SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Tussenstand:
86 sasquatsch
55 doevelaer
50 Mexicanobakker
44 Bluurgh
35 4-elements
29 Lionheaad
29 JayHovah
27 Hawaii_Tim
24 Sabata
19 Earl_J_Hickey
16 McLaren_Fan
12 franklop
6 Bertojo
6 Wombcat
6 bokkepoot
5 vosss
4 Smacked_Actor
4 Niox
4 Mothzor
3 Fir3fly
3 Donderkonijn
3 TheRipper
2 Goudenvis
1 RingBewoner
1 JimmyManna
1 Fokkingvet
1 DETELEVISIEKIJKER
1 ziggyziggyziggy
1 Kawa600
1 hjansen82
1 FYazz
0,5 Karstman
Ralf won hem idd in 1995 maar er zijn daarna nog meerdere winnaars die de F1 hebben gehaald...quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:31 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ik weet dat Ralf Schumacher hem ooit eens gewonnen heeft voordat hij naar de F1 kwam. Maar dat is halverwege de jaren 90 geweest. Dus er zal er vast nog wel iemand daarna hebben gewonnen.
Lucas di Grassi is goed, debuteerde in 2010 in de Virgin.quote:
6 juiste antwoordenquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
David Coulthard juist
Rubens Barrichello
Jos Verstappen juist
Max Verstappen juist
Takuma Sato juist
Jan Magnussen
Lewis Hamilton juist
Jules Bianchi
Valteri Bottas juist
2 correcte antwoorden Totaal 8 juiste antwoorden gegeven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:39 schreef JayHovah het volgende:
Pedro Lamy juist
Christijan Albers
Norberto Fontana ook juist!
Correct!quote:
Was ook juist, maar te laat gegeven.quote:
Prima idee! En puntje weer intrekken lijkt me...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:25 schreef McLaren_Fan het volgende:
Wellicht tijd om een aanvullende spelregel in te voeren? Als er binnen 3 dagen geen nieuwe vraag is gesteld moet de vorige vraagsteller of de klassementsleider een nieuwe vraag bedenken. Degene die de vraag oorspronkelijk goed had en geen nieuwe vraag bedacht heeft, is dan uitgesloten van deelname aan de nieuwe vraag. Beetje om de quiz op gang te houden?
Punt intrekken gaat, wat mij betreft, te ver.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:47 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Prima idee! En puntje weer intrekken lijkt me...
Kijk eens in de stand hoeveel users er met 1 of 2 punten zijn die in een wilde bui ooit een antwoord heeft gegeven en daarna nooit meer naar dit topic heeft gekeken...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:50 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Punt intrekken gaat, wat mij betreft, te ver.
Zal ik maar een nieuwe vraag verzinnen?
Samen met de antwoorden van Lionhead de gevraagde 3 namen!quote:
Volgens mij niet, dus Montoya is goed.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:38 schreef McLaren_Fan het volgende:
JP Montoya heeft er volgens mij 2 gehad. Amerika en Canada. Is er een coureur die er meer gehad heeft?
Bellof was een keer vaker gediskwalificeerd (11 om 10). Maar dat bedoelde ik inderdaad niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:40 schreef 4-elements het volgende:
Martin Brundle? Met Tyrrell en het kogeltjesschandaal? Maar ja, dat is achteraf diskwalificeren, dat bedoel je zeker niet.
Schumacher in 1994 tijdens de GP van Engeland?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:00 schreef McLaren_Fan het volgende:
Nu we zijn overgegaan naar vragen met vlaggen
Wanneer is de laatste keer met de meatball vlag in de F1 gezwaaid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wordt aan gewerkt....ben net terug
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 22:34 schreef Lionheaad het volgende:
Sainz in signapore 2016.
Bardgeboard hing los na de startSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 22:34 schreef Lionheaad het volgende:
Sainz in signapore 2016.
Bardgeboard hing los na de startCorrect en eens met je toevoeging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tussenstand:
87 sasquatsch
55 doevelaer
50 Mexicanobakker
44 Bluurgh
35 4-elements
30 Lionheaad
29 JayHovah
27 Hawaii_Tim
24 Sabata
19 Earl_J_Hickey
18 McLaren_Fan
12 franklop
6 Bertojo
6 Wombcat
6 bokkepoot
5 vosss
4 Smacked_Actor
4 Niox
4 Mothzor
3 Fir3fly
3 Donderkonijn
3 TheRipper
2 Goudenvis
1 RingBewoner
1 JimmyManna
1 Fokkingvet
1 DETELEVISIEKIJKER
1 ziggyziggyziggy
1 Kawa600
1 hjansen82
1 FYazz
1 CloseToTheEdge
0,5 Karstman
Klopt, bocht 6...quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 19:17 schreef McLaren_Fan het volgende:
Is er een bocht naar Rebaque vernoemd?
En dat is de tweede inderdaad.quote:
quote:
quote:
Ik moet gelijk denken aan Ricardo Rosset.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:50 schreef JayHovah het volgende:
Wie heeft het record meeste mislukte F1-kwalificaties?
Tussenstand:quote:
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Door het overlijden van teamgenoot Cevert.
Helaas, ik zal moeten gokken want ik weet dit niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:23 schreef Lionheaad het volgende:
Lekker citaat....ben ook wel benieuwd van wie dit afkomt.
Ik heb echt geen flauw idee.
Heb het gevoel dat dit er echt eentje voor sasquatsch is.
Luigi Musso, overleed tijdens de Grand Prix van Frankrijk in 1958.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:30 schreef Lionheaad het volgende:
Vlak daarvoor toch ook een andere ferrari rijder?
Heeft iemand al een goed antwoord gegeven @Mexicanobakker ?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
"first because I was aware of certain facts that were not right, and also because when I came out of the hospital and went back to the hotel, I found them in the square outside the hotel, laughing and playing a game of football with an empty beer-can. So when they died, too, it was liberating for me. Otherwise I would have had unpleasant feelings towards them for ever. This way I could find a sense of peace“
Over welke twee heren gaat dit citaat?
Ah ja, ik stelde een vraag.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Helaas, ik zal moeten gokken want ik weet dit niet.
Collins en Hawthorne?
Ook wel bekend als de mon ami mates.
(Beiden overleden vlak na elkaar in 58/59)
3/6quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:49 schreef JayHovah het volgende:
Indianapolis
COTA
DetroitDetroit Grand Prix
Las VegasCeasars Palace Grand Prix
Phoenix
Long BeachGrand Prix van de Verenigde Staten West
5/6quote:
Dat is de laatste.quote:
Ik blijf erbij:quote:Op zaterdag 2 november 2019 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Geef mijn punt maar aan iemand anders, ik kopte hem alleen maar in.
Stel maarquote:Op maandag 4 november 2019 11:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nu? Ik heb nog wel een leuke vraag.
Ik wil geen partypooper zijn...maar deze vraag is al een keer geweest, Hans Heyer.quote:Op maandag 4 november 2019 13:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wie heeft het ooit gepresteerd om in hetzelfde raceweekend zowel een Did Not Qualify, een Did Not Finish én een diskwalificatie te scoren?
extra tip....kijk in de spoiler in de openingspostquote:Op maandag 4 november 2019 13:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wie heeft het ooit gepresteerd om in hetzelfde raceweekend zowel een Did Not Qualify, een Did Not Finish én een diskwalificatie te scoren?
Oh, serieus? Sorry dan.quote:Op dinsdag 5 november 2019 06:26 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ik wil geen partypooper zijn...maar deze vraag is al een keer geweest, Hans Heyer.
Ik adviseer je een nieuwe vraag te stellen...
Top. Ik was even de OP aan het lezen.quote:
Correct.quote:Op dinsdag 5 november 2019 11:22 schreef McLaren_Fan het volgende:
1994 Jos Verstappen met zijn Benneton in de kwalificatie?
They made them an offer they couldn’t refuse?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:27 schreef McLaren_Fan het volgende:
Op 20 mei 1962 werd de Grand Prix van Naples gereden. De grote namen stonden echter niet aan de start van deze Grand Prix. Waarom niet?
Er was een nog betere reden!quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:43 schreef JayHovah het volgende:
[..]
They made them an offer they couldn’t refuse?
Je zit in de buurt van het correcte antwoord.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
Het viel gelijk met de Grand Prix van Monaco?
Juist, maar niet het antwoord dat ik zoek...quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:55 schreef Lionheaad het volgende:
Het was een race die niet meetelde voor het kampioenschap.
Maar daar waren er nog een stuk. Of 10-15 van.
Nee, niet het juiste antwoordquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:53 schreef 4-elements het volgende:
Ze konden de auto's niet op tijd in Napels krijgen?
Eind mei... Ik gok de Indy 500 in de weg zat.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:27 schreef McLaren_Fan het volgende:
Op 20 mei 1962 werd de Grand Prix van Naples gereden. De grote namen stonden echter niet aan de start van deze Grand Prix. Waarom niet?
Ook niet het juiste antwoord.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eind mei... Ik gok de Indy 500 in de weg zat.
Ja, dat mag. sasquatsch zit met zijn antwoord er dicht bij.quote:
Nee, niet juistquote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Lionheaad het volgende:
Doe ik een wilde gok
Tegelijk met gp Frankrijk
Nee, ook niet het juiste antwoord.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ze waren nog niet terug uit Zuid-Afrika?
Je bent dichterbij!quote:Op donderdag 7 november 2019 16:37 schreef Doevelaer het volgende:
Het zal ongetwijfeld zijn samengevallen met een andere Grand Prix aangezien Sasquatch dichtbij zat.
Die van België dan?
Die van Monza dan?quote:Op donderdag 7 november 2019 16:37 schreef Doevelaer het volgende:
Het zal ongetwijfeld zijn samengevallen met een andere Grand Prix aangezien Sasquatch dichtbij zat.
Die van België dan?
Juist!quote:
Surtees was het derde team dat ik zocht.quote:
Jouw antwoord was goed en dat betrof inderdaad 0 auto’s. In Oostenrijk bleven er toen vier staan waarna dr discussie omtrent de electronica weer aangeslingerd werd.quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:35 schreef McLaren_Fan het volgende:
Maar heb ik nu een goed antwoord gegeven op een verkeerde vraag?
Klopt.quote:
Bira?quote:Op donderdag 14 november 2019 17:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij was er ook ooit een Marokkaanse prins in de jaren 60. Kan alleen niet meer op zijn naam komen.
Oh, dan haal ik de boel door elkaar.quote:
quote:
Fittipaldi?quote:Op zaterdag 16 november 2019 09:24 schreef sasquatsch het volgende:
Wie won de allereerste voor het WK meetellende Grand Prix van Brazilië?
Correct!quote:
Nop.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:14 schreef JayHovah het volgende:
Volgens mij is het alleen Michael en Ralf Schumacher ooit gelukt... 1 keer dus.
Uit mijn hoofd Suzuka 2004 sowieso, dus minimaal 1 keer...quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:42 schreef JayHovah het volgende:
Dan ga ik voor de optie dat het een Elio di Rupo vraag is (strikvraag), dus dat het geen enkele broers is gelukt...
Is het al tijd om de antwoorden te checken @Luppie0110 ?quote:Op zaterdag 16 november 2019 09:57 schreef Luppie0110 het volgende:
Hoevaak zijn er broers op plek 1 en 2 geëindigd?
Canada 2002 klopt niet. Coulthard werd daar tweede.quote:Op zondag 17 november 2019 22:36 schreef Luppie0110 het volgende:
Sorry, ik was even op een verplichte vakantie.![]()
Maar, het goede antwoord is vijf. @:Earl_J_Hickey
Frankrijk 2001.
Canada 2001. *
Brazilie 2002.
Canada 2002.
Japan 2004.
*Gewonnen door Ralf, de rest door Michael.
2003. My bad.quote:Op zondag 17 november 2019 22:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Canada 2002 klopt niet. Coulthard werd daar tweede.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2002_Canadian_Grand_Prix
quote:Op zondag 17 november 2019 22:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik wou het net posten
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2003_Canadian_Grand_Prix
Nu nog de stand bijwerken...quote:Op zondag 17 november 2019 22:36 schreef Luppie0110 het volgende:
Sorry, ik was even op een verplichte vakantie.![]()
Maar, het goede antwoord is vijf. @:Earl_J_Hickey
Frankrijk 2001.
Canada 2001. *
Brazilie 2002.
Canada 2003.
Japan 2004.
*Gewonnen door Ralf, de rest door Michael.
Check!quote:
quote:Op maandag 25 november 2019 13:02 schreef JayHovah het volgende:
Een keer... Daarna hadden ze vast het bord met “Marrokkaanse GP” gejat...
Ik weet niet of het hele antwoord juist is, maar iig het eerste deel van het antwoord is correct en is tevens het antwoord op de vraag. Puntje gaat dus naar @JayHovahquote:Op maandag 25 november 2019 13:02 schreef JayHovah het volgende:
Een keer... Daarna hadden ze vast het bord met “Marrokkaanse GP” gejat...
Dat is gut!quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Waren het niet Nick Heidfeld in de BMW?
En Alexander Wurz in de Williams en kondigde hij direct daarna niet aan dat hij er mee stopte omdat hij dit resultaat niet meer kon overtreffen? Waarna Nakajima de laatste race deed en was het ook deze race waarbij hij een deel van de pitcrew om ver kegelde?
Dus lang verhaal kort:
Heidfeld en Wurz
Helemaal goed!quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fisichella, benetton, oostenrijk
Mijn fout, ik dacht dat dit niet goed was, maar Berger heeft inderdaad wel een pole gepakt in de Benetton in 1997. Ik had zelf Teo Fabi in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:48 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Schumacher M van voren.
Berger
Alesi
Dat is 1.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Barrichello weet ik nog! België 1994 geloof ik.
Niet helemaal goedquote:Op donderdag 28 november 2019 13:37 schreef JayHovah het volgende:
Volgens mij ook HH Frentzen in 1998...
Helemaal goed!quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Barrichello en Frentzen haalden er allebei 1 (Frentzen in 1999 nurburgring)
Jazeker!quote:
Daly verving dat jaar Jarier voor 1 race. En reed de laatste twee races in een derde Tyrrell. Maar ik ben op zoek naar de coureur die het hele jaar naast Jarier reed.quote:
quote:
quote:Ickx was de vervanger van Depailler bij Ligier in 79, daarna kwam Pironi daar.
Vanwege een ongeluk bij Depailler, inderdaad iets van paragliding stond me bij.
Heeft Lionheaad het goed @Mexicanobakker ?quote:Op woensdag 4 december 2019 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ickx was de eerste coureur die niet uit Frankrijk kwam die voor Ligier reed. Wie volgde hem daarin op?
Correctquote:Op woensdag 4 december 2019 12:12 schreef Lionheaad het volgende:
Bedoel je nou de 2e niet-franse coureur bij Ligier?
Want dat is volgens mij Eddie Cheever (Amerikaan)
Correctquote:
Deze vraag was veel te makkelijk voor jouquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:28 schreef sasquatsch het volgende:
Roberto Guerrero
Ook wel bekend van een crash een de CART waardoor hij dagenlang in coma lag.
quote:Op zondag 8 december 2019 07:46 schreef JayHovah het volgende:
Salazar. Bekend van zijn knokpartij in Hockenheim toen hij Piquet eraf reed...
quote:
Die was voor de coureurs zonder turbomotorquote:Op maandag 9 december 2019 15:35 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Heette die niet de Jim Clark cup ofzo iets, was namelijk het eerste wat mij te binnenschoot bij het lezen van de vragen.
Ah kijk was ik toch warm, maar geen idee hoe die andere cup heet. Dus ik pas even.quote:Op maandag 9 december 2019 16:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die was voor de coureurs zonder turbomotor
Hoezee! Zoals je merkt moet ik het ook zonder turbo stellenquote:Op maandag 9 december 2019 16:41 schreef sasquatsch het volgende:
Dan is dat de Colin Chapman Trofee.
Yup! Jonathan Palmer is de enige winnaar van de in de F1 uitgereikte Jim Clark Trofee. In andere klassen (o.a. historische races) wordt die nog wel uitgereikt voor iets anders.quote:
Correct.quote:
quote:
Hintje dan maar?quote:Op zaterdag 14 december 2019 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat zijn er 2, maar dat zijn ze nog niet allemaal.
Dan hebben we ze ja.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:56 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Piquet Jr. ook volgens mij, want was het niet Duitsland dat hij op de wip zat en door die 2de plek zijn zitje nog behield en het schandaal in Singapore kon gebeuren waardoor Rosberg de tweede plek kon pakken. (cirkeltje rond)
Webber?quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:00 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Voor de Formule 2/GP2 heette de opstapklasse de F3000.
Wie was de laatste kampioen uit die serie die doorstroomde naar de Formule 1 en een of meerdere wedstrijden wist te winnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |