abonnement Unibet Coolblue
pi_189465333
Ik ga volgende week mijn nieuwe bad plaatsen en er is een beetje discussie waar de knop moet komen voor het leeg laten lopen van het bad (tevens overloop)

De mogelijkheden zijn:

1. Onder de kraan.
2. Tegenover de kraan.

Alles heeft zijn voor en nadelen. Zonder mijn keuze bekend te maken vraag ik jullie,

Wat is gebruikelijk/ wat hebben jullie? :)
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:12:24 #2
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_189465517
Bij mij zit de kraan aan de lange zijde en het leeglopen aan de korte zijde...
Dit is ook de meest voorkomende variant.
. Daarna is het onder de kraan/douchekop gebruikelijk.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_189465586
Wauw.. hoe kan dit voor-/nadelen hebben dan? Zou hier in eerste instantie nooit over nadenken, maar laat me graag verrassen!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:25:20 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_189465771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:16 schreef Silven het volgende:
Wauw.. hoe kan dit voor-/nadelen hebben dan? Zou hier in eerste instantie nooit over nadenken, maar laat me graag verrassen!
Wat ik vond tijdens mijn Google tocht
quote:
Voordeel van tegen de muur, je kan er niet tegen stoten als je je bad in stapt en het zit mooi onder je kraan.
Voordeel van andere kant, je kan je bad makkelijk laten leeglopen zonder dat je over het bad moet gaan hangen.
De overloop en afloop zijn ook goed bereikbaar met een eventueel inspectieluik.
Wanneer je op internet rondkijkt, wordt het blijkbaar op beide manieren gedaan.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_189466366
quote:
17s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:12 schreef Mickytjuh het volgende:
Bij mij zit de kraan aan de lange zijde en het leeglopen aan de korte zijde...
Dit is ook de meest voorkomende variant.
. Daarna is het onder de kraan/douchekop gebruikelijk.
Ik heb dus zo'n 'design' bad en daar zit het afvoer in het midden en de knop op de lange zijde.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:27:51 #6
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_189466993
WT bedoel je met midden en wat bedoel je met knop
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_189467115
Hier zit de overloop/draaiding voor de afvoer halvewege in de lengte, tegenover de kraan.
Dit is denk ik omdat het bad via beide kanten bruikbaar is maar ik vind het best irritant.
Ik lig altijd met mijn hoofd aan dezelfde kant en met leeglopen als ik opsta stap ik er soms op enzo.
Gewoon nutteloos voor mij dat ding halvewege.
Ik zou het liever aan het voeteneinde hebben gehad.
In jouw geval zou ik het plaatsen aan de zijde waar je overheen stapt met instappen, staat strakker voor het aangezicht denk ik.
pi_189468360
Nogmaals, wat maakt het uit waar dat ding zit, of je over de badrand mort hangen of even voorover moet?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:10:11 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_189470818
Ik wist niet eens dat dit ook iets was om over na te denken _O-
disclaimer
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:46:40 #10
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189472648
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:27 schreef Mickytjuh het volgende:
WT bedoel je met midden en wat bedoel je met knop
Een overloop met draaiknop om het bad leeg te laten lopen in 1.



Wij hebben de kraan aan de ene lange zijde en de overloop/afvoerknop aan de andere lange zijde.
Het theoretische voordeel van het aan de lange zijde hebben is dat hij als duobad gebruikt kan worden.
Is hier denk ik maar 1x ooit gebeurd. In ons geval dan. Toen de kinderen kleiner waren gingen ze wel graag samen in bad

Eerlijk gezegd denk ik dat het geen bal uitmaakt aan welke kant hij komt. Ik heb er in ieder geval geen last van waar hij nu zit.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189477438
Wij hebben 'm in ieder geval aan de 'overkant' van de kraan. :)
Maar vooral doen wat je zelf het mooiste vindt/handigste lijkt.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 09:23:10 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_189477798
Wij hadden de stop in het oude huis aan de overkant van de kraan en nu onder de kraan.
Het enige nadeel dat ik me nu kan bedenken is dat mijn kinderen in de huidige situatie nogal eens op de stop gaan zitten waardoor de stop los gaat en het bad leeg begint te lopen. Maar ik zou niet kunnen vertellen of dat anders zou zijn aan de overkant of dat het gewoon inherent is aan zo'n indrukstop. In het vorige huis hadden we een stop met een draaiknop (en nadat de draaiknop afbrak, gewoon zo'n zwarte rubber dop aan een touwtje. Wat ook geen succes is met kinderen, want die trekken aan alle touwtjes...)

Conclusie: met kleine kinderen is alles onhandig, zonder kleine kinderen maakt het geen biet uit 8-)
disclaimer
pi_189482342
Wij hebben de overloopcombinatie laten monteren aan de kant waar je je voeten hebt als je in bad ligt. De kraan is daar ook gemonteerd omdat het bad iets schuin staat en daar de meeste ruimte was. Een nadeel daarvan is dat je niet kunt liggen en tegelijkertijd de kraan kunt bedienen.

Optimaal is volgens mij: kraan op een plek waar je bij kunt als je ligt en overloopcombinatie bij je voeten. Maar dat is alleen zo als de kraan je niet in de weg zit als je ligt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:09:23 #14
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189487318
Bij mij zit de kraan aan een korte zijde (dit kon niet anders. wel hoog gemonteerd zodat je kan liggen) en de bediening aan de lange zijde. Tweepersoonsbad en zo hoeft niemand er tegenaan te liggen of op te zitten.
pi_189491926
Het wordt nu tegenover de kraan :)

Als je binnen kom zie je de knop ook niet zitten en je kan hem makkelijk open doen als je niet in bad zit (ivm kleine kinderen)

Case closed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')