abonnement Unibet Coolblue
pi_189459871
Gistermiddag vond er een stroomstoring bij ons in de straat plaats. Toen we 's avonds binnenkwamen kwam de warmte ons direct tegemoet..de thermostaat gaf maar liefst 27,5 graden aan. Snel de lederen bank voor de radiator weggehaald en de planten opgelept. Temperatuur teruggedraaid, maar hij bleef terugspringen naar 27,5. Niet te houden natuurlijk. Toen hebben we alle radiatoren uitgedraaid, ramen en deuren open. En toen liep de thermostaat terug naar een graad of 20, dat zal wel kloppen. Hoopten dat het hiermee opgelost was. Maar ik draai zojuist weer twee radiatoren open en ze branden meteen volop. Ik vrees dus dat de temperatuur weer de lucht inschiet. Bosch CV-ketel bekeken, wordt er weinig wijs van. Weet niet hoe alles eerst stond, dus ja.. Durf niet meteen op reset te drukken of hem uit/aan te zetten. Heeft iemand een tip? Anders moeten we een mannetje bellen en dat duurt toch altijd even, dus eerst hier maar proberen. Wat kan er los zijn en moet ik aanpassen?
pi_189459899
Op reset drukken zou op zich wel mijn eerste tip zijn..
daar is die knop tenslotte voor..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_189459918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:16 schreef gianni61 het volgende:
Op reset drukken zou op zich wel mijn eerste tip zijn..
daar is die knop tenslotte voor..
Dacht ik ook aan, maar van het boekje dat erbij zit word ik niets wijzer en als ik daarna alles weer in moet stellen gaat het de mist in (blond). Even wat reacties afwachten en dan toch maar doen :)
pi_189459923
je kan altijd de stekker uit je CV trekken, of de reset knop in drukken kan geen kwaad

op welke temperatuur staat je muur thermostaat ingesteld?

btw: het dicht draaien van de radiatoren is geen oplossing, dan staat je cv ketel als nog volle bak te stampen alleen kan hij zijn warmte niet kwijt

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2019 10:18:57 ]
pi_189459940
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:17 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan, maar van het boekje dat erbij zit word ik niets wijzer en als ik daarna alles weer in moet stellen gaat het de mist in (blond). Even wat reacties afwachten en dan toch maar doen :)
zo veel valt er niet aan in te stellen..
Alleen de temperatuur waarop hij warmt en bij sommige de snelheid waarmee hij dat doet
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_189459954
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:18 schreef Banaanvragen het volgende:
je kan altijd de stekker uit je CV trekken, of de reset knop in drukken kan geen kwaad

op welke temperatuur staat je muur thermostaat ingesteld?

btw: het dicht draaien van de radiatoren is geen oplossing, dan staat je cv ketel als nog volle bak te stampen alleen kan hij zijn warmte niet kwijt
Muur thermostaat stond zojuist op 20. Toen zette ik weer een radiator open en die vloog meteen aan. Heb maar niet gewacht tot het weer 27 graden was.
pi_189459988
Klinkt als een storing op het moederbord. Staan er foutcodes in beeld? Even resetten en anders iemand bellen als dat niet helpt.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 16 oktober 2019 @ 10:22:57 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_189459997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:20 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Muur thermostaat stond zojuist op 20. Toen zette ik weer een radiator open en die vloog meteen aan. Heb maar niet gewacht tot het weer 27 graden was.
Het dichtdraaien van de radiatoren lost het echte probleem niet op. Je CV ketel blijft blijkbaar doorstoken. Dat kost je gas en als de ketel zijn warmte niet kwijt kan aan de radiatoren dan lijkt me dat voor de ketel zelf ook geen goed idee. Niet te lang wachten met die reset dus.
  Forum Admin woensdag 16 oktober 2019 @ 10:27:15 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_189460056
Schopje naar Klussen & Wonen trouwens.
pi_189460077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:22 schreef Elan het volgende:
Klinkt als een storing op het moederbord. Staan er foutcodes in beeld? Even resetten en anders iemand bellen als dat niet helpt.
Nop, niets knipperde ook. Heb hem gereset en de radiatoren weer opengezet. Nu kijken of het weer een sauna wordt en daarna toch bellen. Lekker zo'n stroomstoring als je niet thuis bent :(
  Forum Admin woensdag 16 oktober 2019 @ 10:31:18 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_189460109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:28 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Nop, niets knipperde ook. Heb hem gereset en de radiatoren weer opengezet. Nu kijken of het weer een sauna wordt en daarna toch bellen. Lekker zo'n stroomstoring als je niet thuis bent :(
Na de reset slaat de ketel altijd even aan om wat zelftestjes e.d. te doen maar daarna moet hij stoppen met branden als er geen warmtevraag is. Ik zou dus even bij de ketel zelf blijven kijken/luisteren. Als hij continue aan blijft dan de stekker eruit en een cv monteur bellen.
pi_189460132
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:28 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Nop, niets knipperde ook. Heb hem gereset en de radiatoren weer opengezet. Nu kijken of het weer een sauna wordt en daarna toch bellen. Lekker zo'n stroomstoring als je niet thuis bent :(
Ok succes. Als je moederbord stuk is kan dat wel eens een duur geintje worden.
blablablabla
pi_189460201
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Ok succes. Als je moederbord stuk is kan dat wel eens een duur geintje worden.
Kan dit het gevolg zijn van een stroomstoring? Het probleem ontstond direct toen we weer stroom hadden, dus ja. Moet het alleen kunnen aantonen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:38:22 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189460204
kapotte (draadloze) thermostaat?

aan/uit: blijft aan staan
opentherm: geeft verkeerde info aan ketel.

trek de thermostaat eens los.
Tot nooit .......
pi_189605049
Ik heb ooit gehad dat ie ook maar door bleef gaan met verwarmen, ookal stond de thermostaat op 20 ingesteld. Batterijtje van de unit bleek te leeg te zijn. Die kan je dus ook eens een x proberen te vervangen, kijken of t dan wel goed gaat. T kan ook pure pech zijn hè dat het toevallig met de stroomstoring gebeurt.
Wakadoodle!
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 21:56:55 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189605579
Staan er foutcodes op de ketel ? Blijft het probleem na een reset bestaan ? Heb je wel gewoon warm water ? :)
pi_189605647
Dit hebben wij ook een paar keer gehad en elke keer was het de driewegklep die bleef hangen of kapot was. Een monteur is er trouwens vaak dezelfde of volgende dag toch al.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')