De rente vaste periode is een gokhal die ook een adviseur niet kan voorspellen. De boetebedingen is een dingetje voor sommigen, maar is dat echt die 2000 euro waard?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:29 schreef blomke het volgende:
Er zijn nog wat meer "smaken": welke boetebedingingen zijn er en welke rentevast periode kies je?
Eerste hypotheek kan bij goed zoeken ook voor €1000.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De rente vaste periode is een gokhal die ook een adviseur niet kan voorspellen. De boetebedingen is een dingetje voor sommigen, maar is dat echt die 2000 euro waard?
Prima, maar er dan 1000 euro van....quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:34 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Eerste hypotheek kan bij goed zoeken ook voor €1000.
Dan is hij het werk van een aankoopmakelaar aan het doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 19:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Die van ons wel. Onze adviseur heeft onderhandeld over de vraagprijs van het huis en zo nog wat k van onze “richtprijs” afgesnoept. Heeft verder alle zorgen uit onze handen gehaald. Hij was het voor ons meer dan waard.
Nee natuurlijk niet. Mijn credo is al decennia lang dat hypotheekadviseurs geen enkel doel hebben. Maar als ik dat zeg, krijg ik een veegbeurt over de vloer.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
De rente vaste periode is een gokhal die ook een adviseur niet kan voorspellen. De boetebedingen is een dingetje voor sommigen, maar is dat echt die 2000 euro waard?
Nou ja dat is niet helemaal waar. Zo sprak ik laatst een jong iemand die de hypotheker naar binnen ging en gelijk zei: jullie mogen alles voor mij regelen voor mijn hypotheek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Mijn credo is al decennia lang dat hypotheekadviseurs geen enkel doel hebben. Maar als ik dat zeg, krijg ik een veegbeurt over de vloer.
je bent in de war met een aankoopmakelaar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 19:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Die van ons wel. Onze adviseur heeft onderhandeld over de vraagprijs van het huis en zo nog wat k van onze “richtprijs” afgesnoept. Heeft verder alle zorgen uit onze handen gehaald. Hij was het voor ons meer dan waard.
Wat denk je, dat je het beter weet dan ik?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je bent in de war met een aankoopmakelaar.
zoals eerder aangegeven, ook de bank rekent kosten voor advies wat zij zelf verplicht stellen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:07 schreef Ixnay het volgende:
Nee. Gewoon zelf naar een bank stappen.
Eerst even zelf uitzoeken wat het beste is.
Die zogenaamde adviseurs hebben dealtjes met banken en verzekeraars etc.
Zij "adviseren" jou dus die banken en verzekeraars en niet wat het beste is voor jou.
Heeft iemand die verstand heeft van hypotheken meteen ook verstand van huizen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wat denk je, dat je het beter weet dan ik?
Onze hypotheekadviseur deed dit allemaal extra voor ons.
Wat doet die adviseur dan wat je zelf niet kunt doen?quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:07 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
zoals eerder aangegeven, ook de bank rekent kosten voor advies wat zij zelf verplicht stellen.
Dat klopt helemaal, maar neemt niet weg dat bij de banken in Nederland alleen een hypotheek af kunt sluiten ondersteund door een betaald advies ( van hen of een externe adviseur)quote:Op zondag 20 oktober 2019 11:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat doet die adviseur dan wat je zelf niet kunt doen?
Je gaat op zoek naar de laagste rente. En je vergelijkt de voorwaarden in de offertes. Verder ga je nergens op een adviesgesprek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop