abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:59 #26
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189434407
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef lipje het volgende:

[..]

Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Die spullen komen nog gewoon.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:18:39 #27
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189434746
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:20:54 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189434776
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:18 schreef lipje het volgende:

[..]

Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
Ja, zij bestellen het ook weer vermoed ik. Echter weet ik dat niet zeker. Het zijn geen speciale producten.
pi_189435654
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.

Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189435813
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:25:18 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189436101
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
PS4 controler, Google home en een wekker. Ik heb het daar gekocht omdat ik nog veel lidmaatschap tegoed had staan. Echter was dus mijn fout om dat tegoed niet in te zetten maar het volledig te betalen. Vandaar dat ik de order direct wilde annuleren en het opnieuw wilde bestellen. Achteraf verreken willen ze ook niet.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:25:57 #32
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189436115
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:04 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 oktober 2019 @ 21:27:07 #33
408813 crew  trein2000
pi_189436145
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:25 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
Waarom? Gewoon mailen. Komt reactie op dus dat ontvangen ze.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 22:18:58 #34
447051 crew  Peejtur
pi_189437300
Naam bedrijf verwijderd an AV in spoiler gezet.
pi_189441356
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
Eerst denken, dan typen
pi_189441615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
Goed advies man
Hier had uw reclame kunnen staan.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:56:34 #37
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_189441812
beetje rare constructie om lidgelden te gaan betalen
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:17:10 #38
414785 sirdanilot
pi_189441974
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Incasso kan je dan storneren.
Deze man weet _O_ _O_ _O_ _O_
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:32:14 #39
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189442985
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
pi_189443137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:49:06 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189443233
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:44 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
IDeal. Dat moest gelijk bij het bestellen.
pi_189443418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189443788
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:26 #44
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189444600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Met welke dienst komt de levering? bij DHL bijvoorbeeld kun je aangeven dat het niet bij de buren geleverd mag worden.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:12:41 #45
447051 crew  Peejtur
pi_189444668
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:19 schreef NothingHappened het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
pi_189445033
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189445254
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:14:53 #48
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_189445693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:37 schreef baskick het volgende:

[..]

In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
pi_189446000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:14 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
Oh dat zou zomaar kunnen, ja :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Er is een verschil tussen verzendkosten (van de winkel aan de consument) en 'retourkosten' (de factor dus portokosten van de consument aan de winkel).

Restitutie van verzendkosten wordt geregeld met artikel 6:230r lid 1 BW:
quote:
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
NB: dit geldt alleen als de gehele bestelling herroepen wordt - en dus niet bij een partiële herroeping.

Voor 'retourkosten' geldt artikel 6:230s lid 2 BW:
quote:
De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
In het geval van TS is dat dus voor zijn rekening, want:
quote:
4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper.
(even aannemende dat de algemene voorwaarden correct ter hand gesteld zijn en zulks)

De voorwaarden - voor zover het deze paragraaf betreft - zijn overigens verder veel te strikt - en nadeliger dan de wettelijke rechten van TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:33:50 #50
447051 crew  Peejtur
pi_189447132
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Ook daar staat dat de verzendkosten van shop naar klant terugbetaald moet worden. Dat klopt. Maar de kosten van verzenden van klant naar shop hoeft niet door de winkel betaald te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')