abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189514786
Hallo allemaal,

Als ik mijn bruto jaar inkomen goed in zicht heb en een werkgeversverklaring heb wil ik een hypotheekgesprek gaan doen.

Ik kan natuurlijk een afspraak maken bij de rabobank en daar nemen wat ze mij adviseren en (na ook zelf na te denken) dit aanbod aan nemen en klaar is kees.

Ik kan ook een hypotheek adviseur nemen wat meer geld kost.

Ik las dat een hypotheek gesprek bij een bank tegenwoordig ook geld kost. Dus in die zin kan ik voor iets meer geld ook wel een adviseur nemen lijkt mij.

Ik heb zelf zo'n 30K spaargeld. Niet weinig, maar zal het wel nodig hebben voor alles.

Ben benieuwd naar jullie meningen/adviezen.
pi_189514823
Waarom Rabobank?
Als je antwoord is: daar loopt mijn gewone rekening.

Ga naar een adviseur
Ps. Eerste gesprek is overal gratis
All management is Strategic Management.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:32:59 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_189515254
Ook bij de Rabobank betaal je advieskosten voor de hypotheek. Dat advies doet niet onder voor andere hypotheekadviseurs, ware het niet dat ze natuurlijk alleen Rabo producten adviseren.

Daar kom je alleen onderuit als je een hypotheeknemer kunt vinden die op basis van Execution Only wil werken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:40:50 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189515353
Vond ik wel. Maar we hadden een issue met de orv van mn partner.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189515957
Als je een starter bent en verder geen bijzonderheden hebt, vind ik een adviseur zijn geld niet waard. Uiteraard moet je dan zelf wel financieel gevoelig hebben.
pi_189515967
Als het je eerste hypotheek wordt, is er eigenlijk maar 1 keuze: Annuïteitenlening en vaak heb je maximaal geld nodig dus 10 jaars rente met NHG. Als je veel zekerheid wil 20 jaars rente. Dus producttechnisch weinig spannends.

ORV afhankelijk of je een partner hebt. Als je het alleen gaat doen minimaal of niet, afhankelijk van de eisen.

De rest is inzicht in je financiële situatie en alles eromheen.
pi_189517183
Ik vond het zonde van mijn geld. Ik kan ook getalletjes in een formuliertje intypen en mailtjes maken met ingescande documenten.
So we just called him Fred too
pi_189517189
je hebt annuiteiten hypotheek of een lineare hypotheek. Meer smaken zijn er niet.

Ik heb dan ook geen idee waarom een adviesgesprek voor een hypotheek dan nodig is en al helemaal niet waarom het zo schrikbarend duur is.

Ik zou mijn hypotheek zelf regelen bij zo'n hypotheek24 achtige website.

De rabobank zou ik zowiezo niet heen gaan. Nog nooit heb ik zo'n achterlijk gesprek gehad vol tegenstrijdigheden en leugens toen ik mijn hypotheek nam (de kosten waren toen nog verkapt in het product).

Een ORV neem je apart bij een andere aanbieder en kan je on-line aanvragen zonder tussenkomst van advies. Helaas eisen sommige orv aanbieders met droge ogen echt een advies gesprek van meerdere honderden euro's, maar die aanbieders sla je dan maar over.
Een ORV schijnt een ingewikkeld financieel product te zijn :?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189517493
Er zijn nog wat meer "smaken": welke boetebedingingen zijn er en welke rentevast periode kies je?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189518277
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:29 schreef blomke het volgende:
Er zijn nog wat meer "smaken": welke boetebedingingen zijn er en welke rentevast periode kies je?
De rente vaste periode is een gokhal die ook een adviseur niet kan voorspellen. De boetebedingen is een dingetje voor sommigen, maar is dat echt die 2000 euro waard?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189518305
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De rente vaste periode is een gokhal die ook een adviseur niet kan voorspellen. De boetebedingen is een dingetje voor sommigen, maar is dat echt die 2000 euro waard?
Eerste hypotheek kan bij goed zoeken ook voor €1000.
pi_189518312
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 18:34 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Eerste hypotheek kan bij goed zoeken ook voor €1000.
Prima, maar er dan 1000 euro van....
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:46:44 #13
189961 ex
aperture science
pi_189519331
Wij hebben een gesprek gehad bij een adviseur. Dat was toen zo'n raar gesprek dat we direct naar de ING zijn gegaan en die hebben het gewoon direct geregeld voor ons.

Ik heb zelf toen uiteraard wel even de deal vergeleken maar voor ons kwam de ING ook gewoon het beste uit.

tl;dr: Als je zelf een beetje kan rekenen en opletten en er is niks speciaals zou ik het niet doen.
The cake is a lie!
pi_189519531
Die van ons wel. Onze adviseur heeft onderhandeld over de vraagprijs van het huis en zo nog wat k van onze “richtprijs” afgesnoept. Heeft verder alle zorgen uit onze handen gehaald. Hij was het voor ons meer dan waard.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:07:39 #15
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189519689
Nee. Gewoon zelf naar een bank stappen.

Eerst even zelf uitzoeken wat het beste is.

Die zogenaamde adviseurs hebben dealtjes met banken en verzekeraars etc.

Zij "adviseren" jou dus die banken en verzekeraars en niet wat het beste is voor jou.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:10:32 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189519728
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 19:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Die van ons wel. Onze adviseur heeft onderhandeld over de vraagprijs van het huis en zo nog wat k van onze “richtprijs” afgesnoept. Heeft verder alle zorgen uit onze handen gehaald. Hij was het voor ons meer dan waard.
Dan is hij het werk van een aankoopmakelaar aan het doen.
pi_189520068
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee natuurlijk niet. Mijn credo is al decennia lang dat hypotheekadviseurs geen enkel doel hebben. Maar als ik dat zeg, krijg ik een veegbeurt over de vloer.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189520247
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Mijn credo is al decennia lang dat hypotheekadviseurs geen enkel doel hebben. Maar als ik dat zeg, krijg ik een veegbeurt over de vloer.
Nou ja dat is niet helemaal waar. Zo sprak ik laatst een jong iemand die de hypotheker naar binnen ging en gelijk zei: jullie mogen alles voor mij regelen voor mijn hypotheek.
Hij verliet ook het gebouw met een rekening van 3000 euro en hoefde bijna niks te regelen.
Dus voor zulke mensen, die te lui zijn om zelf iets te doen, zijn adviseurs wel handig. Ik vind het echter wel kwalijk dat het verplicht is gesteld.
pi_189520259
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 19:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
je bent in de war met een aankoopmakelaar.
pi_189520483
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je bent in de war met een aankoopmakelaar.
Wat denk je, dat je het beter weet dan ik?
Onze hypotheekadviseur deed dit allemaal extra voor ons.
Protège moi de mes désirs.
pi_189521219
Het meeste kan je zelf wel uitzoeken, maar sommige verstrekkers kan je alleen via een adviseur afsluiten. Zelf onlangs via Hypotheek24 afgesloten wat prima beviel. Je betaalt daar 650 euro voor execution only en voor 300 euro extra krijg je advies.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  Redactie Frontpage zondag 20 oktober 2019 @ 10:07:57 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_189527616
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:07 schreef Ixnay het volgende:
Nee. Gewoon zelf naar een bank stappen.

Eerst even zelf uitzoeken wat het beste is.

Die zogenaamde adviseurs hebben dealtjes met banken en verzekeraars etc.

Zij "adviseren" jou dus die banken en verzekeraars en niet wat het beste is voor jou.
zoals eerder aangegeven, ook de bank rekent kosten voor advies wat zij zelf verplicht stellen.
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:06:43 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189528436
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat denk je, dat je het beter weet dan ik?
Onze hypotheekadviseur deed dit allemaal extra voor ons.
Heeft iemand die verstand heeft van hypotheken meteen ook verstand van huizen?

2 hele verschillende dingen toch?
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:08:14 #24
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189528457
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:07 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

zoals eerder aangegeven, ook de bank rekent kosten voor advies wat zij zelf verplicht stellen.
Wat doet die adviseur dan wat je zelf niet kunt doen?

Je gaat op zoek naar de laagste rente. En je vergelijkt de voorwaarden in de offertes. Verder ga je nergens op een adviesgesprek.
  Redactie Frontpage zondag 20 oktober 2019 @ 11:15:37 #25
38148 crew  Innisdemon
pi_189528555
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:08 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat doet die adviseur dan wat je zelf niet kunt doen?

Je gaat op zoek naar de laagste rente. En je vergelijkt de voorwaarden in de offertes. Verder ga je nergens op een adviesgesprek.
Dat klopt helemaal, maar neemt niet weg dat bij de banken in Nederland alleen een hypotheek af kunt sluiten ondersteund door een betaald advies ( van hen of een externe adviseur)

Voor een execution only hypotheek heb je minder keus (en dan betaal je alsnog honderden euros 'afsluitkosten')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop