abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:18:59 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432580
Ik heb een fout gemaakt tijdens een bestelling op een webshop waarvan ik lid ben en jaarlijks abonnementskosten betaal. Het is de website (link verwijderd). Ik heb direct na mijn bestelling ze een mail gestuurd dat ik een fout heb gemaakt en dat ik de bestelling wil annuleren. Echter ben ik er nu al een week mee bezig en ze willen de bestelling niet retour nemen. Dit omdat ze zich verschuilen achter een lidmaatschap. En omdat het mijn fout was dat ik iets verkeerd heb besteld. Ik vind het echt te bizar voor woorden.

Dit zijn hun leveringsvoorwaarden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dit zo lees dan heb ik toch gewoon het recht om iets retour te sturen? Wat als ze het niet accepteren? Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:16:50 ]
pi_189432677
Heb je iets besteld, of heb je een veiling "gewonnen"?
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:30:57 #3
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432767
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:24 schreef XanderH het volgende:
Heb je iets besteld, of heb je een veiling "gewonnen"?
Besteld en volledig betaald. Dus niet geveild maar uit hun website besteld.
pi_189432822
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:36:15 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432850
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
pi_189432882
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Dan stuur je het gewoon retour. Die verzendkosten moet je zelf dragen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189432900
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
pi_189432904
Het uiterlijk van dat webshop geeft mij jaren 90, teletekst en inbelmodem vibes, zou er sowieso niets besteld hebben.

Zelfs zzp’ers met Wordpress en Shopify of zelfs Squarespace hebben webshops die er professioneler uitzien.

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 14-10-2019 18:39:14 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:40:05 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432922
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:40:26 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189432928
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:18 schreef Sunri5e het volgende:
Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?
Van wat precies? :?

En dan verwacht je dat de politie je geld gaat terug halen?

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189433012
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:45:05 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189433018
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Van wat precies? :?

En dan verwacht je dat de politie je geld gaat terug halen?
[..]

De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren. :s)
Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
pi_189433053
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:48:35 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189433067
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.
Ze willen het retouradres niet geven. Deze staat ook niet op hun site....
pi_189433128
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.
Uitzonderingen zijn oa. maatwerk (maar dat is hier niet van toepassing) en cds/dvds (lijkt me ook niet van toepassing). Het bedrijf heeft niet zo heel veel te willen, de wet is duidelijk genoeg. Ze kunnen wel van alles in hun voorwaarden schrijven, maar de wet staat daar boven.
pi_189433276
Ja het staat er ook gewoon. Je moet het product voor eigen kosten retourzenden, wat opzich niet gek is.


4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
Vakman pur sang
pi_189433327
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.
Ah, een van de andere uitzonderingen:
quote:
de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.
pi_189433363
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:17:50 ]
Vakman pur sang
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:02:54 #19
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_189433385
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

-weg-
Ik zou het ook gelijk aangetekend versturen. Neem dat als je verlies and life goes on. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:18:16 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:33:21 #20
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189433920
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja het staat er ook gewoon. Je moet het product voor eigen kosten retourzenden, wat opzich niet gek is.


4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:36:19 #21
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189433968
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Nou ja, als ze echt van niks willen weten dan zul je toch juridische stappen moeten ondernemen.

Maar ik zou om te beginnen een duidelijke e-mail/brief sturen, waarin je verwijst naar de wet. Zie de voorbeeldbrief op Consuwijzer: https://www.consuwijzer.n(...)t-tijdens-bedenktijd .

Daarnaast kun je ook een melding bij de ACM maken, hoewel zij niet jouw individueel probleem oplossen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189434162
Als de bestelling bezorgd wordt kan je die toch ook gewoon weigeren? Dan gaat het vanzelf retour afzender. (Tenzij het door de brievenbus past, dan zou ik het wel als pakket/aangetekend/met track&trace versturen)
pi_189434290
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Dan:
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Tenzij artikel wettelijk is uitgesloten vanwege bijvoorbeeld houdbaarheid of hygiëne (al is dat voor verzending niet zo relevant).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:16 #24
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189434393
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.
Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:27 #25
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189434395
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.

Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:59 #26
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189434407
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef lipje het volgende:

[..]

Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Die spullen komen nog gewoon.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:18:39 #27
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189434746
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:20:54 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189434776
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:18 schreef lipje het volgende:

[..]

Na een week? Beetje laat. Bovendien heb je geprobeerd de koop te ontbinden, dus gaan ze nog wel verzenden? Of zijn dit spullen die ze zelf ook weer bestellen?
Ja, zij bestellen het ook weer vermoed ik. Echter weet ik dat niet zeker. Het zijn geen speciale producten.
pi_189435654
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.

Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189435813
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die spullen komen nog gewoon.
Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:25:18 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189436101
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Doet er waarschijnlijk niet toe, maar wat zijn die 'spullen' en waarom heb je het daar gekocht?
PS4 controler, Google home en een wekker. Ik heb het daar gekocht omdat ik nog veel lidmaatschap tegoed had staan. Echter was dus mijn fout om dat tegoed niet in te zetten maar het volledig te betalen. Vandaar dat ik de order direct wilde annuleren en het opnieuw wilde bestellen. Achteraf verreken willen ze ook niet.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:25:57 #32
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189436115
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:04 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

Weigeren, dan gaat het zonder kosten voor jou retour. Je hebt dan nog steeds recht op volledige restitutie, inclusief de eventuele verzendkosten van verkoper aan jou.
En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
pi_189436145
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:25 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En dan daarna nog een aangetekende brief sturen om daarin de melding maken van mijn retour en mijn rechten?
Waarom? Gewoon mailen. Komt reactie op dus dat ontvangen ze.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 22:18:58 #34
447051 crew  Peejtur
pi_189437300
Naam bedrijf verwijderd an AV in spoiler gezet.
pi_189441356
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
Eerst denken, dan typen
pi_189441615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Als ze toch leveren, spullen weigeren.
Dreigen ook geen lidmaatschap kosten meer te betalen en dit te verrekenen met het bedrag van je bestelling. Incasso kan je dan storneren.
Goed advies man
Hier had uw reclame kunnen staan.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:56:34 #37
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_189441812
beetje rare constructie om lidgelden te gaan betalen
pi_189441974
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:12 schreef Piger het volgende:
Incasso kan je dan storneren.
Deze man weet _O_ _O_ _O_ _O_
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:32:14 #39
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189442985
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
pi_189443137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:49:06 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189443233
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:44 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Hoe heb je de spullen nu betaald dan? IDeal, PayPal, creditcard, overschrijving, machtiging?
IDeal. Dat moest gelijk bij het bestellen.
pi_189443418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189443788
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:26 #44
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189444600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Met welke dienst komt de levering? bij DHL bijvoorbeeld kun je aangeven dat het niet bij de buren geleverd mag worden.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:12:41 #45
447051 crew  Peejtur
pi_189444668
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:19 schreef NothingHappened het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je de complete bestelling retourneert, de webshop je zelfs de verzendkosten moet terugbetalen.
Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
pi_189445033
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189445254
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja klopt van hun naar de klant. Van klant naar webwinkel is voor klant zelf.
Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:14:53 #48
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_189445693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:37 schreef baskick het volgende:

[..]

In dit geval ergens wel krom, aangezien TS de bestelling tijdig (als in: ruim voor verzending) heeft herroepen. Als de winkel dan tóçh besluit te verzenden, is het wel sneu dat TS voor de onnodige retourkosten opdraait.
mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
pi_189446000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:14 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

mja, denk dat het voor de webshop gewoon goedkoper is om de transportkosten de dragen dan dat iemand het uit het systeem moet halen, pakketje uit de hoop sorteren enz.
Oh dat zou zomaar kunnen, ja :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Er is een verschil tussen verzendkosten (van de winkel aan de consument) en 'retourkosten' (de factor dus portokosten van de consument aan de winkel).

Restitutie van verzendkosten wordt geregeld met artikel 6:230r lid 1 BW:
quote:
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
NB: dit geldt alleen als de gehele bestelling herroepen wordt - en dus niet bij een partiële herroeping.

Voor 'retourkosten' geldt artikel 6:230s lid 2 BW:
quote:
De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
In het geval van TS is dat dus voor zijn rekening, want:
quote:
4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper.
(even aannemende dat de algemene voorwaarden correct ter hand gesteld zijn en zulks)

De voorwaarden - voor zover het deze paragraaf betreft - zijn overigens verder veel te strikt - en nadeliger dan de wettelijke rechten van TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:33:50 #50
447051 crew  Peejtur
pi_189447132
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:49 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ook de retourkosten moeten worden vergoed.
Hier staat het een en ander daarover.

https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Ook daar staat dat de verzendkosten van shop naar klant terugbetaald moet worden. Dat klopt. Maar de kosten van verzenden van klant naar shop hoeft niet door de winkel betaald te worden.
pi_189448316
Oh ja, ik zie het. Dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen :@
Op zich wel logisch ook.
pi_189448935
Wel vreemd dat ze niet open staan om mee te werken. Zeker als je ze vertelt hebt dst je de prodcutne wel wil hebben maar tegen verrekening van je saldo. Dan zou ik als webshop zeggen prima dan verrekenen we de boel. Nu krijgen ze ee retour om de oren en waarschijnlijk daarna dezelfde order. Kost hun alleen maar geld :/...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:45:45 #53
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189449270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:23 schreef Jaarsma93 het volgende:
Wel vreemd dat ze niet open staan om mee te werken. Zeker als je ze vertelt hebt dst je de prodcutne wel wil hebben maar tegen verrekening van je saldo. Dan zou ik als webshop zeggen prima dan verrekenen we de boel. Nu krijgen ze ee retour om de oren en waarschijnlijk daarna dezelfde order. Kost hun alleen maar geld :/...
Klopt. Maar ze denken boven de wet te staan. Ik heb er eigenlijk ook wel zin in gekregen om dit juridische traject in te gaan :) Alleen al om er voor te zorgen dat en volgende koper bij deze webshop niet dit gedoe krijgt.
pi_189449771
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
Dus het meest verstandige is om nu gewoon de levering te weigeren? Hopelijk neemt dan niet een van de buren het pakket aan als we niet thuis zijn.
Ideetje om even bij de buren aan te bellen en ze te vragen of ze pakketje X eventueel willen weigeren?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189449793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klopt. Maar ze denken boven de wet te staan. Ik heb er eigenlijk ook wel zin in gekregen om dit juridische traject in te gaan :) Alleen al om er voor te zorgen dat en volgende koper bij deze webshop niet dit gedoe krijgt.
Schattig dat je denkt dat ze het dan bij een volgende klant niet nog eens proberen.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:20:47 #56
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189459060
Ook even een klacht indienen bij ConsuWijzer. Ik heb geen idee of ze er iets mee doen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:52:42 #57
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189470472
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja. Als je buren het aannemen, is het jammer maar helaas en zul je het moeten retourneren. Praktisch gezien zul je dan de retourkosten moeten betalen.
Nope, bedrijf heet dan willens en wetens tóch het product opgestuurd terwijl de aankoop al herroepen was. Ze leveren dus technisch iets waar geen overeenkomst voor is en hoe ze het dan terug krijgen is toch echt hun eigen pakkie an.

Dit zou je wellicht zelfs kunnen zien als een ongevraagde toezending op grond van artikel 7, BW7, waarbij je het product mag houden.
pi_189475817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nope, bedrijf heet dan willens en wetens tóch het product opgestuurd terwijl de aankoop al herroepen was. Ze leveren dus technisch iets waar geen overeenkomst voor is en hoe ze het dan terug krijgen is toch echt hun eigen pakkie an.

Dit zou je wellicht zelfs kunnen zien als een ongevraagde toezending op grond van artikel 7, BW7, waarbij je het product mag houden.
Mwah, mogelijk, ja, naar discutabel:
quote:
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
De bestelling is herroepen (welke herroeping is geweigerd, wat niet kan). Discutabel is of de toezending is geschied ten einde TS tot een koop te bewegen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189479024
Bestelling gewoon weigeren. Mail sturen en wijzen op koop op afstand, in dezelfde mail aangeven dat wanneer je je geld niet terugkrijgt je juridische stappen zult ondernemen.

Daarna gewoon afwachten.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:33:26 #60
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189573636
Inmiddels nog steeds geen producten en ook nog geen geld terug.
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2019 @ 21:22:17 #61
38148 crew  Innisdemon
pi_189588938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:33 schreef Sunri5e het volgende:
Inmiddels nog steeds geen producten en ook nog geen geld terug.
Had je al juridische bijstand geregeld?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')