Ex montage ex subsidie.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is dat incl montage, bruto of netto?
Ik was 3 jaar geleden netto 6300 kwijt incl montage en incl boiler.
Monoblock of split?quote:
Split.quote:
Wat betekent voor jou ex subsidie... Er al afgetrokken of geen rekening gehouden met subsidie.quote:
In Spanje gekocht. Daar bedoel ik mee dat de ca ¤2000 subsidie er nog af moet.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:49 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Wat betekent voor jou ex subsidie... Er al afgetrokken of geen rekening gehouden met subsidie.
Een MI split met 300 liter sanitair boiler is best goedkoop als de subsidie er nog af gaat.
Die krijg je alleen met een totaalfactuur en offerte van een installateur, wist je dat?quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In Spanje gekocht. Daar bedoel ik mee dat de ca ¤2000 subsidie er nog af moet.
Ja factuur komt van een installateur.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die krijg je alleen met een totaalfactuur en offerte van een installateur, wist je dat?
Op Tweakers zijn hele "volksstammen" die hem in Spanje besteld hebben én subsidie hebben ontvangen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die krijg je alleen met een totaalfactuur en offerte van een installateur, wist je dat?
Incl installatie/montage dacht ikquote:Op donderdag 30 juli 2020 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Subsidies zijn tegenwoordig alleen als je het niet zelf uitvoert. Daarom zijn ze ook niet meer interessant, maar wellicht is dit bij de warmtepomp nog niet zo.quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op Tweakers zijn hele "volksstammen" die hem in Spanje besteld hebben én subsidie hebben ontvangen.
Of is daar onlangs bij het RVO iets veranderd in de voorwaarden?
In de EU hebben we vrij verkeer van goederen en diensten, lijkt me niet dat ze dan als voorwaarde kunnen stellen dat je alleen in Nederland mag bestellen of alleen een Nederlandse installateur het werk mag doen.
Dat vraag ik me af. Je kan sowieso ook een berichtje naar het RVO sturen als aanvulling op je aanvraag, ze zijn best meedenkend is m'n ervaring. De afhandeling duurt alleen wat langer.quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Subsidies zijn tegenwoordig alleen als je het niet zelf uitvoert. Daarom zijn ze ook niet meer interessant, maar wellicht is dit bij de warmtepomp nog niet zo.
Een beetje handige harrie kan een monoblock zelf monteren, dus ik hoop het.quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Je kan sowieso ook een berichtje naar het RVO sturen als aanvulling op je aanvraag, ze zijn best meedenkend is m'n ervaring. De afhandeling duurt alleen wat langer.
Ja is veranderd per 1-2020 of 2019 nav veel fraude.quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op Tweakers zijn hele "volksstammen" die hem in Spanje besteld hebben én subsidie hebben ontvangen.
Of is daar onlangs bij het RVO iets veranderd in de voorwaarden?
In de EU hebben we vrij verkeer van goederen en diensten, lijkt me niet dat ze dan als voorwaarde kunnen stellen dat je alleen in Nederland mag bestellen of alleen een Nederlandse installateur het werk mag doen.
Dan ben je de BTW kwijt en kan de installateur er belasting over betalen, slimme constructiequote:Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja is veranderd per 1-2020 of 2019 nav veel fraude.
Al kun je met een handige actie de installateur een offerte laten maken van het complete verhaal incl unit en hem dat betalen. En weer cash terug ofzo. Je hebt dit niet van mij.![]()
quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:24 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dan ben je de BTW kwijt en kan de installateur er belasting over betalen, slimme constructie
Je krijgt met een onderbouwing met foto's dat je het fatsoenlijk geïnstalleerd hebt én een kopie factuur gewoon subsidie. Ook als je het in het buitenland (EU) koopt, scheelt echt heel veel.quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een beetje handige harrie kan een monoblock zelf monteren, dus ik hoop het.
Nee nu niet meerquote:Op donderdag 30 juli 2020 22:20 schreef tux87 het volgende:
[..]
Je krijgt met een onderbouwing met foto's dat je het fatsoenlijk geïnstalleerd hebt én een kopie factuur gewoon subsidie. Ook als je het in het buitenland (EU) koopt, scheelt echt heel veel.
https://www.rvo.nl/subsid(...)culieren/voorwaardenquote:Voorwaarden voor de aanschaf en installatie
U heeft het apparaat nieuw aangeschaft. U heeft een bewijs van aanschaf en een betaalbewijs.
U heeft een bewijs dat een deskundige installateur het apparaat heeft geïnstalleerd. Dit kan bijvoorbeeld een factuur zijn van de installateur of de aannemer.
Het apparaat is uw eigendom.
Het apparaat is in Nederland geïnstalleerd.
U verwijdert het apparaat niet binnen een jaar na de datum van de beslissing over uw subsidie.
U heeft het apparaat na 1 januari 2016 aangeschaft. Met de aanschafdatum bedoelen wij de datum waarop de koopovereenkomst is gesloten en niet de datum van de betaling.
Staat er al heel lang zo, ook toen ik de subsidie aanvroeg en kreeg toegewezen. Twee keer zelfs, 1x voor een warmtepompboiler en 1x voor een monoblock. Geen verdere vragen gehad.quote:Op donderdag 30 juli 2020 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee nu niet meer
[..]
https://www.rvo.nl/subsid(...)culieren/voorwaarden
Hoezo niet?quote:Op donderdag 30 juli 2020 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee nu niet meer
[..]
https://www.rvo.nl/subsid(...)culieren/voorwaarden
Als je zelf voor je eigen werk een factuur kunt opstellen is het geen probleem.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Je moet een aanschaffactuur en een installatiefactuur hebben.
Nergens staat dat die van hetzelfde bedrijf moeten zijn.
Ja dat zou kunnen, bedoel alleen dat je eerder subsidie kreeg op het toestel en later op de installatie waardoor zelf plaatsen icm subsidie eigenlijk niet meer kan.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Je moet een aanschaffactuur en een installatiefactuur hebben.
Nergens staat dat die van hetzelfde bedrijf moeten zijn.
Vakantietijd.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:00 schreef freak1 het volgende:
ik ga de vraag ook even hier stellen.. excuus dat ik zo met de deur in huis kom vallen.. maar ik zit even vast met mijn installateur..
situatie als volgt;
woonboerderij, prima isolatie, 160m2 oppervlak beneden, alles vloperverwarming. boven verwarmen met airco.
alles is al mitsubishi heavy qua airco, daar ook de warmtepomp van gewenst.
offerte ligt er met een 14KW buitenunit, binnenspul alles erop en eraan. maar.. ik wil mijn reservoir (300 liter) in de kelder. de leverancier geeft aan, 300 is okay, 500 zou beter zijn. echter, beide reservoirs passen niet in de kelder.. ik heb 1m50, het 300 liter reservoir is 1m65 hoog, het 500 liter is iets van 1m80.
dus.. ik heb een universeel reservoir gevonden. alles nagekeken, de spiraal heeft dezelfde diameter, het verwarmingselement kan er ook in, aansluitingen dezelfde diameter, 400 liter inhoud dus alles perfect zou je denken.. maar is universeel en niet van mitsubishi. we hebben de vraag aan de leverancier gesteld, kunnen we de set zonder het mitsubishi reservoir doen maar met een universele..
en sindsdien is het al 2 weken radiostilte..
dus.. iemand die hier wat zinnigs over kanz eggen?
Goed nieuws!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:37 schreef Ivo1985 het volgende:
Groots nieuws bij de buren van Tweakers: rechter oordeelt met uitgebreide motivatie dat de consument bij wie de gasaansluiting is verwijderd op initiatief van de netbeheerder geen verwijderingskosten hoeft te betalen.
Hiermee wordt bevestigd dat 'gas opzeggen' geheel kostenloos is voor de consument.
Slechts wanneer de consument vraagt om de gasaansluiting te laten verwijderen, mag de netbeheerder kosten bij de consument in rekening brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |