Die spullen komen nog gewoon.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef lipje het volgende:
[..]
Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?quote:
Ja, zij bestellen het ook weer vermoed ik. Echter weet ik dat niet zeker. Het zijn geen speciale producten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:18 schreef lipje het volgende:
[..]
Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.
Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.quote:
Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?quote:
PS4 controler, Google home en een wekker. Ik heb het daar gekocht omdat ik nog veel lidmaatschap tegoed had staan. Echter was dus mijn fout om dat tegoed niet in te zetten maar het volledig te betalen. Vandaar dat ik de order direct wilde annuleren en het opnieuw wilde bestellen. Achteraf verreken willen ze ook niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?quote:Op maandag 14 oktober 2019 21:04 schreef baskick het volgende:
[..]
[..]
Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
Waarom? Gewoon mailen. Komt reactie op dus dat ontvangen ze.quote:Op maandag 14 oktober 2019 21:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
Goed advies manquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
Deze man weetquote:
Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
IDeal. Dat moest gelijk bij het bestellen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:44 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Met welke dienst komt de levering? bij DHL bijvoorbeeld kun je aangeven dat het niet bij de buren geleverd mag worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:19 schreef NothingHappened het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:37 schreef baskick het volgende:
[..]
In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
Oh dat zou zomaar kunnen, jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 14:14 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
Er is een verschil tussen verzendkosten (van de winkel aan de consument) en 'retourkosten' (de factor dus portokosten van de consument aan de winkel).quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.
https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
NB: dit geldt alleen als de gehele bestelling herroepen wordt - en dus niet bij een partiële herroeping.quote:De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
In het geval van TS is dat dus voor zijn rekening, want:quote:De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
(even aannemende dat de algemene voorwaarden correct ter hand gesteld zijn en zulks)quote:4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper.
Ook daar staat dat de verzendkosten van shop naar klant terugbetaald moet worden. Dat klopt. Maar de kosten van verzenden van klant naar shop hoeft niet door de winkel betaald te worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.
https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |