abonnement Unibet Coolblue
pi_189485580
Een paar jaar terug heb ik via FOK! een Starlet gekocht *O* Perfect ding, jaren vrolijk mee rondgereden en alles was koek en ei, totdat ik hem total loss reed en ik op zoek mocht naar een nieuw bakkie.
Zo gezegd zo gedaan, bij eoa 2e-hands autodealer een Polo gekocht voor 1100 euro, prima proefritje gehad en alles leek best ok, maar lang verhaal kort: ondertussen heb ik er alweer een paar honderd euro reparaties aan gehad en inmiddels gaat de motor vaker wel dan niet in noodloop en slaat ie soms zelfs af :') Ik heb dat ding nu een maand of 3, 4 en het is constant gezeik geweest. Het nieuwste hoofdstuk is dat er waarschijnlijk een nieuw gasklephuis in dat ding gezet zal moeten worden a pak 'em beet 500 euro :')
Nu staat op de page van die autogarage dat ze 'tegen meerprijs' garantie aanbieden maar dat heb ik niet gedaan toen ik die bak kocht, aangezien het toch maar een Polo'tje van 1100 euro was en ik niet van plan was er lang in rond te rijden. Echter heeft dit ding nooit fatsoenlijk gefunctioneerd en ben ik de afgelopen paar maanden vaste klant bij mijn plaatselijke garage geweest hierdoor.

Nu is mijn vraag: kan ik hier iets mee? Ik neem aan dat die autodealer toch wel op eoa manier verplicht zal zijn mij iets fatsoenlijks te verkopen, ook al is het een bak uit 2001 en ook al heb ik de 'optionele garantie' er niet bijgenomen. Of heb ik gewoon pech en moet ik op zoek naar iets nieuws?
Ga weg
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:29:52 #2
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_189485604
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Nikmans het volgende:
Nu is mijn vraag: kan ik hier iets mee?
Je kan er een les uit trekken - Goedkoop is duurkoop. Zeker bij een auto die je slechts 1100 heeft gekost.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_189485615
Gewoon op zoek naar iets nieuws. Wat had je verwacht voor 1100 euro?
Houd van poesjes
pi_189485621
Wat had je verwacht dan van een bak van 1100 euro? Zo'n ding is gewoon een gok, kan jaren goed gaan zonder noemenswaardig onderhoud, kan ook dat de reparaties zich aan elkaar rijgen.
pi_189485703
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Peejtur op 17-10-2019 20:42:20 ]
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189485782
Hij reed ok toen je hem kocht.
.
pi_189485791
Bij de aankoop van een tweedehandsauto is er in principe geen sprake van enige garantie, echter wel de volgende dingen
- koop je de auto bij een bovag garagde dan gelden de bovag algemene voorwaarden waarop je je kan beroepen. Deze kan je terug vinden op internet
- koop je de auto bij een particulier dan is er geen garantie, omdat je van een particulier niet mag verwachten dat hij veel van auto's weet. Behalve als jij als koper kan aantonen dat de verkoper express en doelbewust gebreken heeft verzwegen kan je juridisch iets.
- koop je de auto bij een garage dan mag je meer verwachten van de kwaliteit, denk dan aan slijtage van onderdelen die verzwegen zijn, echter deze sltijage moet redelijk makkelijk te zien zijn.

Daarnaast heb je zelf onderzoeksplicht. Dingen die je makkelijk zelf kan ontdekken vallen buiten de garantie als je niks gezegd hebt, denk aan defecte remmen, barst in ruiten, slecht lopende motor, uitlaatlekkages, defecte lampen, trillende auto bij 130 km/h, defecte airco, etc.

Voor een auto van 1100 euro is het niet de moeite waard om ook maar iets te ondernemen, behalve terug te gaan en hopen op coulance.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189485846
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij de aankoop van een tweedehandsauto is er in principe geen sprake van enige garantie, echter wel de volgende dingen
- koop je de auto bij een bovag garagde dan gelden de bovag algemene voorwaarden waarop je je kan beroepen. Deze kan je terug vinden op internet
- koop je de auto bij een particulier dan is er geen garantie, omdat je van een particulier niet mag verwachten dat hij veel van auto's weet. Behalve als jij als koper kan aantonen dat de verkoper express en doelbewust gebreken heeft verzwegen kan je juridisch iets.
- koop je de auto bij een garage dan mag je meer verwachten van de kwaliteit, denk dan aan slijtage van onderdelen die verzwegen zijn, echter deze sltijage moet redelijk makkelijk te zien zijn.

Daarnaast heb je zelf onderzoeksplicht.

Voor een auto van 1100 euro is het niet de moeite waard om ook maar iets te ondernemen, behalve terug te gaan en hopen op coulance.
Yeah ik was er al bang voor, maar then again wat weet ik over het kopen van auto's.

En voor de rest van de reageerders: ik weet dat het een goedkope bak is en dat ik er niet teveel van hoef te verwachten :') Volgens mij zei ik dat ook best duidelijk in mijn OP. Ik had alleen wel gehoopt er langer mee te kunnen rijden dan die drie of vier maandjes ;(
Ga weg
pi_189485858
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:48 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Yeah ik was er al bang voor, maar then again wat weet ik over het kopen van auto's.

En voor de rest van de reageerders: ik weet dat het een goedkope bak is en dat ik er niet teveel van hoef te verwachten :') Volgens mij zei ik dat ook best duidelijk in mijn OP. Ik had alleen wel gehoopt er langer mee te kunnen rijden dan die drie of vier maandjes ;(
Als je echt werkelijk niks van auto's weet dan had je de auto bij een andere garage voor keuring kunnen laten uitvoeren op eigen kosten. Je hebt wettelijk gewoon een onderzoeksplicht als koper van een 2dehandsauto.
Dat doe ik altijd.

Voor 1100 euro zou ik zelf verwachten dan je er 1 jaar mee kan rijden zonder reparatie die meer dan 1100 euro kosten. Kleine reparaties hou je altijd. Aan de kosten in de OP te zien zijn dit gewoon de kleine reparaties.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189485904
Iets verwachten van een auto die bijna het zelfde kost als een onderhoudsbeurtje met nieuwe banden, tja....

Of je hebt geluk en je kunt er tijden mee rijden of het is duurkoop
pi_189485931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:52 schreef Pap89 het volgende:
Iets verwachten van een auto die bijna het zelfde kost als een onderhoudsbeurtje met nieuwe banden, tja....

Of je hebt geluk en je kunt er tijden mee rijden of het is duurkoop
jouw garage rijdt zeker in een porsche met jou als klant?
4 banden a 80 euro per stuk en wat filter vervangen met olie en wat arbeid kost geen 1100 euro bij een fatsoenlijke garage.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189486918
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:48 schreef Nikmans het volgende:

[..]

En voor de rest van de reageerders: ik weet dat het een goedkope bak is en dat ik er niet teveel van hoef te verwachten :') Volgens mij zei ik dat ook best duidelijk in mijn OP. Ik had alleen wel gehoopt er langer mee te kunnen rijden dan die drie of vier maandjes ;(
Ik ben het met je eens hoor, ik vind dat een auto van 1100 euro het op zn minst vol moet kunnen houden tot de volgende apk. Maar dit is een mening dus of je ergens recht op hebt weet ik niet.
pi_189486938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

jouw garage rijdt zeker in een porsche met jou als klant?
4 banden a 80 euro per stuk en wat filter vervangen met olie en wat arbeid kost geen 1100 euro bij een fatsoenlijke garage.
Of hij rijdt zelf die Porsche..?
pi_189486980
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:29 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Je kan er een les uit trekken - Goedkoop is duurkoop. Zeker bij een auto die je slechts 1100 heeft gekost.
Een Starlet kost nog minder en is tenminste betrouwbaar.
Dus koop geen VW Polo maar een betrouwbare Jap :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:52:28 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_189494116
De enige reden dat die bakkies van < 2 a 3000 eur bij een garage staan is omdat ze rot zijn ... inruil van troep als men iets nieuws koopt daar. Blijft dus een gok, en bovag is ook pas boven X euro, zal vast een reden hebben ...

Je hebt nog wel wat rechten, maar die zal je via een rechter moeten gaan afdwingen. Je mag verwachten dat je een auto koopt die rijdt, en werkt. Niet een waar nog eens 2x de aanschafprijs aan reparaties krijgt.
Dum de dum
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:59:48 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189494164
Als je al ergens recht op gehad zou hebben had je meteen aan de bel moeten trekken en dan de vorige eigenaar de kans hebben moeten geven het zelf te (laten) repareren.
Nu na 3-4 maanden nog aankloppen is bij een auto van 1100 echt te laat.

Volgens mij. :@
***
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:58:43 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189494619
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Nikmans het volgende:
en ik niet van plan was er lang in rond te rijden.
de garagehouder zal zeggen dat de auto volledig aan jouw wens voldoet.
Tot nooit .......
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:59:02 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189494622
Polo 1100 euries, daar moeten al alarmbellen gaan rinkelen.
pi_189498306
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:48 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Yeah ik was er al bang voor, maar then again wat weet ik over het kopen van auto's.

En voor de rest van de reageerders: ik weet dat het een goedkope bak is en dat ik er niet teveel van hoef te verwachten :') Volgens mij zei ik dat ook best duidelijk in mijn OP. Ik had alleen wel gehoopt er langer mee te kunnen rijden dan die drie of vier maandjes ;(
Kan natuurlijk dat hij met een nieuw gasklephuis nog jaren kan doorrijden.
.
pi_189499489
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan natuurlijk dat hij met een nieuw gasklephuis nog jaren kan doorrijden.
Ja true maar zeker weten doe je het toch niet, en dan zit je (bij elkaar) 800 euro diep in een auto van 1.1k
Ik neem mijn verlies maar gewoon denk ik en ik haal me gewoon een Starlet of Yaris ofzo, die rijdt iig nog eventjes door
Ga weg
pi_189506499
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:34 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ik neem mijn verlies maar gewoon denk ik en ik haal me gewoon een Starlet of Yaris ofzo, die rijdt iig nog eventjes door
Kijk echter wel uit met dit soort generaliserende gedachtengangen, in deze prijsklasse kun je van alles treffen en ook Toyota's zijn niet onkwetsbaar. Zeer goed opletten is hoe dan ook aan te raden.
pi_189507278
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:45 schreef Fer het volgende:
Hij reed ok toen je hem kocht.
Autohandelaren hebben zo hun tactiekjes die zij inzetten waardoor het lijkt alsof die ding goed rijd. Ik ken een autohandelaar die de automaatoliebak vol had gegooid met zaagsel zodat de kapotte automaat minder tikgeluiden zou maken. En dat was hem gelukt ook nog waarna hij zijn auto had verkocht. Na een week kreeg koper wel een rekening van ruim 2000 euro vanwege kapotte automaatbak.
pi_189507862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

jouw garage rijdt zeker in een porsche met jou als klant?
4 banden a 80 euro per stuk en wat filter vervangen met olie en wat arbeid kost geen 1100 euro bij een fatsoenlijke garage.
Grote beurt met wat filters en andere vloeistoffen (dus naar de olie) vervangen volgens de onderhoudsintervallen, dan zit je zomaar aan de 600. Doe daar nog een paar bandjes bij voor 140 euro per stuk (wat helemaal geen gekke prijs is tegenwoordig) en dan zit je er alweer aan.

En dan heb je kleine zaken zoals wat remblokjes vervangen tijdens een beurt er nog niet eens bij(of rij jij door, totdat het ijzer op ijzer is?)
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:39:34 #24
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_189511333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:12 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Grote beurt met wat filters en andere vloeistoffen (dus naar de olie) vervangen volgens de onderhoudsintervallen, dan zit je zomaar aan de 600. Doe daar nog een paar bandjes bij voor 140 euro per stuk (wat helemaal geen gekke prijs is tegenwoordig) en dan zit je er alweer aan.

En dan heb je kleine zaken zoals wat remblokjes vervangen tijdens een beurt er nog niet eens bij(of rij jij door, totdat het ijzer op ijzer is?)
Ze zullen jou wel graag als klant hebben :D
pi_189511649
Tip voor je volgende goedkope auto: Honda Logo. Ik rij er zelf eentje. 7 jaar geleden van mijn broer overgenomen en nog nooit wat mee gehad. Altijd door de apk zonder problemen. Op marktplaats tussen de 800-1500¤.
pi_189513041
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:12 schreef Carlos93 het volgende:
Doe daar nog een paar bandjes bij voor 140 euro per stuk (wat helemaal geen gekke prijs is tegenwoordig) en dan zit je er alweer aan.
Rijd je garagehoude rin een porsche of verkoopt hij amper banden en denkt hij dat jij zo'n sukkel bent die die prijs betaald?
Ik zou lachen als mijn garage die prijs zegt omdat ik dan denk dat hij een grapje maakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189513059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:41 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Autohandelaren hebben zo hun tactiekjes die zij inzetten waardoor het lijkt alsof die ding goed rijd. Ik ken een autohandelaar die de automaatoliebak vol had gegooid met zaagsel zodat de kapotte automaat minder tikgeluiden zou maken. En dat was hem gelukt ook nog waarna hij zijn auto had verkocht. Na een week kreeg koper wel een rekening van ruim 2000 euro vanwege kapotte automaatbak.
_O- _O- dit valt dus onder nalatikgheid en via een rechter win je 100% als klant zijnde. Die 2000 euro vallen nog mee als je de advocaatkosten, grifiekosten en alle andere kosten die de klant heeft gemaakt meeneemt (zoals een huurauto gedurende die tijd), en dat doet een rechter in dit geval.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189513081
Zoek een gasklephuis via onderdelenlijn.nl kost 50 euro. Zit met 4 schroefjes en een stekker vast onder de luchtfilter. :|W
pi_189520403
Het is prima mogelijk om goedkoop een goede betrouwbare auto te kopen. Ik vind het onzin dat mensen zeggen 'voor 1000 mag je niks verwachten' of 'wat verwacht je voor dat geld' etc.

Mijn tips;
-Doe goed onderzoek naar wat goedkope goede auto's zijn. Zoals inderdaad een Starlet, Yaris, Honda Logo etc. Daarmee ben je er niet. De auto moet ook nog in goede staat zijn natuurlijk.

Zo'n Polo is niet zo betrouwbaar. Sowieso slechte versnellingsbakken. Olie die kan bevriezen en voor problemen kan zorgen etc. Die info kan je vinden op review sites, anwb etc.

Koop bij voorkeur bij een nette particulier. Bij handelaren staan in deze prijsklasse alleen afdankertjes. Koop alleen van een particulier die de auto langere tijd in bezit heeft gehad. Dat kan je zien via https://ovi.rdw.nl en dan onder Vervaldata en historie - Datum tenaamstelling. Dat is de datum dat de huidige eigenaar 'm gekocht heeft.

Dan kan je iemand in de ogen kijken en vragen watvoor mankementen die auto heeft, of die auto echt probleemloos is etc. Als er dan ontwijkende antwoorden komen dan weet je hoelaat het is.

Dan maak je een proefrit. Print van internet wat lijsten uit met tips waar je allemaal op moet letten. Als je een aantal van die lijsten afloopt dan weet je voor 90% zeker wat je aan zo'n auto hebt. Hier gaat wel erg veel tijd in zitten. Dan reserveer je nog 500 tot 1000 voor eventueel onderhoud.

Zelf rij ik nu een oud Fordje die ik voor 500,- had gekocht. Na 8 maanden probleemloos rijden nog eens 500,- erin gestoken voor een reparatie. Dan heb ik nu voor 1000,- totaal een prima bakkie. Restwaarde nu met nieuwe apk is sowieso wel 500,-.
pi_189520728
Een auto die bij een handelaar vandaan komt, t.w.v. 1100 euro, heeft die handelaar waarschijnlijk voor ¤ 200-400 ingekocht. Dat geeft wel aan wat je kunt verwachten (i.e. iets met achterstallig onderhoud en mankementen).

De meeste particulieren hebben weinig zin in het gedoe dat komt kijken bij het verkopen van een oude auto, dus de meeste oude auto's worden ingeruild, verkocht aan een handelaar of belanden op de sloop. Het aanbod particulier voor een dergelijk laag bedrag is dan ook schaars.

Een auto bezitten en rijden kost sowieso een hoop geld. ¤ 500 voor een reparatie is vrijwel niets in garageland, dat zijn in te calculeren kosten bij een oude auto.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189527140
Bij technisch simpele auto's zit er weinig op en kan er dus ook weinig kapotgaan. Daarom is de Starlet zo geliefd bij goedkoop rijdend Nederland:)

Hoewel je altijd een aardig bedrag voor onderhoud moet reserveren weet je in ieder geval dat het met zo'n auto geen eindeloze put zal zijn.

Maar koop je bijv. een Renault Clio... die zit vol elektronica en dat kan wel een bodemloze put zijn.

Bij de RDW kan je ook zien hoeveel eigenaren een auto heeft gehad.
pi_189542169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Rijd je garagehoude rin een porsche of verkoopt hij amper banden en denkt hij dat jij zo'n sukkel bent die die prijs betaald?
Ik zou lachen als mijn garage die prijs zegt omdat ik dan denk dat hij een grapje maakt.
Jammer dit soort onwetende reacties. Een 13” band kost inderdaad niet veel, maar ga je kijken naar grotere banden zit je daar makkelijk aan.
  maandag 21 oktober 2019 @ 07:58:03 #33
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189542202
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Jammer dit soort onwetende reacties. Een 13” band kost inderdaad niet veel, maar ga je kijken naar grotere banden zit je daar makkelijk aan.
Een polo met banden van 140 euro per stuk zijn vast voorzien van een laagje bladgoud. Ik betaal voor 215/55/16 banden, wat a groter is dan een polo, slechts 85 euro per band. En dat zijn michelin banden
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189542264
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:58 schreef lipje het volgende:

[..]

Een polo met banden van 140 euro per stuk zijn vast voorzien van een laagje bladgoud. Ik betaal voor 215/55/16 banden, wat a groter is dan een polo, slechts 85 euro per band. En dat zijn michelin banden
Welke banden zijn dat dan? Online zijn ze er in ieder geval niet voor dat prijs.
pi_189545662
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:06 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Welke banden zijn dat dan? Online zijn ze er in ieder geval niet voor dat prijs.
Iets andere 16 inch maat : https://www.autobandenmar(...)vergelijk&Country=NL
pi_189545670
Bij auto's die in aanschaf minder dan 5.000 euro kosten, moet je er rekening mee houden dat er wat kosten aan zitten te komen en/of achterstallig onderhoud is. Immers is dat precies de reden dat veel mensen hun auto weg doen. Wanneer je zo'n auto koopt moet je dus uitgaan van de nodige onderhoudskosten.

Daarnaast is het een oude auto. Met waarschijnlijk ook nog de nodige kilometers op de teller, maar dat laatste maakt eigenlijk niet eens zo gek veel uit bij een auto van 18 jaar oud. Leeftijd en weersinvloeden hebben op veel onderdelen immers meer invloed dan het aantal gereden kilometers. Bij een auto van 18 jaar oud zijn veel onderdelen al over de technische levensduur heen. En daarom geldt 'what you see is what you get'. Bij de proefrit en op moment van aankoop kan alles prima werken, maar een dag later kan plots één van de onderdelen die 'over datum' is voor een probleem zorgen. Daar kun je dan verder weinig rechten meer aan ontlenen bij een tweedehands product wat de verwachtte levensduur al heeft overschreden.
pi_189545697
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:05 schreef NB1983EM het volgende:

[..]

Iets andere 16 inch maat : https://www.autobandenmar(...)vergelijk&Country=NL
Is overigens de meest voorkomende autobandenmaat. Om maar even aan te geven dat die 140 eu per band voor een standaard autoband van A merk grote onzin is.
pi_189545708
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:07 schreef jroz het volgende:

[..]

Is overigens de meest voorkomende autobandenmaat. Om maar even aan te geven dat die 140 eu per band voor een standaard autoband van A merk grote onzin is.
Inderdaad.
pi_189545913
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Jammer dit soort onwetende reacties. Een 13” band kost inderdaad niet veel, maar ga je kijken naar grotere banden zit je daar makkelijk aan.
Jammer dit soort onzin.
pi_189547686
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 09:11 schreef tstile het volgende:
Bij technisch simpele auto's zit er weinig op en kan er dus ook weinig kapotgaan. Daarom is de Starlet zo geliefd bij goedkoop rijdend Nederland:)

Hoewel je altijd een aardig bedrag voor onderhoud moet reserveren weet je in ieder geval dat het met zo'n auto geen eindeloze put zal zijn.

Maar koop je bijv. een Renault Clio... die zit vol elektronica en dat kan wel een bodemloze put zijn.
Een Starlet is minimaal 20 jaar oud volgens mij, dus daar kan ook van alles aan kapot gaan (en ze roesten ook nog). De laatste generatie Starlet heeft gewoon elektronische ontsteking, een ECU en diverse andere elektrische zaken.

Een Renault Clio van 20 jaar oud is een wat modernere auto, maar dat is echt nog geen rijdende computer, zoals de auto's van tegenwoordig. Het voornaamste verschil is dat zo'n Clio veel volwassener en veiliger is dan de laatste generatie Starlet waarvan het ontwerp uit begin jaren '90 dateert. Een Clio vanaf '98 roest ook niet. Onderdelen en onderhoud van zo'n oud model Clio kosten echt de wereld niet, hooguit ¤ 10-20 per maand meer t.o.v. een Starlet.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189555609
Nouja bedankt voor de replies dan maar _O_ Ik heb 3800 stukgeslagen aan een Aygo uit 2009 inclusief bovag-garantie, fingers crossed
Ga weg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')