Soort Fritzl verhaal. Iemand die mensen opsluit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok, dus er is een vrouw met een boerderij. Die ze al 9 jaar verhuurd aan een man, Duitstalig. En deze man heeft in ruimtes een gezin zitten bestaande uit een vader en zes kinderen.
![]()
Er mocht niemand het erf op en niemand het erf af.
Ook hingen er camera's op het terrein.
Ik vind het heel vreemd.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:55 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Er is geen vader. De oudere persoon is aangehouden, verder zijn er 6 personen tussen de 18 en 25 jaar aangetroffen.
Welke relatie die man met de "kinderen" is niet bekend gemaakt op de persconferentie
mits de dood van moeer was aangegevenquote:
Ik geloof dat de kroegbaas die hem gesproken heeft zei dat hij sprak als een kind (dus ik gok dat hij gewoon Nederlands sprak)quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Sprak die oudste jongen in de kroeg wel Nederlands?
Dat zal wel, aangezien de burgemeester kon bevestigen dat de moeder een x aantal jaar geleden was overleden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mits de dood van moeer was aangegeven
Het was echter niet de eerste keer dat de kroegeigenaar de verwarde man op het terras zag. Volgens Westerbeek bezocht de 25-jarige man de afgelopen dagen meerdere malen de kroeg. Hij zag de man anderhalve week geleden voor het eerst. ,,Hij bestelde vijf biertjes en dronk die zelf op”, zei Westerbeek. Daarna vertelde de vreemdeling dat hij lopend uit Meppel kwam. Nadat Westerbeek de politie had gebeld, zijn agenten nog wezen kijken waar de bezoeker naartoe liep, maar die was toen al uit het gezichtsveld. Afgelopen zondag zat hij weer op het terras van het café van Westerbeek. ,,Ik ben toen een praatje gaan maken. Dat was moeilijk, want de man leek wereldvreemd”, zei Westerbeek.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik weet ook niet waarom je aan neemt dat de man Duitstalig is....dat heb jij er volgens mij van gemaakt?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
en dat ze in de tuin achter de winterpeen was begraven dat was ok ?/quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zal wel, aangezien de burgemeester kon bevestigen dat de moeder een x aantal jaar geleden was overleden.
https://www.ad.nl/dossier(...)r-elke-dag~ae346fd1/quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:00 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom je aan neemt dat de man Duitstalig is....dat heb jij er volgens mij van gemaakt?
Die bijnaam heb ik wel gelezen, maar dat wil toch niets zeggen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)r-elke-dag~ae346fd1/
Jozef de Oostenrijker was zijn bijnaam.
Oostenrijkse Jozefs hebben wel iets met kelders kennelijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is een hoop info die ik nog niet eerder zo uitgebreid ben tegen gekomen, heb je misschien een bron?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het was echter niet de eerste keer dat de kroegeigenaar de verwarde man op het terras zag. Volgens Westerbeek bezocht de 25-jarige man de afgelopen dagen meerdere malen de kroeg. Hij zag de man anderhalve week geleden voor het eerst. ,,Hij bestelde vijf biertjes en dronk die zelf op”, zei Westerbeek. Daarna vertelde de vreemdeling dat hij lopend uit Meppel kwam. Nadat Westerbeek de politie had gebeld, zijn agenten nog wezen kijken waar de bezoeker naartoe liep, maar die was toen al uit het gezichtsveld. Afgelopen zondag zat hij weer op het terras van het café van Westerbeek. ,,Ik ben toen een praatje gaan maken. Dat was moeilijk, want de man leek wereldvreemd”, zei Westerbeek.
Dat staat er bij mij niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar hadden de buurtbewoners best wel een idee wat daar zoal aan de hand was...quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oostenrijkse Jozefs hebben wel iets met kelders kennelijk.
Staat op het AD, bericht van 16:30.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:07 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Dat is een hoop info die ik nog niet eerder zo uitgebreid ben tegen gekomen, heb je misschien een bron?
Als het waar is, dan geeft dit wel aan dat de jongen prima wist waar hij was. Je roept immers niet zo maar Meppel. Erg vast heeft hij blijkbaar ook niet gezeten.
En een gezin was het ook al niet.
Ah, thanks!!quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Staat op het AD, bericht van 16:30.
Ik vermoed dat er in het eerste verhaal van RTV Drenthe een aantal niet gefact-checkte aannames staan van de journaliste die het verhaal publiceerde.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:53 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Nee, die "vader" bleek niet de vader, de daadwerkelijke relatie met de 6 "kinderen" werd op de persconferentie niet uit de doeken gedaan. Deze man is wel aangehouden. Hij huurde het pand.
Overigens wordt het verhaal dat de "familie" wachtte op het einde der tijden ook in twijfel getrokken. Er is gewoon nog ontzettend veel onduidelijk.
Sekte?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:10 schreef IriYe het volgende:
‘Ontsnapte man kelderboerderij zocht hulp en vertelde dat daglicht slecht voor hem was’
De 25-jarige verwilderde persoon die naar eigen zeggen met zijn jongere broers en zussen jarenlang zat opgesloten in de kelderruimte van een afgelegen boerderij in Ruinerwold, zou vrij recent om hulp hebben gevraagd. Dat zeggen buurtbewoners Mike (21) en Jeffrey (28), die meerdere keren spraken met de man.
https://www.destentor.nl/(...)or-hem-was~a4a28dae/
Ja, maar dit kwam ik ook tegen in een AD artikel, quote:quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:11 schreef Craptacular het volgende:
Ik verwacht bijna wel dat er iets van een misbruik geurtje aan deze zaak moet zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |