abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2019 @ 20:28:46 #76
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_189655489
De brandweer mag het wel maar energiebedrijven?

Brandweer mag landelijk en ’s nachts vliegen met drones

Vrijdag heeft Brandweer Nederland de landelijke beschikking ontvangen waarin ontheffingen zijn verleend, zodat de brandweer in heel Nederland kan vliegen met drones bij incidenten. Een van die ontheffingen is ook dat er mag worden gevlogen in de nacht.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_189655827
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:12 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom zou een energiebedrijf dit doen? Ben eens gaan zoeken ik kom zo snel niets tegen over strategie wellicht weet jij meer of informatie? Enige wat ik tegenkom zijn energiebedrijven die drones inzetten bij kabelinspecties en dit gebeurt overdag. Bovendien las ik dit

De Inspectie Leefomgeving en Transport stelt strenge eisen aan beroepsmatige drones, zo moet de drone-piloot een brevet hebben en mag niet in het donker worden gevlogen.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in Spanje zet Iberdrola drones in om wiethokken op te sporen, met redelijk veel succes. Ik zie niet in waarom de overheid drones zou willen gebruiken, wat kunnen ze ermee wat niet met andere wegen veel makkelijker is? Met de camera op je televisie of laptop kun je veel meer, om maar een dwarsstraat te noemen.
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:31:30 #78
189978 controlaltdelete
pi_189657700
Wetende dat een drone regelmatig in je omgeving rondhangt werkt intimiderend, het geeft mensen een onbehaaglijk gevoel de hele dag gemonitord te worden het is als het ware inbreuk op je privacy en vrijheid je kunt er niet aan ontsnappen. Veel meldingen komen uit de USA, UK maar ook al een paar uit NL. Zoiets zou de overheid nooit doen natuurlijk maar wie dan wel?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_189660412
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Wetende dat een drone regelmatig in je omgeving rondhangt werkt intimiderend, het geeft mensen een onbehaaglijk gevoel de hele dag gemonitord te worden het is als het ware inbreuk op je privacy en vrijheid je kunt er niet aan ontsnappen. Veel meldingen komen uit de USA, UK maar ook al een paar uit NL. Zoiets zou de overheid nooit doen natuurlijk maar wie dan wel?
Uittesten van drones voor bijvoorbeeld paketten bezorgen, drones om nachtelijk licht in kaart te brengen, drones die bepaalde radarsignalen op moet pikken... Zeg t maar!
pi_189664312
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:12 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom zou een energiebedrijf dit doen? Ben eens gaan zoeken ik kom zo snel niets tegen over strategie wellicht weet jij meer of informatie? Enige wat ik tegenkom zijn energiebedrijven die drones inzetten bij kabelinspecties en dit gebeurt overdag. Bovendien las ik dit

De Inspectie Leefomgeving en Transport stelt strenge eisen aan beroepsmatige drones, zo moet de drone-piloot een brevet hebben en mag niet in het donker worden gevlogen.
They can used for illegal surveillance and/or harassment purposes by hi-tech peeping toms, stalkers, jealous ex-partners. Some people find it ‘fun’. I think it is creepy.
Drones can be reported to the police, I don’t have the link right now - I’ll post it later.
There are probably ways to disable them or perhaps hack into the cameras so you could see what they are viewing. I read somewhere that a laser pointer will damage the cameras.
I haven’t seen any – but then I don’t spend that much time looking out of my windows.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 28 oktober 2019 @ 10:57:35 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189664406
Wat is dit nou voor een topic weer _O-
Serieus ik zie eigenlijk nooit drones hier maar in deze buurt wonen eigenlijk ook geen kinderen.
pi_189664845
It'd be fun to shoot one down in some way, smash it up into little bits and post it through the letter box of the nerdy aso drone 'pilot'.
It would then be 'boehoehoe' and not 'geewhiz-gollygosh-cool'.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_189664935
Maybe the police take them seriously even if some people don't (because they haven't seen one)

https://www.rijksoverheid(...)voorval-drone-melden
pi_189665734
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:34 schreef Tingo het volgende:
It'd be fun to shoot one down in some way, smash it up into little bits and post it through the letter box of the nerdy aso drone 'pilot'.
Wat ben je toch een agressief ventje. Waarom zou je mensen hun eigendommen nou weer gaan neerschieten en door hun brievenbus gooien? 8)7 Ben je wel goed snik?
pi_189665803
quote:
Jij verwacht dat er een adres van de eigenaar op de drone staat?
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:01:07 #86
189978 controlaltdelete
pi_189666059
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:35 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat ben je toch een agressief ventje. Waarom zou je mensen hun eigendommen nou weer gaan neerschieten en door hun brievenbus gooien? 8)7 Ben je wel goed snik?
Stel je niet zo aan zeg, paar postjes geleden riep Guyver ook al zoiets toen mekkerde je niet.
quote:
Grote kans dat je dan strafbaar bezig bent, misschien kom je met een luchtbuks er nog mee weg. Ik las high tech lasers schijnen ook te werken.

..doe mij die gas powered launcher maar! Straks gaan we weer allemaal aan de verduisteringsgordijnen :{
pi_189666143
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jij verwacht dat er een adres van de eigenaar op de drone staat?
Nee - but it'd interesting to find out where the fckin things come from.
pi_189666199
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg, paar postjes geleden riep Guyver ook al zoiets toen mekkerde je niet.
[..]

Grote kans dat je dan strafbaar bezig bent, misschien kom je met een luchtbuks er nog mee weg. Ik las high tech lasers schijnen ook te werken.

..doe mij die gas powered launcher maar! Straks gaan we weer allemaal aan de verduisteringsgordijnen :{
Andermans spullen vernielen is altijd strafbaar, of je dat nu met een luchtbuks doet of met je handen graag drones verpulvert om ze door de brievenbus te doen. :')

Maargoed, wat dient het nut van zo'n ding nou, mensen een onbehaaglijk gevoel geven? Lijkt me niet. En spionage bij mensen thuis is zo'n ding absoluut niet handig voor, ooit weleens gehoord wat een kabaal zo'n ding maakt? Daarnaast heb je veel meer aan een laptop/telefooncamera of -microfoon, die staat tenslotte al binnen.
pi_189666383
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Andermans spullen vernielen is altijd strafbaar, of je dat nu met een luchtbuks doet of met je handen graag drones verpulvert om ze door de brievenbus te doen. :')

Maargoed, wat dient het nut van zo'n ding nou, mensen een onbehaaglijk gevoel geven? Lijkt me niet. En spionage bij mensen thuis is zo'n ding absoluut niet handig voor, ooit weleens gehoord wat een kabaal zo'n ding maakt? Daarnaast heb je veel meer aan een laptop/telefooncamera of -microfoon, die staat tenslotte al binnen.
And using tech such as drones to go looking in peoples houses should be illegal if it isn't already.
I would not have a problem with destroying such a thing.
Big boys toys which can be used for nefarious purposes by any pervy, nerdy aso in the neighbourhood. Have you got one? It wouldn't surprise me. :)
pi_189666403
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

And using tech such as drones to go looking in peoples houses should be illegal if it isn't already.
I would not have a problem with destroying such a thing.
Big boys toys which can be used for nefarious purposes by any pervy, nerdy aso in the neighbourhood. Have you got one? It wouldn't surprise me. :)
En waarom denk je dat die dingen gebruikt worden om in mensen hun huizen te kijken? Iets wat overigens ook al illegaal is.
pi_189666448
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:24 schreef illusions het volgende:

[..]

En waarom denk je dat die dingen gebruikt worden om in mensen hun huizen te kijken?
I didn't say they were - I pointed out a few ways in which they could be used by dodgy people/weirdos.
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:33:30 #92
189978 controlaltdelete
pi_189666495
Ik heb toch anders beelden gezien gemaakt door huis-tuin-en-keuken drones die aardig scherp zijn ook van in huis . Drones zijn enorm vooruit gegaan in techniek er zijn zelfs drones zo klein als een insect. Ik kan me de mensen die melding maken van drones in hun omgeving dat dit op hun zenuwen werk best goed voorstellen.

Zelfs voor de hobbyist zijn er al stillere drones te krijgen.
pi_189666587
Ik zie nooit drones uit mijn raam en ik sta er toch best vaak voor met mijn verrekijker.
Maar ja dit is een nieuwbouwwijk dus misschien hebben "ze" nog niet door dat we hier zitten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_189666628
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb toch anders beelden gezien gemaakt door huis-tuin-en-keuken drones die aardig scherp zijn ook van in huis .
Camera's op "huis-tuin-en-keuken drones" zijn gelijk aan die op telefoons, een hele kleine sensor.
Meestal zijn het ook groothoek camera's, zoals de GoPro omdat je mooie overzichtsshots wil vanuit de lucht.

Met zo'n GoPro moet je praktisch op raamhoogte gaan hangen wil je meer zien dan wat pixels.

Uiteraard kan je een camera / lens met een kleinere beeldhoek monteren en in slaapkamers spieden maar dan heb je het niet meer over "huis-tuin-en-keuken".

pi_189666666
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb toch anders beelden gezien gemaakt door huis-tuin-en-keuken drones die aardig scherp zijn ook van in huis . Drones zijn enorm vooruit gegaan in techniek er zijn zelfs drones zo klein als een insect. Ik kan me de mensen die melding maken van drones in hun omgeving dat dit op hun zenuwen werk best goed voorstellen.

Zelfs voor de hobbyist zijn er al stillere drones te krijgen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen dit kut vinden, maar elke keer als ik vraag waar die drones nou zogenaamd voor gebruikt worden krijg ik 0 op het rekest. Het lijkt mij dus nog steeds de buurjongen die een beetje loopt te kloten, en niet de CIA.

En qua techniek ben ik vrij goed op de hoogte, één van mijn zakenpartners heeft een vrij succesvol bedrijf wat hoofdzakelijk van drones gebruik maakt, en ja deze maken een hoop herrie en zijn niet erg geschikt voor spionage. Daar kun je, nogmaals, veel beter de camera/microfoon van je laptop/computer/telefoon voor gebruiken.
pi_189666913
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:48 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen dit kut vinden, maar elke keer als ik vraag waar die drones nou zogenaamd voor gebruikt worden krijg ik 0 op het rekest. Het lijkt mij dus nog steeds de buurjongen die een beetje loopt te kloten, en niet de CIA.

They can used for illegal surveillance and/or harassment purposes by hi-tech peeping toms, stalkers, jealous ex-partners.

There was a case not so long ago in the UK where drones were being used to deliver things(phones and drugs) to prison inmates.
pi_189666998
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

They can used for illegal surveillance and/or harassment purposes by hi-tech peeping toms, stalkers, jealous ex-partners.

There was a case not so long ago in the UK where drones were being used to deliver things(phones and drugs) to prison inmates.
Hier ook maar daar gaat het niet over. En harassment? Het lijkt me sterk. Maargoed, het zal allemaal wel weer één groot complot zijn.
  maandag 28 oktober 2019 @ 14:14:30 #98
189978 controlaltdelete
pi_189667080
Geen idee wie daar achter zitten dat vragen die lui zich ook af. Allemaal buurjongens en energiebedrijven? Drones geven mensen het gevoel gemonitord te worden ook buitenshuis in huis kun je nog de gordijnen dicht doen.

Dit filmpje is eerder in dit topic al eens door Dance gepost ^O^

daarin werd dit ook aangehaald

pi_189667818
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:48 schreef illusions het volgende:

[..]

Oh so what the fuck are you trying to argue about then?
pi_189668315
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

Oh so what the fuck are you trying to argue about then?
Je snapt ook helemaal niks hè? :D Ik participeer in een discussie, dat kun je je kennelijk niet voorstellen, misschien omdat je zelf altijd alleen maar eenzijdig ratelt en nooit in discussie gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')