abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:17:59 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189588854
Mijn beide kinderen zijn met 1,5 jaar gestopt met het middagslaapje en ze leven nog :+. Kan dus prima (en is idd alleen zo jammer voor ons :')).
KuikenGuppy
pi_189589102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon redt het misschien ook wel prima. We zijn er alleen zelf nog niet aan toe om zijn slaapje 's middags te skippen :+ :+ :+
Dus hij gaat gewoon naar bed voor een middagslaap (of kletsen en zingen), zodat wij even wat tijd voor andere dingen hebben.
Ja wij doen t ook zo hoor :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189589494
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heeft ze de middag nog echt nodig? James was 1.5 toen hij daar mee stopte en nu is slapen tussen de middag gegarandeerd drama in de avond.
Voor mijn gevoel heeft ze het nog wel nodig. Ze slaapt 1 uurtje. Afgelopen weekend gingen we naar Ikea en viel ze op de heenweg de laatste 5 minuten in slaap; overleggen in de buggy mislukte dus is ze wakker gebleven. Echter viel ze toen wel op de terugweg meteen weer in slaap. Het was ook wel te merken aan haar gedrag dat ze moe was. Laatst had ze op de opvang slecht geslapen en viel ze in de auto in slaap en lag ze hier vervolgens knock-out op de bank. Op dit moment lijkt het slaapje overslaan dus nog niet haalbaar.
Vandaag ging het trouwens perfect. Ze sliep zonder al te veel gejammer om 21:00.

We hadden het 2-jaar gesprek op het kdv over de ontwikkeling. Alles prima hoor en op vrijwel alles lag ze (best wat) voor. Onze wijsneus. Altijd enthousiast, actief, spelen met andere kindjes, iedereen van naam kennen O+
Eigenlijk is het gewoon een gesprek van herkenning. Wel fijn om nog eens te horen dat ze daar hetzelfde is als thuis. Houden ze bij jullie ook dergelijke gesprekjes?
pi_189591092
Wij zijn ook aan het stoeien met het middagslaapje van Kevin. De conclusies tot nu toe:
- geen slaapje zorgt voor gekrijs rond etenstijd
- middagslaapje thuis zorgt voor gegarandeerd gedoe bij het naar bed gaan ‘s avonds
- middagslaapje bij het KDV geeft kleinere kans op gedoe bij het naar bed gaan ‘s avonds dan middagslaapje thuis.
- geen slaapje zorgt niet gegarandeerd voor geen gedoe bij het naar bed gaan ‘s avonds

We doen nog maar een tijdje wat. Nare fase vind ik dit. En dan een stuiterkleuter die net naar school gaat en bij het naar bed gaan heeeeel veel aandacht nodig heeft is geen goede combinatie.
pi_189591161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:53 schreef Nolita het volgende:

We hadden het 2-jaar gesprek op het kdv over de ontwikkeling. Alles prima hoor en op vrijwel alles lag ze (best wat) voor. Onze wijsneus. Altijd enthousiast, actief, spelen met andere kindjes, iedereen van naam kennen O+
Eigenlijk is het gewoon een gesprek van herkenning. Wel fijn om nog eens te horen dat ze daar hetzelfde is als thuis. Houden ze bij jullie ook dergelijke gesprekjes?
Leuk om even bevestigd te krijgen dat je kind het goed doet :)
Wij hebben deze gesprekjes wel gehad, maar slaan ze nu al een tijdje af. We spreken best wel veel met het KDV de laatste tijd (eerst mbt het bijten van Kevin en nu al een paar keer over het BSO contract van Willem) dus dit vinden we even niet nodig.
pi_189593565
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:17 schreef Burdie het volgende:
Mijn beide kinderen zijn met 1,5 jaar gestopt met het middagslaapje en ze leven nog :+. Kan dus prima (en is idd alleen zo jammer voor ons :')).
De oudste stopte idd ook al vroeg maar niet zo vroeg als dr broertje... ach ergens is het ook wel makkelijker met uitstapjes... #omdenken!

James gaat naar psz en daar observeren ze 3x in de tijd dat hij er zit, de eerste keer na 3 maanden dus die komt er binnenkort aan. Ben benieuwd wat hun opvalt aan zijn spraak. Voor mijn gevoel loopt hij daar in voor maar kan het natuurlijk mis hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_189604811
Wij zijn thuis gestopt met middagslaapjes. Hij wilde niet meer en sliep 's avonds ook moeilijker in als hij 's middags had geslapen. Hij slaapt op het kdv meestal nog wel, maar dat betekent dan wel vaak gedoe met het naar bed brengen's avonds (vandaag duurde het anderhalf uur voordat ie sliep).
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:17:48 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189605910
Max had vanmiddag van 1 tot 4 :o geslapen bij het kdv :D Toen zijn we na ophalen maar even naar het tuincentrum gegaan, met uitgebreide kerstmarkt, indoor speeltuin en restaurant. Dé hemel O+ Ik ben al helemaal in de kerststemming, heb ongegeneerd allemaal gezellig kneuterspul kunnen shoppen en kind helemaal gelukkig daar. En........lekker rustig rond dat tijdstip.

Hij slaapt dus wel op kdv, bij mij niet als ik thuis ben. Voor vanmiddag was het wel even prima, zo'n lange tuk, aangezien hij nog steeds een beetje aan het herstellen is van de waterpokken. Dat zijn er dus echt 5 gebleven hè? _O_ Er waren nog 2 kindjes op het kdv en het waren echt waterpokkken. Mazzelaars zijn we. Ik had al visioenen van baden met zemelen enzo.
pi_189606520
Wat relaxed dat het niet meer pokjes worden Q!
Ondanks meerdere uitbraken op het kdv heeft de dame hier het nog niet opgepikt. Laat het maar gebeuren denk ik eigenlijk, dan zijn we er vanaf :+

Overmorgen gaan we verhuizen en O doet het zo goed! Ze weet al precies waar haar bed gaat komen straks, waar haar broer gaat slapen. Het huis is al zo goed als ingepakt, incl gedemonteerde bedden. Zelfs dat ging goed, broer en zus liggen nu naast elkaar met hun matras op de grond O+
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:56:08 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189606695
Succes alvast Fazzoletti!
KuikenGuppy
pi_189607784
Wij krijgen via het kdv jaarlijks een observatie die besproken kan worden, maar nooit gedaan omdat ik me nooit echt ergens zorgen over maak. Observaties komen ook redelijk overeen met wat wij zien, en de dingen die ze nog niet kunnen/doen zien we vaak thuis wel of is een verklaring voor. Em refereert bijvoorbeeld naar zichzelf met een andere naam, maar dat is hoe wij haar thuis regelmatig noemen, en zo noemen kleuter en Lala haar ook vaak (in diezelfde categorie begroet kleuter zijn zusjes ook vaak met “hey liefies!”).

Slapen thuis gebeurt niet meer helaas. Sinds de overstap naar peuterbed is het nog twee keer gelukt, en een poging of tien is mislukt. Sinds een week probeer ik dus niet eens meer, terwijl ik me net zo verheugde op 2 uurtjes rust nu kleuter naar school gaat :( op het kdv slapen ze wel gewoon. Voordeel is wel dat ze nu s avonds probleemloos gaan slapen, binnen tien minuten is het stil (ook doordat kleuter doodmoe is door school).

Succes zaterdag Fazz! En de rest van de week ook met uitpakken en wennen waarschijnlijk. Blijven jullie in dezelfde buurt of veranderen ze ook van kdv/school?
pi_189617872
Zijn er mensen hier met een wagenziekte peuter? Hij heeft vandaag voor de tweede keer deze week gespuugd in de auto, terwijl hij verder niet ziek is. Vraag me af of we (behalve dus voortaan reservekleding en hydrofielen mee) kunnen doen om de kans op spugen zo klein mogelijk te houden.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:14:41 #138
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189618095
Zelf geen ervaring met een wagenziek kind Gogo, maar ik ben het zelf wel jarenlang geweest. Mijn moeder had dan voor mij een tabletje van VSM, dat werkte prima. Nu verkopen ze Primatour. Het vriendinnetje van mijn dochter doet het daar goed op.. Succes verder, niets is zo goor als een naar kots ruikende auto :r
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:19:01 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189618155
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:59 schreef Gogo83 het volgende:
Zijn er mensen hier met een wagenziekte peuter? Hij heeft vandaag voor de tweede keer deze week gespuugd in de auto, terwijl hij verder niet ziek is. Vraag me af of we (behalve dus voortaan reservekleding en hydrofielen mee) kunnen doen om de kans op spugen zo klein mogelijk te houden.
Bij mijn nichtje hielp zo'n drukpunt armbandje. En ik lees ook altijd succesverhalen over een antistatische strip onder de auto.
KuikenGuppy
pi_189619040
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:59 schreef Gogo83 het volgende:
:W

Hier helpt bewust rustig rijden, over rotondes en polderweggetjes. Gelijkmatig optrekken en remmen (een noodstop is sowieso kots :X)

Verder raampje open als hij een beetje begint te miepen (hij piept altijd n beetje sip als hij misselijk wordt). Niet eten en drinken tijdens het rijden en ook niet vlak ervoor iets heftigs (een cracker kan geen kwaad maar n patatje met zou ik niet doen ;))

Oh en de beste tip, een wasbare stoelhoes om je autostoeltje ^O^

We hebben op vakantie (in de bergen) wel eens een reisziektepilletje geprobeerd maar daar voelde hij zich niet fijn bij, werd ie n beetje jengelig van maar niet zo moe dat hij in slaap viel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189623240
Thanks voor de tips! Maar was waarschijnlijk toch geen wagenziekte, want vanavond in bed kwam er nog een keer een volle lading uit. Tussendoor is ie niet ziek en eet hij ook gewoon lekker... Hopelijk voelt ie zich morgen beter, we gaan naar een Sesamstraat theatershow, zou jammer zijn als ie daar de hele boel onder kotst.
pi_189625119
Oei; hopelijk is het hierbij gebleven gogo! Ben benieuwd wat bijvangst de show vindt!

Gisteren lag N pas om 14:00 in bed voor middagdutje, slaapt ze tot 16:45!! :o
De laatste tijd lijkt ze eens per week langer dan 1 uurtje te slapen, bizar hoelang het gister was!
Hielp niet mee in de avond inderdaad, ze sliep pas om 22:45. Haar wakker maken vind ik stom, maar volgende keer toch maar doen!
pi_189626074
Kleuter was gisteren naar een feestje, en opa was er toen even omdat ik hem weg moest brengen en niet de meiden mee hoefde te nemen dan. Em heeft rustig een tijdje bij mij op schoot gezeten, kwam m’n man thuis bleek ze te slapen :D en Lala bij opa op schoot vijf minuten later ook. Normaal kunnen ze nooit rustig op schoot zitten want dan komt een ander piepen en duwen dat ze ook wil. Net zoveel volwassenen als kinderen is dus wel een voordeel :D na een minuut of tien moesten ze wakker worden voor het eten, maar dat powernapje heeft ze wel even goed gedaan.

Hoe gaat het nu Gogo? Wij gaan in december met kleuter, dus benieuwd hoe jullie het vinden!
pi_189631062
T. is niet helemaal lekker in orde, maar gelukkig ook niet echt ziek, dus Sesamstraat ging gewoon door! Vandaag ook niet gespuugd in de auto, maar heb wel bewust gewacht met lunchen tot we bij mijn ouders waren en hij heeft ook niks gegeten voor we terug reden.

Sesamstraat was heel leuk! Hij was in het begin heel erg onder de indruk. Ook snapte hij niet waar de Sesamstraatfiguren bleven (het begint met alleen een actrice), maar het was helemaal goed toen Bert en Ernie op het podium verschenen. Na de voorstelling is hij nog op de foto geweest met Bert en Ernie en kreeg hij daarna een knuffel van Bert en een high five van Ernie. Ik smolt van de knuffel, het is zo mooi om te zien hoe echt het voor die kleintjes is! O+
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:27:42 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189637066
Aaah wat lief! Kijkt hij irl ook vaak Sesamstraat Gogo? Hoe leuk wij het ook zouden vinden, Max vindt er helaas geen reed aan :') Ik vind dat er trouwens zoveel keus is qua leuke films en theatervoorstellingen voor die kleintjes O+

Hopelijk is het ondefinieerbaar niet lekker zijn snel over voor Teetje.

Onze nieuwe wijk is een wijk met veel kinderen. Daar ging ik dan met mijn goede gedrag: poster voor het raam, halloweenbankje in de voortuin, lantaarns erbij. Er heeft 1 kind aangebeld :D Nu kunnen we de hele zondag snoepjes eten.
pi_189637146
Ja, hij kijkt het eigenlijk iedere dag wel. Dat maakt het extra leuk denk ik. Mossel is een tijdje geleden ook met hem naar de bios geweest, naar de film van Juf Roos. Was ook een succes! In maart gaan we voor zijn verjaardag naar de Sprookjesboom, dat luistert/kijkt hij ook graag en wij vonden dat een leuker cadeautje dan speelgoed. Daar krijgt hij toch al genoeg van.

Snoep ze morgen!
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:28:08 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189642762
:O :O

Tip om wat sneller wakker te worden:

pi_189642795
Ik heb z'n lampje gewoon nieuwe tijd aan laten gaan en hij is er in getrapt _O- alleen mama was 6 uur nieuwe tijd wakker, omdat ik dacht dat hij ook wel wakker zou worden :')
pi_189642801

Hoi! Ik heb een peuter!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:37:25 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189642809
Vertel me alles over dat lampje. Hier is het elke dag 6 uur en dus vanmorgen 5 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')