 6 maanden uit en ga ondertussen op zoek naar een nieuwe baan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:19 schreef Fakewell het volgende:
Heb een 6mnd contract zonder proeftijd.
Er is geen HR, dat is de baas, maar die is goed met die collega.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een zesmaandencontract? Ach guttegut toch. Zit lekker de 6 maanden uit en ga ondertussen op zoek naar een nieuwe baan.
Collega die racistische opmerkingen e.d. maakt kun je aangeven bij HR. Dat moeten ze serieus nemen. Nu is het natuurlijk wel jouw woord tegen het zijne als het gewoon gezegd wordt, bij een berichtje via de chat of mail is dat natuurlijk wel de moeite waard.
Geef de racistische opmerkingen van je collega schriftelijk door aan je baas.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:00 schreef Fakewell het volgende:
[..]
Er is geen HR, dat is de baas, maar die is goed met die collega.
Doet er niks op uit.
Maar die overige tijd kan dan behoorlijk zwaar worden. Je bent dan 't bokje..
Interessant, want daarmee erkennen ze dat er in ieder geval vanuit hun kant vertrouwen mist.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:46 schreef Fakewell het volgende:
Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist.
Laat je goed adviseren en onderhandel over de financiënquote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:14 schreef Fakewell het volgende:
Ga vandaag heen, met wederzijds goedvinden uit elkaar. Kan dat ik hierdoor mijn ww behoud en per direct opzoek kan naar wat anders
Bron (en lees méér): https://www.uwv.nl/partic(...)ederzijds-goedvindenquote:U bent niet ziek. Dit is belangrijk want als u akkoord gaat met uw ontslag terwijl u ziek bent, krijgt u misschien geen uitkering.
Ik dacht er in de eerste instantie ook zo over, maar als je verder leest zie je dat hij toch wel wat initiatief neemt. Hij stelt in ieder geval vragen. Daarnaast zag ik dat er sprake was van valse beschuldigingen. Lijkt me toch wel een dingetje. Als iemand nieuw is en een fout maakt, wordt dat meestal geaccepteerd als bedrijfsrisico. Maar als hij van niets weet, en wanneer de documentatie gepakt wordt om te kijken of het ook echt zijn fout was en er blijkt niets van hem in te staan, dan vind ik dat best een sterk argument.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
Alleen al in dit topic kom je op mij over als iemand die allerlei dingen wil maar er nauwelijks iets voor doet. Het moet steeds van anderen komen. Heb je bijvoorbeeld gezegd: "Het lijkt mij leuk om bij de borrel te zijn. Hoe laat is het?" Of heeft iemand tegen je gezegd dat het niet nodig was dat je erbij was en ben je daarop afgedropen?
Je ziet bovendien veel dingen als een persoonlijke aanval terwijl dat niet het geval hoeft te zijn. Ik zat bijvoorbeeld niet meteen in alle e-maillijsten toen ik een nieuwe baan kreeg. Ik heb dat niet als een vorm van ondermijning gezien, maar heb het geconstateerd en heb gevraagd of ik toegevoegd kon worden. En als de vacature voor mijn functie nog online zou staan, dan zou ik er vanuit gaan dat het een foutje is. Toen ik een collega had met wie ik moeilijk kon samenwerken heb ik me afgevraagd wat ikzelf kon doen om verbetering in de situatie te brengen.
Wees assertief en positief. Zeur niet om nieuwe taken maar laat zien dat je de verantwoordelijkheid aankunt. Je zit er nog maar net, dus je moet ze de kans geven om je te leren kennen en je te vertrouwen. Zeggen dát je iets kunt is niet altijd genoeg. Mocht je tot de conclusie komen dat de omgeving verziekt is, dan kun je alsnog naar een andere baan gaan solliciteren. Maar mijn idee is dat het geen kwaad kan om aan zelfreflectie te doen.
He, tuurlijk, het komt van beide kanten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 11:18 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik dacht er in de eerste instantie ook zo over, maar als je verder leest zie je dat hij toch wel wat initiatief neemt. Hij stelt in ieder geval vragen. Daarnaast zag ik dat er sprake was van valse beschuldigingen. Lijkt me toch wel een dingetje. Als iemand nieuw is en een fout maakt, wordt dat meestal geaccepteerd als bedrijfsrisico. Maar als hij van niets weet, en wanneer de documentatie gepakt wordt om te kijken of het ook echt zijn fout was en er blijkt niets van hem in te staan, dan vind ik dat best een sterk argument.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |