En toen je langsging waarom dat gesprek er niet was?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:19 schreef Fakewell het volgende:
Hierop zou ik een gresprek krijgen, die echter nooit gekomen is.
Dan niet, he. Heb je de resterende looptijd om een fatsoenlijke werkgever te vindenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Zelf heb ik wel een idee wat ik wil, maar weet niet of het mogelijk is ontslag in te dienen ivm geen proeftijd en verder geen tussentijdse opzegmogelijkheid..
Tevens, hoe snel heb ik weer ander werk en dan geen evt. Uitkering..
Andere prioriteiten voor iemand vooral.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Echter snap ik dan niet dat er daarna wel een half uur lang gerookt kan worden..
Wat zou je willen dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Zelf heb ik wel een idee wat ik wil, maar weet niet of het mogelijk is ontslag in te dienen ivm geen proeftijd en verder geen tussentijdse opzegmogelijkheid..
Tevens, hoe snel heb ik weer ander werk en dan geen evt. Uitkering..
Klopt, ik heb meegekregen dat er wel een aantal voor me zijn geweest. Hierover maken ze altijd ook ongepaste grapjes.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat een ellende.![]()
Als ik het zo lees, begin ik te vermoeden dat jouw functie regelmatig opnieuw beschikbaar komt. Wie kan er nou met zo’n man prettig samenwerken? En aan het gedrag van de anderen te merken gaan ze er niet vanuit dat je lang blijft.
Dit ligt niet aan jou. Ik raad je aan een andere baan te zoeken en je biezen te pakken.
Er is een verschil tussen dat het niet super klikt of dat je ze je gewoon negeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:46 schreef Fakewell het volgende:
Zelf lijkt me vertrekken wel de beste optie, maar zit niet in mijn systeem omdat ik wel echt een doorzetter ben. Geef niet snel op.
Met een jaarcontract ofzo kan je gewoon opzeggen wanneer je wilt (met wss maand opzegtermijn). Zoiets zal er ook wel zijn voor jouw contract. Zie je arbeidsvoorwaarden/contract.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:46 schreef Fakewell het volgende:
Maar zonder tussentijdse opzegmogelijkheid, hoe aan te pakken? Lijkt me, als ze me zo behandelen, dat ze toch wel van me af willen?
Nou neequote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dat het niet super klikt of dat je ze je gewoon negeren.
Er is een verschil tussen dat je het werk nu nog niet kan, en daar voor wilt werken, of dat ze je de kennis niet willen geven.
Daar kan je zelf weinig aan doen. nouja kan wel, maar de vraag is of het daardoor dus beter wordt, die relatie tussen jou en hen.
Daarbij is maar vooral de vraag. Wil je dat echt wel. Want dan zit je alsnog in een omgeving waar het niet botert. Heb je enkel jezelf mee lijkt me zo.
[..]
Met een jaarcontract ofzo kan je gewoon opzeggen wanneer je wilt (met wss maand opzegtermijn). Zoiets zal er ook wel zijn voor jouw contract. Zie je arbeidsvoorwaarden/contract.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:35 schreef Fakewell het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:33 schreef baskick het volgende:
Een contract voor bepaalde tijd is voor bepaalde tijd, tenzij een tussentijds opzegbeding is overeengekomen.
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.
Als het zo moeizaam gaat, zou je kunnen kijken of er een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf werkzaam is. Of de manager van jouw manager aanspreken of mailen. Eventueel HR.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:55 schreef Fakewell het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.
Ik blijf elke keer vragen naar het gesprek, maar er komt niets. Terwijl een baas ingrijpen moet?
De baas kan nogal goed met die collega, wellicht dat hij bang is dat hij die op de tenen trapt? Zou in principe gewoon moeten kunnen..
Terug schreeuwen end, ga ik me niet eens tot verlagen. Dan kies ik liever eieren voor 'm geld..
Tevens heb me ziek gemeld nu, daarbij de vraag gekregen of ik ziek was, of dat ik er gewoon niet wilde werken.. 🤷🏻♀️ Nee en werk niet bij bovengenoemd bedrijf..
Tja, zo'n procedure wellicht meer tijd, energie en geld dan uitzitten. Ik lees zo snel geen reden die het nemen van ontslag op staande voet rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat stand houdt, aangezien TS zijn onvrede heeft gedocumenteerd, en er vanuit management geen enkele reactie komt.
Dwaling.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 12:56 schreef baskick het volgende:
[..]
Tja, zo'n procedure wellicht meer tijd, energie en geld dan uitzitten. Ik lees zo snel geen reden die het nemen van ontslag op staande voet rechtvaardigen.
Ontslag op staande voet kan voor zover ik weet alleen onverwijld en alleen bij een dringende reden. Is het feit dat het niet zo goed botert tussen TS en collega of dat TS verwachtingen had die niet waargemaakt worden, maakt dat dat er sprake is, een dringende reden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dwaling.
Als TS had geweten in wat voor team hij terect zou komen dan had hij de baan nooit aangenomen.
Als TS aannemelijk kan maken dat als hij vooraf wist hoe hij zou worden ingewerkt, hoe de omgang met het team zou zijn en hoe zijn manager open zou staan voor een gesprek hij nooit de baan zou hebben aangenomen dan kan hij daarmee toch op grond van dwaling de arbeidsovereenkomst ontbinden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Ontslag op staande voet kan voor zover ik weet alleen onverwijld en alleen bij een dringende reden. Is het feit dat het niet zo goed botert tussen TS en collega of dat TS verwachtingen had die niet waargemaakt worden, maakt dat dat er sprake is, een dringende reden?
Hoe zou ik dit het beste kunnen verwoorden richting de baas?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dwaling.
Als TS had geweten in wat voor team hij terect zou komen dan had hij de baan nooit aangenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |