FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Webshop wil bestelling niet retour nemen
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 18:18
Ik heb een fout gemaakt tijdens een bestelling op een webshop waarvan ik lid ben en jaarlijks abonnementskosten betaal. Het is de website (link verwijderd). Ik heb direct na mijn bestelling ze een mail gestuurd dat ik een fout heb gemaakt en dat ik de bestelling wil annuleren. Echter ben ik er nu al een week mee bezig en ze willen de bestelling niet retour nemen. Dit omdat ze zich verschuilen achter een lidmaatschap. En omdat het mijn fout was dat ik iets verkeerd heb besteld. Ik vind het echt te bizar voor woorden.

Dit zijn hun leveringsvoorwaarden:
SPOILER
[quote]1. Definities
1.1 “Afleveradres”: het door de Koper bij de bestelling van Producten en/of Diensten opgegeven afleveradres in Nederland (Europa) niet zijnde een postbus.
1.2 “Dead-on-arrival”: een Product dat of een Dienst die een bij aflevering of eerste poging tot ingebruikname te constateren gebrek vertoont, zodanig dat het Product danwel de Dienst nimmer normaal kan functioneren.
1.3 “Defect”: een gebrek anders dan een Dead-on-arrival als gevolg waarvan het Product of de Dienst niet (meer) de eigenschappen bezit die de Koper op grond van de Leveringsovereenkomst mocht verwachten. 1.4 “Diensten”: Alle diensten die via de Privilege Website, al dan niet via ...., kunnen worden besteld.
1.5 "Koper": een .... dat Producten en/of Diensten bestelt via de .... Website, al dan niet via .... Veilingen.
1.6 “Leverancier”: de onderneming waarmee ... de overeenkomst tot aanbieding van Producten en/of Diensten via de .... Website heeft gesloten.
1.7 "Leveringsovereenkomst": de overeenkomst tot verkoop en levering van Producten en/of Diensten aan de Koper.
1.8 "Leveringsvoorwaarden": deze verkoop- en leveringsvoorwaarden in verband met de levering van Producten en Diensten.
1.9 "Producten ": Alle zaken die via de Privilege Website, al dan niet via Privilege Veilingen, kunnen worden besteld.
1.10 “Voorwaarden en Regels”: de Algemene Voorwaarden Privilege Lidmaatschap en de nadere regels met betrekking tot het Privilege Lidmaatschap, de Leveringsvoorwaarden en de nadere regels met betrekking tot de verkoop en levering, de Voorwaarden Prijzenpot, de Spelregels Prijzenpot, de Veilingvoorwaarden en de Veilingregels, één en ander zoals gepubliceerd op de Privilege Website.
1.11 De definities opgenomen in de overige Voorwaarden en Regels zijn op deze Leveringsvoorwaarden van toepassing.

2. Toepasselijkheid
2.1 Op alle aanbiedingen, bestellingen en verkopen van Producten en Diensten via de Privilege Website en de levering daarvan alsmede de Leveringsovereenkomst zijn deze Leveringsvoorwaarden en de overige Voorwaarden en Regels van toepassing.
2.2 De Leveringsovereenkomst komt tot stand tussen de Koper en Privilege behoudens in de gevallen als bedoeld in de tweede volzin van dit artikel. De Koper verleent Privilege hierbij een volmacht om naar keuze van Privilege de bestelling in naam en voor rekening van de Koper te plaatsen bij de betreffende Leverancier, zodat alsdan de Leveringsovereenkomst tot stand komt tussen de Koper en de betreffende Leverancier.

3. De Leveringsovereenkomst
3.1 De Leveringsovereenkomst voor een Product of Dienst komt in alle gevallen tot stand ofwel i op het moment van bevestiging van de inhoud van de Leveringsovereenkomst door Privilege via e-mail of op de persoonlijke omgeving van de Koper op de Privilege Website, ofwel (ii) op de dag van aflevering van een Product danwel aanvang van de levering van een Dienst, ofwel (iii) op een ander nader met de Koper overeengekomen tijdstip en een nader met de Koper overeengekomen wijze, al naar gelang welk van de hiervoor onder i, (ii) en (iii) aangeduide situaties zich als eerste voordoet. Bestellingen van de Koper voor Producten en Diensten zijn bindend en kunnen niet worden geannuleerd. Na aanvaarding door Privilege van de bestelling van de Koper is onverwijlde herroeping door Privilege mogelijk. Door herroeping komt alsnog geen Leveringsovereenkomst tot stand en alsdan zal Privilege al hetgeen zij reeds heeft ontvangen aan de Koper terugbetalen. Privilege is gerechtigd een bestelling van de Koper om haar moverende redenen te weigeren.
3.2 Voor ieder afzonderlijk Product en iedere afzonderlijke Dienst komt een afzonderlijke Leveringsovereenkomst tot stand.
3.3 Een Leveringsovereenkomst met betrekking tot continue of geregelde levering van Diensten geldt voor de overeengekomen duur van de Dienst. Indien geen duur is overeengekomen, geldt de Leveringsovereenkomst voor de duur van een jaar en wordt deze na deze eerste periode automatisch voortgezet voor onbepaalde duur, tenzij de Koper tenminste een maand voor afloop van het eerste jaar schriftelijk opzegt. Indien de Leveringovereenkomst met betrekking tot een Dienst als bedoeld in dit artikel 3.3 automatisch wordt verlengd kan de Koper deze schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste één maand.

4. Ontbindingsrecht
4.1 De Koper heeft het recht de Leveringsovereenkomst gedurende 7 (zeven) werkdagen na ontvangst van het aangeschafte Product te ontbinden. In geval van de levering van een Dienst, loopt deze bedenktermijn vanaf het sluiten van de Leveringsovereenkomst.
4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
4.3 Indien de Koper, het Product of de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken bij terugzending niet aan de voorwaarden van dit artikel 4.2 voldoen, vervalt het ontbindingsrecht.

4.4 De Koper dient indien artikel 4.3 van toepassing is op eerste verzoek van Privilege binnen 7 dagen na dit verzoek op de daartoe door Privilege aangegeven wijze kenbaar te maken of hij/zij het Product of de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken op zijn/haar kosten geretourneerd wenst te krijgen danwel deze binnen een door Privilege aan te geven termijn wenst te komen ophalen. Indien de Koper niet tijdig reageert op het in de vorige volzin bedoelde verzoek, is Privilege gerechtigd om aan de Koper de kosten van opslag in rekening te brengen. Indien de Koper binnen 1 maand na het bovengenoemde verzoek nog steeds zijn wens niet kenbaar heeft gemaakt, is Privilege gerechtigd om zich naar eigen inzicht van het Product of de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken te ontdoen.
4.5 Het in dit artikel omschreven ontbindingsrecht geldt niet in geval van:
a) Producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Koper;
b) Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c) Producten die snel kunnen bederven of verouderen;
d) Producten die naar hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
e) audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur indien de Koper de verzegeling heeft verbroken;
f) digitale Producten;
g) kranten en tijdschriften;
h) Diensten terzake logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of een bepaalde periode;
i) Diensten waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de Koper is begonnen voordat de in dit artikel bedoelde 7 (zeven) werkdagentermijn is verstreken.
j) Producten of Diensten die zijn aangeschaft via de Privilege Veilingen

5. Prijzen en Betaling
5.1 Alle prijzen zijn in Euro. Prijzen zijn de prijzen zoals gepubliceerd op de Privilege Website op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. De prijzen die op de Privilege Website zijn gepubliceerd, zijn inclusief BTW, maar exclusief verwijderingsbijdrage, verzend- en administratiekosten, verwerkingskosten en eventuele rechten en heffingen die voor rekening van de Koper zijn. Deze kosten worden voor zover van toepassing afzonderlijk gespecificeerd aan de Koper in rekening gebracht.
5.2 Tenzij anders overeengekomen, dient betaling van de Producten en Diensten te geschieden middels één van de door Privilege ter beschikking gestelde en op de Privilege Website vermelde betalingsmethoden (zoals Ideal). De op de bank- respectievelijk giroafschriften van Privilege aan­gegeven valutadag wordt aangemerkt als dag van betaling.
5.3 Indien de Koper niet of niet tijdig of slechts gedeeltelijk aan enige betalingsverplichting heeft voldaan, is de Koper vanaf de overschrijding van de toepasselijk betalingstermijn zonder dat ingebrekestelling nodig is in verzuim en de wettelijke rente verschuldigd, onverminderd de rechten op grond van de wet en de Leveringovereenkomst.
5.4 Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten welke worden gemaakt in verband met de incasso van de door de Koper verschuldigde bedragen komen voor rekening van de Koper.
5.5 Facturen worden door Privilege gezonden aan het Factuuradres.

6. Aflevering
6.1 Privilege streeft ernaar dat de door de Koper bestelde en betaalde Producten of Diensten binnen een redelijke termijn worden (af)geleverd. Eventuele opgegeven afleverdata en/of –termijnen gelden bij benadering. (Af)levering zal plaatsvinden op het Afleveradres. Dit adres mag afwijken van het Factuuradres.
6.2 Het eigendom van en risico van verlies van Producten of op Diensten betrekking hebbende zaken gaan over op de Koper op het moment van aflevering daarvan.

7. Eigendomsvoorbehoud
7.1 Alle door Privilege danwel Leverancier in het kader van de Leveringsovereenkomst geleverde Producten en op Diensten betrekking hebbende zaken blijven eigendom van Privilege danwel Leverancier totdat de Koper volledig aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

8. Onderzoek door de Koper direct na Aflevering
8.1 De Producten en Diensten worden geleverd overeenkomstig de bestelling door de Koper.
8.2 Bij aflevering van de Producten en de op Diensten betrekking hebbende zaken dient de Koper deze onmiddellijk op juistheid, volledigheid, externe beschadigingen en eventuele overige gebreken te onderzoeken. Indien sprake is van een Dead-on-arrival danwel een afwijking van het aantal bestelde Producten en/of op Diensten betrekking hebbende zaken, danwel van beschadiging van Producten of op Diensten betrekking hebbende zaken, dient de Koper hiervan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 48 uur na aflevering melding te maken. Meldingen die betrekking hebben op onvolledige onjuiste of beschadigde aflevering danwel een Dead-on-arrival kunnen uitsluitend worden ingediend middels de daartoe door Privilege gegeven instructies.
8.3 Privilege zal de overeenkomstig artikel 8.2 van deze Leveringsvoorwaarden ontvangen meldingen wegens onvolledige levering binnen redelijke termijn beoordelen en bij gebleken gegrondheid zorgdragen voor nazending van hetgeen ontbreekt. Indien een dergelijke nazending redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Privilege zorgdragen voor restitutie van de koopprijs van het betreffende na te zenden Product of de betreffende op de Dienst betrekking hebbende na te zenden zaak of zaken. Op deze bepaling kan, onverminderd eventuele rechten op grond van artikel 9 van deze Leveringsvoorwaarden, geen beroep worden gedaan indien van een onvolledige aflevering niet binnen een termijn van 48 uur na aflevering op de door Privilege voorgeschreven wijze door de Koper melding is gemaakt.
8.4 Privilege zal de overeenkomstig artikel 8.2 van deze Leveringsvoorwaarden ontvangen meldingen, anders dan de in artikel 8.3 van deze Leveringsvoorwaarden bedoelde meldingen, binnen een redelijke termijn beoordelen en bij gebleken gegrondheid zorgdragen voor een vervangend Product of een vervangende op de Dienst betrekking hebbende zaak danwel levering van hetgeen ontbreekt, danwel indien de voorgaande oplossingen naar het redelijk oordeel van Privilege niet mogelijk zijn, zorgdragen voor restitutie van de betaalde prijs.
8.5 De Koper kan geen beroep doen op de regeling als bedoeld in artikel 8.4 en kan indien van toepassing terugvallen op de regeling bedoeld in artikel 9 in de volgende gevallen: i indien van een aldaar genoemd gebrek of een onjuiste of beschadigde aflevering niet binnen een termijn van 48 uur na aflevering op de door Privilege voorgeschreven wijze door de Koper melding is gemaakt, (ii) indien het Product of de op de Dienst betrekking hebbende zaak sporen van gebruik vertoont, danwel (iii) indien de Koper het Product of de op de Dienst betrekking hebbende zaak niet op de door Privilege voorgeschreven wijze en binnen de door Privilege voorgeschreven termijn in de staat waarin hij dit ontvangen heeft, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking, geretourneerd heeft.
8.6 Indien een melding onder artikel 8.4 van deze Leveringsvoorwaarden ongegrond blijkt danwel zich een omstandigheid voordoet als bedoeld in artikel 8.5 van deze Leveringsvoorwaarden is het bepaalde in artikel 4.4 van overeenkomstige toepassing tenzij andersluidende afspraken worden gemaakt.

9. Garantie en herstel van Defecten
9.1 Defecten dient de Koper zo spoedig mogelijk na ontdekking van het gebrek te melden op de door Privilege voorgeschreven wijze.
9.2 Via de Privilege Website worden merkproducten verkocht waarop een garantie van de fabrikant van toepassing is. De Koper kan op de voornoemde fabrieksgarantie aanspraak maken in overeenstemming met de bij of in verband met het Product (of de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken) verstrekte documentatie en informatie. Het in de vorige volzinnen bepaalde laat onverlet de wettelijke bepalingen inzake herstel en vervanging. Afgezien van de voornoemde garantie en wettelijke bepalingen zijn op de Leveringsovereenkomst geen andere uitdrukkelijke en geïmpliceerde garanties van toepassing.
9.3 Onverminderd de garantievoorwaarden als bedoeld in artikel 9.2 komt iedere aanspraak van de Koper te vervallen, indien er sprake is van gebreken als gevolg van onheil van buitenaf danwel ondeskundig gebruik waaronder mede doch niet uitsluitend begrepen indien gebreken zijn ontstaan door demontage danwel illegale of onjuiste installatie van software.
9.4 De Koper zal alle voor het onderzoeken van het Defect noodzakelijke medewerking verlenen, onder meer door op verzoek van Privilege de gelegenheid te geven een onderzoek in te stellen naar de omstandigheden van het gebruik en/of installatie van een Producten danwel een op de Dienst betrekking hebbende zaak.
9.5 Indien een melding op grond van dit artikel 9 ongegrond blijkt danwel niet aan de daarvoor gestelde voorwaarden wordt voldaan, is het bepaalde in artikel 4.4 van deze Leveringsvoorwaarden van overeenkomstige toepassing, tenzij andersluidende afspraken worden gemaakt. In voorkomende gevallen kan de Koper terugvallen op de reparatiemogelijkheid van artikel 11 van deze Leveringsvoorwaarden.

10. Onderzoek
10.1 Privilege kan in voorkomend geval gemotiveerd kenbaar maken dat wordt getwijfeld aan de vraag of de Koper aanspraken uit hoofde van de artikelen 8 of 9 kan doen gelden in welk geval Privilege een onderzoek kan (laten) doen teneinde de oorzaak van het door de Koper gestelde gebrek te bepalen. Indien uit zodanig onderzoek volgt dat geen sprake is van een gebrek, dan is Privilege gerechtigd de kosten, waaronder de kosten van het onderzoek en verzending bij de Koper in rekening te brengen. De Koper heeft alsdan de keus om in voorkomend geval van de reparatiemogelijkheid opgenomen in artikel 11 gebruik te maken.

11. Reparaties
11.1 Indien sprake is van een Defect waarop de regeling opgenomen in artikel 8 en 9 niet van toepassing is, kan de Koper het Product of de op de Dienst betrekking hebbende zaak ter reparatie aanbieden in overeenstemming met de instructies van Privilege opgenomen op de Privilege Website. Artikel 2.2 van deze Leveringsvoorwaarden is van overeenkomstige toepassing op eventuele reparaties onder dit artikel 11. De kosten van reparatie inclusief onderzoekskosten, vracht- en administratiekosten komen voor rekening van de Koper.
11.2 Reparaties als bedoeld in artikel 11.1 van deze Leveringsvoorwaarden zullen slechts worden uitgevoerd, nadat de Koper op de door Privilege aangegeven wijze akkoord is gegaan met de daarmee gepaard gaande kosten.
11.3 Bij de uitvoering van reparaties kunnen opgeslagen gegevens of programma's verloren gaan. Privilege is niet gehouden tot, noch aansprakelijk voor, het veiligstellen van aanwezige gegevens en/of programma's. De Koper dient zelf, voor aanvang van de reparatiewerkzaamheden, te zorgen dat dergelijke bestanden op zorgvuldige wijze zijn veiliggesteld. Ook voor het opnieuw invoeren van deze bestanden na de reparatie, is de klant zelf verantwoordelijk en aansprakelijk.
11.4 Reparaties aan Producten of op een Dienst betrekking hebbende zaken waarvan de kosten door de Koper moeten worden betaald, worden uitsluitend verricht tegen vooruitbetaling, inclusief vooruitbetaling van de kosten van verzending van het gerepareerde Product of de gerepareerde zaak.
11.5 Indien de Koper niet akkoord gaat met de kosten van een uit te voeren reparatie danwel de reparatie om andere redenen niet kan worden uitgevoerd is het bepaalde in artikel 4.4 van deze Leveringsvoorwaarden van overeenkomstige toepassing.

12. Aansprakelijkheid
12.1 Ingeval van enige toerekenbare tekortkoming bij de uitvoering van een Leveringsovereenkomst zal Privilege meldingen in behandeling nemen in overeenstemming met artikel 8 en 9 van deze Leveringsvoorwaarden. De aansprakelijkheid van Privilege respectievelijk Leverancier, op welke grond dan ook, is jegens de Koper (of derden die terzake van de levering van het Product of de Dienst aanspraken geldend maken) jegens Privilege respectievelijk Leverancier, overigens beperkt tot de waarde van het Product of de Dienst waarop de Leveringsovereenkomst betrekking heeft, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Privilege respectievelijk Leverancier.
12.2 Privilege respectievelijk Leverancier zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van gebeurtenissen of omstandigheden die buiten hun macht liggen of die anderszins niet te wijten zijn aan hun schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komen.

13. Privacy
13.1 De door Koper verstrekte Persoonlijke Informatie zal verwerkt worden voor de uitvoering van de Leveringsovereenkomst, danwel voor klachtafhandeling, voor eigen interne klantenadministratie en voorts conform hetgeen daarover is bepaald in de overige Voorwaarden en Regels.[/quote]
Als ik dit zo lees dan heb ik toch gewoon het recht om iets retour te sturen? Wat als ze het niet accepteren? Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:16:50 ]
XanderHmaandag 14 oktober 2019 @ 18:24
Heb je iets besteld, of heb je een veiling "gewonnen"?
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 18:30
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:24 schreef XanderH het volgende:
Heb je iets besteld, of heb je een veiling "gewonnen"?
Besteld en volledig betaald. Dus niet geveild maar uit hun website besteld.
Jordy-Bmaandag 14 oktober 2019 @ 18:34
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 18:36
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Jordy-Bmaandag 14 oktober 2019 @ 18:37
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Dan stuur je het gewoon retour. Die verzendkosten moet je zelf dragen.
Lightmaandag 14 oktober 2019 @ 18:38
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
#ANONIEMmaandag 14 oktober 2019 @ 18:39
Het uiterlijk van dat webshop geeft mij jaren 90, teletekst en inbelmodem vibes, zou er sowieso niets besteld hebben.

Zelfs zzp’ers met Wordpress en Shopify of zelfs Squarespace hebben webshops die er professioneler uitzien.

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 14-10-2019 18:39:14 ]
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 18:40
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.
Eixmaandag 14 oktober 2019 @ 18:40
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:18 schreef Sunri5e het volgende:
Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?
Van wat precies? :?

En dan verwacht je dat de politie je geld gaat terug halen?

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren. :s)
Jordy-Bmaandag 14 oktober 2019 @ 18:44
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 18:45
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Van wat precies? :?

En dan verwacht je dat de politie je geld gaat terug halen?
[..]

De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren. :s)
Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Jordy-Bmaandag 14 oktober 2019 @ 18:47
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 18:48
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.
Ze willen het retouradres niet geven. Deze staat ook niet op hun site....
Lightmaandag 14 oktober 2019 @ 18:51
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.
Uitzonderingen zijn oa. maatwerk (maar dat is hier niet van toepassing) en cds/dvds (lijkt me ook niet van toepassing). Het bedrijf heeft niet zo heel veel te willen, de wet is duidelijk genoeg. Ze kunnen wel van alles in hun voorwaarden schrijven, maar de wet staat daar boven.
Lospedrosamaandag 14 oktober 2019 @ 18:58
Ja het staat er ook gewoon. Je moet het product voor eigen kosten retourzenden, wat opzich niet gek is.


4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
Lightmaandag 14 oktober 2019 @ 19:00
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.
Ah, een van de andere uitzonderingen:
quote:
de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.
Lospedrosamaandag 14 oktober 2019 @ 19:02
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:17:50 ]
#ANONIEMmaandag 14 oktober 2019 @ 19:02
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

-weg-
Ik zou het ook gelijk aangetekend versturen. Neem dat als je verlies and life goes on. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:18:16 ]
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 19:33
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja het staat er ook gewoon. Je moet het product voor eigen kosten retourzenden, wat opzich niet gek is.


4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.
Eixmaandag 14 oktober 2019 @ 19:36
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Nou ja, als ze echt van niks willen weten dan zul je toch juridische stappen moeten ondernemen.

Maar ik zou om te beginnen een duidelijke e-mail/brief sturen, waarin je verwijst naar de wet. Zie de voorbeeldbrief op Consuwijzer: https://www.consuwijzer.n(...)t-tijdens-bedenktijd .

Daarnaast kun je ook een melding bij de ACM maken, hoewel zij niet jouw individueel probleem oplossen.
escortmk2maandag 14 oktober 2019 @ 19:47
Als de bestelling bezorgd wordt kan je die toch ook gewoon weigeren? Dan gaat het vanzelf retour afzender. (Tenzij het door de brievenbus past, dan zou ik het wel als pakket/aangetekend/met track&trace versturen)
baskickmaandag 14 oktober 2019 @ 19:54
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Dan:
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Tenzij artikel wettelijk is uitgesloten vanwege bijvoorbeeld houdbaarheid of hygiëne (al is dat voor verzending niet zo relevant).
lipjemaandag 14 oktober 2019 @ 19:59
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.
Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 19:59
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.

Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 19:59
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef lipje het volgende:

[..]

Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Die spullen komen nog gewoon.
lipjemaandag 14 oktober 2019 @ 20:18
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 20:20
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:18 schreef lipje het volgende:

[..]

Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
Ja, zij bestellen het ook weer vermoed ik. Echter weet ik dat niet zeker. Het zijn geen speciale producten.
baskickmaandag 14 oktober 2019 @ 21:04
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.

Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
opgebaardemaandag 14 oktober 2019 @ 21:11
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 21:25
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
PS4 controler, Google home en een wekker. Ik heb het daar gekocht omdat ik nog veel lidmaatschap tegoed had staan. Echter was dus mijn fout om dat tegoed niet in te zetten maar het volledig te betalen. Vandaar dat ik de order direct wilde annuleren en het opnieuw wilde bestellen. Achteraf verreken willen ze ook niet.
Sunri5emaandag 14 oktober 2019 @ 21:25
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:04 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
trein2000maandag 14 oktober 2019 @ 21:27
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:25 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
Waarom? Gewoon mailen. Komt reactie op dus dat ontvangen ze.
Peejturmaandag 14 oktober 2019 @ 22:18
Naam bedrijf verwijderd an AV in spoiler gezet.
Pigerdinsdag 15 oktober 2019 @ 09:12
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
FransDeensdinsdag 15 oktober 2019 @ 09:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
Goed advies man
mrPaneraidinsdag 15 oktober 2019 @ 09:56
beetje rare constructie om lidgelden te gaan betalen
sirdanilotdinsdag 15 oktober 2019 @ 10:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Incasso kan je dan storneren.
Deze man weet _O_ _O_ _O_ _O_
Sunri5edinsdag 15 oktober 2019 @ 11:32
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
escortmk2dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
Sunri5edinsdag 15 oktober 2019 @ 11:49
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:44 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
IDeal. Dat moest gelijk bij het bestellen.
baskickdinsdag 15 oktober 2019 @ 11:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.
NothingHappeneddinsdag 15 oktober 2019 @ 12:19
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
SacreCoeurdinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Met welke dienst komt de levering? bij DHL bijvoorbeeld kun je aangeven dat het niet bij de buren geleverd mag worden.
Peejturdinsdag 15 oktober 2019 @ 13:12
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:19 schreef NothingHappened het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
baskickdinsdag 15 oktober 2019 @ 13:37
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
NothingHappeneddinsdag 15 oktober 2019 @ 13:49
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
mrPaneraidinsdag 15 oktober 2019 @ 14:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:37 schreef baskick het volgende:

[..]

In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
baskickdinsdag 15 oktober 2019 @ 14:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:14 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
Oh dat zou zomaar kunnen, ja :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Er is een verschil tussen verzendkosten (van de winkel aan de consument) en 'retourkosten' (de factor dus portokosten van de consument aan de winkel).

Restitutie van verzendkosten wordt geregeld met artikel 6:230r lid 1 BW:
quote:
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
NB: dit geldt alleen als de gehele bestelling herroepen wordt - en dus niet bij een partiële herroeping.

Voor 'retourkosten' geldt artikel 6:230s lid 2 BW:
quote:
De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
In het geval van TS is dat dus voor zijn rekening, want:
quote:
4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper.
(even aannemende dat de algemene voorwaarden correct ter hand gesteld zijn en zulks)

De voorwaarden - voor zover het deze paragraaf betreft - zijn overigens verder veel te strikt - en nadeliger dan de wettelijke rechten van TS.
Peejturdinsdag 15 oktober 2019 @ 15:33
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Ook daar staat dat de verzendkosten van shop naar klant terugbetaald moet worden. Dat klopt. Maar de kosten van verzenden van klant naar shop hoeft niet door de winkel betaald te worden.
NothingHappeneddinsdag 15 oktober 2019 @ 16:40
Oh ja, ik zie het. Dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen :@
Op zich wel logisch ook.
Jaarsma93dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:23
Wel vreemd dat ze niet open staan om mee te werken. Zeker als je ze vertelt hebt dst je de prodcutne wel wil hebben maar tegen verrekening van je saldo. Dan zou ik als webshop zeggen prima dan verrekenen we de boel. Nu krijgen ze ee retour om de oren en waarschijnlijk daarna dezelfde order. Kost hun alleen maar geld :/...
Sunri5edinsdag 15 oktober 2019 @ 17:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:23 schreef Jaarsma93 het volgende:
Wel vreemd dat ze niet open staan om mee te werken. Zeker als je ze vertelt hebt dst je de prodcutne wel wil hebben maar tegen verrekening van je saldo. Dan zou ik als webshop zeggen prima dan verrekenen we de boel. Nu krijgen ze ee retour om de oren en waarschijnlijk daarna dezelfde order. Kost hun alleen maar geld :/...
Klopt. Maar ze denken boven de wet te staan. Ik heb er eigenlijk ook wel zin in gekregen om dit juridische traject in te gaan :) Alleen al om er voor te zorgen dat en volgende koper bij deze webshop niet dit gedoe krijgt.
probeerdinsdag 15 oktober 2019 @ 18:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Ideetje om even bij de buren aan te bellen en ze te vragen of ze pakketje X eventueel willen weigeren?
probeerdinsdag 15 oktober 2019 @ 18:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klopt. Maar ze denken boven de wet te staan. Ik heb er eigenlijk ook wel zin in gekregen om dit juridische traject in te gaan :) Alleen al om er voor te zorgen dat en volgende koper bij deze webshop niet dit gedoe krijgt.
Schattig dat je denkt dat ze het dan bij een volgende klant niet nog eens proberen.
Sunri5ewoensdag 16 oktober 2019 @ 09:20
Ook even een klacht indienen bij ConsuWijzer. Ik heb geen idee of ze er iets mee doen.
Zelvawoensdag 16 oktober 2019 @ 19:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.
Nope, bedrijf heet dan willens en wetens tóch het product opgestuurd terwijl de aankoop al herroepen was. Ze leveren dus technisch iets waar geen overeenkomst voor is en hoe ze het dan terug krijgen is toch echt hun eigen pakkie an.

Dit zou je wellicht zelfs kunnen zien als een ongevraagde toezending op grond van artikel 7, BW7, waarbij je het product mag houden.
baskickdonderdag 17 oktober 2019 @ 00:57
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nope, bedrijf heet dan willens en wetens tóch het product opgestuurd terwijl de aankoop al herroepen was. Ze leveren dus technisch iets waar geen overeenkomst voor is en hoe ze het dan terug krijgen is toch echt hun eigen pakkie an.

Dit zou je wellicht zelfs kunnen zien als een ongevraagde toezending op grond van artikel 7, BW7, waarbij je het product mag houden.
Mwah, mogelijk, ja, naar discutabel:
quote:
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
De bestelling is herroepen (welke herroeping is geweigerd, wat niet kan). Discutabel is of de toezending is geschied ten einde TS tot een koop te bewegen.
Thunder0xdonderdag 17 oktober 2019 @ 11:11
Bestelling gewoon weigeren. Mail sturen en wijzen op koop op afstand, in dezelfde mail aangeven dat wanneer je je geld niet terugkrijgt je juridische stappen zult ondernemen.

Daarna gewoon afwachten.
Sunri5edinsdag 22 oktober 2019 @ 23:33
Inmiddels nog steeds geen producten en ook nog geen geld terug.
Innisdemonwoensdag 23 oktober 2019 @ 21:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:33 schreef Sunri5e het volgende:
Inmiddels nog steeds geen producten en ook nog geen geld terug.
Had je al juridische bijstand geregeld?