Allang, Soer de aandachtsh***. Ze stond in zo'n beetje iedere krant met d'r hoofd.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:56 schreef RapaNui het volgende:
Is dit al voorbij gekomen?
Zijn echtgenote, een klein, smal vrouwtje met sluik lang haar, was altijd angstig", weet Soer. ... Buiten komen mocht (de kinderen), maar dan alleen in de eigen tuin, waar een schutting omheen stond. En buiten was ook echt buiten: de huisdeur ging op slot." ...
In 2004 was zij plotsklaps overleden, zo werd bekend in de buurt. Niemand heeft er ooit een ambulance of lijkwagen gezien. Nog altijd begrijpt Soer niet waar de vrouw gebleven is. "Ik vind het nog altijd gek dat de politie hier in onze straat, in de vroegere woning, nog niet is komen kijken. Of minstens met ons is komen praten. Of zie ik nu spoken?"
Een raadsel vindt Soer toch wel de eindbestemming van 'een karrenvracht vol verse zwarte grond'.
"Er stond ineens een aanhanger vol zwarte aarde voor hun deur. Als dat voor de tuin zou zijn, zou je toch denken dat ze met kruiwagens achterom zouden lopen door het gangpad, rechtstreeks de tuin in."
Maar volgens Soer ging die zwarte aarde via de voordeur naar binnen toe. "In hun achtertuin hebben we het niet weer teruggezien. Daar lagen allemaal vlonders. Mijn dochter speelde daar wel eens, die heeft niks van die grond weer gezien. Dus waar is dat gebleven?", vraagt ze raadselachtig af.
Een moestuin, die ze een tijdlang ergens verderop hadden, hadden ze al niet meer, zo besluit Soer.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)as-duidelijk-de-baas
Jemig... jij maakt er wel een potje van zeg.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:54 schreef Allyo het volgende:
[..]
Nou, het zou theoretisch gezien wel zo kunnen zijn. Aangezien ze de bevallingen van de ‘kinderen’ ook thuis deden zonder enige hulp van buitenaf. Waar ze dan de babies hebben gelaten is het volgende vraagstuk.
Ik zeg niet dat dit zo is hè. Maar er wordt gesuggereerd dat er geen sprake kan zijn van misbruik dmv penetratie (neem aan dat dit wordt gedacht omdat er geen baby’s zijn?). Maar omdat de inmiddels volwassen ‘kinderen’ ook zijn geboren zonder hulp van buitenaf, waarom zou dit dan niet ook zo kunnen zijn met hun kinderen? (Door wie ze dan verwerkt zouden zijn, laten we maar in het midden.)quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jemig... jij maakt er wel een potje van zeg.
Thuis bevallen zonder hulp is nog geen aanwijzing voor seksueel misbruik, lijkt me.
En waar ze de baby's hebben gelaten??? Wat dacht je ervan dat die groot zijn geworden en dat dit de volwassen 'kinderen' zijn waar we het over hebben nu?!
Want elke keer dat er een Marokkaan een misdaad begaat dient Aboutaleb zijn mening daarover te geven?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De man des huizes schijnt lid te zijn geweest van de Verenigingskerk.
In ieder geval lag zijn religieuze voorkeur in de Christelijke richting. Wel vreemd dat niemand Kees van der Staaij of een andere toonaangevende Christen heeft geïnterviewd wat hij hier van vindt en of de SGP wel voltallig zijn afschuw heeft uitgesproken over het gebeuren. Iedereen is er wel van overtuigd dat niet alle Christenen zo denken als de "man des huizes" in Ruinerwold.
Bij een moslim zou het ongetwijfeld anders zijn geweest.
Jij vergelijkt wat hier gebeurt is met een Marokkaan die een fiets jat?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Want elke keer dat er een Marokkaan een misdaad begaat dient Aboutaleb zijn mening daarover te geven?
Zoiets?
Waar komt die fiets ineens vandaan en die kerel van de SGP?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij vergelijkt wat hier gebeurt is met een Marokkaan die een fiets jat?
Jij begint toch over criminele Marokkanen en Aboutaleb?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Waar komt die fiets ineens vandaan?
Waarom zou in godsnaam iemand van een christelijke partij hier iets over moeten zeggenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De man des huizes schijnt lid te zijn geweest van de Verenigingskerk.
In ieder geval lag zijn religieuze voorkeur in de Christelijke richting. Wel vreemd dat niemand Kees van der Staaij of een andere toonaangevende Christen heeft geïnterviewd wat hij hier van vindt en of de SGP wel voltallig zijn afschuw heeft uitgesproken over het gebeuren. Iedereen is er wel van overtuigd dat niet alle Christenen zo denken als de "man des huizes" in Ruinerwold.
Bij een moslim zou het ongetwijfeld anders zijn geweest.
Dit dusquote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom zou in godsnaam iemand van een christelijke partij hier iets over moeten zeggen
Zo'n dwaze gedachtengang. Ja, net zo absurd als dat je moslims gaat vragen wat ze nou van Isis of terrorisme vinden.
Het zal eraan liggen wat de onderzoeken tot op heden hebben aangetoond.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 10:37 schreef IriYe het volgende:
Blijft Gerrit Jan van D. in cel voor het onder dwang vasthouden van zes jongeren in Ruinerwold?
De raadkamer van de rechtbank in Assen bepaalt woensdag of Gerrit Jan van D. (67) en Josef B. (58) langer in voorarrest moeten blijven, zoals het Openbaar Ministerie wil.
https://www.destentor.nl/(...)ruinerwold~aa348ea5/
Ben benieuwd..
Heftig in beperking drie maanden lang.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:05 schreef machtpen het volgende:
Ze blijven in volledige beperking vastzitten en dat doet een rechtbank nooit zomaar.
Ik zou er niet teveel achter zoeken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:05 schreef machtpen het volgende:
Ze blijven in volledige beperking vastzitten en dat doet een rechtbank nooit zomaar.
Ik vind dat best vreemd, niet dat ik aan een misdrijf denk. Maar waarom niet gewoon in besloten kring en klaar?quote:Op vrijdag 1 november 2019 19:43 schreef IriYe het volgende:
Crematie moeder Ruinerwold gezin staat bij crematorium in Zwolle te boek als ‘bijzonder dossier’
De crematie van de in 2004 overleden moeder van het verborgen Ruinerwold gezin, is door de familie destijds voor de buitenwereld strikt geheim gehouden. Dit blijkt uit onderzoek van De Stentor. Het crematorium in Zwolle kreeg de opdracht dat geen enkel detail aan derden mocht worden verstrekt. ,,De crematie staat bij ons te boek als ‘bijzonder dossier’”, zegt de directeur Fons Bergman van Crematorium Kranenburg.
Een crematie geheim houden is een uitzonderlijk verzoek volgens de directeur van het crematorium en de Landelijke Vereniging van Crematoria.
Lange tijd was onduidelijk waar de vrouw, die stond ingeschreven onder de naam Hye Jin Moon, is gebleven. Na de inval in de boerderij doen de wildste geruchten de ronde over de vrouw. Zij zou begraven liggen in de tuin in Ruinerwold of in Hasselt, waar het gezin tot 2004 woonde. Van die spookverhalen blijkt niets te kloppen. Vorige week is crematorium-directeur Bergman ook benaderd door de politie die de zaak-Ruinerwold onderzoekt.
[..]
Vaststaat dat de moeder van het gezin in 2004 is overleden aan een ernstige ziekte. Volgens het Openbaar Ministerie is echter niet zeker wat er met haar lichaam is gebeurd, maar een woordvoerster kan vanwege beperkingen niet ingaan op concrete vragen rond het onderzoek naar de moeder.
https://www.destentor.nl/(...)er-dossier~a760e6f9/
Het zal best binnen de regels van de wet op de lijkbezorging zijn gebeurd, ik verwacht ook niet dat ze iemand hebben gecremeerd waarvan geen akte van overlijden aanwezig was.quote:Op zaterdag 2 november 2019 07:39 schreef Idisrom het volgende:
De vermoedelijke moeder van de kinderen is in het geheim gecremeerd in het crematorium bij Zwolle.
Wat zijn de protocollen van een crematorium in zo'n geval?
Dat lijkt me voor de handliggend. Maar waarom zou je dat zo doen? In het geheim?quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zal best binnen de regels van de wet op de lijkbezorging zijn gebeurd, ik verwacht ook niet dat ze iemand hebben gecremeerd waarvan geen akte van overlijden aanwezig was.
Haar familie niet, maar gezien er 6 kinderen zijn die niet geregistreerd zijn wordt het wat lastig eea openbaar te doen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor de handliggend. Maar waarom zou je dat zo doen? In het geheim?
Bang dat haar familie op de stoep zou staan? Die nodig je dan toch gewoon niet uit?
Dat zou inderdaad wel de reden kunnen zijn. Ook vermoeid om zo te leven, lijkt me.quote:Op zaterdag 2 november 2019 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar familie niet, maar gezien er 6 kinderen zijn die niet geregistreerd zijn wordt het wat lastig eea openbaar te doen.
Dat kan ook nog, ze zullen het allemaal moeten uitzoeken.quote:Op zaterdag 2 november 2019 11:18 schreef Leandra het volgende:
Hoeft niet bewust over een bepaalde periode te zijn gedaan, het kan ook zijn dat ze na het derde kind zo van god los zijn geraakt dat ze de kinderen die daarna geboren zijn niet meer aangegeven hebben.
Dat kunnen er ook wel meer zijn geweest dan 6, maar mensen die niet bestaan kun je het overlijden ook niet van melden, en dus niet cremeren of begraven (op een begraafplaats).
Gevalletje als de kip geen eieren meer legt maak je er soep van. Is ze niet in besloten kring gecremeerd lijkt me sterk dat een crematorium aan zoiets meewerktquote:Op zaterdag 2 november 2019 07:39 schreef Idisrom het volgende:
De vermoedelijke moeder van de kinderen is in het geheim gecremeerd in het crematorium bij Zwolle.
Wat zijn de protocollen van een crematorium in zo'n geval?
Het bericht dat je wist dat zou komen.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:13 schreef Momo het volgende:
Vader zaak-Ruinerwold verdacht van seksueel misbruik van twee van zijn kinderen
De 67-jarige vader van het gezin dat in oktober gevonden werd in een boerderij in Ruinerwold, wordt verdacht van seksueel misbruik van twee van zijn kinderen. De zes kinderen die vorige maand gevonden werden op de boerderij in Ruinerwold hebben dezelfde ouders. Dat maakt het Openbaar Ministerie zojuist bekend.
Het Openbaar Ministerie in Noord-Nederland heeft besloten de beperkingen voor beide verdachten in het onderzoek Ruinerwold met ingang van vandaag op te heffen. Dit betekent dat het OM meer details over het onderzoek naar buiten kan brengen. De verdachten zijn de vader en klusjesman Josef B., die de huurder was van de boerderij.
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-steunen~a25c3f84/quote:Documentaire
Voor dit statement namen ze contact op met documentairemaker Jessica Villerius. Zij volgt de kinderen voor een documentaire. ,,Dit is een verhaal dat natuurlijk ieders voorstelling te boven gaat. Uitleg over hun ervaringen laat zich niet vangen in een snelle reactie, een quote in het nieuws en zelfs niet in een uitgebreid interview in een krant. Als mij iets duidelijk is geworden tijdens onze ontmoetingen, dan is het wel dat niets is wat het lijkt en dat het nog veel complexer is dan iedereen wellicht dacht. Ik denk dat het goed is dat de kinderen er in deze kwetsbare situatie, waarin er veel druk op hen wordt gelegd, voor hebben gekozen om hun verhaal eenmalig, gedetailleerd en vooral, op hún tempo te doen.”
Hij is nog verdacht.quote:Op donderdag 28 november 2019 14:15 schreef roos94 het volgende:
Wat is dat toch met gelovigen en seksueel misbruik ..
Door hun DNA af te staan, kunnen deze kinderen nu worden geregistreerd in de Burgerlijke Stand.quote:Op zondag 3 november 2019 14:03 schreef Za het volgende:
Ik vraag me serieus af of deze mensen vrijwillig hun DNA gaan afstaan cq hiertoe gedwongen kunnen worden.
De artikelen suggereren dat het onderzoek al aangevangen heeft, ik betwijfel het.
Netflixedquote:Op donderdag 28 november 2019 14:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-steunen~a25c3f84/
JessicaGodin. @:wereldgozer
Omdat die is overleden?quote:Op donderdag 28 november 2019 14:54 schreef Idisrom het volgende:
"Ook een 69-jarige man uit Oostenrijk is gedurende enkele maanden vastgehouden.".
Hmmm, waarom heeft deze man nadien niks van zich laten horen, vraag ik mij af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |