SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik dit zo lees dan heb ik toch gewoon het recht om iets retour te sturen? Wat als ze het niet accepteren? Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:16:50 ]
Besteld en volledig betaald. Dus niet geveild maar uit hun website besteld.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:24 schreef XanderH het volgende:
Heb je iets besteld, of heb je een veiling "gewonnen"?
Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Dan stuur je het gewoon retour. Die verzendkosten moet je zelf dragen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Van wat precies?quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:18 schreef Sunri5e het volgende:
Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?
De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Van wat precies?
En dan verwacht je dat de politie je geld gaat terug halen?
[..]
De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren.![]()
Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Ze willen het retouradres niet geven. Deze staat ook niet op hun site....quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.
Uitzonderingen zijn oa. maatwerk (maar dat is hier niet van toepassing) en cds/dvds (lijkt me ook niet van toepassing). Het bedrijf heeft niet zo heel veel te willen, de wet is duidelijk genoeg. Ze kunnen wel van alles in hun voorwaarden schrijven, maar de wet staat daar boven.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.
Ah, een van de andere uitzonderingen:quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.
quote:de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.
Ik zou het ook gelijk aangetekend versturen. Neem dat als je verlies and life goes on.quote:
Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja het staat er ook gewoon. Je moet het product voor eigen kosten retourzenden, wat opzich niet gek is.
4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
Nou ja, als ze echt van niks willen weten dan zul je toch juridische stappen moeten ondernemen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Dan:quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Tenzij artikel wettelijk is uitgesloten vanwege bijvoorbeeld houdbaarheid of hygiëne (al is dat voor verzending niet zo relevant).quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.
Die spullen komen nog gewoon.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef lipje het volgende:
[..]
Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?quote:
Ja, zij bestellen het ook weer vermoed ik. Echter weet ik dat niet zeker. Het zijn geen speciale producten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:18 schreef lipje het volgende:
[..]
Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.
Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.quote:
Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?quote:
PS4 controler, Google home en een wekker. Ik heb het daar gekocht omdat ik nog veel lidmaatschap tegoed had staan. Echter was dus mijn fout om dat tegoed niet in te zetten maar het volledig te betalen. Vandaar dat ik de order direct wilde annuleren en het opnieuw wilde bestellen. Achteraf verreken willen ze ook niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?quote:Op maandag 14 oktober 2019 21:04 schreef baskick het volgende:
[..]
[..]
Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
Waarom? Gewoon mailen. Komt reactie op dus dat ontvangen ze.quote:Op maandag 14 oktober 2019 21:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
Goed advies manquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
Deze man weetquote:
Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
IDeal. Dat moest gelijk bij het bestellen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:44 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Met welke dienst komt de levering? bij DHL bijvoorbeeld kun je aangeven dat het niet bij de buren geleverd mag worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:19 schreef NothingHappened het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:37 schreef baskick het volgende:
[..]
In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
Oh dat zou zomaar kunnen, jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 14:14 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
Er is een verschil tussen verzendkosten (van de winkel aan de consument) en 'retourkosten' (de factor dus portokosten van de consument aan de winkel).quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.
https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
NB: dit geldt alleen als de gehele bestelling herroepen wordt - en dus niet bij een partiële herroeping.quote:De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
In het geval van TS is dat dus voor zijn rekening, want:quote:De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
(even aannemende dat de algemene voorwaarden correct ter hand gesteld zijn en zulks)quote:4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper.
Ook daar staat dat de verzendkosten van shop naar klant terugbetaald moet worden. Dat klopt. Maar de kosten van verzenden van klant naar shop hoeft niet door de winkel betaald te worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.
https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Klopt. Maar ze denken boven de wet te staan. Ik heb er eigenlijk ook wel zin in gekregen om dit juridische traject in te gaanquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:23 schreef Jaarsma93 het volgende:
Wel vreemd dat ze niet open staan om mee te werken. Zeker als je ze vertelt hebt dst je de prodcutne wel wil hebben maar tegen verrekening van je saldo. Dan zou ik als webshop zeggen prima dan verrekenen we de boel. Nu krijgen ze ee retour om de oren en waarschijnlijk daarna dezelfde order. Kost hun alleen maar geld :/...
Ideetje om even bij de buren aan te bellen en ze te vragen of ze pakketje X eventueel willen weigeren?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Schattig dat je denkt dat ze het dan bij een volgende klant niet nog eens proberen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar ze denken boven de wet te staan. Ik heb er eigenlijk ook wel zin in gekregen om dit juridische traject in te gaanAlleen al om er voor te zorgen dat en volgende koper bij deze webshop niet dit gedoe krijgt.
Nope, bedrijf heet dan willens en wetens tóch het product opgestuurd terwijl de aankoop al herroepen was. Ze leveren dus technisch iets waar geen overeenkomst voor is en hoe ze het dan terug krijgen is toch echt hun eigen pakkie an.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.
Mwah, mogelijk, ja, naar discutabel:quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nope, bedrijf heet dan willens en wetens tóch het product opgestuurd terwijl de aankoop al herroepen was. Ze leveren dus technisch iets waar geen overeenkomst voor is en hoe ze het dan terug krijgen is toch echt hun eigen pakkie an.
Dit zou je wellicht zelfs kunnen zien als een ongevraagde toezending op grond van artikel 7, BW7, waarbij je het product mag houden.
De bestelling is herroepen (welke herroeping is geweigerd, wat niet kan). Discutabel is of de toezending is geschied ten einde TS tot een koop te bewegen.quote:Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
Had je al juridische bijstand geregeld?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:33 schreef Sunri5e het volgende:
Inmiddels nog steeds geen producten en ook nog geen geld terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |