abonnement Unibet Coolblue
pi_189575919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hmmm oke dus deze regeling is speciaal gemaakt voor ganzen, honden en katten? Stom land. Maar goed als dat niet mag oke, maar het kan natuurlijk een ongeluk zijn.
Gestorven in het restafval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189576579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Gestorven in het restafval.
O-)
Facts don't care about your feelings
pi_189591237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm oke dus deze regeling is speciaal gemaakt voor ganzen, honden en katten?
quote:
Dat reden dat artikel 1.9 ook ganzen noemt is vanwege het gebruik om ganzen te onthoofden tijdens het carnaval.
quote:
De vraag is echter in hoeverre hier sprake is van symboolwetgeving. Men heeft er voor gekozen om het verbod om dieren te doden vooralsnog te beperken tot ganzen, honden en katten, zodat “ervaring kan worden opgedaan met het opstellen van gevallen waarin het doden is toegestaan en de handhaafbaarheid van het verbod”.
quote:
Ik sta alleen wel ietwat sceptisch tegenover het feit dat verschillende dierenwelzijnsorganisaties het verbod graag uitgebreid zouden zien worden met vissen, vogels, konijnen en knaagdieren. Mijn vraag is dan waar de grens ligt. Wat voor de ene persoon een huisdier is, is voor een ander huisdier voedsel. Sommige slangenbezitters kopen op beurzen dode muizen, maar wat nou als zij uit kostenoogpunt zelf hun muizen willen ‘kweken’? Dan hebben we het nog niet eens gehad over de handhaafbaarheid hiervan en om nog maar te zwijgen over het feit dat ritueel slachten “zonder voorafgaande bedwelming” krachtens 2.10 lid 4 Wet dieren nog steeds is toegelaten.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_189593188
Katten zijn geen inheemse diersoort, sterker nog het zijn gedomesticeerde dieren, die helemaal niet in de vrije natuur thuishoren. Ze kennen dus geen beschermde status.

Het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te zorgen dat zijn kat niet overal rond loopt. Helaas hebben veel katteneigenaren daar schijt aan. Als jij gif in je tuin legt en de kat van de buren komt dat opeten sta je goed in je recht denk ik. Ook een vangkooi in je eigen tuin en naar een asiel brengen moet geen probleem zijn.
Sue Me
pi_189593950
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 23:28 schreef MyTiredFeet het volgende:
Ik sta alleen wel ietwat sceptisch tegenover het feit dat verschillende dierenwelzijnsorganisaties het verbod graag uitgebreid zouden zien worden met vissen, vogels, konijnen en knaagdieren. Mijn vraag is dan waar de grens ligt.
Gaat nog wat worden als je eigen vissen niet mag laten doodgaan. Als je bijvoorbeeld guppen hebt dan heb je dus echt een probleem want die fokken zo snel dat je het echt niet bij kunt houden. Geen idee hoe guppenhouders dat doen maar voor mij is het reden om absoluut geen snel fokkende vissen in mn bak te willen. Dealtje met een slangenhouder of zo? Inderdaad dat is een groep mensen die vaak dieren fokken als voer voor een ander dier en daar is imho niets mis mee zolang je er netjes mee omgaat.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 09:04:11 #81
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189593977
quote:
99s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Gaat nog wat worden als je eigen vissen niet mag laten doodgaan. Als je bijvoorbeeld guppen hebt dan heb je dus echt een probleem want die fokken zo snel dat je het echt niet bij kunt houden. Geen idee hoe guppenhouders dat doen maar voor mij is het reden om absoluut geen snel fokkende vissen in mn bak te willen. Dealtje met een slangenhouder of zo? Inderdaad dat is een groep mensen die vaak dieren fokken als voer voor een ander dier en daar is imho niets mis mee zolang je er netjes mee omgaat.
Er een andere soort bijzetten die de babyguppen opeten.
Houd van poesjes
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:02:45 #82
3542 Gia
User under construction
pi_189594948
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Fixt :)
Een kat krijgt gezonde vogels niet te pakken. Ze verlossen de zieke exemplaren uit hun lijden.

Katten kunnen nog steeds niet vliegen, namelijk.
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2019 @ 11:07:07 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189594988
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mensen hebben al sinds mensenheugenis katten die vrij rondlopen, waarom zou dat nu in de 21e eeuw ineens niet meer mogen alleen maar omdat jij liever met je luie reet op de bank zit te FOKken in plaats van gewoon die stront op te gaan ruimen :')
Fijne trollpoging, wellicht terug komen wanneer je serieus kan reageren.

@TS
Katten vermoorden omdat ze in je tuin schijten? Wat een bullshit is dat ook. Reacties als bovenstaande lok je dan ook wel een beetje uit.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189595197
Tuinslang erop. Werkt bij ons prima. Iedere keer dat de kat in de tuin kwam ging er een emmer water of de tuinslang op. Hij heeft het een aantal keren geprobeerd om terug te komen maar tegenwoordig slaat hij onze tuin over.

Wel een tijdje volhouden.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_189595337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kat krijgt gezonde vogels niet te pakken. Ze verlossen de zieke exemplaren uit hun lijden.

Katten kunnen nog steeds niet vliegen, namelijk.
Ja hoor er zijn 15 miljoen zieke vogels per jaar :')

Misschien als je eens naar buiten kijkt dan valt het je op, maar vogels vliegen niet altijd. Ze hebben ook pootjes.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Fijne trollpoging, wellicht terug komen wanneer je serieus kan reageren.

@:TS
Katten vermoorden omdat ze in je tuin schijten? Wat een bullshit is dat ook. Reacties als bovenstaande lok je dan ook wel een beetje uit.
Nou begin je zelf ook te trollen. Ik vraag alleen maar af wat de grens is tussen verschillende ongedierte. Waarom mag je het ene dier wel doden en het ander niet, terwijl ze beide voor schade en overlast zorgen. Ze hoeven van mij niet per se dood, maar vaak is dat de enige oplossing. Dat is de discussie die ik hier wilde voeren :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:37:16 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189595418
Gewoon die kat afmaken. Niemand zal er ooit achter komen. Vergif in wat vlees oid werkt meestal wel. Dan sterven ze ook niet in jouw tuin maar lekker bij hun onachtzame baasjes thuis.
pi_189596114
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kat krijgt gezonde vogels niet te pakken. Ze verlossen de zieke exemplaren uit hun lijden.

Katten kunnen nog steeds niet vliegen, namelijk.
Ik vind het best dat je katten leuk vindt, ik vind katten zelf ook geweldig O+
Maar je praat nu echt onzin. Katten kunnen prima gezonde vogels vangen. Ze klimmen ook nog eens in bomen.

Katten horen gewoon niet buiten te lopen. En als ze wél buiten lopen, bijvoorbeeld door de tuin van TS, ben je een lul als je alleen al nadenkt over het omleggen van zo'n beest. En het mag ook nog eens niet. Klaar.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 14:03:00 #88
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189597507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kat krijgt gezonde vogels niet te pakken. Ze verlossen de zieke exemplaren uit hun lijden.

Katten kunnen nog steeds niet vliegen, namelijk.
Inderdaad, zo is een nestje met jonge vogels geheel veilig voor een kat. Katten kunnen immers niet vliegen.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 15:11:24 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189598269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kat krijgt gezonde vogels niet te pakken. Ze verlossen de zieke exemplaren uit hun lijden.

Katten kunnen nog steeds niet vliegen, namelijk.
Nice try :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_190169721
Hebbes!!



En ook goed nieuws over katten, alhoewel ik het ze het niet zo snel zie verbieden maar goed. Ik kan weer ergens over dromen...

https://www.ad.nl/binnenl(...)-eu-regels~a23186c5/
Facts don't care about your feelings
pi_190170821
Sielug. Maar je hebt um. Snap het ook wel, want hoe lief ze er ook uit zien, ze helpen je tuin echt naar z`n mallemoer.
Ik heb zo`n mollenverjager op batterijen. Blijkbaar helpt het wel want toen ik vorige winter de batterijen eruit had gehaald en vergeten was ze in de lente er weer in te doen, lag m`n gras dus al overhoop. Nadat de batterijen terug waren geplaatst en ik dat ding ook had verplaatst heb ik geen mol meer gezien. Moet je geen giga lap grond hebben...

Tegen katten strooi ik rode peper. Had steeds een gegraven gat in de voortuin. Een zooi rode peper gestrooid en geen gat meer. Het helpt wel maar als je een grote tuin hebt is het geen doen. Kleintje wel :). En na regen opnieuw strooien, dat wel.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_190171222
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Sielug. Maar je hebt um. Snap het ook wel, want hoe lief ze er ook uit zien, ze helpen je tuin echt naar z`n mallemoer.
Ik heb zo`n mollenverjager op batterijen. Blijkbaar helpt het wel want toen ik vorige winter de batterijen eruit had gehaald en vergeten was ze in de lente er weer in te doen, lag m`n gras dus al overhoop. Nadat de batterijen terug waren geplaatst en ik dat ding ook had verplaatst heb ik geen mol meer gezien. Moet je geen giga lap grond hebben...

Tegen katten strooi ik rode peper. Had steeds een gegraven gat in de voortuin. Een zooi rode peper gestrooid en geen gat meer. Het helpt wel maar als je een grote tuin hebt is het geen doen. Kleintje wel :). En na regen opnieuw strooien, dat wel.
Idd wel zielig, ze zien er best schattig uit, vooral die armpjes om te graven. Ik had ook zo'n verjager op batterijen maar die deed niets. Er kwamen molshopen omheen zelfs. Heb nu wel een kattenverjager op batterij, kijken of dat helpt. Vandaag 4 drollen opgeruimd... }:|
Facts don't care about your feelings
pi_190171863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Idd wel zielig, ze zien er best schattig uit, vooral die armpjes om te graven. Ik had ook zo'n verjager op batterijen maar die deed niets. Er kwamen molshopen omheen zelfs. Heb nu wel een kattenverjager op batterij, kijken of dat helpt. Vandaag 4 drollen opgeruimd... }:|
Ze zijn ook echt schattig, ik zou geen val kunnen zetten. Noujah, zetten wel, eruit halen dan weer niet. Ben een watje wat dat betreft :+ Hoewel ik vorige zomer wel met een schep in de aanslag stond om het beest om te leggen zodra ie z`n neus naar boven zou steken. Helaas... Had ook geen hopen maar door de hele lange gangenberg, zeg maar :{
Molshopen om de verjager _O- Hier had ie precies langs de nieuwe schutting gegraven en ook langs de niet werkende verjager. Voor nu helpt het hier maar die beesten schijnen er ook aan gewend te kunnen raken. Dan moet ie verplaatst worden. Ligt ook aan de grootte van je tuin. Hier maar 55m2.

Probeer eens gewoon rode peperpoeder door je tuin te strooien. Je hebt bij de islamitische slager al een grote zak voor een paar euro en katten vinden dat echt niet fijn.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_190172687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ze zijn ook echt schattig, ik zou geen val kunnen zetten. Noujah, zetten wel, eruit halen dan weer niet. Ben een watje wat dat betreft :+
M'n vallen stonden er al weken zonder effect. Toen ik vandaag eindelijk zag dat er eentje was afgegaan was ik al zo blij dat er een mol in zat haha. Je moet echt de val helemaal licht dicht maken en heb het ook door de aarde gehaald zodat ze niets raars ruiken. Toen eindelijk beet. Nu hopen dat het de enige was...

Facts don't care about your feelings
pi_190173577
https://boerenbond.nl/advies/mollen/
Hier staat ook hoe je het beste een mollenval kunt plaatsen en wanneer mollen actief zijn.
Hoop voor jou dat het er idd maar eentje is, maar dat merk je gauw genoeg. Je hebt er iig eentje minder :s)
Ik heb anti worteldoek in de tuin liggen, stom geweest achteraf, maar goed. Het ligt er. Dus mol kan hier niet echt diep, kan precies zien waar de gang loopt, of liep want die heb ik dicht gestampt. Jammer dat ze zoveel schade aanrichten want het zijn nuttige diertjes. Maar niet in een tuin :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_190175239
Hier in de wijk hebben we een heuse mollenvanger. ¤7,50 per gevangen mol, neemt z'n eigen klemmen mee, en de lijkjes ook. Afgelopen jaar heeft 'ie er wel 15 gevangen op 't perceel. :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190183855
Zijn er ook klemmen voor jehova's ?

Zo ja waar kan je die kopen? :P
  vrijdag 29 november 2019 @ 14:04:26 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190184576
Al die mensen die een mooi grasveldje willen hebben :'). Een paar mollen in je grasveld is prima en juist goed voor de grond.
pi_190185706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:39 schreef Messina het volgende:
Hier in de wijk hebben we een heuse mollenvanger. ¤7,50 per gevangen mol, neemt z'n eigen klemmen mee, en de lijkjes ook. Afgelopen jaar heeft 'ie er wel 15 gevangen op 't perceel. :{
Haha geniaal.

quote:
18s.gif Op vrijdag 29 november 2019 14:04 schreef xzaz het volgende:
Al die mensen die een mooi grasveldje willen hebben :'). Een paar mollen in je grasveld is prima en juist goed voor de grond.
Gelul. Je vindt het raar dat mensen een mooie tuin willen hebben? We hebben het hier niet over een voetbalveld met 2 hoopjes. Meeste mensen hebben misschien 10 of 15m2 gras in hun tuin. Ik ook... en als er dan 6 hopen op liggen en je bij sommige stukken gras er gewoon doorheen zakt dan word je er niet vrolijk van. Het duurt ook weer weken (met dit weer maanden) voordat er op die plek weer normaal gras groeit.
Facts don't care about your feelings
pi_190185870
Ik heb 2 voetbalvelden aan gras, maar wil ze toch echt niet. :P
Het is ook niet zo dat als je het maar laat gaan er maar 2 of 3 molletjes blijven he... Op een gegeven moment zitten er tientallen.
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')